Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

25-08-2022 om 19:27

Laarsjes/pumps voor dramavoeten


Bijtje82

Bijtje82

25-08-2022 om 22:39

Max88 schreef op 25-08-2022 om 22:20:

wel eens op stewardes pump gezocht? Schijnen heel goed te zitten en te ondersteunen, ze moeten er natuurlijk lang op lopen/staan.
Weet niet wat voor prijsklasse je zoekt?
https://www.thehappyshoecompany.nl/skypro-iris-critchell.html

Het hoeft geen 200 euro te zijn, maar voor een goede schoen van goede kwaliteit wil ik best iet meer betalen. 

Zal eens kijken.

Edit: Niet helemaal wat ik zoek, maar die Picadilly Paris vind ik wel mooi. Hou wel van die vorm. 

Leene

Leene

26-08-2022 om 00:59

Max88 schreef op 25-08-2022 om 22:20:

wel eens op stewardes pump gezocht? Schijnen heel goed te zitten en te ondersteunen, ze moeten er natuurlijk lang op lopen/staan.
Weet niet wat voor prijsklasse je zoekt?
https://www.thehappyshoecompany.nl/skypro-iris-critchell.html

grote griebels wat een trut schoenen... maar goed ieder zijn meug natuurlijk. 
Ik ben als de dood om er truttig uit te zien dus ik zou nooit zo snel zo'n pump kiezen onder het overigens hele leuke jurkje Bijtje! En al helemaal geen zwarte schoenen onder een zomer jurkje.


Ik zou kiezen voor espadrilles, wel uitkijken want je hebt daar hele slappe exemplaren bij zitten. Maar er zijn ook wel goede leren espadrilles.


En verder nog als opmerking. Volgens mij de gemiddelde maat van kleding van de Nederlandse vrouw 42 en ik vind dat die vaak uitverkocht is. Maat 36 en 38 hangt er nog vaak. En de gemiddelde schoenmaat is volgens mij 40/41. Dus je bent slank met een gemiddelde schoenmaat.  

Een tip: ga naar een hele goede schoenenwinkel. Ik ken er één in Bergambacht ( Oskamp, mag ik reclame maken? ik ken er niemand en heb geen aandelen) wij gaan er niet altijd heen omdat het eigenlijk te ver weg is maar wat een goede service, voeten worden opgemeten ze hebben diverse breedte maten. echt heel goed. Wij gingen er heen omdat onze dochter extreem smalle voeten had en ik echt geen kinderschoenen kon vinden die normaal aan haar voeten bleven zitten. Nu ze ouder is worden haar voeten ietsjes breder en kan ze ook wel bepaalde sneakers aan en converse schoenen, vaak nog wel met een extra zooltje. Dus het is nu niet meer zo noodzakelijk om kilometers te rijden voor schoenen.
Maar ze waren en ze zijn top, ik weet niet waar je woont maar vraag eens rond bij jou in de buurt. Ik zie het probleem wat je hebt en ik denk dat je beter bij zulke winkels wat meer kunt uitgeven dan dat je tig schoenen in de kast hebt staan die je eigenlijk allemaal net niet past.

Leene schreef op 26-08-2022 om 00:59:

[..]

grote griebels wat een trut schoenen... maar goed ieder zijn meug natuurlijk.
Ik ben als de dood om er truttig uit te zien dus ik zou nooit zo snel zo'n pump kiezen onder het overigens hele leuke jurkje Bijtje! En al helemaal geen zwarte schoenen onder een zomer jurkje.


Ik zou kiezen voor espadrilles, wel uitkijken want je hebt daar hele slappe exemplaren bij zitten. Maar er zijn ook wel goede leren espadrilles.


En verder nog als opmerking. Volgens mij de gemiddelde maat van kleding van de Nederlandse vrouw 42 en ik vind dat die vaak uitverkocht is. Maat 36 en 38 hangt er nog vaak. En de gemiddelde schoenmaat is volgens mij 40/41. Dus je bent slank met een gemiddelde schoenmaat.

