Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nog even klagen over de buren


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 13:29

Liora o.t.

Hoe kom je er nu toch bij om mijn opmerking over jouw tact uit te spinnen terwijl ik aangeef het met je eens te zijn? De reden dat ik dat zei is dat ik vind dat je niet altijd tactvol bent, net zoals jij vindt dat je bot mag reageren om tot Stoepkrijt door te dringen. Nu weer on topic?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 13:43

Liora laatste o.t.

Als jij in het 'echte' leven nooit conflicten hebt ben je op OO misschien wel meer jezelf dan daar.

Bastet

Bastet

08-07-2010 om 14:31

Maar liora

Als jij post over een onschuldig medisch probleempje zegt toch ook niemand dat je je niet moet aanstellen en dat er ergere dingen zijn?
Bastet

Bastet

Bastet

08-07-2010 om 14:52

Aanvulling

Wat ik ook bedoel is: als iets voor jou geen probleem is,mag dat toch wel voor een ander zo zijn?Een buur die afentoe wat overlast veroorzaakt,is van een heel ander kaliber dan ware terreur.Jouw probleem in gezondheid zou voor mij geen reden zijn te posten,voor jou wel,prima toch?

Pennetje

Pennetje

08-07-2010 om 15:12 Topicstarter

Wat me nog te binnen schiet...

Die snollies noemen we zo omdat ze een bijzonder luidruchtig seksleven hadden. Ik hoorde het hoofdeinde van de bedden tegen de muren rammen, terwijl de dames het uitkrijsten van genot en de bezoekende heren (steeds verschillende en soms meerdere tegelijk) luid schreeuwden. Het leek wel een bordeel! Mijn nieuwe buuf heeft ook een vriend, nou, ik heb nog nooit wat gehoord. Helemaal niks! Onder het genot van een wijntje zijn buuf en ik tot de conclusie gekomen dat er een ongelofelijke hoop aanstellerij aan te pas is gekomen bij de snollies. Toen ze uit het huis gingen, zaten er trouwens vreemdsoortige vlekken op de muren en zelfs op het plafond. De verhuurder was niet blij.

Maxime.M

Maxime.M

08-07-2010 om 16:20

Ik hoop

Ik hoop dat die snollies ooit net zulke buren krijgen als zijzelf waren!
Dat zou toch de beste revanche zijn

Maxime

Pennetje

Pennetje

08-07-2010 om 16:27 Topicstarter

Ja!

Ik heb wel eens aan ze gevraagd of ze later kinderen wilden. Ja, dat wilden ze wel. En hoe ze het dan zouden vinden als de baby op de dreun van een 'gangsta nigger' in slaap moest vallen. Helaas was hun niveau niet hoog genoeg om die vraag te kunnen beantwoorden. Te abstract.
Ik hoop dus inderdaad dat ze ooit een koekje van eigen deeg krijgen, maar veel zal het denk ik niet helpen voor hun bewustzijn. Ik denk niet dat ze het kunnen terugkoppelen naar hun eigen gedrag. En ik benijd die arme baby's al helemaal niet, met zulke moeders...

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 21:05

Snollies

Ik krijg de indruk dat jullie in de wijk gewoon té dicht op elkaar wonen en dat er daardoor irritaties ontstaan. Ik moet er niet aan denken om alles van iedereen te weten.
Ik ben erg preuts en zou de boel dus niet bij elkaar gillen tijdens de seks, maar dat en de muziek die ze nu leuk vinden, de mannen waarmee ze het doen... dat zegt nog helemaal niets over hoe ze met hun kinderen zullen omgaan. Ik doe mijn best om het positief te zien Stoepkrijt, maar met jouw commentaar over jouw buren kun je hélemaal gelijk hebben, maar ik vind ze erg veroordelend en op de een of andere manier ongepast. We zijn een gemêleerd forum met misschien wel mensen als de Snollies, of buren als de Brazilianen. Ik vind het roddelgehalte van je berichten onplezierig en de manier waarop je op de 'Snollies' neerkijkt ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 21:07

Ik vind ze

In vind ze = in vind je berichten

Mary-Jane

Mary-Jane

08-07-2010 om 21:59

Andere insteek

Ik zou me denk ik meer zorgen maken om die kinderen van de Brazilianen. Zo te lezen zijn het crimineeltjes in de dop, die van huis uit weinig meekrijgen. Lijkt me niet goed voor hun ontwikkeling, voor hun toekomst. Praten met de ouders heeft niks uitgehaald. Ik zou met deze insteek eens gaan praten met de wijkagent, de cjg-coordinator, de gosa/dosa-regisseur, de voorpost van bureau jeugdzorg of wie er dan ook in jullie buurt over gaan. It takes a village.....

