Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nog even klagen over de buren


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anja

Anja

28-06-2010 om 21:12

Gewoon hart onder de riem.....

Lieve Stoepkrijt

Blijf alsjeblieft posten, ik lach zo vreselijk om jouw postings.. En bedenk me hoe erg ik het heb getroffen met mijn buren..

Dat buurman de hele dag door de schutting gluurt vind ik dan nog best redelijk, smile...

Ik leef met je mee hoor !

Is het ook geen idee om een klein briefje te tikken, uitprinten en bij de van-het-hekje-gebruik-makende-buren in de bus te gooien ? Een briefje met uitleg lijkt me zeer beleefd en daar kan dan niemand over vallen.

Houd je taai, ik wens je sterkte en heeel veeeeel rustige uurtjes...

groet Anja

Pennetje

Pennetje

28-06-2010 om 21:56 Topicstarter

He?

WAT ZEG JE? Brazilie speelt nu, dus ik kan mezelf niet meer horen denken Nederland is door, helaas wordt Brazilie zo te zien ook niet uitgeschakeld. Maar vrijdag zijn we er in ieder geval vast eentje kwijt.
Ik heb vandaag een test gedaan van Psychologie Magazine over ergernissen. De uitslag was eigenlijk heel gunstig: geen ergernissen over werk, niet over familie, niet over overbelasting, niet/weinig over financiën, kortom, eigenlijk nergens over behalve over de buren. Ik was er bijna opgelucht van geworden, moet je eens kijken waar ik me allemaal NIET aan erger. En wat er dus eigenlijk heel erg goed gaat. Wat een eye opener!
Een briefje is inderdaad wel een goed idee, dan weten ze in ieder geval dat het eraan zit te komen. Ik heb de kadastertekeningen opgezocht en precies gekeken wat de grens van mijn terrein is. Ben alleen wel een beetje bang dat ze idiote dingen gaan doen als banden lek steken en antenne afbreken. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets stuk ging...

Lopen over jouw terrein

Je moet oppassen met oogluikend toestaan dat mensen over jouw terrein een sluiproute nemen...Ik zag er pas nog een item over bij de t.v.rechter (hoe heet dat ook alweer..) Omdat die mensen het zoveel jaar hadden gedoogd, hadden die mensen die erover liepen ook bepaalde rechten opgebouwd. Hoe het precies zat weet ik even niet meer...
groeten albana

Jade

Jade

29-06-2010 om 09:03

*ahum*

"Dus als iemand nog tips heeft voor een hufterproof hek?"

Stroom erop??

Anja

Anja

29-06-2010 om 09:04

Eh, mis ik nu iets?

Waarom zouden jouw buren eventueel dingen gaan kapot maken als jij keurig netjes een briefje in de bus gooit met het vermelden van jouw plan tot een hek ???

Zijn het dan allemaal zulke ASO'S ??????
Of doel je alleen maar op de Brazilianen, hondenpoepmeneer en Snollie ? Of lopen er nog meer raren rond die het niet zouden pikken als Stoepkrijtje ineens een hek om haar tuin zou neerzetten ? Zucht, wat erg....

Vreselijk he als buren zo moeilijk doen en vraag er maar eens naar op een verjaardag, dan kent iedereen de verhalen van buren met lawaai, rommel enz enz...

Je bent dus niet de enige (schrale troost )

Wellicht een idee om a.s vrijdag rond 4 uur iets gezelligs te gaan doen met dochterlief buitenshuis ? (het wordt heeel heet, zwemmen ofzo ??)

Houd je haaks, ik volg je draadje...

liefs Anja

emma43

emma43

29-06-2010 om 10:11

Joh,stoepkrijt

Ik volg je draadje,wat een buren zeg!!!!
Wij hebben ook bonje met de buren,we weten eigenlijk niet eens waarom,buurvrouw valt ineens uit op een gegeven moment.En begint nu met kleine pesterijtjes.Maar nog niet zo erg als bij jou zeg.Maar het is niet leuk en gezellig.
Ik herken er wel dingen uit jouw verhaal,alleen ben ik nog niet zover dat het me irriteerd,maar dat zal vast wel gaan gebeuren.Haar tuin schoffelen en dan midden op onze oprit moeten staan,materiaal achter de auto leggen ,ze zet de sproeier richting onze oprit
,zodat er meer water op onze auto komt dan op haar plantjes,opzich niet erg,maar wel lastig met instappen!!!De hond laten plassen op onze net nieuwe plantjes.Enz enz.Afijn,iedere dag weer nieuwe grappen!!!!

