Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nog even klagen over de buren


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dreigen

Ik zou ze dreigen met dat je de politie gaat bellen als die kids nog een keer je spullen vernielen.
Trouwens zou ik sowieso aangifte gaan doen van de recente vernielingen, dat is dus ook gewoon strafbaar!

Gr. Poezie.

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 12:44 Topicstarter

Goed plan

Ik heb een kleine digitale camera, ik zal 'm klaarleggen voor zondag. Vanuit mijn raam kan ik precies zien wat er allemaal gebeurt, dan kan ik het filmen.

En dat niet alleen tegen die kids zeggen, maar vooral ook tegen de ouders.

Gr. Poezie.

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 13:54 Topicstarter

Die zijn eng

Die ouders zijn erg opgefokt en agressief. Ik zal het ze wel melden, maar ik snap best dat de rest van het straatje liever alles potdicht houdt en een blokje omloopt als ze mensen zien. Die vader loopt op het voetbalveld bij zijn zoontje ook zo opgefokt tegen de scheidsrechter te schreeuwen, is al meerdere keren verwijderd. Zo eentje.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 14:00

Eens met puck

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Met humor kom je een stuk verder dan met een emmer water. Wat moet jij een geweldige buur zijn voor dat soort kinderen. Net als Puck keur ik uiteraard ook niet goed dat ze de boel gaan slopen en ik zou als verantwoordelijke ouder mijn verontschuldigingen wel gemaakt hebben natuurlijk.

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 14:25 Topicstarter

Tja

Na vier jaar stroop ben je er echt wel een keer klaar mee. Sprak net een leuke buurman, die wil na de vakantie een straatvergadering houden waarin regels worden afgesproken, want ook hij is het gesloop en gedoe meer dan zat. Hij heeft de kinderen zelfs een paar keer op slooptocht IN zijn huis betrapt toen de tuindeur in de zomer open stond. Kinderen meegenomen naar hun ouders, die halen hun schouders op. Moet je de deur maar op slot houden. Ze doen het niet alleen bij mij hoor, bij de rest van de leuke buren ook. Terroristjes in de dop. De leuke buurman begon al over krachtstroom op zijn schutting en roosteren op hun eigen barbecue. Dan lijkt me een emmer water nog redelijk mild. Nogmaals, dit zijn geen kinderen die af en toe wat kattekwaad uithalen. Andere buurkinderen komen ook wel eens belletje trekken, die krijgen heus geen emmer water over zich heen. Klein buurjongetje had een keer een bal tegen een mooie zonnebloem van mij getrapt, bloem geknakt, jongetje ontdaan. Dan spreek ik rustig met hem af waar hij voortaan beter kan voetballen en is het klaar. Dochter en vriendinnetjes doen heus ook wel eens iets wat niet mag, maar na excuses is dat ook klaar. Ik verwacht van dochter en vriendinnen overigens wel dat ze van het privéterrein van andere mensen wegblijven. Dat weten ze allemaal: de straf is vriendinnetjes naar huis en dochter naar haar kamer. Ben ik heel strikt in. Vriendinnetjes spelen hier overigens graag en vaak, dus zo'n heks ben ik nou ook weer niet. Maar met die kinderen kun je dingen afspreken. Met die Braziliaanse kinderen kun je 10 keer een goed gesprek voeren, ze doen het de dag erna toch weer.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 15:21

Stoepkrijt

Ik zit niet in jouw situatie, dus natuurlijk kan ik niet echt beoordelen hoe het is. In onze buurt hebben we ook wel eens te maken gehad met irritante kinderen. Andere cultuur, andere gebruiken... niet altijd begrijpelijk. Ik heb een keer een gigantische aanvaring gehad met een nichtje van de betreffende kinderen. De aanvaring was heel verhelderend. Ze nam het op voor haar neefjes, maar op een manier die echt niet deugde. Het respect moet van 2 kanten komen. Aan het eind van het 'gesprek' was dat duidelijk en het is ook verder nooit meer gebeurd.