Anja

Anja

09-07-2010 om 07:27

Nee hoor, je bent geen zeikerd!

Lieve stoepkrijt

Niks aantrekken van sommige zure reakties hier hoor, jeetje, je klaagt meer dan TERECHT !!!!!!!

Ik word (en dat is echt niks vergeleken met jouw situatie) al stapeldol van een stel jongens hier in de wijk (jaar of 16, stuk of 5) die steeds op ons pleintje voetballen. Terwijl er niet eens de ruimte is om op het pleintje te voetballen. Gevolg; tig ballen in je tuin, tegen je raam, tegen je voordeur, gebonk van ballen als je buiten zitten en dat gepaard met een hoop geschreeuw..
Ik erger me bont en blauw en heb ze regelmatig hierop aangesproken. Reaktie: grote bek terug. Tja, erg leuk @@@%%%%%%%%%%%((()))))

Maar als dit als zo naar is, heb ik echt met je te doen meid ! Ik lach wel heel hard om de manier waarop je het beschrijft (komisch !!!), maar dit is meer iets waar je later in het bejaardentehuis hard om lacht onder het mom "weet je nog toen......" en vervolgens Snollie achter de rollator tegenkomt, hihihi..

Voor nu:
praten en/of negeren heeft geen enkele zin....
Te veel klagen lijkt mij ook eng gezien de maatregelen die zij dan weer nemen (nog meer pesten, herrie enz...).

Wel gezamenlijk buren bundelen en SAMEN iets doen, wijkagent inschakelen ofzo...

Het lijkt me heel vervelend, ik wens je dan ook sterkte toe !!!!!!!!

liefs Anja

Pennetje

Pennetje

09-07-2010 om 10:15 Topicstarter

Ach ja

Kaaskopje, ik heb je commentaar gelezen. Mijn eerste reactie was: 'O '. Ik hoop dat er inderdaad mensen als de Brazilianen of de Snollies zijn die op dit forum actief zijn, misschien leren ze er iets van, bijvoorbeeld hoe vervelend hun gedrag is voor andere mensen. Dat is zeker niet neerbuigend bedoeld, ik leer zelf ook veel van dit forum. Bij mijn dochter zaten een paar zorgkinderen in de klas waar ik totaal geen begrip voor had, tot ik hier op dit forum las hoe ouders hun eigen zorgkind beschreven en uitlegden hoe ze in elkaar zaten. Dat was bijzonder verhelderend en heeft mijn beeld erg bijgesteld. Maar even wat anders, als je mijn berichten vervelend vindt, waarom sla je ze dan niet gewoon over?
Misschien wordt het tijd om het draadje af te sluiten. Over een tijd mag ik fijn verhuizen en tot die tijd vestig ik mijn hoop op de straatvergadering. Ik zal niet meer klagen op het forum. (Of ik geen emmers water meer zal gooien durf ik niet te beloven.)

Pennetje

Pennetje

09-07-2010 om 10:15 Topicstarter

Laatste dan

De rest, bedankt voor jullie steun. Het was fijn om de ellende even kwijt te kunnen.

Puck

Puck

09-07-2010 om 10:22

Nou stoepkrijt

Als het een keuze moet worden tussen hier op het forum klagen of een emmer water gooien: kies dan wat mij betreft maar voor klagen hier op het forum. Dan escaleert het misschien minder en houd je je heg heel.

Lou

Lou

09-07-2010 om 10:34

Juist

Eens met Anja en Puck. Bovendien zou ik graag nog even lezen hoe je de zondagavond bent doorgekomen... hou je haaks.

Puck

Puck

09-07-2010 om 11:51

Pandia (en stoepkrijt)

"Soms moeten mensen schijnbaar ervaren om te snappen hoe vervelend iets kan zijn. En geloof me, dit soort dingen gun je niemand."
Toch ben ik het wel met Liora en Kaaskopje eens dat het toch ook wel voor een deel in het karakter van Stoepkrijt kan zitten. Daar is natuurlijk ook helemaal niets mee en ik denk dat omdat ik het zelf ook in me heb zitten. Ik zou ook zo kunnen reageren in zo'n situatie maar ben ondertussen wat ouder en wijzer (ahum, dat hoop ik dan maar) geworden en laat mijn verstand dan toch zegeieren boven een heerlijk opluchtend kwaad-met-kwaad-vergeldend. En zo beroerd als Stoepkrijt het heeft ken ik niet, maar in de flat waar ik gewoond heb had ik een vietnamese benedenbuurman die iedere avond na 10 uur zijn vietnamese volksmuziek keihard aanhad en een buurvrouw 2 verdiepingen lager die ook vaak midden in de nacht nog keihard van die technohouse aan had. Dus ik weet hoe knettergek je kunt worden en hoe je je dan moet beheersen om niet rare dingen te gaan doen. Ik ben echt regelmatig midden in de nacht buiten gaan wandelen om een beetje tot rust te komen en niet knettergek te worden en dan domme dingen te gaan doen richting buren. Politie, woningbouw, niemand deed wat dus ik kan me de frustratie van Stoepkrijt best voorstellen.

