Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?

Nou zie de vraag hierboven. Ik snap het niet. Zoals mijn studerende zoon zegt: "dus we moeten de hele dag zoomen met elkaar en dan mogen we daarna op het terras samen een pilsje drinken?"

Tuurlijk komt er allerlei uitleg van "ja maar de Rfactor wordt berekend ogv feiten van een paar weken terug en nu nemen ze de al gedane vaccinaties er in mee" 

Ja dat kan, maar nu liggen de ic's overvol en is het besmettingsaantal pas een paar dagen stabiel. Is het nu wat vroeg en voorbarig?

Is het simpelweg een VVD knieval naar het midden- en kleinbedrijf?

Of is het een manier om mensen toch maar tot vaccineren te bewegen? Geen wappie (elke maatregel meer dan zorgvuldig opgevolgd) maar ik snap het echt niet


Omdat samenkomsten op een terras beter gecontroleerd kunnen worden. Afgelopen weekend was het op het strand bomvol, mensen met koelboxen en groepen jongeren. En we zijn er wel een beetje klaar mee. De kwetsbaren zijn nu ingeënt, dus het kan weer (een beetje).

Ik denk dat wij al veel te lang in een soort lockdown zitten terwijl het niets meer oplevert. Er zijn maar weinig landen die zolang de boel dichthouden.

Waarom blijven de winkels dicht?. Het is mega druk in supermarkten maar ik mag niet even een boekhandel inlopen? Mijn zoon mag wel overdag met iemand afspreken maar niet bij dezelfde jongen 's avonds een voetbalwedstrijd kijken? 

Mensen blijven besmet raken. Jammer dat niet bekend wordt waar en hoe want dan kan je gericht maatregelen nemen. Of begrijpen mensen de maatregelen beter. 

Brave mensen houden zich al maanden aan de richtlijnen. Wat minder brave mensen houden zich er heel lang niet meer aan.

ik hoop dat er als dit allemaal voorbij is er een gedegen onderzoek komt. Wat had nou wel geholpen en wat niet (grenzen dicht of quarantaine in een hotel, verpliChte quarantaine en kortere maar strengere lockdowns zijn volgens mij veel zinvoller dan ons eeuwige gepolder)

Nee de kwetsbaren zijn nog lang niet allemaal ingeënt, hoe kom je daarbij? Ik snap er niets van. De ziekenhuisbezetting daalt helemaal niet, en met de vaccins schiet het ook niet op.

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:56 Topicstarter

"we zijn er wel klaar mee" is geen inhoudelijk argument imho. Behalve als de overwerkte zorgmedewerkers dat zeggen. Maar het lijkt er op dat daar nou juist wat minder naar geluisterd wordt.

"De kwetsbaren zijn nu ingeënt, dus het kan weer" Ja is dat zo? Of hebben juist veel kwetsbaren uit angst het vaccin niet genomen en is het dus toch een drukmiddel om wel te vaccineren, want ja veel mensen haakten af na de berichten over trombose en kwamen niet meer opdagen.

"Omdat samenkomsten op een terras beter gecontroleerd kunnen worden" Ja maar dat zal dus niet of nauwelijks gebeuren. Hoe denk je dat gehandhaafd wordt? Is niet te doen als mensen dronken zijn op park of terras.  Zie ook het fieldlab waar 40 horeca ondernemers bij elkaar zaten. En... zoals twee weken geleden werd gezegd "dan krijg je dus én overvolle terrassen én overvolle parken". 

Het zal ongetwijfeld gewoon om politieke en economische redenen zijn. Laat ze dat dan gewoon zeggen en daarmee hun eigen eerdere uitspraken onderuit schoffelen.

Het is een politiek besluit. Soms krijg ik jeuk van haar, maar ze heeft nu wel gelijk

RIVM: Verwachte versoepelingen zijn 'politiek besluit' - https://nos.nl/l/2377523

Welke maatregelen het kabinet houdt en wat er versoepeld gaat worden maakt geen donder uit.  Het blijft dweilen met de kraan open. Hele groepen mensen in parken,  jongeren bij elkaar klittend op straat (7 meiden op 1 bank in het centrum) niet (te) handhaven.

Al een jaar lang zwabbert het beleid er is te weinig draagvlak voor welke maatregel dan ook. 

Tot ik 2 prikken heb gehad blijf ik afstand houden van vreemden en houd ik mijn mondkapje op in de winkels. 

