Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Koolmees

Koolmees

19-04-2013 om 17:53

Koningslied :)

Ik moest zo lachen om de Speld:

http://www.speld.nl/2013/04/19/nederland-getroffen-door-muzikale-aanslag/

Zo’n man maakt miljoenen onschuldige slachtoffers. En niet alleen volwassenen, ook kinderen zijn getroffen. Tienduizenden onschuldige kinderen hebben de woorden ‘De W van wakker stamppot eten’ gehoord. Hartverscheurend.”

Hoe vinden jullie het Koningslied?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

19-04-2013 om 18:37

Ben al hard aan het oefenen

Maar niet heus. Wat een gedrocht zeg.

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

19-04-2013 om 18:37

Ben al hard aan het oefenen

Maar niet heus. Wat een gedrocht zeg.

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

19-04-2013 om 18:38

Hmmm

Weer twee keer mijn mening gegeven

groet, Mamvantwee

Flutlied

opeens hoor je: De W van Willem de W van Willem in een rap ,op dat moment kun je mij opvegen. tis gewoon een flut lied, kan er niets moois of muzikaals aan ontdekken ,maar ja smaken verschillen.

In dubio

Ik heb er nog niks van gehoord en ik twijfel of ik dat lekker zo moet laten of mijn nieuwsgierigheid moet laten winnen en het op moet zoeken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-04-2013 om 19:06

Tja

Ik vind het eigenlijk best leuk. Het blijft lekker hangen in mijn hoofd. Het is heel erg iets van John Ewbank, maar ik vind dat dus niet zo erg.

Dendy

P

P

19-04-2013 om 19:17

Linkje


http://www.youtube.com/watch?v=h_lRn6oBwWY

Ik vind het geen lied wat je lekker met 100 man tegelijk kan zingen.

Stelle

Stelle

19-04-2013 om 20:56

Slappe lach

Ik dacht: ik ga er gewoon. niet, naar. luisteren. Maar ben zo blij dat ik het wel gedaan heb. in tijden niet zo gelachen. Niet overdreven: buikpijn.

Geluisterd

Tja, wat zal ik er eens van zeggen... Ik vind het niet leuk, ik zou de radio er niet voor uit gaan zetten, maar als ik het nooit meer hoor zou ik dat ook helemaal niet erg vinden.
Het doet me ergens denken aan een liedje uit een Disney film, maar welk liedje of uit welke film weet ik dan weer niet.
Het blijft totaal niet hangen verder, dus dat is wel gunstig.

marie

marie

19-04-2013 om 23:37

Wel aardig

Hoi
Ik vond het wel aardig, maar ik denk dat het een lied is dat je vaker moet horen voordat het echt leuk is.
Ik kwam trouwens deze nog tegen ergens (ben heel blij dat mijn kinderen de K3-leeftijd ontgroeid zijn trouwens...)


https://www.youtube.com/watch?v=yHCNFHP0n9s

Disney

Het lied doet me denken aan verschillende andere liedjes waaronder 10000 reasons en inderdaad pocahontas - kleuren van de wind ofzo. Ik vind 't 3 keer niets.

Stenna

Stenna

20-04-2013 om 00:02

linkje naar K3, van P: ik kan maar niet ontdekken of dit nu echt K3 is of een persiflage. Indien persiflage, dan is het geweldig gedaan. Indien echt, dan is het geweldig idioot (en daarom weer heel erg grappig)

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2013 om 00:57

Pauw en witteman

Net bij Pauw en Witteman werd het lied compleet ontleed en het is gewoon te gênant voor woorden. De hoeveelheid fouten die erin staan, maar ook het hoge disneygehalte van het deuntje die ook nog 'per ongeluk' op meerdere andere liedjes/deuntjes lijkt. Zuiver toeval volgens Ewbank. Ik heb nooit begrepen waarom Ewbank dit lied moest schrijven...

Erg

Ik las ergens een leuke opmerking: hoe erg is het op de schaal van Sieneke?

Ik vind het een duidelijk voorbeeld van de wet op de afnemende meeropbrengst. Een lied gewrocht uit bijdragen uit de maatschappij, samengesteld door een heel stel schrijvers, gezongen door ruim 50 zangers, een paar verschillende muziekstijlen, dat kan nooit wat worden. Had één duidelijk deuntje (bij voorkeur niet zo bombastisch als dit) gekozen, één schrijver (wie dan ook, al was het Frans Bauer geweest) en één zanger (wie dan ook, al was het Frans Bauer geweest), dan nog was het beter geweest dan dit. En dan duurt het nog 5 minuten en acht lange seconden, pfff.

skik

Jujube

Jujube

20-04-2013 om 01:57

Hilarisch

Het lied is hilarisch slecht geschreven en slaat werkelijk nergens op. Vandaag twee maal geluisterd met mijn dochters en vriendinnen, iedereen lag in een deuk. Waar een klein land echt heel klein in kan zijn.....We dachten eerst dat dit een grappig bedoelde parodie was, maar het was het echte lied!

