Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mamba

Mamba

12-09-2008 om 21:32

Kledingetiquette begrafenis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

22-09-2008 om 14:04

Bastet

Bastet, wederom, je verwart glamour-kleding met chique.
En dit snap ik niet "Maar ik vind het niet nodig mij volledig te conformeren aan de meute.Juist een zekere mate van eigenheid kan ik zeer waarderen." Zijn diegenen welke zich aan protocol/etiquette houden "de meute". Normaal is dat toch juist de term die je gebruikt voor een ongecontroleerd zootje, wat zich van god noch gebod wat aantrekt? En hoever gaat die "eigenheid", wat bedoel je daarmee.

reina

reina

22-09-2008 om 14:06

Pluk

"maar iemand die uitstraalt/promoot dat etiquette onnodig/te-dwingend is wel" Vertel mij eens hoe je dat ziet?
Enne, ik denk dat je je zou verbazen als je de kleding van de meesten van ons zou zien Ik conformeer mij onbewust ook, draag nu minder 'Gooise kleding' dan toen ik pas elders werkte, voelde me vaak zo netjes

Pluk53

Pluk53

22-09-2008 om 14:10

Reina

"Vertel mij eens hoe je dat ziet?" lees dit draadje maar even na, en je komt de voorbeelden vanzelf tegen.

Pluk53

Pluk53

22-09-2008 om 14:12

Amstel

"En als iemand zich helemaal onderkliedert bij de chocoladefontein vindt het personeel dat prima !" ???? Wat moet ik me daarbij voorstellen, en wat heeft dat met kleding-etiquette te maken? Als je dit bedoelt als voorbeeld van "andere gasten storen", als dat werkelijk het geval was, zal er ingegrepen worden.

Bastet

Bastet

22-09-2008 om 14:23

Nee pluk

Dit waren gasten die zich kennelijk,vergeleken met de andere gasten,aan de etiquette hielden.Avondkleding.Maar dat is geen garantie voor smaakvol,vind ik.Een zeer sjieke jurk kan werkelijk erg leijk zijn.En ja,als alle heren hetzelfde dragen,dan vind ik dat een meute,waar geen sprankje eigenheid te bespeuren is.
Ik draag vaak vrij aparte kleding,altijd al gedaan.In een grote stad is dat vaker voorkomend dan hier,onder de rook van Den Haag.Dat is een eigenheid die ik wens te behouden.Ook als ik mij moet conformeren,zal dat toch anders zijn dan anderen.Niet vanuit een drang tot eigenheid,maar omdat mijn smaak zo is.
Bastet

reina

reina

22-09-2008 om 14:33

Pluk

Ja, dat bedoel ik 'andere gasten storen' en hoezo wordt er dan ingegrepen, de zich-storende gast zou belangrijker zijn dan degene die zich onderkliedert? Als je wilt weten wat ik bedoel: ga er eens High-tea-en (en dat mag ik spijkerbroek ), als je dat nog nooit gedaan hebt, laat vermakelijke taferelen zien.
En ik denk dat er ook mensen zijn die uitstralen zich niet te willen conformeren, maar er zeer smaakvol uitzien, volgens mij maak jij je voorstellingen bij wat je leest die niet kloppen met de werkeljkheid.
Het grappige is dat 'echte sjiek'zich veelminder druk maakt over de zgn etiquette dan mensen die er graag bij willen horen.
En ik blijf het met Bastet eens: 'sjiek'kan oerlelijk zin, net zoals casual heel smaakvol kan zijn.
Ik heb nog even nagedacht over oerlelijke pakken: nee, misschien zijn ze niet zozeer oerlelijk, maar vooral oersaai, waardoor het geheel in mijn ogen (ja, weer een persoonlijke mening) weer oerlelijk wordt.
1 Vraagje: ben jij ook wel eens op OOL onder een andere naam?

reina

reina

22-09-2008 om 14:36

Nog even, pluk

"Zij geeft haar "omtaling" van normen/waarden/etiquette-regels." Inderdaad , háár omtaling (volgens mij klopty dat woord niet
"Ik ben verbaasd over het grote aantal "etiquette-anarchisten" hier op het forum." Ach ja, misschien een beetje teveel uit de linkse hoek naar jouw smaak (Maar misschien vergis ik me nu hel erg....)

