Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

18-03-2011 om 07:57

Waar wil je wonen als je 80 bent....

In navolging van waar woon je nu. Waar wil je wonen als je 80 bent? Niet perse alleen de stad maar waar wil je naar kijken als je achter de geraniums zit (je uitzicht dus) en wat moet je op loopafstand hebben (voor zover je nog loopt)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

24-03-2011 om 12:13

Willeke

Ik ben dol op Willeke. Jammer dat ze dood is als het mijn tijd is om naar het verzorgingstehuis te gaan.

Fiorucci

Fiorucci

24-03-2011 om 13:18

Biene

Dat kan. Uiteraard heb ik het over een grote groep in het algemeen.

Biene M.

Biene M.

24-03-2011 om 13:44

Coooobiiiiiiiii!

Weet jij waar ze nog jasschorten verkopen? Kippenvel krijg ik ervan, heerlijk! En dat advocaatje gaat er ook prima in hoor, de slagroom klop ik wel zelf (verkopen ze ook nog klop klop tegenwoordig?)

Zondag 5 juni in Tilburg, je herkent me aan mijn zilverblauwe krulspeldencoiffure en ik zorg ook voor 2 klapstoeltjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2011 om 14:13

Ben ik eens uit mijn hum, mag het niet Ik wil het draadje niet verstoren door wat ik zeg.
Ik heb ooit gelezen dat Willeke niet naar een bejaardentehuis (sorry voor deze ouderwetse benaming) kwam omdat het gevraagde tarief niet opgebracht kon worden.
Ik denk dat het sowieso érg moeilijk is om een groep mensen tevreden te stellen met welk aanbod van vermaak dan ook. Ik ben wat dat betreft een zeur. Spelletjesavonden, een optreden van de een of andere plaatselijke zanger, thema-middagen met Amsterdamse liedjes, smartelijke levensliederen, of type BZN-muziek... ik moet er echt niet aan denken.

Ik zie dat oo bejaardenhuis opeens toch wel zitten

want in welk bejaardentehuis kan ik bomen over moslimhaat, hypotheekrenteaftrek, traumabevallingen, jaren 30 huizen en de rest wat de mensheid mij brengt.

Zoals mijn dochtertje had in de kleuterklas, die begon bij de zandbak over Obama, wat ook niet direct een band schiep

Biene M.

Biene M.

24-03-2011 om 19:57

Nee!

Als je bejaard bent is het echt te laat om het nog over je zware bevalling te hebben hoor. Behalve als je op je 63e je eerste kind kreeg dan.

Oh ja

natuurlijk dan ben je te oud om nog over je bevalling te praten, helaas was ik nog maar 34 toen mijn laatste kind geboren werd dus ook daar kan ik mij dan niet op beroepen.

Ander stokpaardje gaat ook niet meer op want het volgende huis zal er niet meer komen als ik in een bejaardentehuis zit. En verzorgingstehuizen mag je niet zelf verbouwen en inrichten begrijp ik.

Biene M.

Biene M.

24-03-2011 om 21:21

Nou manda

Als je met je rollater bij mij op het bankje aanschuift mag je best hardop fantaseren over een aangenamer inrichting van het tehuis. Ik houd wel van dat soort gefantaseer. En dan fantaseren we erbij dat we de staatsloterij winnen en het tehuis kopen en naar eigen inzicht verbouwen. En daar drinken we dan een portje op. Of een advocaatje met slagroom.

Biene

ja dat gaan we doen, heerlijk !

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2011 om 01:24

Leuk cobi

Die van Doe Maar hou ik erin)
En als iemand dan zegt 'ik heb stiekem met je gedanst, ik hoop dat je het leuk vond' antwoord je braaf met 'huh, hebben we gedanst dan? Ben ik alweer vergeten hoor!'

Ho,ho,ho (willeke)