Een tip: ga naar een hele goede schoenenwinkel. Ik ken er één in Bergambacht ( Oskamp, mag ik reclame maken? ik ken er niemand en heb geen aandelen) wij gaan er niet altijd heen omdat het eigenlijk te ver weg is maar wat een goede service, voeten worden opgemeten ze hebben diverse breedte maten. echt heel goed. Wij gingen er heen omdat onze dochter extreem smalle voeten had en ik echt geen kinderschoenen kon vinden die normaal aan haar voeten bleven zitten. Nu ze ouder is worden haar voeten ietsjes breder en kan ze ook wel bepaalde sneakers aan en converse schoenen, vaak nog wel met een extra zooltje. Dus het is nu niet meer zo noodzakelijk om kilometers te rijden voor schoenen.
Maar ze waren en ze zijn top, ik weet niet waar je woont maar vraag eens rond bij jou in de buurt. Ik zie het probleem wat je hebt en ik denk dat je beter bij zulke winkels wat meer kunt uitgeven dan dat je tig schoenen in de kast hebt staan die je eigenlijk allemaal net niet past.

Om in jouw stijl te blijven: Grote griebels wat een trut reactie van je.

Als iemand hier om een type schoen komt vragen dan zoek je toch mee naar die schoen, of het je stijl is of niet? 

Als je een slappe voetspier hebt en onder andere geïnteresseerd bent in een pump, dan heb je wel iets nodig wat enigzins steun biedt. De kleur ging het helemaal niet om en over jouw toevoeging houd ik netjes mn mond. Zo kinderachtig en goedkoop scoren dit. 

Bijtje82

Bijtje82

26-08-2022 om 06:34

Leene, ik ben het wel een klein beetje met Max88 eens. Vond niet alle modellen mooi die hij aangaf, maar ik snap z'n idee. En ik denk dat ik wel van die trut schoenen hou. 

Ik waardeer iedereen zijn/haar hulp en input, behalve dan de eerste reactie want die slaat nergens op. Maar goed, iedereen mag een mening hebben. 

Heb op de website van Oskam gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Het is voor mij een uur rijden. Dan wil ik wel graag weten wat het aanbod is, anders verspil ik 2 uur aan tijd en benzine voor een rit die ik me had kunnen besparen. 

Of maat 42 een gemiddelde kledingmaat is weet ik niet zo goed. Als ik ga shoppen is mijn maat er iig vaker niet dan wel, dat is echt zo frustrerend. 
Wat schoenen betreft vind ik het wel een rot maat. Vind gewoon dat bepaalde schoenen mooier zijn met een maatje kleiner. Dat zijn dan vaak de platte schoenen.Bij schoenen met een hak is dat al een stuk minder. 

Espadrilles vind ik trouwens weer helemaal niks. Dat touw of jute onder zo'n schoen vind ik heel lelijk. Krijg er zo'n bepaald gevoel bij, kan er even niet opkomen. 

Deze voeten hebben gewoon meer ondersteuning nodig van een iets wat meer stevige zijkant. Ballerina’s bieden dat niet, open sandalen ook niet. 
ik vind de stewardessen altijd heel elegant op de schoenen lopen die in de link voorbij kwamen; geen gezwik, netjes afgekleed.

Alternatief is ecco offroad, ( teva heeft een stinkzool). Door grote kleuraanbod, tref je mogelijk een combinatie die goed bij de jurk past. De buitenrand camoufleert de ‘dikke’ voet. Ze lopen nog heelijk ook.

https://tamaris.com/nl-NL/pumps/1-1-22418-28.html#color=704

Het effect van kleur!
In deze lichte kakigroene kleur komt een gesloten pump ook heel elegant over onder rode jurk. Hak is ietsje lager.

