Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

margje van dijk

margje van dijk

05-03-2009 om 09:39

Terug van weggeweest: het blunderdraadje

Goed, het was wel weer eens tijd voor een blunderdraadje, en ik heb een leuke om mee te openen.

Gisteren promoveerde er een collega van mij. Hij had er lang over gedaan maar dat kwam ook door zijn dubbelleven: overdag werkte hij bij ons en 's nachts was hij geluidstechnicus bij verschillende bands. Maar echt veel vertelde hij daar nooit over (bescheiden als hij is).

Bij promoties is het gebruikelijk dat de collega's een
liedje zingen of zo, en meestal studeren we met de hele groep wat in, maar dat was er deze keer wat bij ingeschoten. Dus had ik samen met mijn enige collega die enigszins kan zingen met één keer oefenen een duet verzonnen ("He's in the jailhouse now" uit de film Brother where art thou, met als alternatieve tekst "He is a doctor now" - helemaal geen duet hoor, maar dat maakten we ervan omdat het anders helemáál zo mager klinkt).

We hadden bedacht het maar niet op het feest te doen, want dat was vast een 'echt feest', niet zo'n tuttig feest waar mensen sketches doen, dus leek het ons beter het meteen na de promotie even te zingen op de receptie. Aldus geschiedde, we zongen uit volle borst voor het vaderland weg, het was lollig, iedereen moest lachen, mooi zo, klaar.

Na afloop liep ik op wat mensen af die me van die geluidsmensen leken (je kon ze zo herkennen aan de bossen haar) want dat vond ik wel interessant allemaal.
Met een vrouw, die er ook bij stond, klikte het wel aardig, ik stond er zeker al een kwartier mee te praten. Over de verdediging, hoe hij het gedaan had, of dat nou altijd zo gaat enzovoort. Zegt ze: "Jij hebt een geschoolde stem hè? Dat kan ik wel horen, een mooie stem". Goh, dacht ik, nou leuk dat je't zegt, maar
wie ben jij eigenlijk, dus ik vroeg een beetje grappig: "Haha, bedankt, maar hoezo, heb jij er verstand van of zo?". Stoot zo'n technicus mij aan: "Man, dat is Mathilde Santing, gek!".

WHAAAA!

(De party 's avonds was ontzettend gaaf, in een zaal met de ene band na de andere, en ja hoor, uiteindelijk kwam ook Mathilde optreden).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook zangeres

Had ik al eens verteld dat echtgenoot door zijn dwaaltocht door theater 'de Spiegel' (op zoek naar dwarsfluitende zoon bij concert) de kleedkamer van Miranda van Kralingen binnenstormde? Vond ie zelf niet zo shocking trouwens, want zowel qua verschijning als qua naam zei het hem niets.

Margje!

Zoiets zou mij ook overkomen... (sterker nog, een variant is mij ook overkomen...) Hilarisch weer.

In hetzelfde rijtje

Plaats: Dille & Kamille, Haarlem, een jaar geleden of zo.
Geerke staat met vriendin aan de kassa, het meisje erachter kén ik ergens van, maar ik kan er niet opkomen (je kent dat wel, dat je denkt: nou zeg ik kén jou toch!!! Maar wie ben je ook alweer?? Ouder van school? nee. Uit de kerk? Nee. Zo valt het een en ander in gedachten af). Dus ik zeg: "waar ken ik jou nou toch van?"
Het meisje kijkt op en zegt: "Oh ik ben wel eens op de televisie."
"Nou ik weet het niet hoor, wie ben je dan?" vraag ik.
Zegt ze: "Liesbeth Kamerling...."
Buiten zei mijn vriendin dat ze het de hele tijd al had gezien, jaja, ik geloof er niks van, dan had ze dat toch wel even kunnen zeggen
Op en top een blunder vond ik. Wie kent haar nu niet. Maar ik verwacht zo iemand gewoon niet achter de kassa in Dille & Kamille....

margje van dijk

margje van dijk

05-03-2009 om 10:32

Lol, en anna

Gelukkig ben ik niet de enige

En Anna, dat ze zo vaak van kapsel wisselt, dat voerde ik ook stamelend als excuus aan: "O, uhm, ik kende jou eigenlijk alleen maar met kort haar...". Reageert ze: "Ach, zelfs mijn eigen moeder herkent me soms niet eens. En trouwens, geloof me, als jij mijn moeder zou kennen zou je ook kort haar hebben".

