Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Slonzen op het schoolplein


Gonnie..ik ben het met je eens hoor!

iedereen moet doen wat hij zelf prettig vindt, maar ik verbaas me er soms wel op een niet - oordelende manier over hoe sommige mensen het klaarblijkelijk volstrekt niet interesseert hoe ze erbij lopen.

Vooral hier in Noord Nederland vind ik het bij vlagen heel bijzonder. Je kunt ook doorslaan in de 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en 'ze moeten me maar nemen zoals ik ben' benadering.

Persoonlijk vind ik het heerlijk als ik bv wat zuidelijker in europa over straat loopt & iedereen er op een terrasje wat meer bijzit alsof het leven iets van een feestje is...Ik vind dat wel wat hebben. Misschien ben ik erg oppervlakkig, maar ik voel me zelf ook fijner als ik iets leuks aanheb & maar haar OK zit. Overigens is 'iets leuks' niet perse iets chiques of zo. Ik heb de heerlijkste wikkeljurkjes die net zo lekker zitten als een joggingbroek. Dubbel blij.

En nogmaals...ik oordeel niet. Verbaas me alleen maar.

Ingrid

Evenlyn

Ik wist ook niet wat het betekende, maar ik heb het net even gegoogled, het is een band. Met neem ik aan takkeherriemuziek. De man werkt bij de gemeentereiniging geloof ik, dus daar zal het vast wel kunnen, zo onder je overall? Zijn peuterdochter droeg een shirtje met 'het maagdenvlies is een mythe'. Je vraagt je toch af wie ooit een markt zag in shirtjes in die maat met die tekst, maar die bleek toch over zakelijk instinct te beschikken.

Ach, het houdt het schoolplein wel levendig, je hebt nog wat te lezen tijdens het wachten.

skik

Evanlyn

Evanlyn

18-07-2013 om 12:56

Marvis

Kan je die ziel achteraf nog kweken, of moet dat operatief?

Kleding valt mij eigenlijk nooit op. Met één uitzondering. Ik heb altijd enorm respect voor mensen die met flinke vetrollen in kleurige leggings en strakke T-shirts durven lopen. Ik denk dan altijd: waariom durf ik dat nou niet?

Evanlyn

Evanlyn

18-07-2013 om 12:57

Skik

Bijzonder

liora

liora

18-07-2013 om 12:57

Te gemeleerd?

Gonniegans,

Misschien is de school naar jouw smaak wat te gemeleerd? Mijn zoon zat eerst op een school in Amsterdam die ook zogenaamd leuk gemeleerd was en inderdaad was ik daar in shock over de slonzigheid, herinner ik me nu. Echt vrouwen in zelfgemaakte fladderbroeken wit met groene appeltjes (echt waar). Ook veel ongekamde mensen op het schoolplein. Ik vond het allemaal nogal onverzorgd en voelde me daar een soort rijke, nette dame.

Op zoons huidige school voel ik me nogal aan de simpele kant. Dat bevalt me veel beter!

Het klinkt mij gewoon in de oren dat jij je niet zo prettig voelt bij de ouders op de school.

Liora

Evanlyn

Evanlyn

18-07-2013 om 13:01

Liora, dat was ik!

Nee hoor, grapje.

gonniegans

gonniegans

18-07-2013 om 13:13 Topicstarter

Liora

Misschien heb je een punt! Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk.

Op zich hou ik van diversiteit en niet van OSM, maar blijkbaar toch niet helemaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

18-07-2013 om 13:23

Ongekamde haren

Ik kan mij eigenlijk weinig voorstellen bij ongekamde haren. Als je kort haar hebt en uit bed komt, het dus niet kamt en naar buiten gaat zit het over het algemeen zo wild dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand daar mee naar buiten gaat.

Als je langer haar hebt kan het door een windvlaag toch ook al snel lijken dat het ongekamd is?

