Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

01-12-2010 om 01:13

Te glad om naar school/werk te gaan

Nu het weer hartikke glad is hebben jullie dan niet de neiging om je ziek te melden,of als je vrij bent om je kinderen ziek te melden?. Niet al dat gedoe morgen(vandaag)is het woensdag,ach wat missen ze op school,lekker thuis geen gedoe. Hier gaan ze wel maar als ik eerlijk ben meld ik ze liever ziek.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

01-12-2010 om 08:12

Gladheid

Het strooibeleid in onze gemeente is tot nu toe zwaar ruk gebleken. De fietspaden zijn ronduit gevaarlijk... Maar het ergst is nu de wind. Echt héél heftig, die gaat dwars door je heen!
Volgende week weer dooi, joepie!

Watjes

Kom op zeg, een paar dagen kou en wat sneeuw en Nederland is van slag! Dat is toch eigenlijk om je te begieren. Deze week de langste file ooit, door 3 cm sneeuw.
Thuis houden van school omdat het glad en koud is lijkt me erg overdreven. Hier hebben de middelbare schoolkinderen ook vorig jaar gewoon hun 13 km gefietst. Ook toen er sneeuw lag. Zo lang er verse sneeuw ligt gaat het best. Als het te glad wordt op het fietspad ga je op de weg rijden. Ook deze week weer goed ingepakt naar school. En het eerste stuk om ons wijkje uit te komen lopen ze gewoon naast te fiets. Kwartiertje eerder van huis, 7 uur ipv 7.15 en geen centje pijn.
Geen puber die zich laat brengen. Met zijn allen de kou weerstaan vinden ze veel leuker.

m ik

m ik

01-12-2010 om 08:53

Werk

Ik werk als verpleegkundige in een Thuiszorgteam. Dit weer is dus een ramp tijdens het werk, vooral wanneer je naar de buitenwijken moet (dijkjes, niet of amper gestrooid). Vorig jaar was het regelmatig echt eng, collega's die vast stonden met hun auto, dat soort dingen. En tja, zijn we dan watjes zoals Mach het noemt??
We proberen wel oplossingen te zoeken zoals collega's die in de buurt wonen doen lopend cliënten, mantelzorg inschakelen, maar ja, er blijven altijd mensen die wel gewoon de zorg nodig hebben.
Om mezelf dan maar ziek te melden ... tja, daar heb ik dan mijn collega's mee ... doe ik dus niet

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 08:55

Nou mach

Ik ken heel wat pubers die nu gauw de tram pakken ipv fietsen, die verklaren mijn fietsende zoon voor gek....
Overigens,hier mag je niet op de doorgaande wegen fietsen, echt heel gevaarlijk. En een deel van de route gaat door woonwijken waar helemaal niet gestrooid wordt....

Mach

We zijn er hier gewoon niet op ingericht. Fijn dat jij het allemaal zo leuk vindt, ik spreek je wel weer als je je heup ofzo hebt gebroken omdat je gevallen bent door de gladheid. (Of hoef jij zelf niet die 13 km te fietsen?)
Het is dus echt gevaarlijk met die gladheid. Jongste is gisteren bijna aangereden, gelukkig stond er nog een auto tussen hem en de auto die uitgleed anders had ik 'm in het ziekenhuis kunnen bezoeken. En wat dacht je van oudere mensen? Leuk he, dat ze hun huis niet meer uitdurven/ kunnen.

Gr. Poezie.

Hihi

wij hadden ooit een van origine Iraakse stagiere en die bleef gewoon thuis toen het eens sneeuwde (ze woonde zelfs op LOOPafstand!)

Ik hoorde het ook wel van Gerda Havertong (volgens mij) als het te hard regende dan ging je (in Suriname?) niet naar school..

Chippie

Chippie

01-12-2010 om 09:26

Winterslaap

Ziek melden doe je alleen als je ziek bent. Als jij het te glad, te koud, etc vind dan geef je dat door. Maar, de wegen in de wijk zijn niet gestrooid, de rest wel. Je doet er net iets langer over om op je werk te komen maar that's all. Mijn kinderen zouden het echt niet luek vinden om thuis te blijven omdat mama het te gevaarlijk vindt. Volgens mij vindt je het ook niet gevaarlijk, je hebt geen zin om de winterse kou in te gaan.

