Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

26-03-2013 om 09:54

Waarom koningin maxima?

Het valt me iedere keer weer op. Iedereen heeft het maar over koningin Maxima. Dit hebben we toch nooit gedaan? De echtgenoten van koning of koningin zijn toch gewoon prins of prinses?
Waarom is het dan nu ineens koningin als het om deze Argentijnse dame gaat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eens

met mopperkont.

het gedweep is feitelijk alleen al gezien de reacties naar mij persoonlijk gericht en het ontbreken van sttekhoudende tegenargumenten. De reacties op mijn stukjes staan vol venijn omdat ik niets heb met en dus voor dit koningshuis, het systeem met een monarchie wat absurd veel privileges krijgt vind ik ondemocratisch.

en natuurlijk wordt dit gesteund door de politieke partijen gezien het gedweep.

daarnaast is het ook een smaakkwestie, ik word dus regelrecht kriegel van het toneelstukje.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2013 om 12:29

Nee manda

de reacties staan (in jouw ogen) vol venijn, omdat jezélf vol venijn (vind ik) over dit onderwerp schrijft. Lees het terug en probeer het eens objectief te lezen. Het valt me sowieso op dat tegenstanders van de monarchie buitenproportie fel reageren.
Je laatste zin is waar, het is een smaakkwestie. Je houdt ervan of niet. Ik respecteer jouw mening dan ook, maar hoef het er niet mee eens te zijn en hoef er ook niet op aangesproken te worden alsof ik een malloot ben die met het koningshuis dweept en dat doe jij wel naar mensen toe die het koningshuis waarderen.
Feit is dat we in Nederland gekozen hebben voor een monarchie. Mogelijk wordt dat weer afgeschaft als daar genoeg steun voor is. Zolang dat niet zo is, moet je er als burger van een democratisch land in schikken als het niet jouw keuze is. En als je het echt heel erg vindt, kun je altijd nog emigreren naar een land met een president.

Dwepen

"kun je altijd nog emigreren naar een land met een president." Ja, naar Oezbekistan bijvoorbeeld, of de VS waar een president met minderheid van absolute stemmen gekozen kan worden.

Nogmaals, mij maakt het in de praktijk niet uit of er een monarchie of een republiek in Nederland is. Het lijkt misschien alsof ik de koninklijke familie verdedig, maar als tegenstanders van alles gaan roepen wat niet waar is, (dat Friso op kosten van de Nederlandse belastingbetaler sjiek ik coma ligt te wezen bijvoorbeeld) voel ik me geroepen om dat recht te zetten. Maar da's nog geen dwepen met het koningshuis. Mij zal je op Koninginnedag niet in het oranje zien lopen.

skik

Dwepen

En nog. Al ga je op koninginnedag wel in het oranje lopen, tijdens grote voetbaltoernooien gaan ook mensen massaal in het oranje. Dat is nog niet meteen dwepen.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-04-2013 om 13:34

Venijn

Het venijn waarover je schrijft zie ik vooral in jouw stukjes terug. En als iemand het niet met jouw zienswijze eens is, betekent dat niet meteen dat die dweept met het hele oranjegebeuren.

Wel dwepen

omdat er niemand van de voorstanders uberhaupt wil nadenken over het belachelijk hoge bedrag wat dit ons land kost zonder erbij af te vragen wat het nu echt opleverd.

Daar willen jullie niet aan beginnen, dus dwepen, want het is een sentiment, een gevoel.

Dat daarnaast lieden de cultuur sector en andere sectoren doodgesneden zijn vind ik kenmerkend voor het niet willen verdiepen in het geheel waar dit draadje inmiddels over gaat.

8 ton, hoe komen ze erbij. En nee P natuurlijk ga je niet na start van heffen inkomstenbelasting direct de vergoeding verhogen, daar ga jij vanuit maar hoeft natuurlijk helemaal niet.

Het gaat over geld, over een onethisch systeem en het gebrek aan de wil om mee te praten over de baten en de kosten en dat omdat jullie het zo fijn vinden om maxima in een nieuwe jurk te zien. Ik vind dat behoorlijk oppervlakkig, nu vind ik maxima dus ook oppervalkkig want ik heb haar nog niet weten te betrappen op een interessant inhoudelijk punt en wat ze dan zoal uitdragen is mij een compleet raadsel. Vandaar de ergernis, er wordt van alles gelooft en aangenomen en daarmee moeten we het dan doen, ik dus niet.

Schroef als eerste die vergoeding tot de MP norm, hef inkomstenbelasting op die inkomsten, laat ze per ronde een referendum uitschrijven dan begint het pas democratisch te worden.

En dat Willem het inhoudelijk vind dat hij selectief lintjes knipt is mij die 8 ton niet waard pp.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-04-2013 om 17:11

Zucht...

