Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-07-2009 om 23:01

Vooroordelen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2009 om 03:00

Om even op je laatste zin in te haken, balletmama

Zo'n hond als onze boxer zullen we waarschijnlijk ook nooit meer krijgen. We hebben na de boxer nog een paar andere honden van andere rassen gehad, maar naar de boxer hebben we nog de meeste heimwee.

Balletmama76

Balletmama76

25-07-2009 om 10:03

Christa...

"En het is in jouw geval fijn dat mensen \'bang\' of \'onder de indruk\' van jouw hondjes zijn. (ook al doen ze geen vlieg kwaad) Ik vind het soms ook wel prettig als sommige mensen omlopen voor mij en mijn hondjes :o) Die vind ik op dat moment vaak net zo eng als dat zij mijn hondjes vinden."

Inderdaad - wij hebben nogal een echte creep hier in straat, en ik vind deze man zooooo doodeng, hij heeft manlief en mij ook al bedreigt.

Maar gelukkig is ie ook doodsbenauwt voor onzere DH en zij voelt ook aan, dat ie niet deugd, je kan echt zien, dat zij op alert-mode gaat als zij hem ziet en kijkt hem strak aan, zo van "Als jij aan mijn baasje komt, zal je hier reuze-spijt van hebben!" Meer moet zij niet doen, want dat vindt deze creep al waarschuuwing genoeg...

Een keer was ik alleen thuis met de honden en er liep een wat raare man door straat. En zij, die anders nooit geen kik geeft als buiten mensen voorbij lopen, voelde het aan, ging met haar voorpoten op het aanrecht staan en liet enkele diepe blafjes horen - ik was zwaar onder de indruk!

En, ik ben toch al een vernederlandste versie van een duitser, hehe. Manlief noemt mij soms "de duitse wraak voor Rudi Carrell en Linda De Mol"... Heb me ook in Duitsland nooit echt op mijn gemak gevoelt, de sfeer is hier in NL heel anders, ik zal nooit meer terug willen!

Balletmama76

Balletmama76

25-07-2009 om 10:13

Kaaskopje...

...ik snap je... Ik weet ook nog steeds niet, hoe het leven verder moet gaan, als onzer meissie er niet meer is. Nu houdt zij zich nog goed op het moment, is vrolijk en speels, maar het kan binnen enkele minuten over zijn...

Wij willen weer een DH, maar ik ben bang, dat wij dan meer of minder bewusst op zoek gaan naar een 2de meissie, het liefste zal ik haar willen laten klonen... Maar dat doen we natuurlijk niet, zij heeft wel mijn hondensmaak voor alle tijden vastgeleggt.

Balletmama76

Balletmama76

25-07-2009 om 10:51

Franny

Haha, dat ken ik! Onzer meissie is nogal een klassieke DH - zo'n beetje het Rex-model, dus de bouwvakkers roepen altijd "Rex, kom hier!" als ik met haar langsloop.

Nog zo'n vooroordeel: Mannen vinden vrouwen met een grote hond sexy. Maar het lijkt echt zo te zijn, hoor - ben nog nooit zo vaak aangeflirt als nu...

Heb al manlief hiermee gepest - "Dat ik dit eerder had gewist, had ik eerst een DH genomen en dan pas een man uitgekozen..."

Tirza G.

Tirza G.

25-07-2009 om 13:07

Eeeeeeeh balletmama

Ik snap het niet meer. Je schrijft eerst dat je DH een reu is die door iedereen voor een teef wordt aangezien omdat hij zich vrouwelijk gedraagt en vervolgens schrijf je postings lang zelf ook over "zij".

Het vooroordeel: sierlijk en tutgedrag (geen natte poten willen) is vrouwelijk. Zélfs bij honden. Het vooroordeel van de chi van Christa: klein en schattig is vrouwelijk.
Zelfs bij honden, tssssss. Zouden mensen écht denken dat al die plintenz*kertjes, zoals die van Paris Hilton enzo, teefjes zijn??