Pennetje

Pennetje

29-06-2010 om 12:26 Topicstarter

Raar is dat

De andere buren zouden denk ik niet gaan slopen, alleen de Brazilianen, hondenpoepmeneer en Snollie en haar lover. Maar dat zijn er genoeg om een hek flink toe te takelen. Stroom is wel grappig, maar volgens mij krijg je er problemen mee als er steeds geroosterde Brazilianen op straat liggen, denk je niet?
Ik snap ook niet goed hoe ik ruzie heb gekregen met hondenpoepmeneer. Ik heb hem steeds gewezen op de poep en gevraagd die weg te halen. Na een keer of vijftig viel ik flink uit en vroeg hem of ik de poep voortaan maar voor zijn voordeur moest leggen, zodat zijn eigen kinderen er doorheen liepen. Vanaf die tijd is hij boos op mij, heel apart. Als ik een hond had die steeds in de tuin van iemand anders poepte, zou ik niet zo'n houding aannemen. Wat wel sneu is, mijn bejaarde ouders komen nog wel eens langs en zeggen hem altijd heel aardig gedag. Sinds kort loopt hij hen ook af te snauwen, mijn moeder was helemaal ontdaan.
Die Brazilianen hebben een heel andere manier van leven, die vinden ons maar een stelletje zeikerds. Jammer alleen dat we zo dicht op elkaar wonen dat wij moeten meegenieten van hun kinderen. Wat trouwens ook apart is, zij hebben een enorm hek voor de ingang van hun tuin, dus blijkbaar willen ze ons er niet zomaar in hebben, maar hun kinderen lopen wel door mijn tuin te banjeren.
Albana, toen ik hier kwam wonen was het al zo dat iedereen het hekje op mijn grond gebruikte, ik zal eens navragen bij een bevriende advocaat hoe dat zit met dat gewoonterecht.

Maxime.M

Maxime.M

30-06-2010 om 12:18

Zo'n briefje

Misschien helpt zo'n briefje wel. Als je aankondigt dat je in verband met overlast van kinderen in je tuin die jouw eigendommen beschadigen en de hondenpoep die je constant in je tuin aantreft, genoodzaakt bent om maatregelen te nemen. Dat je er daarom aan zit te denken een hekje om je eigen tuin te plaatsen. Tenzij zij misschien een betere oplossing weten te bedenken, dat je dus aangeeft dat je daar open voor staat.
Wellicht komt iemand met een lumineus idee, of de verantwoordelijken voor jouw probleem zullen inbinden en eieren voor hun geld kiezen. (ik neem aan dat zij ook gebruik maken van de doorgang?)

Maxime

Pennetje

Pennetje

30-06-2010 om 14:39 Topicstarter

Maxime

Dat is precies wat ik heb gedaan! Of eigenlijk, een mailtje. Ik heb de twee leukste/redelijkste gezinnen een mail gestuurd waarin ik vertelde van mijn frustratie, dat ik geen andere oplossing zag dan een hek, maar dat ik dat eigenlijk vervelend vond voor de mensen die daar de dupe van zouden worden. Gisteravond verstuurd, vanmorgen werd ik bij één stel op de koffie gevraagd (leuk gesprek gehad) en kreeg ik van het andere stel (de naaste buren van de Brazilianen) een sympathiek mailtje of we binnenkort eens van gedachten konden wisselen om te proberen een oplossing te vinden. Beide stellen hebben zelf ook last (ook van hondenpoepmeneer) en willen graag meedenken. Met het stel van het kopje koffie heb ik nog even de mogelijkheden voor een hek doorgenomen op mijn terrein. Alles in een gezellige en open sfeer. Ik kan eventueel nog op een andere plek een hek zetten, zodat het doorgangetje openblijft, maar dan lever ik wel een paar meter grond in. Ik voel me nu tenminste wat minder alleen in mijn strijd. Als ik de boel echt helemaal ga afsluiten, dan zullen zij dat in ieder geval accepteren. Voor twee andere stellen maakt het niet veel uit, die wonen op de hoek en zullen dan maar een paar meter extra hoeven lopen, en dan blijven hondenpoepmeneer, de Brazilianen, Snollie en haar lover en nog een aardige meneer alleen over. Die aardige meneer zal ik nog wel even aanspreken, de rest moet maar op eigen blaren zitten.