Ja, hoor, Manda, wie niet achter jouw mening staat, dweept, je hebt helemaal gelijk.

Rofl!

Nee maar, wat een inzicht in mijn, naar ik zelf meende vrij genuanceerd, maar naar nu blijkt dweperige, kritiekloze oranjeachternahollende ziel...

Dweep dweep, rode vulpeninkt, ik vind je gewèèèèldig...

Mag ik met je dwepen alsjeblieft? Mag ik voorzitter worden van de Rode Vulpeninktdweepclub? Nooit meer een andere kleur of ander schrijfgerei voor mij!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2013 om 17:41

Weer nee manda

Het is een aanname van je dat een voorstander niet nadenkt over het kosten/baten plaatje van het koningshuis. Ik heb eerder redenen gegeven van wat ik als positieve bijdrage zie voor ons land. Het valt me op dat tegenstanders juist niet verder willen kijken dan 'het is belachelijk duur'. Over de hoogte van de uitkering van de koning kun je discussiëren, maar ik zie dat toch los van of een koning beter of slechter is dan een president. Dat het ouderwets is vind ik ook niet echt steekhoudend. Ik mag dan aan de linkse kant staan, maar ik heb geen bezwaar tegen verschillen door afkomst in de maatschappij. Dat is nu eenmaal een voortvloeisel van ons verleden en maakt ons méde tot wat we zijn. In landen met presidenten zijn die verschillen ook echt nog wel te vinden. De koning mag daar dan weg zijn, maar de adel niet automatisch ook.
Denk je dat ze in een republiek ook per verkiezing vragen of de koning terug mag komen, zoals in Griekenland, Frankrijk, of Duitsland?
Dat het jóuw een raadsel is wat WA en Maxima, en tot nu toe Beatrix uitdragen kan ook jóuw probleem zijn. Je sluit je ervoor af en wilt het niet zien. Vind ik.
Maar goed, dit is de zoveelste poging om er 'inhoudelijk' op in te gaan. Best vaak voor iemand die beschuldigd wordt van: "omdat er niemand van de voorstanders uberhaupt wil nadenken over het belachelijk hoge bedrag wat dit ons land kost zonder erbij af te vragen wat het nu echt opleverd.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-04-2013 om 18:19

Genista

Ik voel me vereerd! Maar ik overwoog net een nickwissel naar Kanariegeel Legoblokje, Oudroze Gelakte Teennagel of Driekleurige Cavia

Hoewel...? Een gelegenheidsnick als Knaloranje Verenboa, Halveliterfles Oranjebitter of (vanmiddag aangeschaft!) Bedrukt Blikje Oranjehagel behoort ook tot de mogelijkheden!

Zouden ze oranje vulpeninkt verkopen? *check* Ja, ik heb zowaar nog wat neon-oranje in mijn voorraad. Ik voel een compromis-nickwissel aankomen...!

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2013 om 18:44

Rode vulpeninkt

Ik zou gaan voor Oranje tuinkabouter. Of koningswuppie.

Chantal

Chantal

22-04-2013 om 18:54

Manda

"omdat er niemand van de voorstanders uberhaupt wil nadenken over het belachelijk hoge bedrag wat dit ons land kost zonder erbij af te vragen wat het nu echt opleverd"

Jij vindt het hele oranjegebeuren niet democratisch; maar de BV Nederland heeft daar wel voor gekozen. Daar ben jij het niet mee eens, maar hey, we leven in een democratisch land dus je schikt je maar een beetje in.

En dan snap ik nog niet waarom je deze kwestie aanvliegt ipv heel veel andere situaties die nog veel en veel meer geld kosten en nog veel minder opleveren. Dat er mensen zijn (voetballers bv) die meer geld binnenharken en weinig tot niets betekenen voor BV NL.

Maar er zijn zoveel meer kwesties in het leven waar ik me veel woester over kan maken dan wat Wim-Lex en zijn Maxima verdienen. Want hoe je het ook wendt of keert; daar gaat het bij je wel om. En dat vind ik zo ontzettend sneu dat je blijkbaar kijkt wat je niet hebt wat zij wel hebben ipv te kijken wat je wel hebt.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-04-2013 om 18:59

Dat is nou jammer, fiorucci!

Die heb ik niet meer. Maar wie weet wat ik volgende week op de stuivertjesmarkt vind! Een vergeten beessie, of zo'n oranjeleeuwtje. Na de wat minder succesvolle resultaten van ons voetbalteam zullen die wel volop op de kleedjes te vinden zijn.
Zouden ze nog een bavariajurkje hebben, denk je?
Ik ga vroeg op pad, want ik wil natuurlijk wel op tijd thuis zijn voor de huldiging. En ik moet ook het Koningslied nog leren. Ik hoor net dat ze die toch gaan zingen, maar dan moeten we wel goed oefenen! Vooral die "dag die je wist dat zou komen' is in de praktijk best moeilijk uit je strot te krijgen, dat valt nog niet mee! En mijn ene kind roept hardnekkig "drie vingers in je neus", terwijl er toch echt maar twéé gaatjes in zitten (bij mij wel)! Is een pedagogische tik in dit geval verantwoord, wat vind jij? Tenslotte is het voor het Koningshuis!

