Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Y.B.

Y.B.

05-06-2010 om 00:09

Joran van der sloot

In het archief in de rubriek Algemeen ouderschap staat nog een lange draad over Joran van der Sloot.

Nu zijn er nieuwe ontwikkelingen ( dat is natuurlijk niemand ontgaan ). Ik was destijds na aanleiding van deze discussie van mening dat Joran niet helemaal goed had gehandeld, maar toch niet direct verantwoordelijk was voor haar dood.

Nu is Joran opnieuw in opspraak. Nou ja, met de kennis van nu.

Ik hoop dat hij een goede rechtsgang gewaarborgd krijgt.

Y.B.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leony

Leony

05-06-2010 om 13:36

Tja

Het meest positieve scenario is dat Joran iemand is met een gróót talent om zich maximaal in de nesten te werken.
Het meest negatieve scenario is dat Joran een buitengewoon geraffineerde psychopaat is die erop kickt dat hij iedereen te slim af is en niet veroordeeld kan worden.
Een goede rechtsgang waarborgt de belangen van de beklaagde. Geen bewijs = geen veroordeling.
Ik hoop dat er voldoende relevante feiten boven tafel komen. Want ik echt niet alleen aan een eerlijke procesgang voor alle individuen, maar ook aan een uitkomst die recht doet aan het leed dat anderen is aangedaan.
Leony

ilsepilse

ilsepilse

06-06-2010 om 21:08

Sorry

met zo'n twisted mind heb ik geen medelijden : rot in Peru ...

Heirthe

Heirthe

06-06-2010 om 21:54

Ik kan

me eigenlijk nog steeds niet echt voorstellen dat hij het wel gedaan heeft al wijzen alle pijlen nu in zijn richting. Zou dat nou te maken hebben met het feit dat hij een bijna naamgenoot van mijn zoon is??

Chippie

Chippie

07-06-2010 om 08:57

Foske

Ja, ik kan het me ook niet voorstellen. Hij zal toch niet zó dom zijn? Of heeft hij het gedaan omdat hij overmoedig is ('mij pakken ze toch niet') of wil hij erkenning voor het feit dat hij Natalee wel heeft vermoord en iedereen 5 jaar lang om de tuin heeft geleid. Of wil hij gewoon alle aandacht op zichzelf gericht hebben (het was al eventjes rustig), maar ja, waarom dan in Peru zoiets doms doen? Er zijn gezelliger gevangenissen. Maar ik zit ook aan andere dingen te denken... stel je wilt de vader van Stephany een lesje leren (of; je wilt Joran van de Sloot een lesje leren), je huurt een stel huurmoordenaars in en laat die moord plegen op de hotelkamer van Joran vd Sloot.

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2010 om 10:04

Dom

Chippie:
"Hij zal toch niet zó dom zijn?"
Nou, misschien wel.
Het hele verhaal riekt sterk naar de gevolgen van agressie en/of verloren zelfcontrole en/of een ongeluk na overmatig gebruik van drank en/of drugs. Zowel Natalee Holloway als Stephany Flores.

Ik heb wel eens eerder geschreven dat de dood van Natalee Holloway bijvoorbeeld veroorzaakt kan zijn doordat ze na overmatig drankgebruik gestikt is in haar eigen braaksel terwijl ze op het strand lag met Joran vd Sloot. Wat hem dan te verwijten valt is niet moord, mss dood door schuld, maar wel bv het laten verdwijnen van het lijk. Dat is speculaas maar past bij het verhaal.

mirreke

mirreke

07-06-2010 om 10:41

Tja, het is mij té toevallig allemaal

Behalve dat hij behoorlijk slim schijnt te zijn (niet op alle vlakken dan) is uit zijn profiel gebleken dat hij absoluut niet agressief is. Bovendien kloppen de verhalen niet. Er zou huid van hem onder haar nagels zitten. Maar hij is nagekeken door artsen en zijn huid is absoluut gaaf. Verder lijkt er in de filmpjes geknipt.
Ik ga voor een fijne ouderwetse complottheorie. Ze wilden die pa van dat arme meisje pakken, en tja Joram kent iedereen, dus heb je ook fijn een dader te pakken. Niemand zal hem geloven, want dat hij een notoire leugenaar is, is ook wel duidelijk geworden.
Ik heb het ongelooflijk te doen met alle ouders in dit verhaal. De ouders van dat meisje (hoewel, die pa op tv, gelijk de begrafenis uitbuiten is toch niet echt mijn stijl) maar ook met de moeder van Joram. Wat een ellende moet dat zijn...