Maxime.M

Maxime.M

09-07-2010 om 12:06

Stoepkrijt

Wel blijven schrijven hoor, ik ben juist benieuwd hoe het hopelijk opgelost kan worden, en anders hebben er misschien hier nog mensen opnieuw goede tips.
Kan me helemaal niet vinden in wat Liora en Kaaskopje schrijven. Heb je draadjes ook al veel eerder gevolgd dus weet dat je echt niet over een nacht ijs gaat en juist eerst allerlei vriendelijke dingen hebt geprobeerd, en nu dan als laatste de emmer water... tja helaas had het niet het gewenste resultaat, dus ik denk dat je dat niet nog een keer doet. En ik denk inderdaad dat kinderen het juist heel spannend vinden als iemand boos reageert en het dus juist nog een keer gaat doen. Ik denk dat negeren het beste werkt. Waar zit die bel van jou? Als de draadjes enzo zijn weggewerkt kan je er dan in dit soort gevallen niet iets omheen vouwen ? (handdoek ofzo?) waardoor je dat ding niet meer hoort tot de lol er vanaf is bij die kinderen? En het buren gesprek, ik hoop dat daar wat uitkomt, en dan nog het hek maken, duidelijjker signaal kan je toch niet geven?

Heeft dat hondenpoep-spul nog gewerkt?

Succes,
Maxime

Pennetje

Pennetje

09-07-2010 om 12:34 Topicstarter

Okee dan

Een emmer zal ik niet meer doen. Mijn buurvrouw gaat haar autootje zondag strak langs de ingang naar het paadje parkeren, dan moeten de kinderen letterlijk over haar auto klimmen om bij onze huizen te komen. Ik hoop dat ze zo ver niet zullen gaan. Ik heb ontdekt dat ik van de intercom-achtige bel het hoorngedeelte kan afdekken met een washand met daaromheen een handdoek en dan hoor ik de bel nauwelijks meer, dus dat ga ik ook doen. Verder alle luiken en gordijnen dicht en net doen of ik niet thuis ben. En het dan maar uitzitten.
Dat ik een wat opvliegend karakter heb is wel waar, maar door (inderdaad) leeftijd en ervaring kan ik me normaal gesproken redelijk beheersen. Pas als praten en redelijke afspraken niet tot resultaat leiden, komt mijn primitieve wraaklust weer in volle hevigheid naar boven. Mijn eigen dochter weet dat heel goed en met haar heb ik dan ook totaal geen problemen op dat vlak: zij kan uitstekend onderhandelen tot we een goede oplossing hebben voor iets en daar houdt ze zich dan ook aan. Overigens ben ik vanwege die karaktertrek wel ooit voor mezelf begonnen. Ik lees hier op het forum vaak problemen van mensen met bazen die over hun grenzen denderen en die problemen heb ik zelf in het verleden ook wel gehad. In plaats van ruziemaken (het is je baas en je wilt je baan niet kwijt) kreeg ik de ene maagzweer na de andere. Wat dat betreft kun je het er beter uitgooien Nu heb ik mijn vaste klanten met wie ik het uitstekend kan vinden (gister nog lekker met eentje op een terrasje wat gedronken) en heb ik nooit meer last van mijn maag.
Oja, dat hondenpoepspul werkt echt, ik heb (even afkloppen) geen poep meer in de tuin gevonden, terwijl die hond nog steeds losloopt. Dat is alvast één probleem opgelost. Ik zal hondenpoepmeneer weer bij zijn gewone naam gaan noemen...

