Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

26-03-2013 om 09:54

Waarom koningin maxima?

Het valt me iedere keer weer op. Iedereen heeft het maar over koningin Maxima. Dit hebben we toch nooit gedaan? De echtgenoten van koning of koningin zijn toch gewoon prins of prinses?
Waarom is het dan nu ineens koningin als het om deze Argentijnse dame gaat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2013 om 00:19

Jansjerommy

Daar kan heel wat meer.===
Als iets kan, wordt meteen duidelijk wie daar niet mee om kan gaan.
Vanavond keek ik naar de TV-show met Ivo Niehe. Daarin was de actrice uit de Plus reclame en van o.a. Sister Act, Esmee van Kampen. Een mooie vrouw van het 'rubens'-type. Zij is via Twitter bedreigd vanwege haar stevige uiterlijk, puur omdat het kan.

Wie legt me dit toch eens uit.

"De koningskinderen kunnen op internet echt wel wat ergere dingen over zichzelf vinden hoor"
"lees eens wat andere fora. Daar kan heel wat meer. En dan zit er nog een heel segment onder waar de honden geen brood van lusten"
Dat vind ik altijd zo apart. Het is niet zo erg wat wij doen "want het kan nog veel erger"?? Ik snap die gedachtengang nooit. Wie legt me dat toch eens uit.

Ely

Ely

01-04-2013 om 13:15

Bij deze dan jansjerommy

Als ik iets lelijk vind is het wel de gedachtengang die je in jouw posting laat zien. Mensen als de prinsjes hebben nooit een keuze gehad om ten prooi te vallen aan dit soort uitingen of niet. Rekening houden met gevoelens van anderen- ook al doen anderen dat niet- heeft mi weinig met naïviteit te maken. Schermen met wat anderen doen dan weer wel.

Ik snap helemaal niets van die neiging om je anoniem, publiekelijk uit te laten publieke figuren, al helemaal niet kinderen. Het zegt toch alleen maar wat (weinig fraais) over jezelf? Waarom doe je het dan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Stenna

Stenna

01-04-2013 om 17:58

Waarom, misschien

Daar moest ik even een tijdje diep over nadenken, waarom ik soms zulke dingen zeg over kinderen. (nogmaals: normaal gesproken alleen in privekring, niet tegen henzelf of hun ouders). Ik denk dat de reden is dat ik niet zo zwaar til aan mooi of lelijk. En daarom misschien niet het punt zie daar niet iets over te vinden., dat eigenlijk ook niet schokkend vind. Zo veel kinderen zien er niet uit, waarom mag je dat niet zeggen en wat maakt het uit: het kan nog erg veranderen en ze kunnen om zoveel redenen leuk, lief, grappig of anderszins waardevol zijn. Mijn eigen kind durf ik ook wel een lelijke kleuter te noemen destijds, met zijn bolle toet, schele oogjes, overbeet en altijd gescheurde broeken. Helemaal goed gekomen hoor, met groeispurt, beugeltje en lenzen. En hij was toch een zeer geliefde kleuter: ondernemend, grappig, slim. Dus waarom dat minpuntje ontzien. Ook ons peuterbuurmeisje is geen beauty om te zien, haar moeder zegt het overigens zelf (ik niet!), maar ik vind het een geweldig leuk kind verder, soort Pipi Langkous. Etcetc. Dus ik denk dat we ook niet te zwaar moeten tillen aan het uiterlijk van de prinsesjes en of ik (of anderen) dat nou wel of niet mooi vind. Ieder zijn mening / smaak, het maakt eigenlijk niet uit. Als ze net zulke sterke, slimme vrouwen worden als hun moeder maakt het al helemaal niet meer uit. Ik had mijn mening alleen niet op een forum moeten zetten, dat klopt.

JansjeRommy

JansjeRommy

01-04-2013 om 21:34

Prive praat

Ik vind het niet goed en ik doe er ook niet aan mee, als je goed gekeken hebt kun je dat ook zien, ik vind alleen de brave foei foei reacties een beetje vermoeiend. En ik snap niet dat mensen denken dat dit die arme prinsesjes gaat kwetsen, dan is er wel meer te vinden. Veel mensen hebben niet alleen nobele gedachten, en daar kun je in mijn ogen ook wel wat meer losjes mee omgaan, maar ik zie het al, dat is niet aan iedereen besteed.