mirreke

mirreke

01-07-2010 om 13:47

Burenellende

Wij zijn alweer enkele jaren verhuisd, maar vroeger had ik ook met sommige buren de raarste problemen. Althans, problemen die ineens vanuit de buren waren ontstaan. De griezelburen van stoepkrijt lijken me vreselijk, maar zijn nu ook wel lachwekkend door hoe je het schrijft, stoepkrijt. Misschien een wekelijkse column in het lokale sufferdje? Want de herkenning is vast groot. En jij Emma, wat een ellende, dat is actief pesten.
Wij hebben teveel meegemaakt om op te noemen, waaronder ook veel snauwen en onaardig gedrag naar de kinderen. Dat vind ik zo flauw, afreageren op de kids, echt erg.
Verder heb ik wel eens een baksteen door de voorruit van de auto gehad, krassen, maar vooral veel hardop over je praten aan de andere kant van de schutting of bij de voordeur, zodat ze zeker weten dat je het hoort.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2010 om 14:51

Stoepkrijt

Toen wij nog niet zo lang in dit huis woonden stond ik bij het keukenraam te afwassen (of zoiets) en tot mijn verbijstering zie ik een hondje net om de hoek in onze tuin ronddraaien om een lekkere drol te draaien terwijl zijn baasje toekeek. Ik ging er uiteraard heen en vroeg of dat gewoon was. "Dit was vroeger altijd zijn plekje, hij is het zo gewend." Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Dat er een hekje omheen geplaatst was, nee sterker nog dat er een huis op het plekje gezet was, was blijkbaar alleen maar een lastig detail. Maar goed, mijn verzoek om voortaan ergens anders te gaan is ter harte genomen. Rare mensen!
Wij hebben ook járen een hond gehad en de laatste was een reu. Die mocht absoluut zijn poot niet tegen een hek of struiken van bewoners optillen. Míj lijkt dat normaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2010 om 14:53

hondje, baasje, hekje.... Ik geloof dat alles ook echt klein van stuk was. Het hek in die tijd nog wel

Pennetje

Pennetje

02-07-2010 om 08:49 Topicstarter

Gisteren

Ik heb gisteravond nog even een biertje gedronken bij het sympathieke stel naast de Brazilianen. Mijn hemel, wat die allemaal moeten verdragen! We zaten in de tuin, terwijl aan de andere kant van de schutting de Braziliaanse dochter een slaapfeestje gaf in een tent in de tuin. Gewoon op donderdag, terwijl iedereen vandaag weer vroeg op moet. Het ging weer op vol volume, en het was daar nog veeeeeeel erger te horen dan bij mij. En toen was het al half elf 's avonds. We hebben even heerlijk zitten klagen. Blijkt dat die kinderen daar gewoon naar binnen lopen en met hun handen in de snoeptrommel zitten, hoe vaak ze ook worden weggejaagd. Ach ja, kinderen, zegt hun vader dan. De verhalen die ze vertelden over jarenlang naast die mensen wonen, ik viel van mijn stoel van verbazing! Niet alleen over de kinderen, ook over die ouders. Zelf enorm veel overlast veroorzaken, maar wel komen klagen als er een schuurtje wordt gebouwd op een heel nette tijd. Ik vond het wel sneu voor hen (zijn erg leuke mensen) maar stiekem ook wel fijn dat ik niet de enige ben die er last van heeft, op een gegeven moment ga je je toch afvragen of je zelf niet een zure zeikerd bent.
Vanmiddag komt er weer feest daar, ik zet vast wat emmers water klaar, komt er eentje in mijn tuin dan krijgt ie de volle laag. De vertrapte plantjes ga ik binnenkort vervangen door iets met veel doorns. Verder hoop ik maar dat de Brazilianen op een andere tijd met vakantie gaan dan ik, zodat ik wekenlang geen last van ze heb.