Bastet

Bastet

09-07-2010 om 12:40

Blijven schrijven

Het valt me wel op dat degenen die vinden dat Stoepkrijt zich er te druk om maakt,volgens mij niet echt haar ervaringen delen.Heb je weleens meegemaakt dat constant je spullen worden gesloopt,dat je uren wakker ligt van snoeiharde muziek?En dat heel vaak,niet incidenteel?Ik weet wat het is,als je voortuin overhoop is gehaald,je nieuwe planten gemold zijn,je per avond 20 waterballonnen tegen je ramen krijgt,waardoor je katten zich iedere keer het apelazerus schrikken.Je buren gewoon schijt hebben aan iedereen.Zelfs als een aardige buurvrouw van 60 vriendelijk komt vragen of de muziek zachter mag,omdat ze de volgende ochtend toch heus om 5.30 opmoet voor haar werk.
met dit soort mensen,die het woongenot verzieken is vaak niet te praten,echt niet.En het is wel heeeel makkelijk om iemand te vertellen wat ze vooral niet moet doen,als je zelf nooit in die situatie verkeerd.
Ja,kaaskopje,sommige mensen wonen dicht op elkaar,niet iedereen woont vrijstaand natuurlijk.....daarbij,muziek draagt heel ver.
Bastet

Pennetje

Pennetje

09-07-2010 om 13:44 Topicstarter

Gelukkig

Ik vind het heel naar dat jullie hetzelfde hebben moeten doormaken, maar wel fijn dat jullie weten hoeveel invloed het heeft op je leven.
Toen de Snollies hier nog woonden, heb ik ze in het begin eens vriendelijk gevraagd om me te waarschuwen als ze een feestje gingen geven. Dan kon ik uit logeren of in ieder geval zorgen dat mijn kind uit logeren ging. Erbij gezegd dat ik in zo'n geval dan hun feestvreugde ook niet hoefde te verstoren. Nou, dat was wel een goed idee. Resultaat: als de eerste gasten kwamen en de muziek al op volume 40 stond, kreeg ik een briefje door de brievenbus met daarop: "We geven dus een feestje en nu hebben we het dus gezegd dus nu kun je niet meer zeiken." Dan was het natuurlijk al te laat om weg te gaan. Mijn dochter kwam met de meest ranzige woorden naar mee toe. "Mama, wat is stinkend k**-n**k-sap?" WAAAAAT? "Ja, dat roepen de buurmeiden tegen elkaar, dat ze dat hebben." Nou, lekker dan. Je kunt je niet wapenen tegen mensen die zo anders tegen normaal gedrag aankijken dan jijzelf.

Pennetje

Pennetje

09-07-2010 om 13:54 Topicstarter

Of liever gezegd

Of eigenlijk: die heel ander gedrag normaal vinden dan jijzelf.

ishtar

ishtar

09-07-2010 om 14:10

Fijn stoepkrijt

dat dat hondenspul werkt! Dat is iig 1 zorg minder!

Gallifrey

Gallifrey

09-07-2010 om 15:58

Ook ervaring mee

Ook hier de ervaring wat aso-buren met je doen. Vooral de herrie maakte me knettergek. Ik ging in een paar maanden van redelijk mens tot iemand met moordneigingen. Toen zijn we ten einde raad maar verhuisd. Het voelde als een nederlaag maar het is het beste wat we ooit gedaan hebben.
Stoepkrijt en anderen: sterkte er mee dus. En die emmer water vind ik zeer gepast!

Pluk53

Pluk53

09-07-2010 om 17:21

Pelle, buren

Pelle, en hoe hebben jou ouders dat toen opgelost? Wij hadden ook zo'n oude heks (excusez le mot) die met iedereen in de buurt problemen had. En vreselijk allergisch voor geluid; dus ook bonken op de muur als het haar teveel werd. En nooit eens fatsoenlijk aanbellen en praten. En als ikzelf bij haar aanbelde hield ze de deur stijf dicht. Je houdt er (natuurlijk) rekening mee, maar als er bijvoorbeeld een deur dichtsloeg door de wind begon ze direct te bonken. Ik moet wel zeggen, zijzelf was redelijk stil. Behalve als ze televisie-keek. Haar programma kon je bij ons in de gang volgen. En als ze ging poetsen, daan ging de radio vol open met duitse schlagers.
Ze is dood, GHHZ, maar ze maakte het zichzelf en anderen buitengewoon lastig.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2010 om 21:01

Stoepkrijt

Blijf vooral schrijven. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn om ons verhaal hier te mogen doen tenslotte.