Ziek

Jongste IS ziek vandaag, dus die is echt thuis (bij opa) gebleven. Verder vind ik kou geen reden om thuis te blijven, sneeuw ook niet, maar het is wel enorm glad zeg. Vanochtend zag ik echt een laag ijs glimmen in het licht van de straatlantaarns, in ons woonerf. Je kunt zeker lelijk vallen. Geen reden om thuis te blijven, wel reden om er iets aan te doen.
Overigens, vroeger (...) sneeuwde het ook wel eens. Ik moest dan met de fiets naar school over een landweggetje waar een dikke laag sneeuw ineengedrukt en aangevroren was. Daar zag je de scholieren met bosjes onderuit gaan!
Dus, thuisblijven hoeft niet, maar onderschat ook het gevaar van gladheid niet!

Gewoon zo knus

Met dit weer (sneeuw, ijzige wind, gladde wegen en maar een paar uur per dag licht) lijkt het me heerlijk om de hele dag met man -en dochterlief op de bank onder een dekentje, met de verwarming op 22, chips en warme chocomelk van die typische kerstfilms te kijken. Gewoon, omdat het zo gezellig is...
Verder is het 's ochtends errug moeilijk om uit mijn warme bedje te komen, en dus denk ik iedere morgen: Zal ik??? Om dan toch maar erg dapper me naar de badkamer te begeven.
Maar de neiging is er, in die zin snap ik Winterslaap erg goed!
Als het werkelijk spekglad is, of heel erg sneeuwt, hou ik dochterlief trouwens wel thuis. Ze zit op speciaal onderwijs en moet iedere dag ongeveer 15 kilometer met een taxibusje. Onderweg moeten er dan nog een stuk of 8 kinderen worden opgehaalt, dus het grootste gedeelte van de rit gaat door woonerven en binnenwegen. Vorig jaar heb ik haar 1 keer thuisgehouden, toen was het werkelijk bar en boos. Achteraf bleek ik niet de enigste te zijn; die dag waren er een heleboel kinderen niet, en die er wel waren woonden redelijk in de buurt.
Afgelopen maandag was ze een uur later thuis, en toen ik allemaal sirene-geluiden hoorde, heb ik toch wel flink in spanning gezeten.

Janna

Janna

01-12-2010 om 10:16

Ha!

Mijn kinderen stonden vanochtend te popelen om naar school te gaan. Op de fiets!
Er ligt sneeuw! Dat betekent: sneeuwballen gevechten houden, sneeuwpoppen maken, engeltjes maken liggend in de sneeuw, teveel leuke dingen om op te noemen.

Nee hoor, ik zou mijn kinderen er geen plezier mee doen.

Vorig jaar zijn ze op dagen dat het erg glad was gewoon eerder van huis gegaan en gaan lopen (25 minuten lopen).

Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik hoef ze niet meer te brengen. Ik hoef alleen mezelf te verplaatsen tussen woon- en werkplek. En dat doe ik met wat minder enthousiasme dan de kinderen...

Sneeuw

Ik fiets er meestal gewoon door, 17 km naar mijn werk. Ik neem een andere route, dat is 2km langer maar voorkomt dat ik 6km over een ijsbaan moet. Vorige winter ben ik 1x thuis gebleven vanwege de gladheid, maar toen heb ik vanuit huis gewerkt, dat kan ik gelukkig in mijn werk, anders was ik toch gegaan.
De kinderen nemen ook een andere route, oudste (8) gaat normaal alleen naar school maar met die gladheid proberen we haar te brengen en te halen.
Wij gaan er dus gewoon door, maar met een aangepaste route.
Ik weet nog van vroeger, middelbare school, toen er eens bij veel sneeuw en ijs gezegd werd "als de ouders het niet verantwoord vinden dat de kinderen naar school komen mogen ze thuis blijven". Veel kinderen kwamen toen niet, en dat waren vooral degenen die dichtbij woonden....
Maar inderdaad, lekker op de bank met een kerstfilm klinkt ook wel heel aanlokkelijk!

Allicht

is er altijd een bijzonder goede reden te bedenken om thuis te blijven. De eerste zwaluw, de laatste zwaluw, het eerste herfstblad, de eerste krokus...

Als je je echt goed kleedt op dit weer en als je echt een kwartier eerder van huis gaat en loopt waar je het te eng vindt om te fietsen is er niets aan de hand. Behalve dan een extra voldaan gevoel bij aankomst.
Natuurlijk is het vervelend voor mensen die slecht ter been zijn dat ze in huis opgesloten zitten. Maar dat is geen reden voor fitte mensen om in huis te blijven.

Ik ben vanochtend zelfs met een kleuter op de fiets dwars door de stad naar school gegaan. Hij gaat naar een vriendje na school, en die moeder kan met dit weer geen 2 kinderen op de fiets hebben. Het was heel gezellig en we hebben rustig aan gedaan, stukje gelopen, stukje door het park, stukje omgereden.
Waren gewoon op tijd. Met rode oren want onder zijn helm past geen muts en met dit weer geef ik de voorkeur aan de bescherming van zijn hoofd.