ishtar

ishtar

02-07-2010 om 09:35

Stoepkrijt

over doorns
Ik had bij ons (leegstaande) huis een leuk lavendelhaagje als afscheiding gezet. Dat is er twee keer uitgerukt en halfdood teruggevonden onder de coniferen van de buren. Toen heb ik er maar een berberishaagje van gemaakt. (dat rooie blad met die 'valse' doorns, ruikt ook nog erg lekker als het bloeit) en ze staan sindsdien allemaal nog. Ik kan het je aanbevelen! Ook rozen, en dan vooral met die kleine stekeltjes, of een dikke cactus kan helpen. Succes!
Jemig, wat een verhaal van die buren zeg! Moeten jullie niet eens aangifte doen?

emma43

emma43

02-07-2010 om 09:41

Huh!

Ik zie hier al kinderen binnenkomen en de snoeptrommel opentrekken.Misschien dat in Brazilie kinderen een vrijere opvoeding krijgen???Wel heel vreemd gedrag,in Nederland toch wel accociaal genoemd volgens mij.
Jammer en balen als er zo een gezin in je straat woont.

Pfff,wij zijn de bijkeuken aan het opknappen en gisteren was er een tegelzeeter bezig.Hij vroeg op een gegeven moment of we problemen met de buren hadden,ik vraag waarom hij dat denkt.Legt hij uit.Nou,ik ken heel die vrouw niet en ze kotm zo overdreven vrolijk goroetend naar me toe,begint veel te enthousiast een praatje en vraagt dan wat ik aan het doen ben.
Dat doet ze nu bij iedereen,die hier komt,heel overdreven vriendelijk,om maar te laten zien,dat wi diegene zijn die moeilijk doe inplaatst van haar.
Afijn,we laten het maar gaan,misschien gaat het dan over.
Stoepkrijt ,sterkte vanmiddag.

Hoe komt het eigenlijk dat de buren gebruik maken van jullie hek en door jullie tuin lopen.Is dat echt nodig???

Buren

Stoepkrijt, je overtreft me ruim met burenproblemen, maar het begint me nu te kriebelen ook eens iets in de groep te gooien over mijn buurvrouw. Het begon goed vijf jaar geleden, maar ondertussen is ze altijd ladder. Loopt te schandalen op straat (zo weet ik precies met wie ze wel en niet naar bed gaat, dat meldt ze het liefst luidruchtig om drie uur 's nachts), loopt de hele nacht met hakjes door het huis, heeft alleen maar mannen met scooters af en aan rijden (het lijkt wel een wespennest). Toen vriend een keer 's nachts in zijn pyjama ging vragen of de muziek zachter kon begon ze over straat te krijsen dat onze kinderen dan (overdag) ook stil moesten zijn. Dochter (8) heeft wel eens last van driftbuien en die zou volgens haar nog wel eens onder toezicht geplaatst worden.
Vorig jaar hadden wij (o zo gezellig) een krekel in de tuin. Op een ochtend kwam ik buiten en vond in mijn tuin een leesbril en een pakje sigaretten. Omdat de zoon van buurvrouw wel vaker rotzooi (aanstekers bv) in onze tuin gooit, wisten wij wel waar we de spullen moesten afleveren. Tja, was het verhaal van de buurvrouw, ze had die avond telkens ons krekelapparaat (?) gehoord en werd daar gek van, dus had ze de spullen in de tuin gegooid in de hoop dat ze via de sensor het krekelapparaat kon uitzetten. Heu... dat was gewoon een echte krekel hoor!

