Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-01-2026 om 02:44
hi!
mijn vriend heeft perongeluk in de nacht 10 min lang ( nu koud januari) achtertuin deur opengelaten . Kans dat er een muis is? Moet ik alvast ongedierte bellen?
16-01-2026 om 09:45
Elvirap schreef op 16-01-2026 om 09:38:
[..]
Nou ik heb ongedierte bestrijding vaker gehad, gelukkig niet diervriendelijk maar goede dingen gedaan gif/ plankjes etc . En zolang ze maar geld Krijgen
![]()
Waarom gelukkig niet diervriendelijk?? Dat je bij een heftige plaag niet anders kunt ok maar om gif nou goed te noemen...
16-01-2026 om 19:44
Elvirap schreef op 16-01-2026 om 09:38:
[..]
Nou ik heb ongedierte bestrijding vaker gehad, gelukkig niet diervriendelijk maar goede dingen gedaan gif/ plankjes etc . En zolang ze maar geld Krijgen
![]()
Ik krijg wel een bepaald beeld zo....
Ik heb nog nooit ongediertebestrijding gehad. Ja, 1 keer, toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde en er een wespennest in de spouwmuur naast mijn kamer zat. Maar niet voor muizen. Nogmaals, paniek om niks. Zorg dat er niks eetbaars rondslingert (gebruik opbergdozen). Dat is de beste manier om ze buiten te houden.