Chippie

Chippie

07-06-2010 om 10:59

Tinus

Jouw versie van het verhaal over stikken-in-eigen-braaksel-paniek-pa-bellen-lijk-verstoppen vind ik ook de meest logische versie.
Ook nu zou zoiets wel kunnen, maar ik vind het dan wel heel erg toevallig dat het op de kop af 5 jaar geleden is. Ik snap best dat zijn stress toeneemt etc maar dit is toch wel heel ongeloofwaardig. De politie blijkt getipt te zijn door een medepokeraar die Joran niet kende maar wel zijn telefoonnummer in zijn eigen telefoon had opgeslagen.

Vic

Vic

07-06-2010 om 11:08

Het is heel vreemd

Ik vond Joran nooit een frisse jongen maar ik geloofde destijds wel dat hij Natalee niet had vermoord, maar in paniek (en waarschijnlijk op aandringen van pa) de verkeerde beslissing heeft genomen om het lichaam te laten verdwijnen. Deze nieuwe moord is een heel vreemd verhaal, ik kan me niet voorstellen dat hij echt zo dom is om een moord te plegen en zoveel aanwijzingen/sporen achter te laten. Bovendien is het natuurlijk heel onverstandig om in zo'n land voor zoiets ergs veroordeeld te worden. Je overleeft daar geen 2 jaar in de gevangenis, en dat weet Joran ook wel. Maar ja, een complottheorie is ook ongeloofwaardig.

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2010 om 11:13

Mirreke

mirreke:
"Behalve dat hij behoorlijk slim schijnt te zijn (niet op alle vlakken dan) is uit zijn profiel gebleken dat hij absoluut niet agressief is."
Uit welk 'profiel' blijkt dat? Verder; niet-agressieve mensen willen onder invloed van drank en drugs soms WEL agressief worden. En; zoals ik al zei; de verdwijning van Holloway past bij een ongeluk, dus zonder agressie.

mirreke:
"Ik ga voor een fijne ouderwetse complottheorie. Ze wilden die pa van dat arme meisje pakken, en tja Joram kent iedereen, dus heb je ook fijn een dader te pakken."
Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet gewoon een huurmoordenaar en/of een 'tragisch ongeluk'. Ingewikkelde plannen/complotten gaan snel mis.

mirreke

mirreke

07-06-2010 om 11:25

Tja, toevallige samenloop

Of misschien wilden ze die pa niet pakken, maar komt het vanuit de VS omdat ze Joran wilden pakken...
Je merkt, ik hou wel van complottheorieën.
Maar eigenlijk vind ik het voor iedereen te triest voor woorden.
Oh, en profiel: ik heb dit laatst ergens gelezen, maar ik kan het zo snel niet terugvinden, heb een spoedklus en eigenlijk helemaal geen tijd voor dit forum. Als ik het vind, post ik het.

Heirthe

Heirthe

07-06-2010 om 11:25

Berber

Ja dat heb ik eigenlijk ook wel, een zwak voor Joran, raar he, op de een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat hij dit soort dingen doet. Maar ja zoals ik al zei misschien dat dat komt omdat hij een bijna naamgenoot van mijn zoon is, ik weet het niet, vind hem best sympathiek overkomen ook...

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2010 om 11:31

Plaatje

Foske (en berber):
"Ja dat heb ik eigenlijk ook wel, een zwak voor Joran, raar"
Leugenaars komen altijd betrouwbaar over.

Ik geloof niet zo dat JvdS een grote boef (bewuste moordenaar) is. Hij past eerder in het plaatje van de 'soepele gozer met kwade dronk'.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-06-2010 om 11:48

Ja maar

Hij wordt toch ook verdacht van het afpersen van de moeder van Natalee? Dan ben je toch wel redelijk ziek in je hoofd lijkt me... en die vrouwenhandel in Thailand waar hij zich mee bezig hield? Of hij die moorden gepleegd heeft of niet, het lijkt me in elk geval geen fijne jongen!

