Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

kersenboom

kersenboom

01-08-2012 om 07:55

Nieuw honden uitlaatbeleid in gemeente

Bij ons in de Gemeente gaat vanaf 1 sept. een nieuw beleid van start tav het het uitlaten van honden. Honden moeten vanaf die datum aangelijnd zijn en mogen alleen uitgelaten worden op daarvoor aangewezen plekken. Daar mogen ze ook los en ruimt de Gemeente de poep op. Op alle andere plekken waar het verboden is, moet de eigenaar de poep zelf opruimen.
Vanaf die datum krijgen mensen nog een waarschuwing en uitleg over de nieuwe regels en vanaf 1 okt. krijgt men een boete van € 120,00 bij elke overtreding en ze gaan ook extra personeel in zetten om het te controleren. Duidelijk lijkt me.

Komt mijn moeder van de week een verre buurmanman tegen die altijd zijn 3 hondjes los laat lopen. Een daarvan loopt zelfs altijd een speeltuintje in…vaste prik is dat ahum.

Ze zegt: " Nou meneer, vanaf 1 sept.moeten we de honden aanlijnen he?" Waarop de man doodleuk zegt: " Nee, hoor, dat doe ik niet; mijn honden kunnen namelijk niet aan de lijn want dan poepen ze niet!" ???? Meneer had naar eigen zeggen zelfs al een brief naar de Gemeente geschreven dat hij niet van plan is zich aan de nieuwe regels te gaan houden. Nou, dat wordt een duur geintje voor meneer dan. Ik snap dat dus gewoon niet.
Mijn hond poept ook niet aan de lijn. Dan loop ik gewoon naar een plek waar het wel kan en laat ik ze los. Hoe moeilijk kan dat zijn….

Ik ben best kwaad over deze houding. Als ik zie dat deze man toch doodleuk zijn hondjes los laat lopen, dan wil ik graag de Gemeente bellen om het te melden. Jammer voor hem dan, dan ben ik maar een vuile verrader. Waarom denken mensen altijd dat de regels niet voor hen gelden?!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Serwe

Serwe

01-08-2012 om 12:09

Kersenboom

Ik zou zeggen, leven en laten leven.
Liever overigens een buurman die de honden los laat lopen als dat niet mag dan een buurvrouw die niks beters te doen heeft met haar leven behalve anderen dwars te zitten.

kersenboom

kersenboom

01-08-2012 om 13:37

Ha,ha, serwe

Ja, ben benieuwd hoe jij gaat reageren als diezelfde buurman zijn vieze schijtdozen bij jouw voor de deur laat schijten en de stront weigert op te ruimen, want dat was meneer naar eigen zeggen namelijk ook niet van plan te gaan doen (daar is de Gemeente voor volgens hem). En dat terwijl jij je hond moet aanlijnen en dat ook netjes doet.
Geloof me, dan wordt jij ook dwars hoor….of denk jij dan: ach, laat die man en ga je vervolgens de poep zelf voor hem opruimen"…Of wanneer zijn derde hond voor de zoveelste keer de kinderspeeltuin oprent en tegen je kind opspringt en midden in het gezichtje aflikt.... Dan sta jij zeker ook te juichen….Geloof er niets van!

Ik hoop dat meneer door zijn brief 'zijn eigen glazen heeft ingegooid' en dat ze zijn adres genoteerd hebben voor alle boetes…Stomme mensen heb je toch rondlopen...

Serwe

Serwe

01-08-2012 om 15:39

Kersenboom

Als ik een probleem heb met iemand spreek ik die persoon er op aan. Dat gaat bijna altijd goed. Nu moet het ook wel iets zijn waar ik ook echt last van heb.

Verder maak ik me inderdaad niet zo druk om dit soort kleinigheden of om mensen die regels breken waar ik me wel aan houdt.

Ik vind het vrij laf om voor dit soort onozele dingen te gaan bellen met de gemeente. Maar het staat je natuurlijk vrij dat te doen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-08-2012 om 23:21

Ach kersenboom

Laat gaan, laat gaan.