Geerke, nog erger

Ik zou dan gezegd hebben: "Liesbeth Kamerling... Zegt me nog niets. Zat je soms op judo?"

judiths mama

judiths mama

05-03-2009 om 10:52

'waar is dat gat om in weg te zakken'...

Een paar jaar geleden stond ik met mijn dochter, jaar of 2, in de rij bij de supermarkt. Lekker weertje buiten, dus allemaal korte broeken, rokken en blote benen. Vraagt mijn dochter, met haar 'beschaafde' volume: mama, waarom heeft die mevrouw allemaal haren op haar benen?

Tja.

Uhm...

waarom heeft die mevrouw allemaal haren op haar benen?

Ik snap 'm niet. Je schaamt je...omdat jouw dochter niet begrijpt dat haren nu eenmaal op benen groeien?

Sjiek feestje

wij (man en ik) hebben een sjiek feestje bij vriendin waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb (man ook niet) want er komen ons teveel hotemetoten, maar ik heb vriendin moeten bezweren écht, écht te komen want anders houd zij het ook niet vol dus....
enigzins opgedoft en slecht op ons gemak lopen we er rond. en zien (gelukkig) meer stellen die zoekend een beetje rond lopen, zoals wij. met 1 stel raken we aan de praat....leuk stel van onze leeftijd. ik ken ze vaag, vriendin heeft er wel eens over verteld en we zien elkaar wel eens.verdere buren van vriendin,maar ze gaan er niet écht mee om, zakelijk ongeveer net zo'n bedrijf als vriendin+man hebben. zijn erg vriendelijk, maar vriendin zegt dat ze iéts teveel met hun geloof bezig zijn en dat ook willen uitdragen. man weet dit alles dus niet want we praten met hun. er komt nog een (ook aardig) stel bij en zo vordert de avond. iedereen drinkt het nodige en de tongen worden al losser. begint de dame van dat eerste stel over mensen bij ons in de straat. áardige mensen, wij praten er wel eens mee en hebben er goed contact mee, maar ook té gelovig en het daar te graag over willen hebben om dik mee te worden. dus we wisselen zo wat uit over dit gezin en hun kinderen en dat de vader nu een nieuwe auto heeft. en net toen hield de muziek pauze....we worden afgeleid daardoor en als we weer de draad oppakken zegt iemand: 'waar hadden we het ook al weer over?' ja zegt mijn man enthousiast...."over die en die, áárdige mensen, maar zó gelovig!" ik voel me al warm worden, de stellen worden doodstil, maar man kletst zó door, over hoe andere buren er niets van willen weten omdat ze tegen openlijke bekering zijn etc. etc. en dat ie het zich bijna niet kan voorstellen dat dat leuk kan zijn om elke zondag om 9.00 uur in zo'n kerk te zitten en dat hij dan liever in bed ligt nog even....(zucht).
ik trap 'm (onder tafel) nog tegen de benen, maar het enige dat dat oplevert is de vraag waarom ik dat doe en hoppa daar gaat ie er weer over verder.
even later zijn beide stellen met een smoesje vertrokken. de muziek speelt weer...en man heeft ondertussen ook door dat het niet zo handig was wat ie zei zonder de achtergrond van beiden te kennen.(allemaal dezelfde kerk dus...)
groeten albana

Net ontsnapt aan een blunder (of net niet)