Ely

Ely

01-04-2013 om 21:40

Stenna en jansjerommy

Stenna: vziw ken je de prinsesjes niet dus het verhaal van 'lelijk maar...' kun je niet compenseren met wat je bij de anderen achter de maar schrijft. Je beeld is dus onvolledig en blijft hangen in het negatieve.

Jansjerommy : 'Veel mensen hebben niet alleen nobele gedachten, en daar kun je in mijn ogen ook wel wat meer losjes mee omgaan, maar ik zie het al, dat is niet aan iedereen besteed'.
Nee, aan mij is het niet besteed. Ik zie écht niet in wat je ermee opschiet. Het is allang bewezen dat je negatief uitlaten over anderen, ook online, een negatieve invloed heeft op jezelf en op je lezers. Dus nogmaals: waarom doe je dat?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-04-2013 om 00:45

Privé praat

Heel eerlijk praten we binnen het gezin ook wel eens onaardig over andere mensen. Maar ik zou de dingen die wij thuis zeggen nooit naar buiten toe herhalen. Ten eerste omdat ik weet dat het niet aardig is, maar ook vanwege de gedachte dat de mensen die mij grapjes horen maken over het uiterlijk van in dit geval de prinsesjes, zich af kunnen vragen of wij hen ook belachelijk maken achter hun rug om. Dat zou ik heel vervelend vinden, dus voorkom ik het liever door mijn woorden iets vriendelijker te houden.

Jansjerommy

Ik heb heel goed gezien dat jij zelf dat soort dingen niet zei. Ik vind alleen je gedachte van "anderen doen het ook, en erger, dus maakt het niet uit dat wij het ook doen" heel raar.
Volgens mij - klinkt zwaar, weet ik, maar toch - gaat de wereld aan zulke gedachten ten onder.

Stenna

Maar Stenna als je niet zo zwaar tilt aan mooi of lelijk, dan zou ik verwachten dat je er ook geen opmerkingen over maakt. Want dan lijkt het niet zo belangrijk te zijn. Maar "zo lelijk, zo zielig" laat volgens mij zien dat het er toch wel toe doet. Of lees ik dat gewoon verkeerd?
Mensen die er echt niet zwaar aan tillen, zouden denk ik geen opmerkingen erover maken.
Maar zoals ik al zei ik kan je spijt om het hier op een forum te doen wel erg waarderen.

JansjeRommy

JansjeRommy

03-04-2013 om 08:34

Geerke

Ik ben blij dat jij iig leest. Je punt snap ik zeker, maar ik verbaasde me in dit draadje over de naieviteit. Alsof een opmerking over de prinsesjes hier weggehaald zou moeten wordenvoor als de prinsesjes ooit gaan kijken. Dat getuigt van wel erg weinig realisme over wat er zoal verder gebeurt. De begin bij jezelf gedachte is heel sympathiek, maar ook in mijn ogen te simpel helaas. Bovendien zie je zelfs al hier op het forum hoe snel dat uitloopt op anderen subtiel de les lezen vanuit een soort moralisme. Maar je kunt er moelijk tegen zijn en ik probeer de regel zeker ook toe te passen in mijn leven.

Relithe

Relithe

05-04-2013 om 09:52

Uiterlijk en maxima

Mensen die commentaar hebben op het uiterlijk van een ander zijn niet blij met zichzelf of in dit geval hun kinderen..
Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Er zit altijd jaloezie achter..
Ik hou niet van het koningshuis, vind het uit de tijd en nergens op slaan maar Maxima vind ik een erg leuke en lieve vrouw. Ze lijkt met totaal geen type wat het hoog in naar bol heeft, ik vind het een vrouw net als vele anderen.
Ik heb zelf ook veel met jaloezie van andere vrouwen te maken en ik kan uit ervaring zeggen dat dat niet fijn voelt..
Gelukkig weet ik inmiddels dat het niets over mij zegt maar dat de ander een probleem heeft maar leuk is het niet dat mensen vanalles van je denken of vinden wat totaal niet klopt met de werkelijkheid.
Ik denk dat Maxima best sterk in haar schoenen moet staan..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jansjerommy

dank voor je reactie!