Bijtje82

Bijtje82

26-08-2022 om 09:03

Flanagan schreef op 26-08-2022 om 09:00:

https://tamaris.com/nl-NL/pumps/1-1-22418-28.html#color=704

Het effect van kleur!
In deze lichte kakigroene kleur komt een gesloten pump ook heel elegant over onder rode jurk. Hak is ietsje lager.

Ik ben nog geen 50+ 

Sorry, maar nee.

Die offroads van ecco zijn ook echt niet mijn ding. 

Maar bedankt iig 😁 

Bijtje82 schreef op 26-08-2022 om 09:03:

[..]

Ik ben nog geen 50+

Sorry, maar nee.

Die offroads van ecco zijn ook echt niet mijn ding.

Maar bedankt iig 😁

Beetje moeilijke leeftijd denk ik, het wordt al snel te hip of te ouwelijk. Ken dat wel een beetje.

Bijtje82 schreef op 26-08-2022 om 09:03:

[..]

Ik ben nog geen 50+

Sorry, maar nee.

Die offroads van ecco zijn ook echt niet mijn ding.

Maar bedankt iig 😁

We mogen natuurlijk niks zeggen over jouw dramatische kijk op jouw voeten, maar na je 50e is er ook echt nog wel reden genoeg om er elegant bij te willen lopen. Ik weet er als 50plusser alles van (met mijn smalle voeten en lange tenen).

Bijtje82

Bijtje82

26-08-2022 om 10:03

EmmaT schreef op 26-08-2022 om 09:39:

[..]

We mogen natuurlijk niks zeggen over jouw dramatische kijk op jouw voeten, maar na je 50e is er ook echt nog wel reden genoeg om er elegant bij te willen lopen. Ik weet er als 50plusser alles van (met mijn smalle voeten en lange tenen).

Precies heb je helemaal gelijk in!

Maar je snapt vast wat ik bedoelde. Ik vind ze wat ouwelijk voor mezelf. Maar wil niet zeggen dat ze niet elegant zijn.

Zelf heb ik meer Donald Duck voeten; brede wreef en ruimte tussen de tenen en lage band hiel vanwege irritatie achillespees. Om dat te verbloemen en tegelijk stabiel in de schoenen te staan, na knieproblematiek, ben ik aangewezen op de sportieve sandalen met stevige zool. 
De voeten van Bijtje vragen ook bepaalde verbloeming van minder mooie delen. De flap z’n de zijkant of de knokkel bij de grote teen. Gewoon zaken waar je beter rekening mee kan houden. Een donkere pump onder de rode jurk vraagt meer aandacht dan een lichte pump. Een wankelend Bijtje is ook niet zo elegant of verwacht Bijtje tijdens het dragen van die jurk de hele tijd te zitten?

Persoonlijk vind ik de schoenen van tamaris verrassend; speelse hak of een eigentijds schuin bandje over de wreef of de kleur. Dus als ze iets elegants zoekt, stap dan een winkel binnen die dit merk verkoopt en probeer een paar zodat ze kan voelen en zien hoe die haar staan.

Schoenen is iets heel persoonlijks, juist door de verschillende vormen.
Zo ben ik qua vorm meer aangewezen op Pikolinos, of qua stabiliteit op de ecco offroad. 
Las gisteren artikel over de voeten van Britse Princess Catharine. Deze jonge vrouw  gebruikt steunzooltjes en gelpads om de verplichtingen te vervullen en blaren voor te zijn. De elegantie zit vooral in het rechtop blijven staan tijdens het lopen.

Bijtje82

Bijtje82

26-08-2022 om 11:24

Flanagan schreef op 26-08-2022 om 10:46:

Zelf heb ik meer Donald Duck voeten; brede wreef en ruimte tussen de tenen en lage band hiel vanwege irritatie achillespees. Om dat te verbloemen en tegelijk stabiel in de schoenen te staan, na knieproblematiek, ben ik aangewezen op de sportieve sandalen met stevige zool.
De voeten van Bijtje vragen ook bepaalde verbloeming van minder mooie delen. De flap z’n de zijkant of de knokkel bij de grote teen. Gewoon zaken waar je beter rekening mee kan houden. Een donkere pump onder de rode jurk vraagt meer aandacht dan een lichte pump. Een wankelend Bijtje is ook niet zo elegant of verwacht Bijtje tijdens het dragen van die jurk de hele tijd te zitten?