Pluk53

Pluk53

07-07-2010 om 15:38

Dossier

Stoepkrijt, je zult een dossier moeten bouwen, liefst gezamenlijk met de buren. Zie: http://www.trouw.nl/ontspanning/degids/article2814252.ece/Kan_het_ietsje_zachter_svp___.html?all=true

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 16:56 Topicstarter

Fijn

Fijn Pluk, daar kan ik iets mee. Het is ook heel waar wat er in dat artikel staat, dat het in de zomer veel erger is dan in de winter. Behalve dan dat ongeveer iedere twee weken mijn koplampen worden ingegooid met ijsballen. Helaas zijn het hier wel koophuizen.
Kaaskopje, de weg van praten en wederzijds respect hebben we jarenlang bewandeld. Dat zij wat temperamentvoller zijn dan wij en meer geluid maken is het probleem niet. Ik heb meerdere keren aan zowel de ouders als de kinderen uitgelegd dat het vast ontzettend gezellig is als iedereen zomaar je tuin inloopt, maar dat ik het zelf als heel storend ervaar. En dat ik het op prijs stel als ze dus niet door mijn tuin banjeren. Tuurlijk mogen ze een bal pakken als die erin is geschopt, maar dan gewoon weer weg. Dan knikken ze braaf en stormen de volgende dag gewoon door mijn bloembedden. Nog een keer uitgelegd dat ik het gewoon echt niet wil, alternatieven aangeboden, op het parkeerterrein hiernaast kun je 's avonds fantastisch voetballen als de winkels dicht zijn. Knikken weer (of maken een brutale opmerking) en voetballen tegen de metalen garagedeur naast mijn huis (op privé terrein, garage is van de buren). Ga je het nog eens aan de ouders uitleggen, halen die hun schouders op. Ze zijn toch lekker aan het spelen? Als er zo stelselmatig over je grenzen (letterlijk en figuurlijk) wordt gedenderd, ga je op een gegeven moment vanzelf steigeren.

Maxime.M

Maxime.M

07-07-2010 om 16:57

Andere buren

Hoi Stoepkrijt,

Het is al fijn dat je de andere buren nu ook gesproken hebt en niet alleen in deze situatie zit. Kan je niet eens een gesprek aangaan met de wijkagent? Waarin jij alleen (of samen met een buurman/vrouw) uitlegt wat er aan de hand is en wat je er aan zou kunnen doen. Heeft het bijvoorbeeld zin om ieder keer aangifte te doen, is het inderdaad een goed plan om filmpjes te maken, de do en don'ts zeg maar. En wie weet kan je regelen dat hij eens wat sneller ter plaatse is als het weer eens zo'n herrie is?

Maxime

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 17:03 Topicstarter

De buren

De buren willen graag eerst met de hele straat een gesprek, voor we de politie erbij halen. Ik heb laatst al even de politie gebeld voor advies. Ik kreeg een reuze aardig dame aan de telefoon, die vertelde dat ik steeds melding kon doen, dat dat in de computer werd gezet en dat als ik wilde dat de politie een einde aan de feesten maakte, ik maar hoefde te bellen. Ik heb in dat gesprek niet gevraagd of filmpjes maken van de kinderen een goed idee is, zal ik nog even navragen. Op zich mogen die mensen best een feestje geven, maar het moet altijd zo luidruchtig en het loopt altijd uit op dronken gedoe en agressieve toestanden. En ze hebben de kinderen dus totaal niet in de hand.

Pennetje

Pennetje

07-07-2010 om 17:04 Topicstarter

Oja

Die dame bij de politie zei wel dat het naar mij toe wel uit de hand kon lopen als de politie die dronkenlappen tot stilte ging manen, dat ik daar wel over na moest denken.

Carmen

Carmen

07-07-2010 om 21:04

Tsjonge

Hoe kunnen jullie nou zeggen dat een emmer water te ver gaat? Ik zou ondertussen geneigd zijn om "per ongeluk" de hele emmer te laten vallen.
Met de hele buurt EN de politie een oplossing bedenken, dat is de enige mogelijkheid. Erachter komen hoe je ze kunt pakken. In hun portemonnee misschien. Of met uit huis zetting dreigen, of met straatverboden dreigen.
En nogmaals, ik heb heel goede ervaringen met mijn Braziliaanse buren. Misschien kunnen we mijn Brazilianen met de jouwe laten praten?

Carmen.

liora

liora

07-07-2010 om 22:47

Stoepkrijt

Als je nou elke keer ruzie krijgt met je buren, is het dan geen goed idee eens naar jezelf te gaan kijken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

07-07-2010 om 23:45

Sini

Er is niks achterbaks aan, ik zeg het toch niet stiekem?