Bestaan er werkelijk vrouwen met kort ongekamd haar op het schoolplein? Dus echt zeker weten zonder windvlaag of regenbuitje?

markia

markia

18-07-2013 om 13:42

Knurf en rode vulpeninkt

Knurf: waarom toch gelakt? Ik ben nagelstyliste en houd ervan om te lakken en gewoon omdat mijn dochter jarig was op mijn vrije dag en we nog visite kregen. Ik woon in een groot huis, luxe wijk, centen zat, maar als ik uit mijn werk kom, zie ik er dus uit zoals ik op mijn werk gekleed moet gaan. Nu sta ik maar 1 dag in de week bij school dus dat getater van de moeders heb ik niet meer zo erg. Ik werk onder mijn niveau en ben er trots op dat ik één van de gelukkigen was die werk kon krijgen in deze tijd. Ik geniet daar elke dag van en zeker nu ik dat geld goed kan gebruiken om een toekomstig nieuwe woning in te richten.

Ik ben ook op het werk gewoon opgemaakt, beetje oogschaduw, kohlpotlood, mascara en een beetje lipgloss. Maar ik kijk niet anders naar de vrouwen die daar niet opgemaakt verschijnen eigenlijk.

Ik verf mijn haar al vanaf mijn 16e en niet pas sinds ik wat grijs begin te worden (ben 46).

Rode Vulpeninkt: dank je wel, heel lief Ik ben best bang en onzeker maar ook vol goede moed naar de toekomst. Ik houd van diversiteit in mensen, ik ga met alle lagen van de bevolking om en dat is zo verfrissend en leerzaam: het is zelden zo als je denkt dat het is.

Yaron

Yaron

18-07-2013 om 13:56

Hier

Hier op het schoolplein van een kleine dorpsschool ziet iedereen er verschillend uit, een enkeling op hoge hakken met zeer korte rok, zomerjurken, korte broeken en alles ertussen in. Ergens in dit draadje las ik iets over vaders, als er hier een vader op het schoolplein staat is het meestal iemand die tussen zijn werkzaamheden zijn kinderen ophaalt en die draagt dan een overal met klompen of laarzen of wel timmerkleding of een strak netjes pak, niemand die daar raar van opkijkt. Het enige wat opvalt is dat een vader of moeder ineens anders gekleed gaat, dus altijd een spijkerbroek en nu ineens een leuk jurkje of andersom, daar wordt dan door de mede-ouders wel commentaar op geleverd.

-Flupke-

-Flupke-

18-07-2013 om 14:00

Oordelen

mensen beoordelen op hun uiterlijk.... Zijn we echt niet wijzer hier? Er zijn allerlei redenen waarom de een er anders uitziet dan de ander. Je kunt het een 'beter verzorgd ' noemen maar het ander kun je ook de 'natural look' noemen; tís maar hoe je het ziet. Bovendien, er kunnen allerlei meningen zijn. Hier wordt de stevige sandaal enorm veroordeeld. Nou, ik vind ze heerlijk lopen en ik vind er kwa uiterlijk niks mis mee. Mij op pumps te zien lopen zou pas hilarisch zijn.
Dus... laten we blij zijn dat we allemaal anders zijn en een ander budget hebben...! Anders werd het maar saai...

Knurf

Knurf

18-07-2013 om 14:31

Markia en fio

'Ik verf mijn haar al vanaf mijn 16e en niet pas sinds ik wat grijs begin te worden (ben 46).'