Maxime.M

Maxime.M

02-07-2010 om 11:53

Clo

Clo, ik had die leesbril en dat pakje sigaretten denk ik gewoon in de prullenbak gedonderd hoor, leert ze het wel af. (en verder is het denk ik een hopeloos geval, maar wel verschrikkelijk om naast te wonen zeg)

Maxime

Pennetje

Pennetje

02-07-2010 om 16:44 Topicstarter

Ik lach me rot

Wat een verhalen zeg! Ik zal een mooi berberishaagje planten met een mooie roos ernaast. Om de vraag te beantwoorden waarom mensen over mijn terrein lopen: ik woon in een doodlopend straatje, helemaal aan het eind. Aan de achterkant van de huizen die rechts van het straatje staan, is een parkeerterrein waarop iedereen zijn auto zet. Mijn huis staat aan het einde links, met ertegenover een groot hek tussen mijn terrein (zeg maar het laatste stukje van het straatje) en het parkeerterrein. In dat grote hek zit een openklaphekje naar dat parkeerterrein. Mensen die in het straatje wonen, kunnen dus of helemaal om het huizenblok heenlopen, of twee meter over mijn terrein en dan door het hekje, dat is veel korter. Mij maakt het niet uit, zolang ze het hekje maar achter zich dicht doen. Naast dat laatste stukje straat heb ik ook nog aan de zijkant een stukje tuin, echt een privé stukje met een tuintafel en stoelen en bloemperkjes en potten met geraniums. MIJN stukje dus. Daar moet iedereen van mij wegblijven, tenzij ze worden uitgenodigd. Maar op de een of andere manier is het die kinderen niet aan het verstand te brengen dat ze me met rust moeten laten. Terwijl ze echt over een paadje langs mijn deur het tuintje in moeten, het is niet dat het niet overduidelijk is dat het om een privé tuintje gaat.
Op dit moment is het natuurlijk een heerlijk kabaal, maar tijdens een wedstrijd vind ik dat niet zo'n probleem. Het is meer dat die kinderen straks weer helemaal los gaan als de ouders te dronken zijn om op ze te letten. Maar eerlijk gezegd voel ik me iets beter nu ik heb gehoord hoe die andere buren eronder te lijden hebben. Het kan dus altijd nog erger...

Tirza G.

Tirza G.

02-07-2010 om 18:26

Het is erg

maar toen ik net doorhad dat NL gewonnen had van Brazilie (er werd hier buiten vuurwerk afgestoken, da's voor mij dan toch een signaal dat er iets te vieren valt), was één van de eerste dingen die ik dacht: zo Stoepkrijt, vuvuzela oppoetsen en lekker blij gaan toeteren daaro!

Tirza

Bastet

Bastet

02-07-2010 om 19:39

Haha inderdaad tirza

Even luidruchtig en symbolisch een lange neus trekken!!
Bastet

Stoepkrijt

eat youre heart out....hang alle oranje slingers en vlaggetjes op, blaas je longen leeg op de vuvuzela en zorg dat het een groot oranje feest wordt. Ik bedenk net....lok de braziliaanse kindertjes en geef ze allemaal een rood-wit-blauw-vlaggetje op beide wangen Daarna schop je ze weer het hekje over.

groetjes van Purk

Carmen

Carmen

02-07-2010 om 20:44

"mijn" brazilianen

Even "de Braziliaan" in het algemeen verdedigen hoor! Ik woon in een straat met koopwoningen. Een paar van die woningen worden verhuurd door de eigenaar. Een woning naast mij wordt voornamelijk verhuurd aan buitenlandse zakenlui die tijdelijk in Nederland zijn. We hebben in die woning al allerlei mensen gehad. Van een alleenstaande Engelsman die 's avonds regelmatig dronken binnenstommelde. Drugsdealers. Mensen waarvan ik geen idee heb waar ze vandaan kwamen omdat ze niets zeiden als ik ze tegenkwam. Toen een aardig stel maar met een autistisch zoontje dat bovendien ook nog eens ernstig was achtergebleven in de ontwikkeling. Het jong was de hele dag aan het herriemaken, schreeuwen, bonken, en er was niets aan te doen. Vooral heel moeilijk voor de ouders en het zusje maar voor de buren ook niet echt leuk. En zo voorts. En nu? Hoera! We hebben een Braziliaans gezin! De meest keurige opgevoede mensen die er in heel Nederland te vinden zijn! Ze zijn vriendelijk, maken het trappenhuis schoon als ik nog niet eens heb gezien dat ze het viesgemaakt hebben, zijn rustig. Een verademing! We hopen dat ze nooooooit meer teruggaan

Carmen.

Pennetje

Pennetje

02-07-2010 om 22:55 Topicstarter

Helaas...