Puck

Puck

07-06-2010 om 12:19

Of...

De familie Hollowee doet dit als ultieme wraak. Er zijn zoveel complottheoriën mogelijk, ik weet allemaal niet meer wat ik moet geloven. Maar ik begrijp Foske en Beemer totaal niet dat ze een zwak voor Joran hebben. Ik heb juist het tegenover gestelde. Vanaf het allereerste begin heb ik een gevoelsmatige anthipathie tegen hem.

Oh joran

ik ben benieuwd of 'we' er ooit achter gaan komen wat hij nou feitelijk wel en niet gedaan hebben, maar wat is het toch een ontzettende halve zool.

Mijn theorie is dat hij seksueel niet helemaal spoort, dat hij -puntje bij paaltje- geen seks met die meisjes kan hebben, zij er iets lulligs over zeggen en dat hij ze dan vervolgens de hersens in slaat. Hij probeert zichzelf altijd zo groot en stoer en geslepen in de media te zetten, is zo bezig met iedereen af te troeven en dus enorm onzeker.

Nou ja, ik heb wel medelijden met ma van der Sloot, met d'r man die dood is en haar gekke zoon die nu in de Peruaanse gevangenis lijkt te verdwijnen.

Hmm.

Het is natuurlijk niet erg netjes om een oordeel over iemand te hebben die je helemaal niet kent, maar hoewel ik altijd uitermate gecharmeerd was van onze eigen schavuit van oranje, en ik zelfs na Monica L een zwak bleef houden voor Bill Clinton moet ik eerlijk bekennen dat ik elke keer weer de rillingen krijg als ik Joran vd Sloot ergens in beeld krijg. Brrr.

Ingrid

Miepje

Miepje

07-06-2010 om 16:55

Videobeelden hotel

Hebben jullie de videobeelden gezien van het hotel? Ze gaan samen de kamer binnen en hij komt alleen naar buiten met zijn reistas. Tja, geen wonder dat hij nu eigenlijk al veroordeeld is. En hoe Joran met vrouwen omgaat bleek inderdaad al destijds uit de reporatge van Peter R de Vries in Thailand. Dit is echt geen goeie gozer met een kwade dronk! Deze figuur is oliedom en in en in slecht!

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

07-06-2010 om 17:12

Naief

Ik kan me nog steeds verbazen over de naiviteit van sommigen hier en ook over het, blijkbaar, slechte inschattingsvermogen dat vrouwen hebben aangaande het karakter van mannen.

Wat is het och dat veel vrouwen gewoon de foute mannen niet van een kilometer afstand herkennen. Voro mannen zelf is dat nl. geen enkel probleem, ik herken ze zo, zeker als ze contact hebben met vrouwen.

Dat zijn de gladde praters, de charmante jongens, met de onoprechte belangstelling en glimlach. Mannen zien dit en gruwen van dat soort types, amar veel vrouwen trappen er met open ogen in.

Joran is een prototype van zo'n man. Hij zo een goede vrouwenversierder zijn als ie iets aantrekkelijker was. De manier waarop hij zich gedragen heeft na de verdwijning van Natalie Holloway, is walgelijk, het moet iedereen duidelijk zijn dat hij iets niet fris gedaan heeft in die zaak. een normaal mesn zou zich daarover diep schamen, maar hij zoch iedere gelegenheid uit om in de media z'n eigen narcisme uit te leven. Gezien zijn gedrag denk ik eerder dat we te maken hebben met een psychopaat. Lees ook dit artikel: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1386606.ece/Prototype_van_een_klassieke_psychopaat

Hij lijtk me zo schuldig als wat en de complottherieen hierboven zijn te belachelijk voor woorden, ik kan me niet voorstellen dat zelfs zijn eigen moeder daar nog in kan geloven.

Naief?

Ik ben alles behalve naief. Sommige mensen hebben het vermogen verder te kijken ook in het geval van Joran v/d sloot Ongeacht of hij verantwoordelijk is voor de dood van de meisjes, feit is dat hij enorm in de nesten zit. Als je zo'n puinhoop van je leven maakt dan rest er enkel triestheid!

