Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lili en Howick

vermist. Ik hoop dat iemand ze geholpen heeft en dat ze ergens onderdoken zitten totdat politici zo onder druk staan dat ze niets anders meer kunnen dan alsnog ze toelqten.
Ik ben er ziek van
Sini


Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2018 om 16:28

Liegen om bestwil

Uiteraard kun je aannemen dat mensen de waarheid weleens zo aanpassen dat het beter voor hen is. Ik vind dat erg menselijk. Je gooit niet je eigen glazen in, als je het gevoel hebt dat een bepaald doel kunt bereiken. In dat opzicht begrijp ik ook heel goed dat de moeder van Lili en Howith is blijven procederen. Het kan, dus heeft ze het gedaan. Als je in dezelfde situatie zou zitten, zou je het misschien zelf ook doen. Ik vind het daarom volledig onterecht dat de moeder nu van alles om haar oren krijgt. En dat ze nu de hoop heeft uitgesproken dat ze weer bij terug mag komen, snap ik ook. Mensen die vinden dat het een stel profiteurs zijn (zelfs als ze het over de kinderen hebben) moeten maar eens een eerlijk zelfonderzoekje gaan doen. Alleenstaand moeder, wat niet geaccepteerd wordt in de streng christelijke samenleving, laag inkomen, dus moeilijk rondkomen met twee tieners... Ik stuurde de link al door waarin verteld wordt dat duizenden kinderen daardoor in tehuizen zitten. Is het dan gek als zo'n moeder haar kinderen daar niet heen wil laten gaan? Dat Armenië tegelijkertijd een fantastisch mooi vakantieland is, beeldschone natuur, hartelijke mensen... ik geloof het direct. Maar wij gaan weer naar huis als de vakantie voorbij is.

Veilige landen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/vraag-en-antwoord/lijst-van-veilige-landen-van-herkomst

Ik weet niet wat er mis is met Armenie, maar het staat niet op de lijst van veilige landen.

"Waarom een lijst veilige landen?
Nederland heeft te maken met een verhoogde instroom van asielzoekers. Zoals uit Noord-Afrika en de Westelijke Balkanlanden (Albanië, Bosnië-Herzegovina, Macedonië, Montenegro, Kosovo en Servië). Maar de meesten komen niet in aanmerking voor bescherming. Daarom heeft het kabinet afgesproken de asielaanvragen van deze personen versneld af te handelen."

Jaina

Jaina

09-09-2018 om 17:22

Slecht

Slecht zou ik niet gebruiken. Echter wel duidelijk is dat de moeder niet het belang van haar kinderen altijd nastreeft. Dat kan uit berekendheid zijn of vanwege een psychische stoornis. De moeder had duidelijk geen enkele grond tot het aanvragen van asiel. Ze heeft bewust de procedure opgerekt, opnieuw aangegaan onder valse namen, in de illegaliteit verdwenen en is uiteindelijk zonder haar kinderen vertrokken. In het afgelopen jaar heeft ze geen enkele moeite gedaan een leven daar op te bouwen en haar kinderen voor te bereiden op een verhuizing naar ginder. Onvermogen of berekendheid? Geen idee. Maar een stabiele moeder die goed voor de kinderen kan zorgen is ze op dit moment niet.

De kinderen uitzetten naar een situatie waar ze in een tehuis komen lijkt me niet in hun belang. Dan kunnen ze beter in een pleeggezin in Nederland blijven waar ze gewend zijn.

De kinderen zijn uiteindelijk de dupe van de moeder en van het systeem. Dus prima dat ze mogen blijven.

Slechte moeder?

Dat niet. Slecht gedrag, dat wel! Slecht voor haar kinderen in ieder geval.

Ik vind trouwens ondanks alles dat ze terug mag komen. Voor haar kinderen, want die horen bij hun moeder. En dat gaat boven al het gelieg en gemanipuleer van de moeder.

Donna

Donna

09-09-2018 om 17:59

Ouders en ad Hombre

Er zijn wel meer ouders die gedurende lange periode niet in het belang van hun kind(eren) handelen, ik zie dat bijvoorbeeld regelmatig tijdens vechtscheidingen gebeuren. Wat het zwart-wit toepassen van wetgeving in dit soort zaken gecompliceerd maakt, is dat het belang van kinderen niet snel gediend is met het flink aanpakken/straffen van die ouders. Heel ingewikkeld. Stel je voor dat de moeder altijd al, door psychiatrische problemen of iets anders, niet in het belang van de kinderen gehandeld heeft, dan vind ik dat alleen een extra reden om de kinderen hier te laten blijven. Dan heb je als overheid toch gefaald.