Ik meen het oprecht, door het hele draadje klinkt een confrontatie zoekende houding. Misschien kan Stoepkrijt er haarvoordeel mee doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 01:55

Ik probeer het vriendelijker te brengen

Hoewel ik best begrijp dat sommige buren je kunnen tergen, ben ik het met Liora eens. Liora brengt het erg direct, tact is niet haar sterke kant, maar ik heb ook de indruk dat Stoepkrijt zich gemiddeld gezien wat snel opwindt over geluidsoverlast en zich makkelijk uit de tent laat lokken door kinderen. Als mensen waar de opwinding om draait dat oppikken is het al snel 'oh daar heb je haar weer!' en gaan gewoon door met wat ze doen.
Ik heb wel begrip voor het feit dat Stoepkrijt last heeft van buurtlawaai op momenten dat ze moet werken. Mijn vader was tekstschrijver/vertaler en werkte het liefst laat in de avond tot ver in de nacht. (Goh, hoe kom ik toch aan die tic?) Dan was het stil en de concentratie het grootst. Maar wat ik wel vind is dat de buurt niet de verantwoordelijkheid heeft om stilte te creëren voor als Stoepkrijt productief moet zijn. Daarnaast kun je het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze graag gasten ontvangen en daarmee in de tuin plezier maken, maar als het tot erg laat doorgaat mag Stoepkrijt wel van ze 'eisen' dat ze klok leren kijken. Na tien uur hoor je gewoon geen geluidsoverlast te veroorzaken. Niet met een boor, maar ook niet met muziek en dergelijke lijkt mij. Uitzonderingen daargelaten, zoals nu bij het WK. De wedstrijd is met een beetje geluk zo tegen kwart over tien afgelopen, geen wonder als het dan nog een tijdje rumoerig is. Een beetje begrip daarvoor kan geen kwaad.
Het is nu ontaard in een ietwat kinderachtige situatie. Heggen slopen, water over kinderen kieperen... het verdient beide geen schoonheidsprijs. De Brazilianen zijn misschien niet van het meest sociale soort, maar er valt uiteindelijk vast wel mee te praten. Ik ken een paar mensen uit die 'contreien'. Toevallig zijn dit ook vrij aanwezige types, maar heel graag bereid om het samen gezellig te maken. Het voorstel om met de hele buurt af te spreken en samen naar een oplossing te zoeken lijkt mij daarom tot nu toe eigenlijk het beste idee voor dit moment. Door het eerst als buurt aan te pakken, op een manier waardoor de Brazilianen zich niet gelijk in de hoek gezet voelen, kan het misschien vriendelijk geregeld worden. Met de politie erbij verspeel je mogelijk het beetje goede wil wat die mensen toch ook moeten hebben en is er helemaal geen normaal gesprek meer mogelijk.

Bastet

Bastet

08-07-2010 om 07:37

Nou....

Ik heb toch de indruk dat stoepkrijt het in den beginnen geprobeerd heeft met die buren,de overlast valt buiten het normale,en het kattekwaad zeer zeker.
Bastet

liora

liora

08-07-2010 om 08:20

Kaaskopje

Hoi Kaaskopje,

Ik breng het inderdaad direct maar niet onvriendelijk. Of tact mijn sterkste kant is of niet, is hier niet aan de orde. Jij hebt ook mindere kanten maar ik kom toch ook niet met een karakterschets van jou?

De reden dat ik het zo breng, is dat ik niet denk dat heel bedekt taalgebruik tot stoepkrijt doordringt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

08-07-2010 om 09:22

Didi

Gelukkig krijg ik ook heel vaak andere opmerkingen. Bovendien heb ik de indruk dat er een bepaalde groep is die per definitie alles wat ik schrijf vervelend vind, maar ik heb daar maar een klein beetje last van. Gelukkig zijn er ook velen die me juist waarderen.

Stoepkrijt heeft er echter heel veel last van dat ze steeds ruzie krijgt met haar buren. Dus lijkt me de noodzaak daar iets aan te doen groot.

Ik heb buiten dit forum nooit conflicten. Nog nooit problemen met buren gehad, nog nooit een conflict op mijn werk en hele hechte en langdurige vriendschappen.

