Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ool-picknick locatiekeuze


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rodebeuk

rodebeuk

08-02-2011 om 22:47 Topicstarter

Tuurlijk ingrid

Misschien kunnen we het een beetje sturen door te plannen en te spreiden tussen de regio's.

Twas meer ff lang nadenken.

Overigens gaan wij naar Schier deze vakantie en daar zijn we uit en thuis zes uur mee bezig. Give or take. Dussehh.. de inzet is er!

Bloembol

Bloembol

08-02-2011 om 23:17

Mag best verder

Groningen of Limburg vind ik wel wat ver, maar ergens in Noord-Brabant lijkt me reuze leuk.

rodebeuk

rodebeuk

09-02-2011 om 09:30 Topicstarter

Kruispicknick

Vier regio's:
NO (Drente of godbetert nog noordelijker)
NW (het zo geplugde Alkmaar)
ZW (Rotterdam of nog verder richting Zeeuws Vlaanderen)
ZO (de zo mogelijk nog meer geplugde Drunense Duinen).

In juni heb je lange avonden, in september mogelijk stabieler weer maar kortere dagen. En dan stel ik me voor ieder jaar 2 regio's?

Zoiets? Lijkt me wel wat. Ik ben natuurlijk de baas

Oh ja ik heb nog bedacht dat ik mijn algoritme moet aanpassen. Alles wat in Amersfoort of contreien woont telt negatief mee omdat ze zijn 'bevoordeeld' in de afgelopen jaren. Nog ff denken hoe ik dat kan verwerken.. het is lullig voor Ingrid en consorten, maar ja, Amersfoort-Zwolle is nou eenmaal een erg goede verbinding....

mijk

mijk

09-02-2011 om 09:55

Behalve dit weekend dan rodebeuk

Ik moest via Deventer!!!!!! naar Amersfoort. Heb ik gewoon 3 uur over gedaan

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 11:25

Rodebeuk

Ik weet een locatie waar je absoluut geen problemen met het weer zult hebben. Het is bij mij in de buurt, misschien niet erg centraal gelezen, ik woon op Tenerife en vind het altijd zoooo jammer dat ik niet bij al die gezellige reünies kan zijn Helaas ben ik te arm om jullie reiskosten te vergoeden.

rodebeuk

rodebeuk

09-02-2011 om 17:05 Topicstarter

Heejj cobi

volgens mij hebben wij vergelijkbare plannen, ook illegaal. Geheel in de lijn met wat mijn moeder wilde. Ze zei altijd dat ik vaker langs verbodsbordjes moest lopen.

Hihi, binnenkort kunnen ze daar wel boswachters speciaal voor inzetten. Misschien fouilleren bij de ingang. Wij puzzelen nog kwa moment van de dag. Of van die Colditz-jassen met geheime vakken.

Of ik zit nu helemaal fout, dat kan natuurlijk ook.

Jammer dat dit forum geen persoonlijke berichten kent.

Lynna

Lynna

09-02-2011 om 19:05

Aan zee

Bv Castricum aan zee. Zat ruimte, grote parkeerplaats, slecht bereikbaar met openbaar vervoer, dat wel. Maar er kan natuurlijk van alles gecarpooled worden vanaf het station. Strandtenten en toiletten in de buurt, maar natuurlijk kun je ook zelf van alles meenemen.
Heel aantrekkelijk lijkt me, ook voor de mensen uit Brabant, uit het oosten die zelf geen strand dicht in de buurt hebben

mijk

mijk

09-02-2011 om 19:42

Kastanjet

met Deventer helemaal niets. Maar met de NS wel.

Peetje

Peetje

09-02-2011 om 20:43

My 2 cents

Van mij uit geen suggesties (al hoewel ik zat plekken kan bedenken die me uitermate geschikt lijken voor een dergelijke bijeenkomst).
Wel dat ik er graag bij zou willen zijn (als er maar op korte afstand een wc is) en een auto to mijn beschikking heb, dus er 4 mensen mee kunnen rijden (RB; weet je nog waar ik woon? Nu met nieuwe vloer .

groeten,Peetje

geennickmeerbeschikbaar

geennickmeerbeschikbaar

09-02-2011 om 21:16

De achterhoek

is ook leuk hoor. Nog niet zo enorm druk: landelijk, bootjes op de Berkel, fietsen langs de Berkel, picknikken in een weiland....High tea vast ook wel ergens mogelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2011 om 22:03

Lynna

In de zomer gaat er toch een bus naar Castricum aan Zee?