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

07-06-2010 om 17:40

Triestheid

Dat Joran van der Sloot zo in de problemen zit vind ik verreweg het minst trieste in het hele verhaal. En ja, ik kijk verder in het hele verhaal, nl. naar de ouders van NAtalee Holloway die al zo lang in onzekerheid zitten en die waarschijnlijk ook nog eens zijn afgeperst zijn door dit heerschap. En naar de ouders van het vermoorde meisje. Het lot van Joran interesseert me eigenlijk verder weinig, ik hoop dat hij ooit nog het fatsoen zal vinden om eens wat openheid van zaken te geven.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

07-06-2010 om 17:43

Theorietjes

@ Berber,

Moehaha,

Dan wordt nu toch weer de theorie bevestigd dat vrouwen toch wel erg sterk de neiging hebben alles op zichzelf te betrekken

Waar o waar heb ik specifiek jouw naam genoemd? Hoe kom je erbij dat ik op jou doel? Maar goed, wie de schoen past, trekke hem aan

mirreke

mirreke

07-06-2010 om 17:44

Telegraaflezer, mark?

...

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

07-06-2010 om 17:52

Nee toevallig niet. Als ik een krant lees dan is het in het weekeinde de volkskrant. Vanwege de bijlagen. De telegraaf is niet mijn krant, veel sport en privé en dergelijke, en dat boeit me niet.

Ik erger me alleen aan het stompzinnig Telegraaf bashen om het telegraaf bashen, mneestal ingegeven door afkeer van de politieke kleur. Ik vind persoonlijk dat bv. de Volkskrant en de Trouw vaak veel geniepiger hun eigen politieke voorkeur promoten.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

07-06-2010 om 17:53

@ berber

"dan zul je zien dat ik de ene schoen aan kan trekken en Foske de andere, meer smaken zijn er niet."

Het staat jullie vast prima

krin

krin

07-06-2010 om 20:44

Joran?

"Wel leuk om eindeloos over door te speculeren natuurlijk"
Nou, poe. Wat mij betreft mag die jongen morgen van de voorpagina's verdwijnen om er nooit meer op terug te keren.
Het is triest, zo'n verziekt leven. Dat wel. AL die verziekte levens, van twee meisjes, een halvegare én alle ouderparen. Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, is hoe het hem zou zijn vergaan als er de afgelopen vijf jaar minder over hem geoh'd was.

Heirthe

Heirthe

07-06-2010 om 21:13

Mark

Ach misschien komt het omdat ik verder kijk dan mijn neus lang is, ik val iig niet op foute mannen, nooit gedaan ook. Ik denk dat Joran idd een trieste jongen is die zichzelf heel maar dan ook heel erg in de nesten werkt en misschien wel de neiging heeft om foute vrienden te hebben omdat hij ergens heel naief is. Ik weet het niet maar mijn gevoel zegt dat hij geen gewetenloze moordenaar is.

Wat ik me nou afvraag

Beelden van de camera: Joran met meisje gaat kamer binnen. Enige tijd later: Joran komt alleen de kamer uit, omgekleed, bepakt en bezakt
"twee dagen later werd Stephany vermoord gevonden"

Twee dagen later? Maken ze in Peru hotelkamers dan niet dagelijks schoon? Of hing er een bordje 'niet storen'aan de deur? Als dat het geval was, wie heeft het dan opgehangen? Niet Joran, aan de cameraopnamen te zien.
Raadsels, raadsels.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

07-06-2010 om 22:09

Temet

"Maken ze in Peru hotelkamers dan niet dagelijks schoon?"

Dat is ongeveer de enige gedachte die ik hierover gehad heb. Of lag ze soms onder het bed, net zoals die dode toerist laatst in ergens die een paar maanden onder een hotelbed had gelegen.

Ja dat dacht ik ook

gadver wat een vies hotel !

het was zo'n wippen-en-weg hotelletje geloof ik, maar dan nog, dan moeten die lakens toch zo SNEL mogelijk de wasmachine in, gadver.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-06-2010 om 22:33

Niet zelf gezien

maar ik begrijp dat op de videobeelden bij het binnengaan wel een datum en tijd te zien is, maar bij het naar buiten komen niet....Vraag me af of dat wel klopt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.