Persoonlijk vind ik de schoenen van tamaris verrassend; speelse hak of een eigentijds schuin bandje over de wreef of de kleur. Dus als ze iets elegants zoekt, stap dan een winkel binnen die dit merk verkoopt en probeer een paar zodat ze kan voelen en zien hoe die haar staan.

Schoenen is iets heel persoonlijks, juist door de verschillende vormen.
Zo ben ik qua vorm meer aangewezen op Pikolinos, of qua stabiliteit op de ecco offroad.
Las gisteren artikel over de voeten van Britse Princess Catharine. Deze jonge vrouw gebruikt steunzooltjes en gelpads om de verplichtingen te vervullen en blaren voor te zijn. De elegantie zit vooral in het rechtop blijven staan tijdens het lopen.

Ik kan best goed lopen op hoge hakken en stabiel ook. Het geen slappe voetspieren, alleen die lelijke kwam waardoor het niet mooi staat. 

Ik denk dat je jezelf een beetje inbeeldt dat je voeten in sneakers enorm groot lijken.
Mijn zus heeft dezelfde maat als jij en kan wegens een aangeboren vergroeiing waaraan ze ooit geopereerd is geen hakken dragen, dus ze draagt altijd sneakers en ik heb echt nog werkelijk nooit één keer gedacht 'wat een pipovoeten' of iets dergelijks.

Ik vind die groene hakken trouwens heel leuk en ik ben net zo oud als jij. 

Leene schreef op 26-08-2022 om 00:59:

[..]

grote griebels wat een trut schoenen... maar goed ieder zijn meug natuurlijk.
Ik ben als de dood om er truttig uit te zien dus ik zou nooit zo snel zo'n pump kiezen onder het overigens hele leuke jurkje Bijtje! En al helemaal geen zwarte schoenen onder een zomer jurkje.

Misschien kun je proberen wat leuker te reageren ipv iemands tip af te zeiken. Is niet nodig hoor. In de topic titel geeft Bijtje al aan naar pumps te zoeken, prima tip dus.

Leene

Leene

26-08-2022 om 11:57

Gingergirl schreef op 26-08-2022 om 11:27:

[..]

Misschien kun je proberen wat leuker te reageren ipv iemands tip af te zeiken. Is niet nodig hoor. In de topic titel geeft Bijtje al aan naar pumps te zoeken, prima tip dus.

Nou nou, ik zeik niemand af, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling en zeker niet om te scoren. Dat is dan ook weer interpretatie. Excuses als het rotter is overgekomen. 

 Ik weet niet eens of Max88 ze zelf ooit zou dragen dus het was in ieder geval totaal niet persoonlijk.
Nou ja wel persoonlijk wat betreft mijzelf want ik vind die dingen zo oerlelijk en ze staan bij mij ook totaal niet. Vandaar mijn eerste reactie.  Maar ik zie wel dat ze bij anderen wel beter staan. Alleen lijkt mij zwart  of donkerblauw onder een zomerjurkje niet leuk en volgens mij zijn deze alleen in donkere kleuren te vinden.

En ik vind die pumps die in de link van Flanagan staan weer een stuk beter en totaal niet 50+ maar goed ik hoef ook geen nieuwe schoenen en ik hoef ze ook niet te dragen.


En verder Bijtje over Oskam: de merken die ze verkopen staan op de website, misschien kun je googelen op de merken en kijken welk soort schoenen dat zijn, ze hebben van de meeste merken veel aanbod. En een uur rijden is wel veel ja..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.