Ho,ho,ho dames, ik weet niet waar dat praatje vandaan komt dat Willeke Alberti alleen komt optreden als er genoeg 'geschoven' word, maar dat is pertinent niet waar!!!
Willeke is zelfs 1 van de weinige artiesten die voor niks komt optreden in verzorgingshuizen, bij zorginstellingen etc. etc.
Dus het is juist andersom!
En ik vind het niet netjes als ze word beschuldigd van iets dat ze pertinent niet doet!
Willeke heeft daar zelfs een speciale stichting voor in het leven geroepen waar vanuit dat de vervoerskosten, de technici, de geluidsman etc.etc. worden betaald.
Bij die stichting kan iédereen die zo'n optreden zou willen in z'n tehuis, zich aanmelden en dan kom je op de wachtlijst en elk jaar worden er zoveel optredens verzorgt door die stichting, helemaal voor niks en niemendal. En ik kan het weten want ik heb Willeke in mijn cariére al 2 keer op het podium gehad in het woonzorgcentrum waar ik werk.
De eerste keer was ong. 17 (??) jaar geleden en ook nog 's 2 jaar geleden. En dan komt ze écht met een hele ploeg eromheen, iemand voor de kostuums+make-up, een geluidsman en de laatste keer zelfs met een 3-koppige live-band. Het is een écht proffesioneel optreden en niet zo'n 'neem-je-muziek-box-mee en zing een potje weg'optreden wat je wel eens ziet. Willeke zelf vangt daar helemaal niets voor, het geld uit de foundation gaat alleen naar het betalen van de mensen eromheen.
Wat ik overigens zeer terecht vind want juist die proffesionele mensen eromheen (die daar gewoon voor hun boterham staan) maken het optreden helemaal áf.
Daarom doet ze er ook maar een aantal per jaar (hoewel dat nog een behoorlijk aantal is dacht ik me te herinneren), omdat ze de andere keren wel betaald optreed als aanvulling op haar AOW net zoals ieder ander.
Voor zover ik weet is er nog maar 1 andere artiets die dit ook doet en dat is wieteke van dort en dan komt ze voor een 'gereduceerd tarief' dus niks gratis.
Ik ben trouwens ook verbaasd over het eenzijdige aanbod dat jullie voor je zien.
Volgens mij is juist de clou dat je voor iédereen wat hebt. Dus van alle genres en soorten zo nu en dan wat.
De dingen die jullie noemen zijn meer de aktiviteiten voor de 'grote massa' maar er word b.v. ook een schouwburg bezocht met een klein groepje (naar de opera ofzo). Ik noem maar een zijweg. Er komen ook caberetiers, boekenschrijvers, mensen die lezingen houden of een balletvoorstelling (voor die laatste zijn ook vaak gesubisdieerde mogelijkheden)en je kan ook een curcus 'stamboomonderzoek' doen (die laatste lijkt mij persoonlijk nog wel leuk).
groeten albana

Biene M.

Biene M.

25-03-2011 om 12:30

Cobi erg o.t.

Ben jij zo opgefleurd door het lenteweer? Je berichtjes zijn sinds een paar dagen zo grappig dat ik er buikpijn van heb.

Tirza G.

Tirza G.

25-03-2011 om 14:39

Goed. back to business.

Huizen aan zee, dames (ik kom maar effe galbakken) bestaan wel, maar echt echt echt aan zee liggen duinen. En geen huizen. Vlissingen heeft wonderschone appartementen op zijn boulevard, met onderin allemaal horeca én de zeevaartschool voor de broodnodige eye-candy, maar men men men, de ramen rinkelen in de sponningen. Het uitzicht is prachtig, maar je waait geheid uit je verschoning. Of dát nou wenselijk is op je 80e, ik weet het niet. En strand kun je het daar ook niet echt noemen.
Weet je wat ik weer ga doen als ik 80 ben? Roken. En kwaadaardig grijnzen boven mijn advocaatje. En misschien, heel misschien, een knutselhobby nemen maar alleen in de grote zaal. Zodat ik niet zelf op hoef te ruimen. 3D-kaarten-knippen ofzoiets.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

25-03-2011 om 15:03

Tirza

Er zijn ook schattige huisjes in de duinen, ik bewoonde er tijdelijk een op Terschelling.

Biene M.

Biene M.

25-03-2011 om 17:25

Voor mij geen strand of duinen, dan loopt mijn rollator vast.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

25-03-2011 om 17:31

Omste beurt bij mijn kinderen

als ik 80 ben wil ik omste beurt een week logeren bij één van mijn 3 zonen, en dan laat ik me vertroetelen en mag ik al mijn kleren laten slingeren zoals zij nu ook doen en ik mag ook altijd vreselijk op het eten mopperen waar zij echt enorm hun best op hebben gedaan.Heerlijk lijkt me dat, zo'n koekje van eigen deeg... maar gelukkig ben ik rieel genoeg om nu ons nieuw gebouwde huis zo gebouwd te hebben dat het ook geschikt is voor (heel) oude mensen, (brede deuren, ruimte voor traplift geen drempels enz) dat ik hoop dat we daar nog wonen en anders ga ik lekker in een bejaardenhuis of verpleeghuis zitten en laat ik me verzorgen zoals ik ook jaren met heel veel liefde andere mensen heb verzorgd, en anders...ach komt tijd komt raad...

Tirza G.

Tirza G.

25-03-2011 om 20:00

O ja, die kinderen

Iedereen hier wil dicht bij zijn kinderen in de buurt gaan wonen. Willen die kinderen dat ook denk je? En je schoonkinderen? Of zijn jullie allemaal nog nooit in de rubriek Horrible Inlaws pardon, relatieproblemen, geweest?
Hoeveel van jullie wonen dicht bij jullie (schoon)ouders, lopen daar de deur plat en logeren er regelmatig? Of andersom? Een handjevol denk ik Tenminste. Ik krijg elke dag, al 20 jaar lang en behalve op zondag, mijn schoonmoeder op de koffie. Een ieder die dit hoort reageert met afgrijzen en moet er niet-aan-denken.........Ik word ook ooit schoonmoeder. Toch?