Lynna

Lynna

10-02-2011 om 07:30

Bus naar strand

Ja hoor, vanaf mei geloof ik, rijdt er een bus naar het strand.

En het is zooooooooo mooi daar

nepnick

nepnick

10-02-2011 om 10:26

Brabant

tussen Waalwijk en Den Bosch.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2011 om 11:58

Brabant

Ik ben normaal best nuchter, maar bij Brabant (en op de kaart zie ik dat het in een diagonale strook richting Nijmegen nogal 'geitig' is, ben ik een beetje achterdochtig geworden door de Q-koorts. Wat ik ervan opgestoken heb is dat als het rondwappert je daar als gewone toerist ook een graantje van mee kunt pikken. En dat juist tijdens de voorjaarsmaanden.

Sascha2

Sascha2

10-02-2011 om 13:11

Maar kaaskopje

Echt, er zijn ook gebieden in Brabant waar geen geiten zijn. Wat heet, er bestaan zelfs steden(en dan zonder geiten!) in Brabant... Sorry hoor, maar ik vind het nogal gezocht om heel Brabant maar te mijden omdat er op sommige plekken q-koorts voorkomt.
De kans op besmetting is vooral op of in de nabije buurt van een besmet bedrijf en dan met name in de lammertijd (feb-mei).
Btw: Zaltbommel ligt niet in Brabant, dus Rodebeuk: we kunnen nog steeds richting Zaltbommel

rodebeuk

rodebeuk

10-02-2011 om 13:25 Topicstarter

Sascha en kaaskopje

Dat doet me denken aan een oude vriendin van mij die in een heeeeel klein dorpje woonde vlak onder de Maas. Als haar vader ging fietsen wilde moeder wel mee, maar niet als hij de route over de Maas nam. Gelderland wilde ze niet in.

Hij stond dus klaar in zijn kloffie, en dan vroeg ze "Ga je over de Maas?". Was echt vaste routine.

Ik weet niet hoor, Zaltbommel is ook niet echt ver van de Maas. Wij hebben het wel op de fiets gedaan, van Brakel naar Den Bosch. Even doortrappen en je bent er.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2011 om 13:56

Ik heb verder niks tegen brabant hoor

Ik heb een overgrootopa uit Brabant, mijn moeder heeft een Brabantse plaatsnaam in haar achternaam, hoe kan ik tegen Brabant zijn? Maar ik ben wel een beetje geschrokken van de risico's van een besmetting met de Q-koorts. Vooral omdat het pas jaren later naar buiten kan komen. Bij een gewoon griepje is het uitzieken en weer verdergaan.
De afstand waarop je toch besmet kunt raken is ongeveer 5 km rond een geitenboerderij. Een deel van Brabant is daardoor niet vrij van besmettingsrisico. Als je in de lente, in de lammertijd dus, op open terrein wilt picknicken vind ik dat je daar toch rekening mee kunt houden.

Sascha2

Sascha2

10-02-2011 om 14:00

Rodebeuk (het wordt ot)

En dat doet mij weer denken aan een oom van mij, die iedere verjaardag als 'dolkomische' noot aangaf, dat na de brug van Zaltbommel het asfalt op was .

Even trappen en je bent er... Pfff met bakfiets zal het wel even doortrappen worden! Ik moet wel waarschuwen want mijn bakfiets staat standaard geparkeerd in een straal van 150 meter van een kinderboerderij vol schattige geiten en nog lievere babygeitjes

Sascha2

Sascha2

10-02-2011 om 14:06

Risicogebieden

Hetzelfde geldt uiteraard voor tekenbeten, die kun je ook in de natuur opdoen. En die houden zich niet aan regio's. Dat wordt dan nog een hele kluif voor Rodebeuk. Heeft ze zo'n prachtig systeem in gedachten vol coördinaten en weet ik nog meer voor pracht, moet ze een extra module gaan instellen om de risicogebieden in kaart te brengen.Huhm, en je moet ook geen wittejassenfobie hebben, want je zult nog eens een horde artsen treffen in de nabijheid van een meeting .