Pluk53

Pluk53

22-09-2008 om 14:50

Reina (ot)

Ja, ik post in bepaalde rubrieken onder mijn eigen naam. En links, hoe zat dat al weer: als je achtien bent en je bent niet links, dan heb je geen hart; als je veertig bent en je bent links, dan heb je geen verstand.

reina

reina

22-09-2008 om 15:28

O, jee (ook ot)

Hoe zit het dan met mij, ik ben 40++++++++ En ik ben er nog trots op ook (zowel op die leeftijd als op mijn linkse indeeën!), hoe dom!
Posten onder je eigen naam, mmmm, laat me raden, ben ik het dan ook nooit met je eens ?!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

22-09-2008 om 15:36

Apart en eigen kan ook chic zijn

Nou loopt er van alles door elkaar, maar ik vind dat apart ook heel chic kan zijn. En dat je ook wat moeite qua kleding kunt doen zónder dat het meteen heel conformistisch moet zijn.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat iemand die in het dagelijks leven punk is, dat nog steeds is op een galabruiloft. Maar dan ook in vol ornaat: met de hanekam omhoog in plaats van die als een slap dweiltje over de schedel te laten hangen. En als diegene daar een knalrode lakjurk bij draagt vind ik het prachtig. Stukken leuker dan een spijkerbroek met vaalzwart t-shirt.

En als iemand een hardcore-metalfan is hoeft-ie van mij geen pak met stropdas aan naar een begrafenis. Maar ik zou het wel volstrekt ongepast vinden als hij een t-shirt met groot doodshoofd en de tekst "Die motherfucker, die" aan zou trekken. Ook al is hij daarmee nog zo zichzelf.

En om iets minder extreme voorbeelden te kiezen: eigen stijl kan, eigen invulling kan, alternatief en Japans en Afrikaans etc kan ook allemaal, maar het mag van mij wel wat meer zijn dan spijkerbroek met t-shirt of trainingspak.

Overigens en dat terzijde: degenen die ik persoonlijk in mijn leven meegemaakt heb die het állerminst tolerant waren ten opzichte van andermans kleren, waren mensen die zogenaamd zelf erg alternatief waren. Die zeiden ijskoud dingen als "iedereen die een stropdas draagt is een fascist" en letten enorm op of je wel de juiste schoenen droeg.

Groet, Ellen

Bastet

Bastet

22-09-2008 om 17:33

Pluk

Ja, ik post in bepaalde rubrieken onder mijn eigen naam. En links, hoe zat dat al weer: als je achtien bent en je bent niet links, dan heb je geen hart; als je veertig bent en je bent links, dan heb je geen verstand.
Ahaaa,er begint mij iets te dagen...)
Bastet

reina

reina

22-09-2008 om 19:21

Bastet (ot)

Het ging mij dagen toen er een deskundige aangehaald werd. Zullen we dezelfde op 't oog hebben ? Als ik gelijk heb ben ik wel consequent, want met die andere persoon ben ik 't ook zelden eens

Bastet

Bastet

23-09-2008 om 07:35

Reina (ot)

Haha,ja,volgens mij hebben we dezelfde in gedachten..
Bastet

Mamba

Mamba

25-09-2008 om 08:33

Ik heb heel wat losgemaakt

Wat het wordt: een lichtgrijs of ander somber bloesje bij de rok, nieuwe pumps en een zwarte tas. Ik twijfel nog tussen een heel net vestje of een jasje.
Jongens een overhemd, dochter een donkere jurk die ze al heeft.

reina

reina

25-09-2008 om 16:29

Mamba

Sterkte! Dat wil ik je nog even wensen, want door de discussie sneeuwt helemaal onder dat een begrafenis altijd een rotdag is.

Bastet

Bastet

25-09-2008 om 19:12

Ja mamba

Ik wil je ook veel sterkte wensen!
Groetjes,Bastet

Mamba

Mamba

25-09-2008 om 21:00

Vreemde periode

Ik vind dit zo'n onwerkelijke periode, ik weet dat ze binnenkort zal overlijden maar uiteraard niet wanneer. Alsof je er op zit te wachten terwijl je eigenlijk niet wil dat het gebeurt.

Bastet

Bastet

26-09-2008 om 08:38

Mamba

En als het dan zover is,voelt het toch weer onverwacht en schrik je alsnog....sterkte!!!
Bastet

Mamba

Een bekend "unheimisch" gevoel. Heel onwerkelijk kan dat inderdaad zijn.
Sterkte, voor nu en alvast voor de begrafenis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.