Je hebt altijd mensen die denken dat regels prima zijn maar niet voor hen, want en dan komt een hoop bagger.

Over die hond in dat speeltuintje zou ik ook kunnen bellen. Dat vind ik ook echt niet kunnen. Maar voor de rest zou die goede man mij geen bloeddrukverhoging waar zijn. De asocialen hebben de halve wereld, maar gelukkig hebben wij de andere helft...

100%mama

100%mama

02-08-2012 om 11:49

Ach

de mensen met de grootste monden tegen nieuwe regels...houden zich er vaak het eerste aan

Hier al jaren deze regel en ik moet zeggen dat het, op een paar baasjes na, goed werkt. Nu ligt hier zelden poep op de straat vanwege het vele groen, maar zelfs in het groen wordt de poep opgeruimd. Op sommige plaatsen mag je het laten liggen (tegen bossage aan) maar ook dan wordt het veelal toch opgeruimd. Ook ik loop dus netjes met mijn zakje achter de billen aan van mijn pupseltje

kersenboom

kersenboom

06-08-2012 om 12:02

Wiz-zy

Jeetje wat naar voor die fietser zeg! Ben erg benieuwd hoe de Gemeente hier de boel gaat handhaven als ik je bericht zo lees over jouw Gemeente.

Het gekke vind ik wel (en wat ik ook lees in jouw berichtje) dat de regels alleen voor honden gelden maar niet voor katten terwijl katten gewoon los lopen (en wel degelijk voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen) en ook overal poepen. Dat snap ik dan weer niet. Nou ja, ik snap het wel….de eigenaar is moeilijker te traceren natuurlijk en al is de kat wel van iemand dan nog doet die vaak alsof hij/zij van niets weet….meten met twee maten noem ik dat.

mix

mix

08-08-2012 om 17:49

Wiz-zy ot

zijn dat geen slakken denk je, die je paprikaplanten opeten? Vooral de wat jongere planten zijn geliefd ivm zachtere bladeren. Zodra ze gaan verhouten is het meestal grotendeels over. Hier zelfs dit jaar mn hortensia met donkergroene (wat hardere bladeren) opgevreten door slakken.
Je zou savonds laat eens moeten kijken wat er opkomt aan naaktslakken, hele legers tegelijk en overdag onzichtbaar onder de grond

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2012 om 20:01

Wizzy

Dat omwoelen is inderdaad een poging om de drollen in te graven. Maar katten eten echt geen paprika planten.

Ely

Ely

08-08-2012 om 20:51

Goh

Als iemand klaagt over hond(enpoep) is meestal de bijval niet aan te slepen. Maar wanneer het om overlast van katten gaat komt opeens het halve dierenrijk langs als alternatief voor de overlast. Zijn 'we' soms wat meer 'van de kattenliefde'?

Wizzy: klinkt echt smerig! Ik snap heel goed dat je baalt dat jij met de stront zit van andermans beesten. Het is een eerdere discussie geweest maar het zou toch op te lossen moeten zijn: hoe weer je (andermans) katten uit je tuin?
Die hondenpoep op straat vind ik ook echt te smerig...,

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kat

Ja gek, ik heb er ook nooit zo bij stilgestaan. Dat de kat evt de buurtuinen vol schijt - terwijl we met de honden juist enorm op hebben gelet dat het IN een struik was (was nog voor het opruim-gebeuren).

Hoe leer je eigenlijk je kat om alleen op de bak te kakken?! Die beesten zijn toch stront eigenwijs..

mix

mix

08-08-2012 om 21:33

Ely

katten vreten niet (vaak)planten aan, al zullen er best exemplaren tussenzitten die gek zijn op paprikaplanten.
Het punt dat ik wilde maken is dat je om je paprikaplanten te behouden dus misschien wel een heel ander middel moet gebruiken.
Beetje zonde als je je gek loopt te scheppen om de poep weg te halen en zo je planten te redden en slakken blijken de oorzaak te zijn?
Heeft niets met mijn eigen ergernis over poep te maken, kattenpoep, hondenpoep en zelfs mensenpoep(!) hoort daar waar het mag en niet waar het kan.