Tirza

Balletmama76

Balletmama76

25-07-2009 om 13:15

Tirza, je begrijpt mij fout...

Onzere Hrvatski Ovcar is een reutje, onzere DH een teefje.

De Hrvatski Ovcar vertoont het stereotyp vrouwelijk gedrag, niet de DH.

Christa.

Christa.

26-07-2009 om 17:03

Kaaskopje

Als Tinus slim was geweest had hij niet zo'n lullig geintje gemaakt... Hij zal best intelligent zijn, maar slim vind ik dat soort 'grapjes' niet.
Maarja dat zal mijn vooroordeel wel zijn.... mensen met een hoog iq hebben meestal een laag eq.
Ach en tegendraads ben ik mijn hele leven al geweest :o) Dus zal de hond wel bij mij passen....
Christa.

Christa.

Christa.

26-07-2009 om 17:04

Balletmama

Je hebt dus goeie honden ;o)
"Manlief noemt mij soms "de duitse wraak voor Rudi Carrell en Linda De Mol"..."
Haha ben je ZO erg dan? :oP
Christa

Balletmama76

Balletmama76

27-07-2009 om 00:03

Volgens hem wel...

...maar "elkaar een beetje pesten en plagen" is bij ons in huis toch al een soort van sport...

Zo reed dochterlief gisteren met haar fiets per ongeluk tegen een auto aan (WA-verzekering is een nuttige uitvinding). Gelukkig mankierde haar niks.
Wat zei manlief tegen haar? "Zotezien heb je mam's talent voor rijden mee gekregen."

Nouja zeg! Dat hekje stond toen echt in de weg, als ik aan het oefenen was voor achteruit parkeren...

Pitbullmensen

Aso's en criminelen lopen met pitbulls. Waarom zou een normaal mens in vredesnaam met zo'n hond willen lopen?

Omdat andere mensen er bang voor zijn! Dat vinden ze kicken!

"Maar hij is zo lief, meneer!"

Je hebt ook vrouwen die op criminelen vallen. Daar zit een of andere psychologische behoefte achter. De vrouw die het wilde beest bekeert met haar liefde. Dat kost ze dan ook regelmatig het leven.

Onzin? Lees dit:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GIA2D2JUR

Ik hoop, beste pitbulleigenaren, dat als jullie 'lieve hond' onverhoopt een klein kind mocht grijpen dat het dan er tenminste een van jezelf is.

Christa.

Christa.

30-07-2009 om 15:31

Ja dank je pelle.....

Sommige mensen zijn helaas nogal kortzichtig :o( Horen de klok luiden, maar weten totaal niet waar de klepel hangt.....
Almonde..... ik ben een vrij normaal mens, niet aso (voor zover ik weet) en nog postbode ook. Ik heb mijn Staffies (die vaak verward worden met pitbulls helaas) niet voor de kick, niet omdat ik het leuk vind om mensen bang te maken (kan ik zonder mijn honden namelijk veel beter als ik wil). Nee ik heb mijn Staffies omdat het zulke leuke, lieve, trouwe en vooral VROLIJKE honden zijn!!!! Ik kom in mijn postwijken regelmatig honden tegen in alle soorten en maten en de kleine hondjes zijn naar mijn ervaring de meest agressieve honden. Tis hetzelfde als met mensen..... de kleintjes zijn fanatiek (ben er zelf 1) en de grote (waar de meeste mensen voor om zouden lopen) hebben meestal een goed karakter. Maar goed...... mensen met zulke vooroordelen blijven liever aan fabeltjes vastzitten dan dat ze zich openstellen voor andere verhalen. Ow en dank je dat je mijn dochter zo'n lot gunt. Echt menslievend.......
Christa.