Nou rv

Hier werd óók al spontaan "drie vingers in neus" gezongen. Als bovenste baan van de vlag vind ik dat Rood in ere mag blijven. Dan hoeft Marco Borsato zijn hit ook niet aan te passen. Wat we natuurlijk wel moeten doen, is de taalfout uit de officiële clubnaam halen, anders valt Wim Daniëls ook over mij heen. Met CamelCase dus: De Officiële RodeVulpeninktdweepclub! Zo, die heb je dan toch maar. Al die figuren met hun gewone fanclubs zien nu vast oranje van jaloezie...

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-04-2013 om 20:28

Ik voel me vereerd!

En jij mag erelid worden! We zullen herkenbaar zijn aan de vulpenvullingen aan onze verenboa, hoeden en pruiken. Rode, natuurlijk Maar voor deze kroningsdag sta ik oranje toe, vooruit, ik ben mild gestemd vandaag. En wie goed genoeg zijn best doet met dwepen mag als beloning een Koningslied naar keuze downloaden

P

P

22-04-2013 om 22:15

Manda toch!

Titel: Manda
Rubriek: Off-topic discussies
Datum: Wo, 27 Maart 2013 12:29
Afzender: P [adres bekend bij de redactie]

Ik heb niet echt een mening over dat koningshuis en of het weg moet of niet. Wel kan er een stuk minder geld naar toe vind ik.

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2013 om 08:33

Rode vulpeninkt

Geen nood. Gewoon voor 15 euro smaakloze tomaatjes halen bij AH, en je krijgt een echte koningswup met kroontje en sleepje, waar de kroningsdatum opstaat.

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2013 om 08:36

Dwepen

Ik dweep helemaal niet met het koningshuis, integendeel zelfs. Ik doe ontzettend mijn best om geen gratis oranje kadootjes bij mijn boodschappen te krijgen. Ik lees Vorstenhuizen ook niet, en kijk niet naar Blauw Bloed. Maar mensen die best een zware functie hebben afkatten op hun opleiding en werkervaring, vind ik een ander uiterste. Ik vind dat ze hun werk goed uitvoeren.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-04-2013 om 10:04

Fiorucci

Yes! Dan stap ik NU op mijn fiets om, regen of geen regen, naar AH te gaan! Die MOET ik hebben!!!

Vera*

Vera*

23-04-2013 om 18:16

Effe wachten..........

Morgen pas.......rode vulpeninkt.

Hier riep zoon al dat hij de kroningswup wil.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-04-2013 om 20:46

Jongens toch

Fijn dat jullie elkaar hebben gevonden in een anti-Manda-monsterverbond, maar mij levert al dat pseudo-incestueuze voetjevrijen van de laatste pakweg twintig postings een veel ongemakkelijker gevoel op dan de anti-dweep-kruisvaart van Manda zelf.

KHS

KHS

23-04-2013 om 21:00

Mea

he-le-maal mee eens terwijl ik 'anti' manda ben. Te moe om genuanceerd uit te leggen nu. Mss later.

Kiki

Kiki

23-04-2013 om 21:03

Gekozen voor het koningshuis?

Volgens mij is er pas algemeen kiesrecht in 1917 ingevoerd, daarvoor hadden weinig mensen een keuze over hoe het land geregeerd werd.

En het artikel weet ik hoe veel van de grondwet zegt volgens mij iets over Nederlanders die op gelijke voet in openbare diensten oproepbaar zijn. Gaat niet echt samen met het koningshuis.

Misschien kost een president ook wel geld, maar dat ambt is tenminste nog bereikbaar, in theorie dan, voor elke Nederlander.

En lintjes doorknippen kan iedereen, hebben we geen koningshuis voor nodig

Kiki

Kiki

23-04-2013 om 21:07

@manda

als je nog een schoonzoon wil, mijn zoon antwoordde vandaag bij de kassa van de AH op de vraag of hij wist waarom de koningsspelen er waren.

"Ja hoor, want we krijgen een nieuwe koning en koningin, maar mijn mamma vindt het maar niets, die vindt een koning iets van vroeger"

krin

krin

23-04-2013 om 21:25

@republikeinen hier

filmpje!


http://www.youtube.com/watch?v=dOOTKA0aGI0

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-04-2013 om 21:53

Lieve hemel...