Bah

gisteren om 7 uur opgestaan, 7.15 stond ik buiten in de kou te krabben, reed weg en een kilometer verder probeerde ik te remmen maar de auto gleedt door, gelukkig net geen ongeluk wel een hysterische freak in een andere auto die enorm tekeer ging, alsof ik er iets tegen kon doen.

Bah.

Ik moet nieuwe winterbanden aanschaffen, eens kijken wat dat grapje gaat kosten.

Bah

gisteren om 7 uur opgestaan, 7.15 stond ik buiten in de kou te krabben, reed weg en een kilometer verder probeerde ik te remmen maar de auto gleedt door, gelukkig net geen ongeluk wel een hysterische freak in een andere auto die enorm tekeer ging, alsof ik er iets tegen kon doen.

Bah.

Ik moet nieuwe winterbanden aanschaffen, eens kijken wat dat grapje gaat kosten.

Haha

Natuurlijk is watje gechargeerd en zijn er redenen om binnen te blijven bij extreme gladheid. Maar ik vind inderdaad soms wel erg gemakkelijk wordt gezegd dat een route onbegaanbaar is. Vorig jaar met de eerste sneeuw waren de kinderen uit ons dorp allemaal op school na 13 km fietsen. Te laat, maar het ging uiteindelijk wel. Blijken de meeste kinderen die binnen 2 km van school wonen niet te zijn gekomen. Dat is toch raar, die kunnen binnen een kwartier lopend op school zijn.
Voor mijn werk ben ik ook geregeld onderweg op binnenwegen. Makkelijk is het niet, maar het kan wel.
Je moet je alleen wel aanpassen. En als je dan al boos wordt omdat de tram een vertrektijd overslaat vind ik dat onbegrijpelijk. Er rijdt een tram, das mooi toch? Je kan ook altijd nog gaan fietsen.

Fiorucci

Hier is geen tram en geen bus die je naar school brengt. Het is of fietsen of door je ouders gebracht worden. En dat laatste wil geen puber hier.

Vic

Vic

01-12-2010 om 10:54

Poeh

Ik vroeg me al af of er nu echt mensen zijn die dit weer fijn vinden. Blijkbaar wel dus. Op mijn gewone laarzen is het onmogelijk om naar school te lopen, dus ik heb mijn oude dienstschoenen (nu gedegradeerd tot klus- en tuinierschoeisel) opgezocht. Daar glijd ik niet op uit, en het is ook een stuk warmer. Helemaal ingepakt is het best te doen, maar mijn gezicht zit wel onder de rode vlekken door de wind ;-(
Gisteren ben ik ruim een half uur bezig geweest om op de snelweg te komen. Het is helemaal niet zo glad op de meeste wegen, maar toch vindt iedereen het nodig om met een truttentempo te rijden. Nou ja, zo kom je er ook. Ik maak me een beetje zorgen over morgen. Dan gaat het weer (flink) sneeuwen, en ik moet echt naar kantoor. Dikke kans overigens dat dan op het laatste moment mijn overleg wordt geannuleerd omdat ik de enige ben die de sneeuwwegen getrotseerd heeft.

Katrien

Katrien

01-12-2010 om 10:59

Stiekem

Stiekem hoop ik nog een berichtje te krijgen van de dwarsfluitjuf dat ze nog steeds ziek is en de les niet door kan gaan.

Niet dat ik hoop dat ze nog ziek is, maar eerst naar de muziekles rijden (25 km), daar het kleine, steile, kasseiwegje opr(gl)ijden en dan een half uur wachten in een zeer koude hal tot de les terug gedaan is en dan terug naar huis, daar heb ik vandaag werkelijk geen zin in.

Maar dochter was vorige week al in tranen omdat de les niet doorging wegens zieke juf, dus hoop ik anderzijds wel dat de les deze keer doorgaat.

Katrien

Gelukkig

wil moeder van clubvriendinnetje wel halen en brengen vanmiddag, scheelt mij weer een 2 uur ellende met mandarijntje ijskoud door de stad. Mazzel dit, hopelijk is het volgende week weer wat milder en ijsvrij want dan ben ik weer aan de beurt.

moet ook nog een sjaal voor oudste scoren, aan de oude sjaal zijn ze leuk gaan trekken dus die is nu 3 meter en heel dun ;-(

Puck

Puck

01-12-2010 om 11:14

Tsss, 3 dagen winter

Het is net 3 dagen winterweer en winterslaap vindt het nu al te glad om te gaan werken of naar school te gaan. Dit is toch nog niets met de gladheid die we vorig jaar hadden?
Ik ben helemaal geen wintermens maar ik snap niet dat je je met 3 dagen al laat dicteren door het weer.
Nu heb ik wel de beschikking over een auto dus dat praat wel makkelijk, maar ook hier gaan de kinderen gewoon met de fiets naar school, krijgen de meeste kidneren echt helemaal niets van. En ziek melden vind ik gewoon belachelijk. Ik heb ook wel eens geen zin, dan ga je je toch niet ziek melden? Sorry hoor, ik vind het zwaar overdreven.