Ely

Ely

08-08-2012 om 22:31

Mix

Zoals ik het lees wordt de poep weggeschept omdat het smerig is. Ook al zouden de paprikaplanten erop gedijen, poep(lucht) in je tuin is bijzonder onwenselijk.

Vandaar mijn verbazing over de verhandelingen over de paprikaplanten, kom op zeg, ook al zijn die dingen aangetast door een UFO, die poep hoort daar niet en waar hondenpoep op straat door iedereen onderkent smerig is moeten we het nog steeds normaal vinden dat katten in je tuin poepen. Raarrrrrr

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mix

mix

08-08-2012 om 23:00

Ely

uiteraard, dat staat wat mij betreft buiten kijf. Ik wilde alleen een extra tip geven om de paprikaplanten te redden, dat is alles, meestal zijn dat gewoon naaktslakken, overdag onder de grond en in de avond gaan ze van jetje.

Dus ik weet niet waarrrrr je gelezen hebt dat ik de poep normaal vond, maar raarrrrr vond ik mn tip over de slakken niet, ik denk dat je me niet begreep.
Ben trouwens groot honden(dieren)liefhebber en heb de pest aan poep aan mn schoen of poep in mn tuin; van wie of wat ook.

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2012 om 09:11

Ely

Ik schrijf dat alleen omdat het geen zin heeft te mopperen over aangevreten paprikaplanten als het om katten gaat. Je kan ze ook overal de schuld van geven, kom op zeg..

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2012 om 10:18

Wizzy

Ha, een eigen kat helpt niet hoor,mijn katten doen het graag in eigen tuin. Goed opgevoed he?)

Hoe weet je dat nou?

Je spreekt de mensen niet aan, maar je weet wel bij voorbaat dat ze allemaal vinden dat je niet moet zeuren. Ik zou best mee willen denken over een oplossing, maar ik kan mijn kat helaas echt niet binnenhouden. Maar ik vind niet dat je zeurt. Kattenpoep in je tuin en kapotte planten zijn niet leuk.

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2012 om 13:00

Helpt geen zak

Het zijn niet eens buurtkatten hier. In deze hele straat (ruim 20 woningen) woont één kat. Toch banjeren er hier tientallen door de tuin.
Volgens mij denken kattenbezitters dat hun kat niet verder komt dat 2-3 tuintjes, maar dat is dus echt niet waar. Ik heb een vriend in de polder wonen en die vangt katten die hier uit de binnenstad komen. Hebben er toch een paar kilometer opzitten, keurig met een halsbandje om lekker 's nachts aan de wandel. Ik vond dit ook wel weer een eyeopener:
http://www.nu.nl/wetenschap/2878774/huiskat-maakt-meer-buit-dan-eigenaar-denkt.html

Tirza

kersenboom

kersenboom

09-08-2012 om 21:40

Gelijke monniken…..

Hoe men gaat reageren als de Gemeente ook regels gaat opstellen voor kattenbezitters: "Verplicht chippen (volgens mij is dat zo) Kattenbelasting heffen, kat niet buiten los laten lopen (net als honden), zodra uw kat onverhoopt toch zijn behoefte doet daar waar het niet gewenst is, eigenaar verplicht stellen de poep op te ruimen".

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2012 om 22:24

Kersenboom

Nou, weet je, ik ben al bijna zover dat ik denk: al wil de PVV het invoeren, dan stem ik daár op!

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2012 om 22:33

Ach

Als de PVV daarmee zou willen scoren, dan zou ik me nóg meer afvragen of er enige diepgang in zit.