Liever president dan?

Als we geen koning hebben dan hebben we een president. Iedere vier jaar verkiezingen en wijIgingen in het personeel rondom president. Ik heb gehoord dat dat allemaal nog veel meer kost dan het koningshuis. Daarbij komt dat het koningshuis veel aan pr doet voor nederland en het bedrijfsleven toegang geeft tot mogelijkheden in andere landen ( bij staatsbezoeken gaat vaak een hele riedel onrnemers mee, is niet voor niets).

Er zillen altijd mensen luxer lieven dan jij. Maar in plaats van naar boven kijken en boos zijn dat je dat niet heb kun je ook naar onderen kijken en blij zijn met wat je wel hebt.

ekeim

Onzin

dat je kritisch kijkt naar een post wat geld kost versus wat het opbrengt lijkt niemand aan te willen.

En dat het GEEN vestzak broekzak is wat ik eerder al zei daar gaat ook niemand op in. Elke ambtenaar in NL betaald belasting over het inkomen, betaald hypotheek als dat nodig is.

De Engelse koningin is een tijd geleden ook belasting gaan betalen.

En nee ik zit niet te wachten op een president zolang we enigzins mensen met een vlekkeloos imago op de troon hebben zitten, maar dat is dus de essentie, de monarchie in deze vorm werkt alleen als ze zich gedragen en dus niet al te veel villa's in Mozambique kopen en zich dus vooral "lief, normaal en leuk"gedragen. En dat bepaalt het volk dus wat natuurlijk totaal anders zal zijn als we wel een coke snuivende hoerenlopende ellendeling moeten subsidieren zoals dat in Belgie plaats vindt. Dus het gaat om de individuele poppetjes en dat kan gewoon echt niet meer.

En verder, aub hou op met die gouden koets, jemig dat vind ik de Sinterklaasintocht voor volwassenen.

En ik ben inderdaad jaloers op Maxima die al die waanzinnig interessante mensen ontmoet, vraag mij dan wel af of ze inhoudelijk daar zo veel aan levelt en nee zij kan er niets aan doen dat ze uit de upperclass van Argentinie komt en een erg foute vader heeft, maar kom op mensen, het is een sprookje die we op buitenlandse missies sturen maar feitelijk doet het bedrijfsleven zoveel pr zelf dat we dat koningshuis of een president ook niet nodig hebben.

Fiorucci

Fiorucci

10-04-2013 om 16:36

Manda

En waarom zou ze daar niet ínhoudelijk aan levelen? Het is een goed opgeleide vrouw.

Omdat

dat wat die echt speciale mensen die zij ontmoeten een heel andere achtergrond, geschiedenis en inzet hebben getoond op vlakken waar maxima en willem zich nooit ook maar een fractie over hebben hoeven nadenken of inzetten. Dus mensen die zich in hebben gezet voor vrijheid, gelijkheid, onrecht, armoede etc.

En dat

bedoel ik met aanwaaien. En natuurlijk doe je dat wat je kan vanuit je eigen achtergrond en mogelijkheden. Maar wat doen ze nou eigenlijk ?

Liever Mabel op de troon !

Ely

Ely

10-04-2013 om 19:51

Sorry manda

Maar je komt zo groen van jaloerzie en zuur over dat ik moeite heb erdoorheen te lezen.

Net als jij moet de koninklijke familie roeien met de riemen die ze hebben vwb geschiedenis en afkomst. En weigeren met mensen te praten omdat je verwacht niet met ze te kunnen 'levelen' omdat jij toevallig een bepaalde -andere- afkomst hebt lijkt me ook niet een aanbevelenswaardige actie. Voor niemand niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chantal

Chantal

10-04-2013 om 20:36

Manda

"En ik ben inderdaad jaloers op Maxima die al die waanzinnig interessante mensen ontmoet, vraag mij dan wel af of ze inhoudelijk daar zo veel aan levelt"

Wat zegt deze uitspraak over jou zelf? Misschien moet je dat - en ik ben nu echt bloedserieus - eens in alle rust afvragen.