Kwetsbaren niet ingeent.

Ja hoor es, de praatjes zijn goed maar ik ben kwetsbaar, ik heb voorrang maar nog lang niet gevaccineerd dus. En bij de GGD's worden nu pas de jaren 53 en 54 uitgenodigd, dat is zo'n 78 jaar oud. En zelfs niet alle zorgmedewerkers zijn al ingeënt.

Ze moeten wel opschieten wil dat voor 1 juli nog goedkomen dat eenieder in elk geval 1 prik heeft gehad.

Bericht van NOS.nl gisteren:

"Mensen uit 1953 en 1954 aan de beurt voor een prik

Mensen die zijn geboren in 1953 en 1954 kunnen vanaf vandaag een afspraak maken voor een coronaprik, laat het RIVM weten. Wie is geboren in 1955 krijgt in de loop van volgende week een uitnodiging."

Dat lijkt toch nergens op?

Als je ook kijkt naar de maatregelen. Avondklok: de meeste mensen zijn zeker doordeweeks wel thuis om 22 uur. Alleen één bezoeker ontvangen, ik ken werkelijk niemand die zich daar nog aan houdt. Terrassen: anders zitten ze in parken of op stranden. Winkels: daar ging het volgens mij prima met beperkt aantal mensen per m2.

Kortom, deze versoepelingen zullen niet veel negatief effect hebben, terwijl ze wel een gevoel van verlichting geven. Kan ik eindelijk even naar Blokker en daarna naar de Hema als ze geen goede spatel hebben. En naar het tuincentrum!

Ik denk dat de burgemeesters en de politie een flinke stempel hebben gedrukt. Er komt mooi weer aan en de Nederlandse politie is er niet om mensen die op een kleedje zitten het park uit te knuppelen en om tien uur naar binnen gaat dan ook echt niet meer gebeuren.

Hier in de buurt zijn er sportscholen die al lang weer groepslessen mogen geven en winkels hebben al een officiële brief gehad van de burgemeester dat ze niet meer op af afspraak hoeven te werken. Dat is allemaal al gaande. Vandaag heb ik ergens op een terras gezeten,  waar je kon afhalen en aan picknicktafels kan zitten. Daar werd flink geborreld en niet gehandhaafd. De koek is al een tijdje op en het kabinet kan niet anders dan de maatschappij volgen.

AnneJ, geboren in 1953 en 1954 zijn geen 78 jaar hoor.

Kwetsbaren ingeënt? Echnie. De "gewone" jongere kwetsbaren zijn pas over een maand aan de beurt (mijn jongvolwassen kind). Mijn ouders, 75+, krijgen deze week hun eerste prik.
De ziekenhuizen liggen bomvol, en de opnames nemen nog niet af.
Dit is een puur politiek besluit, omdat wij Nederlanders te stijfkoppig zijn om ons verstand nog een paar weken te gebruiken.

'De kwetsbaren zijn nu ingeënt, dus het kan weer (een beetje).' Waar liggen de IC's dan vol mee?

Tsjor

Boomklever schreef op 20-04-2021 om 16:51:

Ik denk dat wij al veel te lang in een soort lockdown zitten terwijl het niets meer oplevert. Er zijn maar weinig landen die zolang de boel dichthouden.

Is dat zo? Ik dacht juist dat Nederland al die tijd maar een soort Lockdown-light heeft terwijl allerlei andere landen veel strenger zijn.

En hoe lang duurt de lockdown in bv Duitsland al niet?

https://nos.nl/artikel/2377531-vaccinatiestrategie-gewijzigd-miljoen-prikken-van-huisarts-naar-ggd.html

Dat dus. Ik kom op de priklijst voor de huisarts vanwege kwetsbaren voorrang en dan wordt je hopelijk half mei voor de eerste keer door de GGD gevaccineerd.

Ik overweeg om mijn behandeltraject dan maar zonder Covidvaccinatie in te gaan.

MMcGonagall schreef op 20-04-2021 om 17:26:

Alleen één bezoeker ontvangen, ik ken werkelijk niemand die zich daar nog aan houdt.       

Check. Mijn tweeling wordt morgen 18, er komt één bezoeker en da's hun uit huis wonende zus. Aangezien ik op mijn werkt al met ontzettend veel mensen in één pand zit ga ik het thuis of bij een ander niet ook nog eens opzoeken namelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.