Ik wijt het liora-bashen vooral aan de dynamiek van een forum en mijn directheid. Dingen worden snel anders gelezen dan ze worden bedoeld.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pennetje

Pennetje

08-07-2010 om 09:23 Topicstarter

Wow

Nou nou, jullie weten goed hoe ik in elkaar zit! Dank je wel hoor, dat jullie het even uitleggen! En zo duidelijk ook, Liora! Want bedekt taalgebruik is niet mijn sterkste kant, vind ik heel moeilijk.
Ik kijk zeer zeker naar mijn eigen inbreng in het verhaal. Ik weet dat ik slecht tegen geluid kan, mijn oren zijn namelijk extreem goed en alles komt hard binnen. Verder schreef ik al in mijn eerdere postings:
"Ik realiseer me dat ik klink als een oude zeur. Het is hier alleen zo druk met werk, einde van de basisschool van dochter met alle festiviteiten die daarbij horen en alle eindvoorstellingen van clubjes, dat ik niet ook nog eens al die herrie kan verdragen tot diep in de nacht. En dan het geëtter van die kinderen in mijn tuin, enz. "
"Ik vind het soms wel moeilijk om te bedenken of ik nou gewoon aan het zeuren ben of dat ik terecht klaag. Want ik realiseer me best dat ik klaag. Ik heb hier geen partner die zegt dat ik op moet houden met klagen, dus ik moet het tegen mezelf zeggen."
En over de leuke buren: "Ik vond het wel sneu voor hen (zijn erg leuke mensen) maar stiekem ook wel fijn dat ik niet de enige ben die er last van heeft, op een gegeven moment ga je je toch afvragen of je zelf niet een zure zeikerd bent."
Met mijn leuke, lieve buurvrouw die na de drie snollies in het buurhuis kwam wonen, heb ik eens uitgeprobeerd hoe hard de muziek bij haar moest staan voor ik er last van kreeg. Zij zette de muziek steeds harder, ik zou haar een sms sturen op het moment dat de muziek een volume bereikte dat de snollies dagelijks mijn huis in denderden. Wat bleek? Toen ik het wel hoorde maar het nog niet hinderlijk vond, was het voor haar al niet meer te verdragen. Toch nog even doorgegaan tot het niveau dat ik maandenlang over me heen had gekregen. Buurvrouw vertelde dat ze er fysiek niet goed van werd, dat ze bij elke dreun van de bas een stomp in haar maag kreeg. Dat lijkt me voor iedere buur een onhoudbare situatie.
Verder heb ik een prima band met de rest van de buren. We drinken regelmatig genoegelijk een kopje koffie. Ook met de overige kinderen in de straat gaat het prima. Ik krijg regelmatig tekeningen in mijn brievenbus en briefjes 'kom jei ook op mij veesje?'. Ik denk dat ik inderdaad wel wat feller ben op mijn rust en privacy dan de anderen. Die klagen en roddelen achter de rug van de Brazilianen, maar hebben er evenveel last van. Trouwens ook van hondenpoepmeneer. Snollie en haar lover terroriseren met hun muziek nu een andere buurvrouw, die niks durft te zeggen uit angst voor represailles. Ik heb er zelf weinig last meer van, behalve als haar medesnollies op bezoek zijn, dan moeten ze altijd nog even wat bierflesjes stukgooien in de straat (niet bij mij, maar waar Snollie nu woont) en schreeuwen wat een k**buurt het is.
Uiteindelijk is het een opeenstapeling van incidenten die eerst netjes lijken te worden uitgepraat maar waarna toch steeds weer over de grenzen wordt gedenderd, waardoor het uit de hand loopt. Hoe moet ik ervoor zorgen dat die kinderen uit mijn tuin blijven? Praten helpt niet. Ik ben inderdaad niet het type dat tegen de buren gaat zitten klagen zonder de mensen zelf te confronteren.
Die straatvergadering lijkt mij inderdaad een uitstekend idee, zeker omdat dan ook de andere buren hun zegje gaan doen. Ik hoop dat mensen dan ook eerder elkaar herinneren aan de gemaakte afspraken in plaats van achter elkaars rug roddelen en schande spreken. Verder lijkt een hek mij ook een goed idee, dan is het in ieder geval duidelijk dat het niet de bedoeling is om daar achter te komen. Nu is het ook duidelijk, er gaat een paadje van de straat naar mijn tuin en voordeur, maar blijkbaar is dat niet genoeg.

liora

liora

08-07-2010 om 09:27

Ach stoepkrijt

Dan blijf je je toch lekker de rest van je leven ergeren aan snollies, hondenpoepmeneren en Brzailianen?