Dat val je, net als Fio, buiten 'mijn' doelgroep

'Knurf: waarom toch gelakt? Ik ben nagelstyliste en houd ervan om te lakken en gewoon omdat mijn dochter jarig was op mijn vrije dag en we nog visite kregen'

Aha, dan is het logisch.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

18-07-2013 om 14:47

Ingridt

Zo iemand ben ik dus. Het interesseert mij echt, echt niet hoe ik eruit zie. Ik besteed er zo min mogelijk aandacht aan (Oeve we niet te kenne / Ebbe we nooit gehad / Belastingformulieren / Zie wijzigingenblad - zou mijn lieve vader zeggen, ook een slons tot in het diepst van zijn wezen). Dit alles tot ontzetting van mijn door mode bezeten dochter, overigens.
Hoe de kinderen erbij lopen vind ik wel belangrijk, ik vind dat mijn bloedjes er op hun allervoordeligst uit behoren te zien zodat iedereen hun uitzonderlijke uiterlijke kwaliteiten op de juiste waarde weet te schatten .
Ik kan wel weer enorm genieten van mensen die duidelijk wel kijk op mode, uiterlijke verzorging en stijl hebben. Ik heb daar oprecht bewondering voor.

Vaders ook idd

Enorm gevarieerd zijn die bij ons. De strakste pakken (leuk om te raden welke branche), werkkleding als installatiemonteur e.d., van die creatieve vrijeberoep vaders, megaslonzen, mensen die bij de universiteit werken... echt van alles.

Berber.

Berber.

18-07-2013 om 15:30

Ach

Ik doe heus mijn best, maar wat ik ook doe, binnen een half uur ben ik totaal verslonst. Echt, ik wil het niet maar het gebeurt gewoon. Het spijt me enorm als ik daar andere mensen mee belast. Echt, sorry, ik zou het zelf ook graag anders zien.En mijn wederhelft ziet er (buiten werktijd om) vaak ook uit als een Kurt Cobain op leeftijd, maar hij kan het hebben.

Gonnie, osm

"En eerlijk is eerlijk, ik schrik er soms van. Deze mensen kom ik op mijn werk of vriendenkring nooit tegen."

Eye-opener: Jullie schoolplein is duidelijk geen OSM-omgeving voor jou, waar de Viva-mamma's de boventoon voeren. Dat kun je veroordelen, maar je kunt het ook zien als een verrijking. Dat je tot de ontdekking komt dat iemand er bijvoorbeeld in jouw ogen onverzorgd uitziet, maar - verrassing - toch een heel leuk mens is, of niet. Het een heeft namelijk niks te maken met het ander.

Verder is oordelen/veroordelen heel menselijk, iedereen doet het, ik ook. Ik probeer me er wel bewust van te zijn en het minder te doen.

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 16:02

Lieve ingrid

Als ik overdag op terrasjes zit, heb ik ook wel een leuk wapperjurkje aan hoor, maarre...dat werkt echt niet fijn, hoor, feestkleding...ik denk niet dat je kunt afgaan op kleding die mensen op een terras dragen.

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 16:07

Gemeleerd

Niks zaliger dan een gemeleerd schoolplein. Beter dan eenheidsworst waar je al uit de toon valt omdat je haar net wat roder/korter/langer/blonder is...

Fio... (en mea...)

t was maar een voorbeeldje. Of het nou over het schoolplein gaat, of over een terrasje of over een begrafenis...ik ben gewoon iets minder van de 'je neemt me maar zoals ik ben en het interesseert me helemaal niks wat de rest van de wereld daarvan vindt' En dat verbaast me soms. ik vind niemand er een minder mens om. Echt niet.

Overigens denk ik dat we 'zonder plaatjes' behoorlijk langs elkaar heen praten allemaal. Want ik weet zeker dat wat ik 'best netjes' vind door sommige mensen als behoorlijk casual zal worden gedefinieerd, en door anderen als poepchique.

net zoals er bij eet-draadjes mensen zijn die op een doordeweekse dinsdag exquiser eten dan anderen met kerst heb je ook qua kleding/uiterlijk volgens mij een behoorlijke variatie in wat mensen als 'normaal' beschouwen. En dat levert over en weer verbazing op. Niks mis mee. Hoewel het als je niet uitkijkt idd snel ontaardt in oordelen. Maar ik vind het altijd wel leerzaam om te horen hoe anderen er over denken.

enne...Mea...je bent een schat. met of zonder uitgroei, slonskleren of wat dan ook. En dat meen ik!