Ad Hombre: Er is niets ondemocratisch aan het gebruik maken van je recht op vrije meningsuiting. Je mag als burger best pogingen doen om de publieke opinie te beïnvloeden, als een zaak je aan het hard gaat (of om welke reden dan ook), we leven niet in een dictatuur immers. Het doel kan je niet aanstaan. Heb ik ook vaak last van, maar ja, dat is het offer dat we brengen moeten om te kunnen leven in een van de veiligste, best functionerende en welvarendste landen ter wereld. Ik heb gelezen dat een meerderheid van de Tweede Kamer achter het besluit van de minister staat. Heb jij andere informatie?

Elise

Elise

09-09-2018 om 18:16

Niet beoordeeld

Volgens mij is nog niet beoordeeld of Armenie een veilig land is, omdat er in 2015 geen asielzoekers uit Armenië kwamen.

lia

lia

09-09-2018 om 18:26

Zo en nu weer de anonimitiet in. Lekker weer naar school, geen interviews meer na vandaag (zag er een paar langs komen in diverse media) en niet meer het duo Lili en Howick maar 2 aparte kinderen. Als moeder naar NL mag komen, dan zal dat nog wel even op zich laten wachten. Ze zou toch in Armenie worden opgenomen? Ook lasikl dat ze had gedreigd zelfmoord te plegen als de kinderen uitgezet zouden worden. Ik vind het toch allemaal niet zo fijn voor de kinderen. En ik las dat de kinderen bij hun grootouders waren in NL. Hoe dat dan weer zit?

Elise

Elise

09-09-2018 om 18:40

Pleegouders

Ik las dat ze hun pleegouders opa en oma noemden omdat die ouder zijn dan hun moeder.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-09-2018 om 18:42

Moeder

Moeder heeft haar kinderen wel heel veel leed berokkend. Hoe haal je het in je hoofd om je kinderen zolang als illegalen het land door te slepen, ze niet hun eigen moedertaal te leren, hoewel je weet dat je terug moet? Die moeder is echt niet helemaal normaal hoor.
Hereniging is dan wel weer in het belang van de kinderen, maar ik vind het oneerlijk dat ze hiermee weg komt. Misschien de straf maar opschorten tot de kinderen meerderjarig zijn.

Mieke

Mieke

09-09-2018 om 19:48

Phryne

Niet alleen de moeder. Ik zag net een stukje van een interview met die kinderen. Het meisje droeg een ontzettend dure sweater. Ik heb het idee dat dit gezin behoorlijk financieel gesteund wordt en over de rug van deze kinderen heel veel activisten een punt hebben willen maken. Nu pakt het goed uit maar dit gesol met deze kinderen afgelopen jaar had nooit mogen gebeuren.

Ik hoop dat ook hier een onderzoek naar komt.

waarheid

'Hoewel ik hun beweegreden om naar Nederland te komen begrijp, zijn deze van economische aard.' Lastige grenzen. Wat is economisch? Bijvoorbeeld: je hebt een plek om te wonen, grond, voedsel (niet genoeg, maar toch), familie etc., maar je wil meer: een toekomst waarin je meer kunt dan de grond bewerken, meer voedsel kunt krijgen dan net te weinig etc. Is dat economisch? Of de volgende stap: je bent in een land, maar dat is niet het land waar je geboren bent of waarvan je het paspoort hebt; je wordt geduld, maar je hebt nergens recht op, niet op een woning, niet op werk, niet op inkomen, niet op onderwijs voor je kinderen, als je op straat rondloopt ben je speelbal van de politie etc. Geen politieke redenen, economische redenen, dat wel, maar het zit dan toch op het randje van mensenrechten: je wil vooral het recht hebben om te bestaan.
Ik ben nog steeds een idealist, dat wil zeggen dat ik heel erg goed besef dat wij echt niet alle wereldproblemen kunnen oplossen en niet eens moeten beginnen met te denkend t we dat kunnen; en dat het nogal willekeurig is als we de problemen wel oplossen voor mensen die er toevallig in slagen de grens over te trekken. Maar ik ben een idealist in die zin, dat ik denk dat Europa serieus werk moet en kan maken van het nadenken over een wereld, waarin mensen enerzijds eigen landen en culturen kunnen hebben, maar anderzijds ook wereldburger zijn, die zich met gemak van het ene land naar het andere land kunnen verplaatsen. De grenzen binnen Europa zijn al geslecht, maar de weg die we nu zijn ingeslagen (de buitengrenzen hoog optrekken), dat lijkt mij een heilloze weg.
Er staan wel andere dingen op het programma, dat gaat dan over politiek, over verhouding overheid-burgers, over taken van een overheid, over culturen, over gemeenschappelijkheid ontwikkelen etc. Nou ja, in Trouw werd dat heel mooi omschreven als de derde uitdaging (naast vrede en economische vooruitgang, wat we wel redelijk hebben bereikt). Ik denk dat we die uitdaging aankunnen.