Succes ermee meid!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pennetje

Pennetje

08-07-2010 om 09:29 Topicstarter

Liora

Ik wens je een leven lang fijne buren toe. Maar jij woont natuurlijk allang in een buurt waar iedereen rekening met elkaar houdt.

Stoepkrijt

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht 'alweer gedoe met de buren' maar toen ik het verhaal las, toen merkte ik dat je gewoon erg veel pech hebt met sommige buren.

Ik moet er niet aan denken, zulke buren, het vergalt je leven. Bij mij in de straat wordt een deel zo langzamerhand ook wat minder aangenaam, in 'onze hoek' gaat het nog wel, maar het is voor mij zeker een reden om me te bedenken dat ik hier niet levenslang woon, vooral niet als mijn directe buren herrieschoppers zouden zijn

En Liora, lees eens het hele verhaal, probeer je in te leven dat er naast jou een familie treiter en herrie zou komen te wonen, die jouw kinderen (en jou!) uit de slaap houdt, die rotte tomaten naar je voordeur smijt, die hondedrollen op je stoepje van de voordeur legt, die inbreken als je even achterin de tuin zit...etc (ik noem maar wat voorbeelden die ik hoorde van iemand die ik ken) en vraag je dan nog eens af of je dan óf overgevoelig bent, of toch wel heel erg veel last van de buren hebt...

amk

amk

08-07-2010 om 09:49

Volgens mij

zijn het gewoon rot buren, en heeft het feit dat het brazilianen zijn er heel weinig mee te maken.

Bellefleur

Bellefleur

08-07-2010 om 09:52

Stoepkrijt,

Is een buurtbemiddelaar iets? Hebben jullie zoiets in de plaats waar je woont? Dan heb je niet gelijk de naam dat je hen de politie op hun dak hebt gestuurd.
Overigens vind ik die emmers water, of de tuinslang een prima idee.

Bellefleur

Bellefleur

08-07-2010 om 09:53

Amk,

Het heeft er volgens mij ook niets mee te maken dat het Brazilianen van geboorte zijn, maar op deze manier houden we de buren uit elkaar: de hondenpoepmeneer, de snollies, de hibjes enz. enz.

Maxime.M

Maxime.M

08-07-2010 om 09:55

Ik vind stoepkrijt geen zeikerd

Ik volg de draadjes nu al een hele tijd, ook in het snollie tijdperk en mijn haren stonden altijd recht overeind. Vind het goed van je dat je zo vaak en zo veel op een normale manier hebt geprobeerd de problemen op te lossen en je hebt gewoon ontzettend pech met je buren. Ik zou zo snel mogelijk een gesprek aangaan met alle buren (zitten daar de boosdoeners ook bij?) maar eigenlijk denk ik dat het echt tijd wordt om een wijkagent in te schakelen en stappen te ondernemen. Foto's maken of zo'n webcam die om de zoveel seconden een foto maakt is denk ik een goede oplossing om in ieder geval serieus genomen te worden. Het is toch belachelijk dat de hele straat last moet hebben van een paar types die denken dat de wereld van hun is?
Verder vind ik de reakties van Liora ook nogal lullig en afzeikerig...nergens voor nodig lijkt mij.