In het rijtje "willen wegzakken voor de opmerkingen van je kind" ging het vorig jaar nog nét goed bij mij.
We hebben twee bloemenwinkels bij ons in het winkelcentrum: de ene klein, heel gezellig, niet zo veel keus, topservice en aardige bediening, en de andere winkel groter met veel keus, maar met een vreselijke verkoopster. Ze is áltijd chagrijnig, tegen klanten en medepersoneel, is áltijd aan het roddelen over anderen tegen klanten en over klanten tegen personeel. Ik kwam er steeds minder vaak. Ik heb dat een keer gezegd in de kleine bloemenwinkel toen ik hen een compliment gaf voor hun perfecte, vriendlijke bediening.
Toch één keer nog even naar die chagrijnige bloemenverkoopster, omdat ik wat wilde hebben wat ze in die kleine winkel niet hadden. Ik ben met mijn zoon van 4 en koop wat ik nodig heb. Hij zegt niets. Pas als we de winkel nét uit zijn, op de drempel eigenlijk nog, zegt hij net even wat te hard:
"hee mam, hier zou je toch niet meer heen gaan omdat die mevrouw altijd zo chagrijnig is?"
Ik was maar snel weg....

Fraz

Fraz

05-03-2009 om 13:38

Vind ik idd geen blunder

ik zou gewoon geantwoord hebben dat iedereen haar op zijn benen heeft/krijgt maar dat veel mensen het weg halen maar dat dat niet perse nodig is of moet.

Tis eigenlijk inderdaad eerder vreemd dat dochterlief dat niet weet en als die mevrouw zicht niet wilt scheren is dat prima en zal ze zich denk ik ook niet voor schamen dat er haar te zien is. Denkend aan andere draadjes is het misschien over 20 jaar raar om grijs haar te zien. Zo van goh wat een rare haarkleur heeft die mevrouw.

Fraz

Fraz

05-03-2009 om 13:39

Geerke

en nu eigenlijk maar hopen dat die verkoopster het juist wel gehoord heeft. Misschien leert ze er nog iets van

judiths mama

judiths mama

05-03-2009 om 13:50

Silone en fraz...

Oké, het is misschien geen blunder, maar ook niet echt een moment waar ik op sta te wachten...

Net zoals dat de andere dochter laatst opmerkte dat ze die ene meneer toch wel errug dik vond. Ook geen blunder uiteraard, gewoon een opmerkzaam kind, maar ja, kan ze niet éven wachten tot we buiten zijn?!

margje van dijk

margje van dijk

05-03-2009 om 13:50

Haar

Lekker om weer eens goed te lachen

Niet dat het mij wat uitmaakt, maar nog even over die benenhaarvraag: Ik scheer mijn benen ook niet maar ik heb nauwelijks haar op mijn benen dus er valt niets te scheren. En kinderen hebben zelf ook geen haar op hun benen dus 'haarloze benen' zijn vanuit hun perceptie normaal. Zo'n vraag hoeft dus niet voort te komen vanuit 'verkeerde' beeld dat geschoren benen normale benen zijn.

Margje

judiths mama

judiths mama

05-03-2009 om 13:52

Thanks cameron

dit draadje is toch gewoon bedoeld om even lekker te kunnen lachen!

Fraz

Fraz

05-03-2009 om 14:06

Goed

het ging mij er om dat het in feite raar is dat het als blunder wordt gezien terwijl het om iets gaat wat gewoon in feite bij een volwassen lichaam hoort. Dik zijn is niet een normale staat van een lichaam. Haar op benen, haar op vagina's, haar onder oksels, grijs haar, rimpels etc is in feite allemaal een normaal iets. Dat wij (en ik meestal ook) het niet mooi vinden en er iets aan doen dat is een tweede. Het is in feite wel normaal en jammer dat het niet meer wordt geaccepteerd en wordt bestempeld als blunder. Ik vind het niet raar dat een kind het niet weet omdat je het niet zo vaak nadrukkelijk ziet en daarom vind ik best dat je dan kunt uitleggen dat het een normaal iets is maar dat de meeste mensen het weg halen. Als die vrouw het dan hoort en tevens je antwoord dan voelt ze zich waarschijnlijk minder ongemakkelijk vandaar. Maar goed ga verder met de blunders .......