Tsjor

Arm

Jemig Mieke: 'Het meisje droeg een ontzettend dure sweater.' Vriendelijke buurvrouw die dure kleding over heeft? Maar dat je op zoiets let! en daar meningen op baseert. Dus ze moeten er arm uitzien: kapotte schoenen, verbleekt t-shirt en te korte broek. Heeft iemand at in de aanbieding? Ik denk dat ze alles moeten krijgen. Dus alsjeblieft niet te mooie spullen geven.

Tsjor

Mieke

Mieke

09-09-2018 om 20:23

Tsjor

Ze mogen dragen wat ze willen. Ik ben blij dat dat ze mogen blijven maar deze kinderen zijn vreselijk gebruikt door hun moeder en asielactivisten. En ja. Die ontzettend dure kleding viel mij op. Toevallig omdat mijn zoon al heel lang een kenzo shirt wil maar deze zelfs afgeprijsd nog ontzettend duur zijn. En met duur bedoel ik duur. Heel duur.

Natuurlijk krijgen deze kinderen alles. Ze hebben natuurlijk niet zelf een inkomen. Ik vind deze hele zaak bijzonder. Onderduikadressen die paraat zijn. Auto's die klaar staan. Advocaten die a la minute rechtszaken beginnen.

Als deze kinderen vandaag wel in Armenië hadden gezeten dan zouden ze er nu veel slechter aan toe zijn dan wanneer ze een jaar geleden tegelijk met hun moeder waren vertrokken. En dat vind ik een zeer kwalijke zaak.

Bo

Bo

09-09-2018 om 20:38

slechte moeder

Ja ik vind haar een slechte moeder. Een moeder die liegt en bedriegt, al 10 jaar lang. Een moeder die haar kinderen de illegaliteit instuurt, ze telkens laat verhuizen en naar andere scholen laat gaan. Dreigt met zelfmoord (!!). Deze moeder zou zgn een psychische stoornis hebben, maar ze regisseerde alles vanuit Armenie. Had elke dag skype contact met haar kinderen en instrueerde de pleegouders. Verschrikkelijk dat zo'n oplichter uiteindelijk aan het langste eind trekt. Hoe erg ook voor de kinderen. Andere ouders in een vergelijkbare situatie hebben nu een mooi voorbeeld aan haar, de rechtspraak in Nederland is toch niks waard.

Zij zijn geen vluchtelingen, maar gewoon profiteurs.

En inderdaad die Kenzo trui viel mij ook op. Niet slim, daar zou dat asielrechtadvocaatje haar toch op moeten hebben wijzen.

Wel vreemd

In Nederland zou een moeder die zo met de kinderen zeult en ook nog met zelfmoord dreigt, uit het ouderschap ontzet worden. Hier heeft het waarschijnlijk bijgedragen aan het pardon want er werd beweerd in de krant dat Halbers tot deze herziening kwam nadat bekend werd dat de kinderen in gevaar waren.

Als de kinderen door de pleegouders werden geadopteerd, zodat de moeder geen voogdijschap meer had gezien de dreiging met zelfmoord, zou er dan nog ruimte zijn voor gezinshereniging?
Het is zo’n contrast met de wijze waarop de overheid met Nederlandse ouders omgaan, die volgens rapporten niet geschikt zou zijn voor een kind te zorgen; die worden uit hun ‘functie’ gezet.

Dreigen met zelfmoord en daar mee weg komen, zo laag.

Kleding

Niet zo op gelet, ik ken het merk niet. Als ik het wel had herkend, zou ik denken dat ze was gaan winkelen in een kringloopwinkel; slimme meid.