Maxime

Pennetje

Pennetje

08-07-2010 om 10:12 Topicstarter

Reactie

Dat het Brazilanen zijn maakt mij echt niks uit. Ik heb vroeger naast Egyptenaren, Turken, Surinamers gewoond, nooit problemen gehad. (Wel erg lekker gegeten!) Het was inderdaad gewoon bedoeld om mensen uit elkaar te houden. Ik kan ze voortaan ook Tokkies noemen. De snollies waren trouwens allemaal erg Hollands, van het naveltruitjes, push up, piercing, veel make-up type.
Ik ben niet erg gefortuneerd, vandaar dat ik misschien burenproblemen heb die je in betere wijken niet hebt. We zitten nogal hutje mutje en dan is het fijn als mensen een beetje rekening met elkaar houden. Doen ze dat niet, dan heb je er snel last van. En kun je er dan niet over praten, dan lopen de irritaties snel op.
De boosdoeners worden zeker uitgenodigd voor het straatgesprek, het heeft weinig zin om ze van 'bovenaf' regels op te leggen. We proberen afspraken te maken met ze en als ze zich er dan nog steeds niet aan houden hebben we ook een goed verhaal richting politie. Aan een bemiddelaar hebben we ook gedacht, maar die heeft dan weer niet zoveel gezag als de politie.
Ik hoop in ieder geval dat als het WK afgelopen is, er niet meer zo vaak zulke grote groepen kinderen rondlopen (nu soms wel meer dan 20 tegelijk). Want die jutten elkaar in stoerheid ook enorm op. Kleinere groepjes zijn veel gemakkelijker aan te spreken op een gezellige toon. Nu gaan ze tegen elkaar opbieden in schelden en uitdagen.

Betere wijken

misschien is het iets wat bij jouw juist erg plaatselijk aanwezig is, is het een paar blokken verderop beter ? Is er toch niet een mogelijkheid om ergens anders te gaan wonen, in een rustig stukje van deze wijk of toch een andere wijk zoeken, kan je dit allemaal afsluiten namelijk.

Wij kennen elkaar van het vorige burendraadje, de aso's hier zijn nog niet vertrokken, het huis staat al heel lang te koop, maar ik heb ook geen last meer van ze, de schutting staat er nog steeds en functioneert prima, we negeren elkaar en dat vind ik prima.

Pennetje

Pennetje

08-07-2010 om 11:59 Topicstarter

Weet ik nog manda

Ja, jij had het ook erg gezellig weet ik nog!
Ik moet sowieso verhuizen want mijn huis valt precies binnen een plangebied van de gemeente. Die moeten mij dus uitkopen en daar hebben ze niet zo'n haast mee. Intussen is er natuurlijk niemand die een huis wil kopen dat toch plat gaat, dus zit ik hier voorlopig nog even vast (ik denk nog twee/drie jaar). Intussen ben ik natuurlijk wel aan het kijken waar ik dan terecht wil gaan komen. Er zijn hier genoeg wijken rond het centrum en ik hoop aan de uitkoop toch nog wel wat extra geld over te houden zodat ik naar een net iets minder asociale wijk kan. Of in ieder geval een wijk waar mensen gewend zijn elkaar lekker met rust te laten en afspraken te maken over geluidsoverlast, zoals ik dat nu ook met mijn leuke buurvrouw kan doen. Ik fiets op verschillende tijdstippen door buurten waarvan ik denk dat ze financieel haalbaar zijn en kijk hoe het daar dan is. Eén buurt viel meteen af, daar leek het nog erger dan hier, in een andere buurt woont een vriendin en die raadt het me af (wil zelf verhuizen). Blijft er nog een wijk over vlak bij dochters basisschool (maar niet de straten rond die school zelf, lijkt me ook niet zo geschikt voor mij). Dat is een beetje een truttige wijk met huisjes met hekjes en achtertuintjes met schuttinkjes. Daar pas ik vast ontzettend goed tussen. En dat is niet sarcastisch bedoeld, ik houd gewoon erg van rust en regelmaat.
Ik heb ook erg gekeken naar hoe oranjeversiering is opgehangen. Klinkt stom, maar je kunt er een hoop aan zien. Versiert iemand zijn huis, prima, veel plezier. Maar je ziet ook vaak vlaggen van huis naar huis. Dat hebben ze hier in de straat ook gedaan en ik weet van twee buren dat ze het er helemaal niet mee eens zijn, maar dat ze niks durven te zeggen, omdat ze bang zijn dat ze dan nog meer last krijgen omdat ze 'zeikerds' zijn. Het kan natuurlijk dat al die mensen in zo'n straat het helemaal geweldig vinden, maar dat opgedrongen gedoe van jij krijgt vlaggen aan je huis want dat vind ik nodig, daar ga ik van steigeren.
De tuttige wijk gaat het dus denk ik wel worden, maar eerst nog onderhandelen met de gemeente en dat kan zoals gezegd nog wel even duren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.