Pitbullmensen ii

Die kleine hondjes zijn inderdaad agressief, dat herken ik. Het grote voordeel van die kleine krengen is dat ze weinig schade kunnen aanrichten. Die pitbulls/staffs e.d. zijn gekweekt om zo sterk mogelijk te zijn en zo hard mogelijk te kunnen bijten. Ze bijten vast veel minder, maar als ze het doen is de schade niet te overzien. Pas nog in Italie een kind *verscheurd* door twee pitbulls. Zal de schuld van het kind wel geweest zijn.

Iedereen die een hond neemt die gekweekt is om zoveel mogelijk schade aan te richten en daarmee tussen kinderen rond gaat lopen is wat mij betreft niet goed bij z'n hoofd. Ik mijdt dat soort dan ook als de pest, want gelukkig niet zo moeilijk is want ze verkeren zonder uitzondering in een milieu waar ik niet kom. Ik hoop tenminste dat je dat beest thuis laat als je de post rondbrengt.

Het is een realiteit dat dieren (honden, katten, vogels) soms uitvallen en je bijten. Als je dan dat soort verscheurende (zie italie) honden in huis haalt neem je onverantwoorde risico's met je kinderen. Ongelukken gebeuren, maar met een pitbull wordt je gelijk zwaar verminkt. Ik wens je dochter verstandiger ouders toe.

"om mensen bang te maken (kan ik zonder mijn honden namelijk veel beter als ik wil)"

Kijk, zie je wat ik bedoel met milieu? Het milieu waar je opschept over je talent om mensen bang te maken.

Beetje dit milieu:

"A neighbor said the same thing to CBS Affiliate KPIX: "We basically heard the mother in the back of the house screaming, 'my child is dead,' so our upstairs neighbor called 911," said Donna Castelli, who lives nearby. "We came racing out and the mother was hysterical."

A police officer shot to death a fawn-colored female pit bull when it wouldn't allow the officer to enter the apartment, said Police Sgt. Neville Gittens.

A second pit bull, a male, was found inside the apartment and captured, he said. The dogs weighed about 80 pounds each, according to Gittens.

Neighbors said the dogs were pets of the boy's family."

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2009 om 17:45

Almonde

Ook al deel ik je zorgen wat betreft pitbulls moet je de tekst van Christa beter lezen. Haar opmerking ""om mensen bang te maken (kan ik zonder mijn honden namelijk veel beter als ik wil)" is zoals ik het lees als grapje bedoeld. Staffords zijn niet hetzelfde als Pitbulls en het is jammer dat het verschil niet zo duidelijk is voor mensen die er niet veel van weten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ondanks mijn belangstelling voor honden ook in de fout zal vallen als ik er eentje tegenkom.
Ik zit ook met een gewetensvraag (nou ja, een kleintje hoor). Wij hebben vroeger een boxer gehad en ik zou er zo weer een willen als de situatie daar geschikt voor was, maar een boxer heeft ook stevige kaken en is ook gebruikt als vechthond. Hoe moet ik dan verklaren dat ik toch niet begrijp dat mensen voor bijvoorbeeld een pitbull, of bijvoorbeeld een argentijnse dog kiezen. Ik vraag me namelijk altijd af of mensen écht weten wat ze in huis halen en als ze het weten wat het motief dan is.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2009 om 17:53

Pelle

Een hond kweken klinkt een beetje gek, dus laten we er fokken van maken. Fokken is niet veel anders dan het kweken van een bijzondere rozensoort, maar dan met honden. De pitbull is gefokt uit verschillende rassen en zeker wel met als doel om als winnaar uit een gevecht te komen. Het zijn dus geen gezelschapshonden in de zin van 'familiehond'. In vind van niet in ieder geval. En ik denk toch echt dat een flinke beet van een pitbull behoorlijk ernstig kan zijn.