Genant

hoe dit liedje gisteren bij P&W werd gefileerd, geweldig! Het is toch te genant voor woorden dat wij niet in staat blijken een beetje een redelijk liedje voor zoiets in elkaar te draaien?
En over de tekst; is het niet zo dat het andersom zou moeten zijn? Hij die er voor ons is, die ons baken is, etc. en niet wij voor hem?

Rafelkap

Rafelkap

20-04-2013 om 10:07

Songfestival?

Kunnen we hiermee het songfestival niet winnen?

De w van stampot eten

"hou je veilig !"

nou ik hoop toch ook ergens dat ik nu niet meer de enige republikein "alhier" ben en dat "ons" soort humor nu begrepen wordt. Man en ik hebben in tijden niet zo hard gelachen.

Ik mistte volgens mij wel Erica terpstra in het filmpje, of heb ik die in de lachaanval even gemist ? Erica terpstra als ons aller zwaaikoningen bij de olumpische spelen (ze spreek dat zo apart uit) zouden we haar niet het baantje kunnen geven, een gezellige pot op de troon, vol enthousiasme mee zwaaiend op dit koningslied.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gezicht van beatrix erbij stond toen ze deze bak van dit culturele dieptepunt heeft moeten consumeren.

Arm mens, stop die 3 vingers in je reet zal ze gedacht hebben.

Hou je veilig !! ;-0

Tigress

Tigress

20-04-2013 om 11:58

Omg

Net beluisterd op YouTube en het is me niet meegevallen. Ik vind het rommelig en die rap storend. Als het de bedoeling is dat we allemaal gaan meezingen was iets eenvoudigers en swingenders beter geweest. Dit kun je schoolkinderen toch niet aandoen?

dorle

dorle

20-04-2013 om 12:33

Wie is

Ewbank??? Nooit van gehoord. Waarom heeft hij het geschreven? Waarom niet een goede tekstschrijver? Kan iemand mij dit uitleggen, ik heb geloof ik iets gemist.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-04-2013 om 12:54

Alternatief

Je bent een koning, van twee studenten. Misschien niet perfect, maar leuke tekst, een refrein, herkenbare Nederlandse dingen er in zoals de bips van Douwe Kroes en ook Maxima wordt niet vergeten. Mét clip en in korter tijdsbestek geschreven. Het plezier spat er af!
Linkje:

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/nieuws/2013/4/Alternatief-Koningslied-van-studenten-valt-in-de-smaak-1235841W/

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-04-2013 om 12:56

Stampot?

Wat is stampot? Stam in een pot? Stamp met ot? Of bedoelen ze misschien stamPPot?

Rosa van der Zanden

Rafelkap

Rafelkap

20-04-2013 om 13:40

Testcase

Ja het is wel triest, dit koppel moet al zo in de plooi blijven. Dit wordt echt een testcase of ze dit lied serieus geroerd kunnen aanschouwen. Nu hoopten ze waarschijnlijk op de tranen van Maxima net als op haar huwelijk.

Tigress

Tigress

20-04-2013 om 14:27

Ze hebben al gereageerd

Check this out
http://www.luckymedia.nl/luckytv/

mirreke

mirreke

20-04-2013 om 14:51

John ewbank

Is/was de vaste componist van marco borsato, maar heeft voor velen onder wie Trijntje Oosterhuis en Lionel Richie, gecomponeerd.
Kortom, in het 'wereldje' geen onbekende.

Dit ' koningslied' is een aanfluiting... Ongelooflijk, heel bekend Nederland buitelt over elkaar heen om mee te mogen doen. Heeft dan niemand het verstand om in te zien dat de kwaliteit echt heel erg beneden peil is...?

mirjam

mirreke

mirreke

20-04-2013 om 15:14

Er is ook een petitie: nee tegen het koningslied

Van Sylvia Witteman. http://www.petities24.com/nee_tegen_het_koningslied

Een een petitie: wij willen een ander Koningslied http://www.activism.com/nl_NL/petitie/wij-willen-een-ander-koningslied/43514

Het leeft wel, dus.

Mirjam

Hanny61

Hanny61

20-04-2013 om 15:31

Lucky tv

Ik heb tranen gelachen om de filmpjes van Lucky TV (dank Tigress!). Het Koningslied is dan wel een aanfluiting, het levert gelukkig wel een hoop lachwekkends op.

Het lied

verdient een stille tocht.

marinade

marinade

20-04-2013 om 19:51

Foute Hollandse pathos

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.