Pennetje

Pennetje

10-07-2010 om 12:45 Topicstarter

Laatste poging gedaan

Ik trof bij het planten watergeven ineens de Brazilaanse buurvrouw alleen (meestal is ze met kinderen of man). Ik sprak haar vriendelijk aan en vroeg haar of het niet tijd werd dat wij samen, als vrouwen onder elkaar, een kopje koffie dronken voordat de boel van twee kanten zo verhardde dat we er niet meer uitkwamen. Ze was erg aardig, maar ze was het totaal niet met me eens. Ik heb haar laten zien wat er allemaal stuk was gegaan, maar ach (vond ze), het waren kinderen, ze waren enthousiast en zeg nou eerlijk, heb je zelf vroeger nooit wat stuk gemaakt? Eh, niet in die mate nee, en ook niet zonder excuses en de inhoud van mijn spaarpot achteraf. Die emmer water vond ze wel een goede mop, dat viel alweer niet tegen, maar voor de rest vond ze dat ik dan maar een hek neer moest zetten, zij ging haar kinderen in ieder geval niet tegenhouden als ze lekker verstoppertje wilden spelen of belletje wilden trekken. Haar man vond alle buren maar zure mensen (behalve snollie en haar lover en hondenpoepmeneer), ze gaf wel toe dat hij daarin nogal agressief was, ach ja, het was een echte man en die houden er niet van om op hun vingers getikt te worden. Net als haar zoon (12) ook al een echte man begon te worden, aldus trotse mama. Vervolgens kwam er nog een verhaal over haar dochter, dat volgens goed Braziliaans gebruik (?) de beide oma's bij haar geboorte het kind karaktereigenschappen mochten 'toewijzen'. Oma 1 had gewenst dat haar kleindochter altijd haar mening zou uiten, desnoods op luide toon (schreeuw, kleintje, schreeuw!). En oma 2 vond dat de kleine vrij en blij, zonder grenzen, mocht leven. De moeder was trots dat de dochter zo goed naar de oma's had geluisterd. Ik realiseer me dat dit werkelijk ongeloofwaardig klinkt, maar het is een accuraat verslag van ons gesprek.
Ik heb haar gevraagd toch nog maar eens de kinderen uit te leggen dat ik op mijn spullen en privacy ben gesteld, maar haar ogen dwaalden alweer af, het gesprek was duidelijk ten einde. Toch geprobeerd positief af te sluiten, oma kwam net uit het huis met een camera dus ik heb gevraagd of ze het leuk vond als ik een foto van haar en haar dochter maakte voor de familie in Brazilie en dat ook gedaan.
Het voelde daarna of ik de marathon had gelopen, maar ik was toch redelijk trots op mezelf. Niet dat ik denk dat het heeft geholpen, maar wie weet is er een klein beetje blijven hangen. Ze kan in ieder geval bij het straatgesprek niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd...

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2010 om 14:17

En gelukkig

Kent Kaaskopje heel veel Brazilianen die wel heel aardig zijn. Tjongejongejonge, dat generaliséren, niet te geloven. En dús ligt het aan jou Stoepkrijt, ouwe zuurpruim dat je bent. Dat zou ik nou eens moeten proberen over mensen met betalingsachterstand, callcentre-medewerkers of mensen die geen borstvoeding geven. Dan is het forum te klein.
Stoepkrijt, hou je haaks. Zet de emmer waters op een rijtje zodat je ze domino-gewijs om kunt tikken.

Tirza

Bastet

Bastet

10-07-2010 om 14:24

Tirza

We mogen het niet altijd eens zijn,maar ik sluit me nu 100% bij jouw posting aan.Inderdaad,er moet een emmersysteem te verzinnen zijn!
Bastet

Pennetje

Pennetje

10-07-2010 om 15:38 Topicstarter

Tirza

Misschien ben ik wel zo zuur geworden omdat ik geen borstvoeding heb gegeven? Ik kon het niet helpen, mijn dochter heeft een maand aan de beademing gelegen en daarna was mijn productie zodanig teruggelopen dat het geen zin meer had.
Nee hoor dames, we moeten niet op arme kaaskopje gaan lopen hakken, ook zij mag haar mening geven. En het is helemaal niet erg om eens op je eigen inbreng in ellende gewezen te worden. Misschien was mijn laatste aardige poging richting Brazilianen wel geïnspireerd door Kaaskopjes posting: even checken of het echt niet aan mij ligt. Ik weet nu tenminste dat we zodanig van mening verschillen dat we er niet met een kopje koffie uit gaan komen.
Ik ga zondag wel weer verder kijken hoe het gaat. Een emmer limonade is misschien leuker met al die insecten hier

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2010 om 17:30

Maar stoepkrijt

Had je toch wel een Braziliaanse melange gebruikt in je koffie??? Daar zijn "ze" heel gevoelig voor, want de Brazilianen die ík ken zijn erg trots op hun land. En koffie. O, en ze geven ook borstvoeding - dus om nou te zeggen dat je er een beter mens van wordt, neuh.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.