Petr@

Petr@

30-07-2009 om 17:56

Christa

Ik zag de link van Pelle en kan mij voorstellen dat jouw hond voor een Pitbull wordt aangezien! Helemaal als het een witte is..
Dat zal met mijn hond niet snel gebeuren ))http://www.hondenplaza.nl/page/rascanecorso.php.php

gr.
Petr@

Kaaskopje

Ik zou me al minder zorgen maken als ze niet overal los liepen en als mensen ze bij anderen weg zouden houden. Maar op een of andere manier vinden de eigenaren meestal dat iedereen hun vertrouwen in zo'n beest maar moet delen. Je zult begrijpen dat ik juist erg weinig vertrouwen heb in het oordeelsvermogen van juist de eigenaren van die vechthonden.

Het is echt niet voor niks dat het fokken met die beesten verboden is geweest. Waanzin dat dat verbod is opgeheven.

Nog eentje:

"A five-year-old girl has been killed and her grandmother seriously injured by a pit bull terrier at their family home on Merseyside.

Ellie Lawrenson was found bleeding to death in the living room of the house in St Helens shortly before 0430 GMT.

Her grandmother, Jackie Simpson, 45, who is recovering in hospital, managed to lock the dog outside.

The owner, believed to be Ellie's uncle, had been warned in June about the dog's behaviour."

5 year old, die hoort dus in het peutertijdforum.

Christa.

Christa.

30-07-2009 om 19:29

Hahahahaha

Almonde..... om jouw kortzichtige houding moet ik eigenlijk alleen maar lachen!!!! Is ook de laatste keer dat ik op jouw arrogantie in ga. Grappig dat ik nu van jou een beeld heb gevormd van een arrogant naar kakmens waar ik niet eens in de buurt zou willen komen. Jij bent zo'n tiep die mijn lieverds nog een schop zou verkopen als ze in je buurt komen. Dat ga ik mijn schatjes niet aandoen. Brrrrrr. Heb je trouwens ook gelezen dat die zogenaamd gevaarlijke honden van mij een Chihuahua als huisgenoot hebben? Die kleine leeft nog steeds en leeft alweer 4 jaar samen met ze..... Ennnn hij is de baas!!!! Ze kruipen weg als hij naar ze gromt en snauwt.
Ow en ik geef toe dat er mensen zijn die stoer lopen te doen met hun 'pitbullachtigen' en dat keur in net zo af als jij hoor! Maar om nou iedereen met een 'gevaarlijke vechthond' (zoals jij ze benoemd) als aso te bestempelen vind ik wel heel sneu hoor. En wedden dat als ik ga googlen, ik over alle rassen wel zulke verhalen kan vinden?! Ach en in Engeland worden Staffies ook wel 'nannydog' genoemd. Komt zeker ook omdat ze zo gevaarlijk zijn he? En nee, ik neem ze niet mee op mijn postronde. Zou wel lekker rustig zijn als ik ze mee mijn wijk inneem :o) Ik loop in een hele drukke winkelstraat. (voor het geval je weeeeer over milieu gaat beginnen en zo, dit was een GRAPJE)
Pelle jij las het idd zoals ik het bedoelde.... zal er voortaan een smilie bij zetten.... begrijpen 'tiepjes' als Almonde ook wanneer iemand een grapje maakt. En ik vraag me net als jij af waarom ik er nog op in ga. Maar ik kan het niet aanzien als er zo geschreven wordt over een ras wat eigenlijk gewoon leuke honden zijn.
Hihi Petra, ik vind jouw ras ook prachtige honden. Jammer dat ze te groot zijn voor ons kleine huisje.
Kaaskopje, ik ben net als mijn dochter met Staffords opgegroeid. Dat is mijn motief om zo'n schat te nemen als huisdier. En ja, ik weet dus wat ik voor hond in huis genomen heb. Ik weet met al mijn dieren wat ik in huis genomen heb. Ben waarschijnlijk een van de weinigen die zich verdiept in de dieren die ze willen.

Christa.

Christa.