Tirza

Jolijt

Jolijt

25-03-2011 om 21:41

Als ik 80 ben

dan hoop ik net zo te wonen als mijn 80-jarige vader nu.
In mijn eigen huis, met mijn partner.
Mijn ouders zijn nog reuze aktief en lopen menig jongere er uit.(laatst deed de lift het niet... loopt ie zo naar de 6e verdieping) Zouden absoluut nog niet op hun plek zijn in wat voor een soort aangepaste woonvorm dan ook.
Als ik dat toch eens in de genen mag hebben... zou een mooi kado zijn!

Fiorucci

Fiorucci

26-03-2011 om 07:10

Tirza

Vlissingen ligt aan de Schelde, niet aan zee..)
Mijn moeder woont om de hoek, mijn schoonmoeder ook hier in de stad, geen van beiden loopt de deur plat, zeker niet elke zondag.
Mijn moeder doet dat uit principe niet, ze moest zelf elke zondag naar schoonmama..

Saskia

Saskia

26-03-2011 om 11:34

Tirza

ik dus, woon in de buurt van mijn ouders samen met nog 2 andere kinderen.
Iedere zondag komt er minstens 1 kind koffie drinken en doordeweeks komt er ook wel iemand om de dag. En niet eens uit plichtsbesef, gewoon gezellig, hechte familieband. Voor mijn ouders (tachtigers) erg prettig, het ene kind doet de administratie, de ander de klusjes in en rond huis en weer een ander gaat mee naar de dokter. Ik hoop dat mijn kinderen ook redelijk in de buurt gaan wonen, maar reken er zeker niet op.

Tirza G.

Tirza G.

26-03-2011 om 19:24

Fiorucci

Als je je hoofd íets draait in Vlissingen, zie je de Noordzee. Echt waar. Vlissingen ligt aan de monding van de Westerschelde, maar de Noordzee is toch echt niet te missen hoor!
Mijn schoonmoeder komt niet elke zondag, ze komt elke dág

Tirza

Tirza, (beetje o.t.)

Wat moet je schoonmoeder beginnen als jij met vakantie bent???

Je bent een topmeid! Ze had niks beters kunnen wensen

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 08:19

Tirza

Dat weet ik, ben er een weekendje geweest. Maar als ik het hier heb over wonen aan zee, is dat niet wat ik bedoel..)

Wat heeft iedereen toch met die zee?

Wie gaat er met mij voor een filiaaltje in de duinen? Ik ben helemaal niet zo zeeïg

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 12:36

Genista

Ik lees het met genoegen allemaal. Zolang ze maar wegblijven Wat ik van wonen in Zeeland het fijnste vind, is de wijdsheid. Je kunt tenminste een eindje kijken. De zee, de branding, is gewoon lekker rustgevend. Dan word je vanzelf zen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 12:37

Bromvlieg

Ik kan je wel vertellen: dan is schoonmama be-hoor-lijk van de leg. Ik was zelf vorige week een paar dagen uithuizig en nou was Tirzaman wel thuis en ook wel eens een Tirzakind, maar dat is toch niet écht. Zeker nu meneer Alzheimer langzaam maar zeker meer plaats in gaat nemen in haar hersens is het concept 'Tirza is niet thuis' eigenlijk gewoon niet meer te bevatten.

Tirza

Genista

..de zee wordt toch vaak als een symbool voor je moeder aangeduid.
Terugkeren in de moederschoot dus.
Maar een ideetje op een zonnige zondagmiddag met een houten kop want uur te vroeg opgestaan.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 15:52

Genista

Geen idee, familietrekje, de familie van mijn moeder komt uit de buurt van Rotterdam, met ooit vele vissers in de familie. Mijn oom vaart nog steeds de hele wereld rond. Wij worden gewoon heel gelukkig van de zee. Zet mij aan zee en je hoort me niet meer. Heb nog heimwee naar Terschelling, waar ik een paar jaar geleden was.

Ik verbaas me er gewoon over

Zó veel mensen die aan zee willen wonen. Ik vind zee "wel leuk", maar ik ben beslist geen uitgesproken strandmens. Ik wil best vanuit mijn raam de zee zien, maar eigenlijk houd ik vooral van de duinen. De rust daar, de dieren, de struiken, en vooral ook het overzwieperende licht van de vuurtoren. Vandaar mijn voorstel voor een filiaaltje in de duinen, dan kom ik wel bij het zeehuis koffiedrinken enzo. En dan bouw ik eventueel zelf wel een vuurtoren

fladder

fladder

27-03-2011 om 16:33

Waarom...

...geen OOL-dorpje i.p.v. één gebouw? Met huisjes pal aan zee en huisjes dieper de duinen in, en dan de vuurtoren van Genista als centraal punt!

Genista, wel met een lift, hoop ik?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.