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 11:23

Mach

Ik moet morgen ook met de tram, en ben inderdaad al lang blij als die rijdt. Ik ga van te voren al uit van vertraging. Wat betreft die kinderen die dicht bij school wonen: dat is een raar fenomeen, klasgenootje van mijn dochter woont letterlijk naast school, en echt ongelofelijk: die is ELKE dag te laat....

Janna

Janna

01-12-2010 om 13:16

Jammer pelle

hier kan het wel. Hier ligt echt nog een laag sneeuw.

Wel heftig hoor om met je zware 'postfiets' over straat te moeten nu. Ze zouden eigenlijk ook voor de fiets winterbanden moeten hebben. Of nee, van die sneeuwkettingen, nog beter!

Ik heb trouwens ooit ergens gelezen (misschien wel hier op het forum) dat je tegen het uitglijden geitenwollensokken OVER je schoenen aan moet trekken. Dat schijnt echt te helpen.
Loop je alleen wel voor schut ben ik bang.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2010 om 13:31

Te koud...

om naar buiten te gaan, ik voel me de hele dag al naar, de overgang tussen binnen en buiten en andersom is te groot, ik heb aanleg voor lage bloeddruk en heb dit vaker met dit soort weertypes, omdat het buiten zo koud is en dan binnen zo warm kan mijn lichaam dat niet snel genoeg weer omzetten en voel me duizelig, niet lekker en licht in het hoofd.....bleeeeeeee

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2010 om 14:11

Sini

Vorige week haalde ik moonboots voor mijn dochter, ze gingen als warme broodjes, ook voor volwassenen. We hebben hier zoveel kwakkelwinters gehad waarin dergelijke spullen gewoon niet nodig waren. Ik heb pas vorig jaar dergelijke boots voor mezelf gekocht, voorheen was het gewoon onzin met twee dagen sneeuw per winter.

Klopt hoor sini

Je kunt je prima kleden op kou. Gelukkig konden we hier alle vorige winter aangeschafte spullen zo uit de kast trekken. Maar vorig jaar werd ik wel degelijk verrast door de kou en heb ik echt moeten zoeken naar bijvoorbeeld een echt warme jas (en dan niet meteen Lady willekeurige vrouwennaam-model), warme schoenen etc.

Ik hoorde trouwens dat hier de snowboots overal al zijn uitverkocht. Blijkbaar waren de winkeliers ook niet voorbereid. Snap ik ook wel, die hangen al weer bijna hun lentecollecties in de winkel

Wat bij mij trouwens nog het beste werkt tegen hevige kou is mijn hoofd bedekken. Ik hul mijn hoofd nu in een grote capuchon met nepbontkraag met dikke sjaal eromheen en neem de tijdelijke onherkenbaarheid op de koop toe.

Chris

Sini

"ik weet niet (begrijp niet) waarom de mensen ze niet dragen/kopen?" Nouhou,we zitten momenteel in een crisis. Momenteel ben ik even werkeloos en heb niet zomaar 3x E 25,= voor moonboots. Ik was allang blij dat ik fatsoenlijke winterjaasen heb kunnen scoren.

Gr. Poezie.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2010 om 14:45

Strooibeleid in nederland

volgens mij kunnen ze nog wat leren van de echte sneeuwlanden, want inderdaad, daar staat het leven toch ook niet stil als er sneeuw ligt?

Maar nu mag het weer lauw water gaan regenen!

Lidwientje (zeer ot)

Ik had al een mailtje voor je klaar staan, maar was je adres kwijt. Heb je geen zin om collega van me te worden? We zijn zéér dringend op zoek naar iemand met jouw opleiding. Op loop(glibber)afstand van werk leuk en goedkoop wonen, met goede scholen op roepafstand. Ik kan alleen geen zee voor je regelen

Het is misschien maar -6 graden

Maar door de wind voelt het aan als -15 graden. Daar kun je je beter wel op kleden.

Chris

Xanneke

Nu nog met je jas open lopen? Binnenshuis bedoel je zeker

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.