30-07-2009 om 19:33

O en petra

Onze Staffies zijn lichtbruin (teef) en rood (reu) met alletwee een beetje wit. Geen gecoupeerde oren en gewoon een zwarte neus.
Christa.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2009 om 19:45

Almonde

Ben jij soms onze vaste forummer uit Canada oid? Ik kom hier in Nederland namelijk zéker niet aan de lopende band loslopende pitbulls tegen.

Jade

Jade

30-07-2009 om 22:24

Ik denk.....

...eigenlijk hetzelfde als wat Kaaskopje denkt, dat we hier te maken hebben met onze vaste Canadese forummer

Loslopende pitbulls: nog nooit gezien en als je nog meer artikels vindt over doodbijtende pitbulls dan graag in het Nederlands. Ik heb niks met Engelse artikelen (hoe triest het onderwerp ook is), tenslotte woon ik hier in Nederland.

Was het maar waar...

Je hebt de verkeerde te pakken. Je ziet hier (nette Z-Hollandse villawijk) i.d.d. niet zo heel veel pitbullachtigen. Dan moet je de stad in (Rotterdam) daar lopen de dugsdealers ermee (weer zo'n vooroordeel?). Dat loslopen komt te vaak voor. Een tijdje terug weer in een natuurgebied een loslopende rottweiler (google daar ook maar eens op) terwijl er niet eens honden mogen komen. En als hem zo beleefd mogelijk op het verbod wijst zegt de eigenaar dat je kind toch ook los loopt. Dat niveau.

Ik vond op Wikipedia nog een interessant tekstje:

"In the US, in a report by the CDC, the Rottweiler was listed as the second most likely breed of dog named in fatal human attacks, following pitbulls. The report acknowledges that the broad popularity of the breed may contribute to high numbers of fatalities, but suggests Rottweilers are still disproportionately represented in attack figures. Breed-specific bite rates are not known, and less responsible owners being drawn to certain breeds may be a factor.[9] American insurance company Allstate (depending on the state) may not insure homes with Rottweilers as well as Pit Bulls, Boxers, Akitas, Chow Chows, Dobermans, or wolf hybrids."

Yep, boxers ook...

Dat over die 'less responsible owners' is ook tekenend. Precies mijn punt.

X.

Tihama

Tihama

31-07-2009 om 11:42

Risico = kans x effect

Als je een kleine keffer hebt, die een keer flink bijt, dan heb je een wond. Als je een hond met sterke kaken hebt, die een keer flink bijt, dan kun je dood zijn.

Daarom begrijp ik eigenlijk per definitie niet dat mensen sterke honden in de buurt van kinderen willen hebben. Ook al is het een zachtaardig dier: als het een keer mis gaat, dan gaat het meteen goed mis. Het schijnt dat het aantal bijtincidenten niet opzienbarend afgenomen is sinds de pitbull-achtigen gereglementeerd zijn. Dat wijst erop dat er niet echt een verschil is in bijtkans. Maar aangezien sterke honden harder kunnen bijten is er dus wel degelijk een verschil in risico: immers: risico = kans maal effect.

Alle deskundigen zeggen dat je nooit een kind met een hond alleen moet laten. Ik vraag me oprecht af hoeveel van de hondenbezitters hier echt a l t i j d naar handelen. Ik kan me dat namelijk heel moeilijk voorstellen.

Tihama

Vic

Vic

31-07-2009 om 11:53

Zo'n lieve hond, daar kun je alles mee doen

Bij een vriendinnetje van mijn dochter hadden ze ook zo'n 'enge vechthond'. Volgens de moeder was het zo'n lieve hond, daar kon je alles mee doen. Ze vond mij maar overdreven bezorgd dat ik eiste dat de hond uit de kamer bleef als mijn dochter daar speelde (maar deed het wel). Uiteindelijk werd het vriendinnetje een keer flink toegetakeld door de lieve hond. Dat was dan wel de schuld van het meisje (volgens de moeder), maar dat kind zit wel levenslang onder flinke littekens. Ik heb het niet zo op honden, en vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen hun kleine kinderen en honden zonder toezicht bij elkaar laten.