Ingrid

Tigress

Tigress

18-07-2013 om 16:45

Slons?

Sommige zullen mij als slonzig betitelen, anderen als casual. Het is maar net hoe de standaard van de kijker is. Een variatie op: Love is in the eye of the beholder zullen we maar zeggen. Ik heb nu veel minder geld te besteden dan vroeger en zorg er wel voor dat ik me verzorg, maar ik kan me niet veroorloven om om de zoveel weken naar de kapper te gaan. Ik verf mijn haar zelf en het is lang. Ik loop niet in de laatste mode maar het is niet versleten en schoon.

liora

liora

18-07-2013 om 19:03

Evelyn

Beetje late reactie, maar haha. Prachtig hoor die appeltjesbroek

liora

liora

18-07-2013 om 19:04

Oordelen

Waarom mag oordelen niet? Dat is toch juist het leukste wat er is?

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 20:55

Liora

Ik ben er vrij allergisch voor, oordelen naar uiterlijk. Maar dat komt vast omdat ik ervaring heb met beoordeeld worden op uiterlijk, en het ook zie gebeuren bij mijn kinderen. En natuurlijk, verbazen doe ik me ook vaak.

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 20:58

Wat mij altijd verbaasd....

Ik vind het zo mal om te stellen dat iemand die zich niet opmaakt dus niet verzorgd is...ik verzorg mijn huid heel goed, maar gebruik geen make-up. (Ik heb last van hooikoorts en heel gevoelige ogen.) Maar ik lees ook hier weer dat dat onverzorgd zou zijn. Zo gek vind ik dat.

Ely

Ely

18-07-2013 om 21:06

Waar ik me nou zo over verbaas

Is dat alles wat ook maar enigszins riekt naar oordelen hier door sommigen zo snoeihard veroordeeld wordt. Prima voor mij hoor, leven en laten leven maar wringt dat niet ergens? De veroordelenden veroordelen? Of oordeel ik nu hahaha

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

markia

markia

18-07-2013 om 21:50

Ely

Misschien omdat mensen met (voor)oordelen en geroddel/gepest/gehoon/gelach over hun uiterlijk te maken hebben gehad en dat het dus een gevoelig punt is.

Of gewoon omdat we met ons allen hier toch wel volwassen genoeg zouden moeten zijn om niet kinderachtig te hoeven zijn?

Ik denk dat niemand (voor)oordeelvrij is, alleen sommigen doen niet echt hun best het te verbergen; heel onbeleefd.

Ely, je bent me voor

ik wilde net tegen Liora zeggen dat ik natuurlijk geen oordeel heb over mensen die houden van oordelen ....

Ely

Ely

18-07-2013 om 22:50

Pesten/honen/uitlachen

Is natuurlijk gewoon niet alleen onbeleefd maar ook heel naar. Maar ik las in Gonniegans haar berichten dat niet. Wel een beetje iets bevreemds maar niet genadeloos veroordelen of pesten oid. Maar goed, dat is mijn filter

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

markia

markia

18-07-2013 om 23:35

Ely

niet perse op die manier hier, al zijn een aantal vrij uitgesproken over wat verzorgend/oordelen is.Maar de blikken en het vrij luide gefluister, gewijs of nakijken, bijna zonder het te verbloemen, dat herken ik wel van bv op het werk alwaar een aantal dames elkaar niet zo aardig vinden. Daar hoef je ze eigenlijk niet voor te verstaan.
En dat is echt plaatsvervangend beschamend.

Ik vraag me dan ook wel af of ze de moeite niet nemen het voor zich te houden, niet bij machte zijn dat te doen, denken dat ze het doen of weet ik het wat.

Ely

Ely

18-07-2013 om 23:54

Het verbindt

Vrees ik, daarom doen ze het. Denk ik...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.