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2011 om 14:56

Oei ( geheel met een knipoog)

Ik woon in brabant, is het nog wel veilig om naar BoerzoektvrouwFrank te kijken? hmmm daar wilde ik juist eens een robbertjes mee door de geiten stal gaan rollebollen.
Wist je dat er in de buurt van amsterdam meer Hepatitis B voorkomt, zullen we ons de volgende keer gaan inenten als we daar in de omgeving een meeting hebben?

dan kunnen we denk ik het veiligst naar Mijk gaan, daar wonen de buren zo ver weg, dat je hun scheten ook niet ruikt.

groet, polly
Die na de meeting van afgelopen weekend behoorlijk snotterig en keelpijnerig is geworden, maar dat kwam niet van de geiten, maar van het kippenhok!

Sascha2

Sascha2

10-02-2011 om 14:58

Polly

Nou, als je leest in de buurrubriek huis-tuin-keuken hoe Mijk haar tuin omschrijft, weet ik niet of het daar wel zo veilig is hahaha!

mijk

mijk

10-02-2011 om 16:41

Het wordt hier ook gevaarlijk polly

de vossenlintworm rukt hier op...
http://www.rivm.nl/ziekdoordier/Images/FOLDER%20ECHINOCOC%20JOKEmet%20logo_tcm80-29417.pdf

Mijk

Tirza G.

Tirza G.

10-02-2011 om 18:49

Mooi

Zeeland valt af. We hebben geen OV en allerlei hele natuurlijke plagen. En nu we volgens Rodebeuk ook nog maar íetsje onder Rotterdam liggen, hoef ik dat ook niet meer te pluggen.
Ik ben bang voor vlinders. Kan dat ook in de coordinaten?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2011 om 19:24

Flauwerds

Geef ik een keer aan dat ik me ergens zorgen over maak, worden er grapjes over gemaakt!

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2011 om 19:49

Mijn achtertuin

is zoiezo niet geschikt, want ik woon vlak bij moerdijk. Ik kon het vanuit hier zien "zonne growte vuurbal jonghu BAM"

dus hier is het niet veilig..

sorry kaaskop... beetje rellen mag toch wel... hihi

truman

truman

10-02-2011 om 20:11

Ik krijg het er benauwd van

Ik woon dus bij Zaltbommel en krijg het gevoel dat jullie allemaal weten wie ik ben (en met zn allen komen kijken), maar dat ik niet weet dat jullie het weten, beetje trumanshow-achtig.
In ieder geval is er, voor zover ik weet, geen Q-koorts in de bommelerwaard, ook niet geweest, wel boven de waal en onder de maas, mn oostelijk, maar niet ertussen.
Goh, ik verbaas me echt dat jullie weten dat het bestaat.
Er ligt wel asfalt, maar nauwelijks openbaar vervoer, met de belbus moet je een paar uur van te voren bellen, mag je mee. Uiteraard ben ik bereid om meer informatie over deze prachtige streek te verstrekken, mocht het nodig zijn, misschien kom ik zelfs wel (misschien ook niet hoor).

rodebeuk

rodebeuk

10-02-2011 om 22:36 Topicstarter

Hahaa truman

Klopt, openbaar vervoer is belabberd. Maar daarom dacht ik aan de Waalkade. Zit weer geen plee...
Omgeving Geldermalsen trekt weer minder, daar weet ik niet echt iets geschikts op loopafstand van het station.

Maarreehh.. kijk maar eens goed in de hoeken van je kamer, dan moet je toch een keer onze webcam vinden

Tijgeroog

Tijgeroog

11-02-2011 om 17:32

Cobi en rodebeuk (ot)

Je hebt mail

rodebeuk

rodebeuk

11-02-2011 om 19:00 Topicstarter

De uitslag!!! (nou ja, analoog)

Zoon heeft net 41 magneetjes op een kaart uit de atlas gelegd... analoog dus.

Uitslag: Geldermalsen!

Klonters rond Alkmaar en in Brabant. Het is met name de klont in Brabant plus de drie noorderlingen en 2 achterhoekers die ons uit het Groene Hart redden.

Als je vier locaties wilt voor de roadshow dan wordt het Rotterdam, Purmerend, Zwolle en een of ander geitenhol ten zuiden van de Maas.

Maar wacht! Dit was analoog. Man gaat zich er nu mee bemoeien, dus de digitale uitslag volgt later.

Biene M.

Biene M.

11-02-2011 om 19:04

Ik stem voor...

... een geitenhol! Wat klinkt dat knus zeg, en zoveel warmer dan een kippenhok

Leuk hoor, Geldermalsen, volgens mij is het daar heel mooi en ik ben er nog nooit geweest. Ben benieuwd of het digitaal ook ongeveer daar uitkomt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.