Bijten of scheuren

Vooral de bijttechniek maakt de grootste schade. Grofweg zijn er twee verschillen: de hond bijt en laat weer los door de bek open te doen. Of de hond bijt en scheurt met de mond dicht de eigen tanden weer vrij.
Die laatste techniek hangt samen met de bouw van de hond, de kaak vooral, en komt voor bij alle terrierachtigen (ook jack russels), rottweilers en pitbulls.
Rottweilers (en pitbulls) zijn gevaarlijker dan herders, vanwege het enorme verschil in schade dat ze door die andere bijttechniek toebrengen. Maar voor kinderen is elke hondentand gevaarlijk. Tere huidjes scheuren ook zonder dat je eraan trekt.
Tihama:"Ik vraag me oprecht af hoeveel van de hondenbezitters hier echt a l t i j d naar handelen. Ik kan me dat namelijk heel moeilijk voorstellen."
Ik beken. Hoewel het me consequent gelukt is om de fox terrier buiten bereik van de kinderen te houden als er geen toezicht was, had ik die ene keer niet door dat die sul van een retriever de keuken in was gelopen om de prullenbak leeg te eten.
Zoon zag het gebeuren en trok zijn vriend bestraffend aan zijn oren. Alsof hij de teugels in handen had.
Dat leidde tot een aanraking van de haaktand met de arm. Nee, bijten kan je dat niet noemen, maar zo'n tand op zon huidje met toch een beetje kracht is genoeg. Gaatje dus. Dokter ook. Toch maar plakken wel.
En een dranger op de onderdeur ter voorkoming van weer zo'n ontmoeting.
Lastig hoor, de hond en de kinderen uit elkaar houden.
Groet,
Miriam Lavell

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-07-2009 om 13:07

Ik heb

het ook niet zo op pittbuls en andere rassen die erop lijken. Maar ook niet op loslopende herders, grote doggen en rotweilers. Ik vertrouw ze niet. En hier lijkt het er toch ook wel op dat een bepaald type mens dit soort honden heeft. Dus ik vrees dat ik ook een vooroordeel heb.
Als ik met mijn Mathese Schnautzer op straat loop vind ik het heel vervelend dat ik -voor mijn gevoel- een blokje om moet als er weer eens eentje losloopt. Daarom ga ik altijd rond 21.00 uur want om 23.00 uur lopen er altijd een hoop van dit soort honden los. Onze hond is ook al wel eens zomaar uit het niets aangevallen door een witte herder. Prachtige hond hoor, maar ik moet ze niet in de buurt van mijn hond of kinderen.

Dendy

Kiki

Kiki

31-07-2009 om 13:30

En zelfs de liefste honden.

Het hoeft helemaal geen rotweiler te zijn of een pitbull.
Mijn kat is aangevallen door de hond van mijn vriendin. Een van de liefste honden die ik ken, waarvan ik mijn hand voor in het vuur zou hebben gestoken.

Nou ja technisch gezien viel mijn ene kat de hond aan en viel de hond toen de andere kat aan. De hond werd erg in het nauw gedreven door mijn kat en verdedigde zich zonder te kijken en hapte naar de verkeerde.
En het was verdedigen, ik neem de hond ook echt niets kwalijk. Maar ik had het serieus niet achter hem gezocht, die hond, die lievelievelieve hond zou toch nooit happen, nee hoor, dat deed die hond niet.

Nu we een paar dagen verder zijn en het duidelijk is dat mijn kat het gaat halen kan ik niet ophouden met denken: 'Maar het had net zo goed mijn kind kunnen zijn die hondjelief in het nauw dreef.' Ik droom er zelfs van, nou heb ik die hond en mijn zoontje nog nooit alleen gelaten, maar volgens mij als een hond wil aanvallen is hij sneller als jij ooit kan zijn.