Lizelot

Lizelot

10-08-2012 om 11:45

Tirza

Ik heb de katten van de buren op heterdaad betrapt.
ik heb het hier al eerder gehad over onze konijnen en de katten.Steeds krijg ik dan reakties dat katten dat niet doen,dat het wel ee nander dier geweest zal zijn.Dus niet.....we zitten achter op eht terras.Ineens een hoop herrie achter in de tuin en ik hoor een koijntje gillen.Ik stuur zoon met m'n man naar binnen.Loop naar achter ,maar ze zijn al weg.Ik naar de buurvrouw,we gaan kijken achter in de tuin.Ze heeft ook nog 2 grote honden,dus ik geef koijntje al geen kans meer.En daar hoor ik het weer gillen.Ik kijk om lopen 2 van haar katten met het beestje in de straat naast haar.Ik ren er naartoe,vloek op de kat,die laat van schrik los en pak het nog levende konijntje.Maar da nde reaktie van de buurvrouw tegen haar katjes,of ze het tegen een ondeugend kleutertje heeft."Wat hebben jullie nu gedaan,dat mag toch niet???"Ze kijkt niet naar het konijntje ,ik loop naar huis.We houden het beestje binnen,is goed verzorgd en leeft gelukkig nog.i heb later de buurvrouw nog een paar keer gezien,ze vraagt niet of het konijntje nog leeft of hoe het heeft kunne gebueren.Helemaal niets ,is schijnbaar heel normaal dat katten de konijntjes uit iemands tuin plukken.dat moet nu eens andersom zijn,dat en hond in de tuin van een ander een dier door of zelfs dat een hond in zijn eigen tuin een dier van ee nader dood.Dan moet het gelijk maar afgmaakt worden,want dan is de hond een monster.Ongelooflijk.Het gaat mij niet om het feit dat die kat ee nkonijntje pakt,das de natuur,kan die kat oo kniks aandoen,maar de reaktie van de mens.Een kat mag alles een hond niks,daar kan ik niet tegen.
En dan de poep.Inderdaad onze tuin lag ook weer helemaal vol met kattenpoep na de vakantie,zelfs een hele strook op het gras.
Laat maar komen die kattenbelasting.En dan voor de buitenkat een keer zoveel als de binnenkat.Met verschillende penningen.Als een buitenkat met binnenpennig buiten loopt een boete.Bij ons krijg je ook een boete als je de hondenpoep niet opruimt.

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2012 om 13:02

Ik geloof je meteen

Zowel de cavia-ren als de vijver werden/worden hier leeggeroofd door katten. Vijver is niet af te schermen, om de caviaren stond een ding waar menig gemeente nog jaloers op is qua voetbalkooi. En dat was niet genoeg. En we hadden er eentje die regelmatig de groene kliko visiteerde, die staan bij ons aan het eind van het pad, als je er dan langsliep schrok hij en kwam er uit gevlogen. Schrok je je rot Ik had dan altijd wel pret over de gedachte dat Poekie daarna weer lekker bij vrouwtje op schoot ging zitten.
Ze brengen ziektes over, schade toe, geluidsoverlast, gevaarlijke verkeerssituatie - enzovoort. Hop, een penning, chip, belasting en bekeuren.

Tirza

neteret mut

neteret mut

10-08-2012 om 18:51

Lizelot

ik geloof je ook dat katten konijntjes kunnen roven. Mijn ouders hebben een keer een kat op heterdaad betrapt, de kat heeft het niet overleefd. Niet door mij ouders, die vonden het min of meer de natuur van het beest en eigen stommiteit dat ze een konijnehok hadden met echt grote gaten gaas. Maar de eigenaar vh beest, buurman en boer vond het niet kunnen en heeft de kat opgehangen. is wel bijna 40 jaar geleden.

kat

kat

10-08-2012 om 23:22

Oja rabbit killers!

Onze gestoorde kat ving wilde konijntjes en liet ze zonder hoofd voor de deur liggen. We hebben hem ook eens met een eend uit de sloot over de schutting zien aankomen - de eend hield zich gelukkig dood.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-08-2012 om 01:02

Ja maar lizelot

Ben je dan ook voor hamsterbelasting?

Ik vind het verder best hoor, belastingbetalen moet toch. Maar ik zie er verder het nut niet van in waarom ik voor mijn binnenkatten belasting moet gaan betalen. Ik financier de economie al via de plaatselijke dierenarts en niet zo zuinig ook. Vind ik wel genoeg.

Je verhaal over de konijnen vind ik verschrikkelijk. Zou het kunnen dat je buurvrouw er zich geen raad mee zou weten? Kan me namelijk bijna niet voorstellen dat iemand zooooo'n plank voor z'n kop heeft.