Het was even stil in het Braziliaanse kamp, maar ja, er lag nog honderd kilo vlees dat weggebarbecued moet worden. Ze hebben dus maar besloten voortaan voor Nederland te zijn. Ze wonen tenslotte in Nederland. De Braziliaanse shirts werden uitgetrokken en de oranje shirts kwamen uit de kast. In plaats van swingende Zuid Amerikaanse muziek luister ik op dit moment naar een medley van Hollandse voetballiederen, meegezongen in slecht Nederlands door heel erg dronken Brazilianen. Ik heb weer een paar kinderen uit de tuin gestuurd en tegen de Braziliaanse dochter gezegd dat zij ervoor verantwoordelijk was dat ze daar weg bleven, dat anders wel een manier zou vinden om de schade uit haar spaarpot te peuteren. Vervolgens gingen ze weer voetballen tegen de metalen garagedeur, maar toevallig was dit keer de eigenaar in de buurt, die ook helemaal klaar was met alle deuken en krassen die hij steeds op zijn deur heeft. Hij begon uit het niets verschrikkelijk tegen die kinderen te schreeuwen. Als ik niet had geweten wat de achtergrond was, had ik het echt sneu gevonden voor ze.
Ik hoorde pa net al schreeuwen dat ze dinsdag weer een feest geven. Dat is wel balen, want dan begint het pas om half negen en duurt het dus nog veel langer. En ik moet woensdag heeeeeeel vroeg op omdat ik een klus heb in Brabant.
Maar goed, one down, one to go. Het kan nog maar twee keer feest zijn. Daarna ben ik het ook wel zo gruwelijk zat dat ik met bommen ga gooien als het dan nog een keer lawaai is. Ze hebben in augustus nog een jarige, helaas ben ik dan net terug van vakantie.
Carmen, er zijn vast schatten van Brazilianen, maar ik heb ze niet getroffen. Een scharrel van mijn ex was ook Braziliaans, die mepte mijn dochter als die iets deed wat ze niet leuk vond (of meestal als ze niet deed wat zij zei). Toen dochter mij dat vertelde ben ik even los gegaan tegen haar en heb haar precies verteld wat er zou gebeuren als ze dochter nog met één vinger aan zou raken.

Het had ook voordelen gehad als brazilie had gewonnen

misschien waren je feestende buren dan gelyncht door een paar oranje-supporters. Sterkte! Het klinkt echt vreselijk.

Pennetje

Pennetje

03-07-2010 om 13:54 Topicstarter

Nou ja

Ik hoorde net van de sympathieke buren dat de Brazilianen na het WK op vakantie gaan. Met een beetje mazzel gaan ze snel weg en komen ze pas terug als ik zelf met vakantie ben. Met een beetje geluk zie ik ze tussen de drie en vier weken niet! Helaas blijft het blafhondje altijd thuis en zetten ze oma in het huis. Van oma heb je geen last, maar het hondje wordt altijd nog zenuwachtiger zonder het gezin, dus die staat dan de hele dag bij het hek te blaffen.
Ik zag net pa Braziliaan met een ongelofelijke kater uit de tuin de straat inkomen, niet dat hij er iets van leert want dinsdag is hij weer net zo knetterlam als vannacht. Hopelijk komt die verkoelende onweersbui precies dinsdagavond!

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 10:45 Topicstarter

Volle laag

Ik zat gisteren net na een lange werkdag rustig voetbal te kijken, toen de meute kinderen had bedacht dat het leuk was om belletje te trekken. Ik zag het vanuit het raam eerst gebeuren bij een wat ouder stel, waarvan de vrouw moeilijk loopt. Toen die eenmaal moeizaam bij de deur was gekomen, waren die kinderen allang weg. Haha, lachen, maar niet heus. Ik wist zeker dat ze het ook bij mij zouden doen, dus ik ben als de zure buurvrouw op 1 hoog met een emmer water klaar gaan zitten. En inderdaad, ik zat er nog geen twee minuten of een jochie van een jaar of 12 in een Braziliaans shirt sloop mijn pad op. Toen hij zijn hand uitstak naar de bel kieperde ik de emmer om: een voltreffer! Je had moeten horen wat er voor taal uit het kind kwam, er zaten woorden bij die ik nog nooit had gehoord! Daarna liep de boel natuurlijk gierend uit de hand, mijn heg werd gesloopt en alle andere dingen die niet hufterproof waren (ik had zoveel mogelijk in de schuur gestopt met de deur op slot). Ik heb ze heeeeel even laten begaan voor een optimaal effect en heb toen de Braziliaan erbij gehaald. Die zag de ravage en dirigeerde de kinderen de tuin uit, overigens zonder excuses en zonder aan te bieden de schade te vergoeden. Daarna werd het relatief rustig...