Voor mijn man is het simpel 'honden zijn onbetrouwbaar en hoe verder ons kind en straks kinderen ervandaan blijft/blijven, hoe beter het voor ze is'
Voor mij is het niet zo simpel, ik ken een hoop mensen met honden, ik worstel dus met hoe ik er mee om ga.

Komt bij dat twee van mijn broertjes een enorme hondenfobie hebben die hun echt belemmerd in het functioneren. Ik wil dat echt niet voor mijn zoontje(s)

Kiki

Kiki

31-07-2009 om 15:12

Daar heb je uiteraard gelijk in pelle

Alleen de katten komen dus niet in de buurt van mijn zoontje. De ene is niet erg gezond en heel erg bang van hem. De ander negeert hem eigenlijk altijd volledig.

Het is nooit in me op gekomen dat onze katten een risico kunnen zijn, ondanks het felle gedrag van de ene kat.
Stom he, je weet het wel van honden, daar ben je heel alert op. Maar een kat.
Het is wel zo dat hoewel geen dier veilig is voor haar, maar ze naar ons toe gewoon lief en knuffelig is.

Maar dat is inderdaad geen garantie, dat weet ik.

Overigens heb ik geen problemen met de hond hoor, ik snap dat het beest uithaalde. Hij was bang en werd in het nauw gedreven, initieel wilde hij ook alleen maar spelen, hij deed wat een hond gewoon doet. En laten we wel wezen, ik ben degene die de deur open heeft gelaten zodat de hond bij onze katten kon komen

Maar waar ik van ben geschrokken, en mijn man dus ook, is dat we dit never nooit van deze hond hadden verwacht. Ik heb altijd gezegd dat deze hond niet bijt.

En op dat punt ga je malen, want wat als mijn zoontje degene was geweest die hem bang had gemaakt

En mijn man heeft sowieso problemen met alle honden, dat had hij hiervoor ook al.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 15:30

Almonde

en nu nog Nederlandse links dan gaan we ze lezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 16:03

Vooroordeel

Vooroordelen worden vaak ook veroorzaakt door een gebeurtenis en dat zorgt naar mijn idee van een verdraaid beeld. Ik zie hierboven het voorbeeld van een witte herder voorbij komen. In onze wijk woont er ook een. Ik kan me niet heugen ooit iets gehoord te hebben van agressief gedrag. Het is volgens mij een sul. Maar goed, als er dan toch iets gebeurt met zo'n herder is voor mensen rond het slachtoffer en het slachtoffer zelf is dat ras 'verdacht', daar verander je niets aan. Zo kregen wij bij onze boxer nog wel eens te horen dat men het vieze honden vond met hun gekwijl. Laten wij een exemplaar gehad hebben die amper kwijlde. Het is ook maar net hoe je zo'n dier opvoedt. Mijn ouders, en ik indirect ook dus, hadden vroeger een Rifrug, oftewel een Rhodesian Ridgeback. Ook niet bepaald een ras dat voor de gezelligheid is gefokt. Het was onze waakhond. Ik vind het prachthonden, maar weet wel dat je verstand van het ras moet hebben als je er een in huis haalt. Ik heb te vaak het idee dat mensen een hond in huis halen omdat hij er wel stoer, leuk, grappig uitziet, maar zich eigenlijk niet eerst hebben verdiept in wat het voor beest is en dat kan vervelende consequenties hebben. Een pitbull nemen omdat hij zo'n leuk eigenwijs koppie heeft is een heel fout motief.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-07-2009 om 17:39

Kaaskopje

Je hebt helemaal gelijk. Hier in de straat woont ook een Rhodesian Ridgeback op een flat. Dat is nou een hond waar iedereen een blokje voor om gaat. Want buiten dat het echt geen aardige hond is kan het vrouwtje het beest ook absoluut niet aan. Hond laat vrouw uit zeg maar. Mensen kijken naar het uiterlijk en willen graag iets bijzonders, maar vergissen zich dan knap in het karakter.

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.