Ik ben helemaal niet anti-Manda, ik kijk zelf behoorlijk neutraal naar het koningshuis (ben ik dan een dweper?), maar ik ben wel heel erg anti-overdreven-persoonlijke-aanvallen naar mensen die dusdanig publiek bezit zijn dat ze zich niet kunnen verdedigen.
En vooral sinds dat hele koningsliederendrama kan ik het echt niet meer serieus nemen. Ook ik ben boos, heel boos, maar niet op het koninklijk huis. Maar op mensen die er zo'n enorm punt van maken en op die manier de hele kroningstoestand groter maken dan het is, of hoeft te zijn.

En dat terwijl er alleen al in dit kleine landje genoeg écht ernstige dingen zijn om je druk over te maken. Bijvoorbeeld al die tienduizenden thuiszorgwerkers, genoeg mensen om met z'n allen een middelgrote stad te bevolken, die in angst leven om hun baan. Om maar eens wat te noemen. Of de illegale asielzoekers die in de gevangenis terecht komen en slechter worden behandeld dan de grootste échte crimineel. Er zijn zoveel échte problemen waar de media over zwijgen, terwijl de voorpagina's vol staan met onzin. Voetbal, showbiz, het koninklijk huis of een omhooggevallen advocaat, het verkóópt, maar niet de zaken die er écht toe doen, waar we ons écht druk over zouden moeten maken. Die halen hoogstens een opiniestukje ergens halverwege een kwaliteitskrant (bestaat die tegenwoordig nog?). Nee, we schrijven liever weken lang over het uiterlijk van de kinderen van Wim-Lex en de jurkjes van Maxima die toch zo lekker kan shoppen van haar riante uitkering. Mensen, dit is peanuts vergeleken met wat er écht gebeurt in ons land, en het is helemaal niks vergeleken met wat er gebeurt in de rest van de wereld.

En ondertussen zitten de pro-koningshuis-bashers die zich druk maken over hoe de in hun ogen golddiggende Maxima eruit ziet, de zogenaamde dwepers die het koningshuis wel leuk vinden en de mensen die met geen van beide groepen iets heeft allemaal gezellig pseudo-incestueus te voetjevrijen (of is het voetje te vrijen?). Mea maxima culpa. Want ik geef eerlijk toe dat ik geen haar beter ben maar gelukkig heb ik af en toe nog wel het vermogen om de oranjezon in het water te kunnen zien schijnen (ik zou namelijk echt niet met ze willen ruilen) en de absurde humor van dit alles in te kunnen zien.

Want eigenlijk is het te hilarisch en belachelijk om serieus te nemen. En dan bedoel ik nog niet eens die hele monarchie, maar vooral het gekrakeel er omheen. Ik weet niet wat beschamender is: stenengooiende krakers of dit hele gedoe! Mind you, die JSF's (om maar eens één dingetje te noemen) die al een miskoop zijn voor we ze hebben geven ellende dan dat hele koningshuis, inclusief schuinmarcherende opa's zaliger en zweverige tantes

Kom op, mensen, we nemen er een oranjebittertje op (orange pekoe of sap van appeltjes van oranje mag ook) en gaan onze energie aan iets nuttigers besteden!

En wie echt een serieus probleem met de monarchie heeft raad ik emigratie aan. Dat hoeft helemaal niet ver weg. In Duitsland schijnt het best aardig wonen te zijn!

Kiki

Kiki

23-04-2013 om 21:57

Rode vulpeninkt

Ik kan het prima allebei, me druk maken om de thuiszorgmedewerkers en het ondemocratische van een koningshuis inzien.

Echt waar, probeer het maar eens. Gaat prima

Alternatief beter?

Oke stel we schaffen koningshuis af. En gaan voor de president. Enig idee wat dat kost? En dan iedere 4 of 6 jaar de verkiezingen, dat kost goud geld. Nieuwe president,nieuwe mensen om hem heen, dat kost ook geld. Laten we reeel zijn, een president zal echt niet goedkoper zijn en heel wat minder goede pr in buitenland voor onze ondernemers kunnen bieden dan het koningshuis. Niet voor niets gaan met staatsbezoeken altijd drommen ondernemers mee om contacten te leggen in dat land. En wie opent voor hen die deuren? O ja het Koingshuis.
Overerving niet van deze tijd? Wees blij, wie Zou die hondenbaan willen hebben. Oke ze leven luxe maar zijn publiek bezit.

ekeim

Oud nieuw ekeim

de stelling dat we ook zonder president kunnen was al langs gekomen.

En omdat verkiezingen geld kosten er van af zien vind ik absurd. Laten we dan Max en Wim gewoon ook de rest er bij doen dat scheelt weer ministersalarissen...

Vraag blijft, wat levert het nou echt op zo'n staatsbezoek en de contracten die dan gesloten worden. Worden die contracten niet gesloten zonder het koningshuis erbij ? Ik bedoel Obama heeft ook geen koningin nodig om zijn handelsbetrekkingen te onderhouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.