Bastet

Bastet

05-03-2009 om 15:15

Precies judiths mama

Het gaat denk ik meer om het feit dat een kind lekker hardop meent iets kwijt te moeten over een ander.Niet om die haren an sich,het had inderdaad ook een kale man of zeer zware vrouw of heel dun meisje kunnen zijn..
Groetjes,Bastet

Kiki

Kiki

05-03-2009 om 19:51

Ik geef ehbo-cursussen

en ik had de naam van een van de cursisten niet helemaal goed verstaan.

Als het pauze is, ben ik koffie en thee aan het inschenken en mijn collega geeft het aan de mensen. Ik kon niet op die naam komen, maar ineens schiet het te binnen.
Dus ik zeg: Deze koffie is voor Marco.
Mijn collega heel hard, mijn blunder in wording nog niet doorhebbend, Marco, Marco, we hebben hier geen Marco hoor, wel een Olaf.
Tsja, had ik dus de achternaam 'Van Basten' wel goed onthouden. Alleen dus de verkeerde voornaam erbij gelinkt

Arme man heette natuurlijk geen Marco van Basten. Ik kon wel door de grond zakken

Dropke

Dropke

05-03-2009 om 21:56

Namen

Kinderen met rake opmerkingen...je zou door de grond willen zakken. Mijn moeder had nogal moeite met bijnamen en echte namen. Als kind hadden wij op school een vreselijke leraar...een vaste invaller. Die man heette Dhr Eik. Zo noemde wij hem natuurlijk niet, want hij liet je om het minste nablijven. Die middag had ik een afspraak bij de dokter en moest ik meteen naar school naar huis. Helaas ...nablijven. Komt mijn moeder een beetje geirriteerd de klas binnen om me te halen en zegt : Goedemiddag Meneer Eikel, ik kom mijn dochter ophalen...) Oeps...

gr Dropke

Ook zo'n dochter

In 'land van Ooit' lopen behoorlijk wat verklede figuren rond, onze uitleg dat die mensen niet 'echt' zo waren, werd vrolijk geaccepteerd door de kinderen.

Bij het wachten op een optreden dralen er wat mensen op een pleintje (inclusief wij). Een groep mensen was nogal feestelijk gekleed, maar dan wel nét even anders. De familie Flodder op 'net', zeg maar. Een van die dames was erg dik. Een van mijn dochters, toen 3, zei hardop; die dikke mevrouw is toch ook niet echt, he?
ehm, jawel dus...

ai
Jons

Wilma

Wilma

06-03-2009 om 16:34

Whahaha, kiki

Daar zou ik patent op aanvragen, die kan zó in 't rijtje reclames als die van die kapster die vergeet de kleurspoelingdingen (van die aluminiumfolie) uit het haar van een klant te halen. Dit is een prima vervolg!!

Groetjes,
Wilma

Vic

Vic

06-03-2009 om 17:00

Voicemail

Vorige week had ik een gemiste oproep met onbekend nummer en een berichtje op mijn voicemail: 'Hoi, met mij. Hoe is het? Ik heb een nieuwe telefoon en een nieuw nummer, dus ik dacht ik bel ff. Doei'. Ik heb het berichtje drie keer geluisterd en toen wist ik nog niet wie 'mij' was. 's avonds het nummer gebeld. Wordt er opgenomen met 'Hai, Vic. Hoe is het?' En ik hoorde het nog niet. Dus ik vertelde van de voicemail en dat ik niet hoorde wie erop stond, zegt ze: 'Maar nu toch wel he?!'. Ik heb maar ja gezegd (had nog steeds géén idee) en gevraagd hoe het met haar ging. Gelukkig begon ze direct over A. die griep had. A. is mijn zwager, dus de onbekende 'mij' was mijn zus.

Ben ook wel goed in blunderen...vrees ik

ben ik aan het werk, komt de stagebegeleidster binnen met een aantal meisjes achter zich aan.
Ik stel me voor en wil verder gaan met mijn werk....zegt het laatste meisje; en dit is piet.
Ik kijk verbaasd, piet, ratelen mijn hersenen...., nieuw kindje wat zou komen....oeps.... het is de moeder!
Andersom ook wel eens gehad toen er een grijze mevrouw binnen kwam die overduidelijk al wat ouder was....nee...niet oma...moeder.
Ik kon wel door de grond zakken.

