Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nog even klagen over de buren


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2010 om 20:16

Tirza

Ik heb niet gezegd dat ik veel Brazilianen ken. Goed lezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2010 om 20:33

Stoepkrijt

Ik ben het misschien niet eens met je maar ik probeer het wel netjes te houden. Je kunt niet anders zeggen dan dat ik me probeer in te leven, maar ik bekijk het ook vanuit de mensen die je buur zijn. Ik zou niet weten waarom ik die mensen niet ook het voordeel van de twijfel zou mogen geven, net als ik het jouw probeer te geven. Waar twee kijven hebben twee schuld, is het toch?
Ik vind het heel positief dat je met de oma bent gaan praten. Het klinkt wel voorspelbaar wat die oma zegt. Jongens worden toch geacht haantjes te worden en meisjes vrouwen die niet op hun mondje zijn gevallen in die haantjeswereld.
Ik hoop dat jullie gesprek invloed heeft op de bijeenkomst.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2010 om 20:35

Oh oh

Ik moet zelf ook goed lezen. Het was de moeder en niet de oma. Ik was even in de war door het verhaal van de beide oma's.

Pennetje

Pennetje

10-07-2010 om 22:22 Topicstarter

Ja en nee

Normaal ben ik het met je eens, Kaaskopje, waar twee kijven hebben er twee schuld. Ik vraag me alleen af of het in dit geval ook zo is. Vandaar ook mijn aktie om het nog een keer op een aardige toon te proberen. Als ik niet zou 'kijven' liet ik totaal over me heen lopen, dan heb je geen ruzie maar wel een maagzweer. Als je het vanuit de Brazilanen bekijkt ligt het waarschijnlijk wel aan mij. Het enige wat ik vraag is dat ik met rust gelaten word in mijn eigen tuin en dat vinden zij onzin. Daar kom je dus nooit meer uit, ik zal het moeten afdwingen met hekken. En dan zegt men van Nederlanders dat ze overal hekjes omheen zetten
Ik hoop stiekem op een goede onweersbui morgenavond, dan mag Nederland wel winnen.
Oja, Tirza, ik drink trouwens wel Braziliaanse koffie, hoewel ik die uit Ethiopie eigenlijk lekkerder vind. Maar dat zal ik niet hardop zeggen tegen Brazilianen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2010 om 02:32

Stoepkrijt

Ik ben het met je eens dat anderen uit je tuin moeten blijven en er zeker niets stuk moeten maken. Dat die kinderen jouw spullen stuk maken deugt natuurlijk niet. Dan die moeder daarop reageert alsof het bij spelende kinderen hoort en meer niet begrijp ik ook niet.

Maxime.M

Maxime.M

11-07-2010 om 11:25

Moedig

Hoi Stoepkrijt,

Ik vind het moedig van je hoor, dat je toch weer het gesprek bent aangegaan. Ik zou zo'n schijterd zijn die dat niet zou durven...ook omdat ik denk ik zo boos wordt om dat soort reakties dat ik gewoon dichtklap.
Ik heb nog even voor je gekeken voor hekken, zou toch zonde zijn als je alles nieuw zou moeten kopen:

http://www.speurders.nl/overzicht/paneelhekken-erg-mooi-en-duurzaam-67503836.html

je kunt trouwens ook ruimschoots van die bouwhekken kopen voor weinig, compleet met betonnen voet, maar ja...echt gezellig ziet dat er ook niet uit (of je moet er klimop tegen zetten)

Groetjes
Maxime

Nena

Nena

11-07-2010 om 14:32

Ongelooflijk

dapper ben je, Stoepkrijt, dat je dit al zo lang volhoudt!

Ik zou al lang de politie erbij hebben gehaald, de verhuurder, weet ik veel wie. De verhalen die ik hier lees, tonen maar weer eens aan dat er heel wat af te dingen is op het begrip "tolerantie".

Mensen moeten hun eigen leven in vrijheid kunnen invullen, ja, dat zeker, maar niet als zij daarmee een ander tot last zijn. Harde muziek, iedere avond tot laat "gezellige" feestjes in de tuin, kinderen die niet weten wat mijn is en wat dijn is - Bij mij geldt dat als zware overlast.

Leuke samenleving, dat iemand als Stoepkrijt zich moet zitten verbijten omdat anderen in haar wijk niet weten hoe het hoort, en erger nog, niet collectief tot de orde worden geroepen (uit de schijterigheid) en ook niet via de politie worden aangesproken.

Nee, dit deugt aan geen kanten! Dit riekt naar terreur!

Nena (die niet bang is om de knuppel in het hoenderhok te gooien, en dat ook gerust in haar eigen buurt doet als dat nodig is)

Pennetje

Pennetje

11-07-2010 om 16:57 Topicstarter

Hek

Dat hek moet nog wel open en dicht kunnen, anders kom ik er zelf niet meer uit. En de postbode kan er niet meer in. Het handigst lijkt me om het paadje naar mijn tuin en voordeur met een hekje af te sluiten. Dat hekje moet dan ook op slot kunnen. De rest van het terrein, zeg maar het einde van het straatje, waarin ook het hekje naar het parkeerterrein, blijft dan open voor de buren. In de bloembak die dan nog gemolesteerd kan worden zet ik prikkende struiken. Dan krijg ik geen ruzie met de leuke buren, maar sluit ik mijn eigendommen wel af voor de terreur van de kinderen.
Intussen begint de oranjekoorts toe te slaan bij de Brazilianen. De televisie staat buiten al op vol volume voorbeschouwingen uit te blaten, het bierfust is vervangen en luidkeels okee bevonden en de barbecue wordt vast opgestookt. Tot zover niks aan de hand, als het zo blijft knijp ik mijn handjes dicht. Gelukkig nog geen hordes kinderen, we hebben nog even rust...

Puck

Puck

11-07-2010 om 23:24

Nou stoepkrijt

Volgens mij ben jij de enige in Nederland die nu blij is dat "we" verloren hebben. Of raken je buren nu zo gefrustreerd dat ze net zoveel ellende veroorzaken.
Overigens respect voor je gesprek met de buurvrouw, ik hoop dat het nog een ietsje pietsje blijft hangen.

Pennetje

Pennetje

12-07-2010 om 09:01 Topicstarter

Tja

Het scheelde eerlijk gezegd wel dat 'we' hadden verloren. Totdat het doelpunt viel, klonk er uit de Braziliaanse tuin luid gelal in de vorm van Olé olé, kampioenen, we are the champions, enz, begeleid door vuvuzela's en gastoeters. Daarna viel er ineens een doodse stilte. Mijn dochter stelde nog voor om uit het raam te roepen: "Wat zijn de buren stil," maar dat heb ik verboden. Uiteindelijk kwam het feest wel weer een beetje op gang, maar niet meer zo erg als gevreesd. Het duurde wel tot half vier.
Mijn gesprek met de Brazilaanse moeder heeft nog wel effect gehad, ik heb geen kind meer in mijn tuin gehad. Wel op de rest van het terrein, maar daar kan niet heel veel stuk. Mijn zus was bij mij op bezoek en er was nog wel een incident waarbij de dochter van de Brazilanen tegen een ander kind zei dat mijn zus haar beschuldigde van stelen. HUH? Mijn zus had geen woord tegen het kind gezegd, ze stond even bij mijn bloembak bij de straat te kijken naar mijn vertrapte plantjes, of er nog iets aan te doen was. Hoe verzint dat kind het? We hebben het maar op een rijke fantasie gegooid.
Zo, de WK is weer achter de rug, ik hoop dat we weer door kunnen met ons leven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.