Bo

Bo

09-09-2018 om 20:54

Flanagan

Kenzo is categorie Gucci, da's niet een 'gewoon' Tommy Hilfigertje (wat ook duur is) maar echt duur. Zij zijn niet arm, maar gewone profiteurs en daarom kan die moeder het al zo lang vol houden.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-09-2018 om 21:10

Ondertussen in de Zweedse heilstaat

"De linkse regering besloot vervolgens om noodwetten aan te nemen, waarbij het vluchtelingen- en immigratiebeleid drastisch werd aangescherpt. Permanente verblijfsvergunningen worden nu nauwelijks meer verstrekt en de gezinshereniging is sterk ingeperkt."

De wal keert het schip.

Alison

Alison

09-09-2018 om 21:14

Misselijk

Zij zijn niet arm, maar gewone profiteurs en daarom kan die moeder het al zo lang vol houden.

Over de rol van de moeder weten wij niet genoeg om een oordeel te vellen. Uit eigen ervaring weet ik dat je nooit moet afgaan op informatie uit media. Die grossieren in het algemeen in halve waarheden, opgeklopte aannames en soms regelrechte leugens.

Maar wat ik uitermate misselijk vind is die kinderen uitmaken voor profiteurs. Die hebben nou werkelijk geen enkele schuld aan het handelen van de volwassenen om hen heen. Het waren peuters toen ze hier kwamen. Niks is hun eigen keuze geweest, ze zijn overal in meegeleefd. Het enige wat zij hebben gedaan is zo goed mogelijk proberen te dealen met alles wat er met hen gebeurde.
Daarom kan het echt niet om die kinderen voor profiteurs uit te maken en ik denk dat jouw bericht,
Bo, meer over jou dan over die kinderen zegt.

En komt het paard achter de wagen

'Permanente verblijfsvergunningen worden nu nauwelijks meer verstrekt' Dat gaat heel veel Lili, Howicks en andere kinderen geven.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2018 om 01:18

Laat ik het zo zeggen: je zet je op OO niet bepaald neer als iemand waar ik dit soort geheimen mee zou delen.

Hoewel je allerlei aannames doet, is het inderdaad waar dat ik niet in azc's kom. Maar kan ik alleen een mening vormen als ik daar binnen kom? Ik 'spreek' mensen die met vluchtelingen werken en hoor zo ook veel.

Dat jij zelf een islamitische achtergrond hebt, is voor míj niet van toegevoegde waarde, maar als dit bekend is bij vluchtelingen die islamitisch zijn, kan ik me voorstellen dat ze verwachten dat je ze beter begrijpt. Toch blijf ik het bijzonder vinden dat ze je vertellen dat ze gelogen hebben bij hun asielaanvraag, want zolang ze geen verblijfsvergunning hebben, lijkt het mij best onzeker wat een ander met hun verhaal zal doen. Ik neem aan dat jij er niets mee doet, maar je deelt hun verhalen wel hier. Niet na te trekken, maar wel voer voor mensen die tegen alles wat naar vluchteling riekt zijn. Dat vind ik schadelijk. Ik had een buurman uit Eritrea mét verblijfsvergunning en die was ontzettend zuinig met informatie. Ik heb later begrepen waarom. Er heerst een angstcultuur onder deze mensen.

Ik durf niet te stellen dat mensen die jij indeelt bij economische vluchtelingen, dat werkelijk zijn. Het leven is voor bijvoorbeeld veel mensen bepaald geen pretje in Somalië. Wat versta je onder veilig? Ook in Somalië ben je nog steeds niet standaard veilig door wat daar allemaal speelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2018 om 01:34

Je moest eens weten wat je allemaal bij de kringloop kunt kopen. Een Kenzo-trui zal wel meer kosten dan een C&A-tweedehandsje, maar nog steeds zeer betaalbaar.

Ik heb zelf een tussenjas van een wat duurder merk dan ik normaal zou kopen, die ik de komende herfst voor het eerst zal dragen. Het is een nieuwe jas, maar uit een partij van vorig jaar, dus niet van de kringloop. Hij heeft mij 6 euro gekost. In de winkel kostte hij ruim over de 100 euro. Iemand die dat niet weet zou dus zomaar kunnen zeggen 'poeh poeh, toe maar!'

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2018 om 01:49

Ad Hombre

en de gezinshereniging is sterk ingeperkt===

Nou, dat is geweldig nieuws! Hoe meer gezinnen gescheiden van elkaar moeten leven hoe beter. Vluchtelingen zijn kennelijk uit ander materiaal gesneden dan Ad Hombres. Ad Hombres vinden het niet verdrietig en angstig als hun gezin nog in het thuisland moet blijven.