Maranmat

Maranmat

08-03-2009 om 15:43

Verkeerde plaats

vorige week een superdrukke dag gehad. Opeens ontdek ik dat het hoog tijd is om oudste twee kinderen uit school te halen. Vlug jongste kind in jas wurmen, sjaal om, laarsjes aan. O nee, moet je ook nog naar de wc, vlug dan maar. Jas weer aanwurmen, sjaal om, vlug naar auto en kind in autozitje gespen. Daarna neem ik vlug plaats, eindelijk kunnen we richting school. Maar.... tot mijn stomme verbazing ontbreekt mijn stuur!! Zit ik dus op de passagiersstoel! Ik heb tot bij school gebruld van het lachen!

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2009 om 16:25

Oh heerlijk

dit is zo'n heerlijk draadje....stuur weg.....woehahahahahahah

jair

jair

08-03-2009 om 17:11

Een vrij beschamende blunder...

Een tijdje terug alweer had ik enorm veel last van mijn schouder. De huisarts wist niet wat het was en ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek. Daar bleek dat er een spier gescheurd was.
Op een avond (een paar dagen later) in een café vroeg iemand wat er nu uit het onderzoek gekomen was en iedereen uit de groep luisterde belangstellend mee... Ik wilde dus zeggen "een gescheurde spier" maar brulde boven de muziek uit; "ik heb een gespierde scheur!" Aaaargh... ik schaam me nog steeds diep wanneer ik er aan terug denk.

Minet

Minet

08-03-2009 om 17:48

Whoehahaha

Zo'n moment dat je even wilt dat de vloer zich spontaan opent......

Rembrand

Rembrand

09-03-2009 om 00:10

Ook zo'n leuke verspreking ( oude doos

Zo heeft mijn Opa ook eens een gigaverspreking gemaakt tegen de dominee !
Opa stond wat palen in de tuin te slaan ( met zo'n grote moker ), en de dominee kwam langs en stopte even voor een praatje. Opa vertelde enthousiast dat het net de "kut van Job" was .............( ipv de "kop van Jut").
Ik zit hier tijdens het typen weer met tranen in mijn ogen van de lach !
M.

Lys Lionne

Lys Lionne

09-03-2009 om 11:04

Nieuwjaarsspeech...

Aan het eind van zijn nieuwjaarsspeech wenste de voorzitter ons een sucsexvol jaar )) Waar het hart vol van is hè hahahaha...

Onderhandelingen met de producer

Ons huis is het thuis van Eddy Dolstra in de film Lek. Aan het gebruik van je huis als lokatie, gaat nogal wat vooraf. Onderhandelingen ook. Welke ruimtes worden er gebruikt en wat kan en mag daar allemaal?
Eigenlijk waren de onderhandelingen al gesloten, maar een nieuw bezoek van producer, co-producer en regisseur, deed nieuwe plannen vermoeden. De kamer van dochter, die moest ook meedoen. Dochter (10 jr toen) moest er toch even van slikken dus trokken wij ons terug voor overleg. Toen haar duidelijk werd waarvoor haar kamer gebruikt moest worden, werd ze enthousiast. Het zou de kamer van de pinguins worden. Ja, echte pinguins. Ze wist ook meteen welke prestatie hier tegenover moest staan. Ze wilde met de pingquins op de foto!
We begaven ons weer naar onze eettafel die onderhandelingstafel geworden was. Daar legde ze een beetje blozend en wat hakkelend haar eis op tafel. Ik wil op de foto met... eh... "Cas Jansen" vulde de producer in. "Cas Jansen?" deed dochter nu een tikkeltje beledigd, "Wie is dat nu weer?".
"Ik wil op de foto met de pinguins!"
Deal gesloten.
Groet,
Miriam Lavell (GTST vrije woning)

Rembrand

geweldig zo'n opa hahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.