Puck

Puck

07-07-2010 om 11:23

Ja, ook niet zo slim stoepkrijt

Als je al van belletje trekken zo opgefokt raakt dat je een emmer water over de kinderen heenkiept... Het rechtvaardigt niet dat ze dan je halve heg slopen, maar toch. Als jij op hun treiterijen op deze manier reageert dan kan je er natuurlijk op wachten dat het uit de hand loopt. Waarom heb je niet gewoon de bel afgezet en de boel genegeerd? Dan had je nu waarschijnlijk nog een heg gehad. En wat ik wel eens gedaan heb: wachten achter de deur en heel snel de deur open gedaan en geroeepn (met een lach): "betrapt". Dan schrikken ze zich een hoedje, lachen mee en zoeken een ander slachtoffer dat boos wordt, i.p.v. die meespeelt. Kan me nog wel herinneren dat wij ook het liefste kattenkwaad uithaalden bij mensen die boos reageerden, dat is namelijk veel leuker dan mensen die het negeren.

Pluk53

Pluk53

07-07-2010 om 11:58

Dat ga je verliezen

als je het via hun "regels" gaat spelen, dan ga je het verliezen! Ze zijn met meer, en hun "grofheids-grens" ligt veel hoger dan die van jou.
Misschien dat je je laatste actie nog een ludiek tintje tintje kunt geven, door een handdoekje tot een "bloem" te vouwen, en dat aan te bieden als pleister op de wonde van het natgegooide jongetje. (met een opmerking van: zorg dat je dit volgende keer meeneemt als je belletje gaat trekken)

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 12:25 Topicstarter

Ook wel eens gedaan

Puck, je hebt zeker niet het hele draadje gelezen?
Dat van de deur opentrekken heb ik de vorige keer al gedaan, met een reuze olijke lach en een begripvolle blik. Ze gingen gewoon door. De vuilnisbak lag om, het nestkastje met jonge volgeltjes lag op de grond enz. Dit zijn geen kinderen die een keer kattekwaad uithalen, dit zijn kinderen die slopen, jatten (bij de leuke buren, bewezen) en totaal niet naar wie dan ook luisteren. De bel afzetten kan hier niet, Beun de Haas die hier vroeger woonde heeft de boel zo aangelegd dat alles is weggewerkt in de muur, je moet alles slopen wil je de bel uitzetten. Ik dacht kom, als jullie zo lollig zijn kun je een emmer water vast ook wel waarderen. Negeren is erg lastig, het geluidsvolume en de hoeveelheid gesloopte dingen lopen ongeveer evenredig op. Ik was van zeven uur 's ochtends tot acht uur 's avonds non stop in touw geweest en ik was na negen feesten van de buren die tot diep in de nacht duren bij dit tiende feest even helemaal klaar. Als iedereen lekker op zijn eigen terrein blijft zul je mij niet horen over een beetje lawaai, maar laat mij verder met rust.
Ik heb met mijn directe buren afgesproken dat er een hek komt dat we kunnen afsluiten in dit soort gevallen en dat open kan als het gewoon rustig is. Maar dat moet nog even worden gemaakt.

Pluk53

Pluk53

07-07-2010 om 12:37

Maak opnamen

foto's, of een simpele video-opname (elke digitale camera heeft wel een video-stand). Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Met de opnamen kun je de zaak met de ouders bespreken, en desnoods de schade-claim onderbouwen. En je hebt meteen een stukje meer gereedschap om dit met de wijkagent te bespreken.

Je hebt ook camera's die je zo kunt instellen dat ze om de paar secondes een foto maken. Stel hem verdekt op, en gebruik een lage resolutie, en je hebt een volledig verslag van wat er in een paar uur gebeurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.