En een van onze huistijgers jaagt inderdaad ook op onze konijnen. De ene kat is de andere niet, maar een goeie jager kan veel vangen.

Lizelot

Lizelot

11-08-2012 om 09:20

Ginny twijfelvuur

Er zijn ook hondeneigenaars die hun hond leren in de tuin te poepen.Een kennis van me heeft een klein hondje die het op een kattenbak doet.OOk die betalen hondenbelasting.Katten en honden geven nu eenmaal overlast.En de eigenaars die hun katten maar laten lopen en hun hond overal laten poepen verzieken het voor diegene die het goed doen en voor zo min mogelijk overlast zorgen.Zo is het nu eenmaal.Ik heb nog nooit van hamster-cavia overlast gehoord,die beestje poepen weinig in de tuin van de buren en jagen ook niet.
Ik heb zelf ook een binnenkat.Maar ik ben voor kattenbelasting,ik heb meer last van katten dan van honden.

Tirza G.

Tirza G.

11-08-2012 om 15:33

Ginny

Hamsters lopen niet buiten en veroorzaken geen overlast. Er is geen enkel beest in NL wat zó veel vrijheid heeft als de huiskat. Ironisch, dat *huis*. Alle andere beesten die door mensen worden gehouden moeten verplicht aangelijnd, opgehokt, in een weiland, gele dingen in hun oren, enzovoort.
Daarbij brengen katten schade toe. Aan andermans eigendom (tuin), aan andermans huisdieren, ze veroorzaken overlast (geluid, poep, openkrabben vuilniszakken) en verspreiden ziektes. Nou, dat lijkt me allemaal reden genoeg.

Tirza

Hamsteroverlast

Yep, dat bestaat, zelf ondervonden. we woonden jaren terug op een flat en onze buren hadden hamsters. die liepen 's nachts in zo'n piepend wieltje in hun hok. omdat de buren dat zelf ook herrie vonden plaatsten ze elke nacht die hamsters met piepwielen in hun keuken. En tussen hun keuken en mijn slaapkamer zat maar een flinterdun muurtje.

Maar voor wat overlast betreft... Duiven! Er zijn meerdere duivenmelkers in de buurt, je kunt hier geen wasgoed buiten hangen en als je op de tuinstoelen wilt zitten moet je ze vaak eerst afsoppen. En dan heb ik het nog niet over de auto en de ramen gehad, die kun je ook bijna dagelijks wassen.
Misschien moeten er wat extra katten in de buurt komen, dan zijn we misschien van de duivenoverlast af. Al hoewel er best veel katten zijn in de buurt, zijn het voornamelijk raskatten die aangelijnd of in afgezette tuinen/rennen zitten. Er is al zeker een jaar of 4 geen vreemde kat in de tuin geweest. En dat is niet omdat mijn aangelijnde kat zo'n vechtersbaas is.

Maylise

Maylise

11-08-2012 om 18:22

Toch

Ik wil het toch even voor de kat opnemen. Katten zijn ook zeer nuttig. Ze houden de ratten en muizen populatie onder controle. Beesten die nog veel meer ziektes overbrengen. Wij wonen tegenwoordig wat buiten de bebouwde kom. Toen we hier kwamen wonen hadden we twee katten die allebei niet jagen. De een is oud en heeft het wel gehad met dat soort fratsen en de ander heeft maar drie pootjes en kan dus niet zoveel. Al vlug merkten we dat er hier veel muizen en ratten zijn dus er is een derde kat bij gekomen die hier heel vrij rondloopt. Sindsdien hebben we nergens meer last van.

De meeste mensen hier in de omgeving hebben wel wat katten op het terrein rondlopen. Zelfs als het geen kattenvrienden zijn.

Fiorucci

Fiorucci

11-08-2012 om 20:05

Klopt maylise

Mijn katten vangen aardig wat muizen en hebben ook al een paar keer ratten gevangen. Vissen die slim zijn gaan gewoon onder in de vijver zitten,geen kat die ze te pakken krijgt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.