Ik hoop van harte dat je zelf nooit hoeft te ervaren hoe het is als je je gezin niet over mag laten komen.

Dees

Dees

10-09-2018 om 06:13

Moeilijk allemaal

Deze kinderen is 10 jaar lang voorgespiegeld dat Armenië een vreselijk land is om naar toe te gaan. Zij zullen dus nu denken dat hun moeder daar een vreselijk leven heeft.

Natuurlijk is haar leven zonder kinderen vreselijk maar dat heeft ze zelf geregeld. Maar ook in Armenië kun je met volhouden (en volhouders zijn ze) en harde inzet verder komen.

Ik vind het vreselijk dat een moeder over de rug van haar kinderen haar zin doordrukt. Voor de moeder gun ik geen gezinshereniging maar voor de kinderen wel die zijn in alles hier slachtoffer.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-09-2018 om 07:20

Kaaskopje

Richt je scheldkannonade op de linkse regering van de heilstaat Zweden. Ik heb dat bedacht noch goedgekeurd, maar een land dat overspoeld wordt door problematische immigranten maakt rare sprongen.

lia

lia

10-09-2018 om 13:26

goh

https://www.nu.nl/binnenland/5455334/advocaat-wil-moeder-van-tieners-lili-en-howick-nederland-halen.html
Goh, wie had dat nou gedacht.
""We hebben natuurlijk liever niet dat de hereniging maanden op zich laat wachten", zegt advocaat Patricia Scholtes."
Ik dacht dat het zo slecht met moeder ging?

lia

lia

10-09-2018 om 13:27

elise

Bedankt voor je uitleg. Dus de grootouders zijn eigenlijk de pleegouders.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2018 om 13:27

Ad Hombre

Dan moet jij misschien toch ook iets aan je intonatie doen . Je woordkeus laat weinig aan mijn fantasie over. Zolang ik niet met hoofdletters schrijf, is het geen schelden.

V@@s

V@@s

10-09-2018 om 13:41

des te meer reden

om snel te herenigen als het slecht met moeder gaat. Juist als het goed gaat heeft het minder haast mijns inziens.

(bovendien voor degenen die alles in geld uitdrukken: het is waarschijnlijk een stuk duurder om Lili en Howick tot hun volwassenheid in een pleeggezin te houden dan ze laten inwonen bij hun moeder die bijstand en huurtoeslag krijgt en zo).

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2018 om 13:45

Dees

Moeder verdient geen schoonheidsprijs, dat zie ik ook wel. Maar dan blijft staan dat we vanuit ons toch nog steeds ruimdenkende Nederland, niet echt kunnen voelen hoe het is voor een vrouw als deze moeder. Als je ervan uit gaat dat dit soort landen ietwat achterlopen bij een land als Nederland, dan hoef je niet zo heel ver terug te gaan in ons eigen verleden om te snappen hoe het in zo'n land werkt. Een alleenstaande moeder (een vriendin) mocht niet aan van alles deelnemen binnen christelijke kringen, want welk voorbeeld gaf dat af? Een gescheiden vrouw werd vriendelijk verzocht een andere kerk te zoeken (mijn tante). Daar kwam dan ook nog bij dat er neergekeken werd op katholieken vanuit protestantse kringen, want dat was niet het ware geloof, maar dat is een zijstraatje. Ik heb uit meerdere hoeken gehoord dat kinderen als Lili en Howick, niet bepaald in een warm bad terecht zullen komen. Het is de fout van ons rechtssysteem, dat ze volledig vernederlandst zijn, dus mogen we als Nederlanders nu de consequenties dragen. De kinderen treft geen blaam.

Natuurlijk moet moeder haar best doen om haar eigen broek op te houden, maar wat mij betreft mag ze dat nu in Nederland doen. Eerder werd het doembeeld genoemd van dat de kinderen later te maken gaan krijgen met een studieschuld waar ze hun levenlang aan vastzitten met daarbij de vraag "wie vertelt ze dat?". Daar lig ik dus echt niet wakker van. Ze kunnen hier tenminste studeren, de rest is gewoon zoals dat voor iedereen geldt in Nederland. Dat sombere toekomstbeeld hangen we toch ook niet aan de muur van onze hier geboren baby'tjes? Ze lijken mij intelligente kinderen, die mogelijk een mooie bijdrage zullen leveren aan ons land.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.