Ik heb je hier leren kennen als een enigszins manisch persoon. Je beleeft pieken en dalen behoorlijk intens. Ik denk dat achter je uitspraken hier onvrede over je eigen leven schuil gaat.

Groet Chantal (die alleen jaloers is op het kledingbudget en de personal shopper van Maxima)

Ehm chantal

Ik dacht dat het beter was niet allerlei bij elkaar gelezen info uit andere draadjes te gaan gebruiken in een andere draad. Maar los daarvan.

Ik kan wel begrijpen wat Manda zegt. Er speelt zoveel in die 'hogere regionen' waar wij niets van weten. En dat kost een hoop geld, en dat heeft meer met politiek en gedoe te maken dan de meeste burgers willen weten.

En dat de interessante helden voor de gewone burger onbereikbaar zijn en blijven, maar voor allerlei 'statusbezitters' wel bereikbaar, kun je toch ook jammer of scheef of whatever vinden?

Hopeloos

naief te blijven zeuren over mijn postings in de trant van een peroonlijke jaloezie, blijkbaar is het gros van de mensen in deze draad niet in staat te reageren op de argumenten die ik in een breed kader heb proberen te zetten te lezen en te begrijpen.

Wat al aan geeft dat de interesse ins ons koninklijkhuis blijkbaar niet verder gaat dan willen weten hoe de prinsesjes gekleed zijn. Overigens iets wat dan persoonljk weer totaal niet intrigeerd.

Maar goed ik merk dit laatste tijd vaker op het forum, jammer, ik mis de inhoud en zodra je kritisch wordt verzanden mensen in persoonljke sneren die totaal niet on topic zijn en verre van interessant zijn om te lezen en dus te reageren.

Dus nee, ik denk dat ik het voortaan lekker hou bij informatie over praktische zaken en nog minder hier mijn informatie ga halen.

Manda

Ik zal niet zeggen dat je jaloers bent. Ik ken je niet. Je wekt de indruk dat je graag inhoudelijk wil discussieren.

Maar het komt op mij toch meer over als afgeven op, dan een echt afgewogen mening over het koningshuis. Je opmerking over de gouden koets is ook niet bepaald inhoudelijk hoor "En verder, aub hou op met die gouden koets, jemig dat vind ik de Sinterklaasintocht voor volwassenen."

Het is denk ik meer de toon van je waar mensen hier over vallen dan wat je bedoelt te zeggen. Maar ik kan ernaast zitten.

Ely

Ely

10-04-2013 om 23:57

Sorry manda

Maar die van het jaloers zijn heb je er zelf ingebracht en aardig stevig ook.
Daarnaast herken ik je punt dat je een breed kader geeft maar onder inhoud versta ik iets anders dan Sinterklaas vergelijkingen en kreten over Mabel met uitroeptekens.
Wat allemaal niet uitmaakt want het bestaansrecht van dit forum is deels gestut op het oneens zijn met elkaar, lijkt mij. En dat je je dan zo heerlijk kunt verbazen over de ander, toch?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-04-2013 om 01:12

Inhoudelijk manda

Het is een aanname van jou dat Maxima zich nooit heeft ingezet voor of nagedacht over mensen, die die zich in hebben gezet voor vrijheid, gelijkheid, onrecht, armoede etc. Dat weet je niet. Ze heeft als studente Engelse taalles gegeven aan kinderen en volwassenen. Vast geen volwassenen uit die rijke kringen van haar. Ik geloof dus niet dat je haar kunt verwijten dat ze met haar neus omhoog over de wereld heeft gestampt voor ze WA leerde kennen.
Wat de gouden koets betreft, mag je ervan vinden wat je ervan vindt. Dit soort tradities zijn de franje in onze maatschappij, niet noodzakelijk, maar het maakt het allemaal wat leuker (voor veel mensen). Je hoeft er niet naar te kijken als je niet wilt, maar het zou wel aardig zijn als je de liefhebbers van die franje in hun waarde laat.
Dat je de invloed van de koningin/koning op de Nederlandse economie zo onderschat, gooi ik maar op gebrek aan inzicht in hoe dat soort zaken werken.
Het huis in Mozambique kun je een misser noemen, maar dat is gecorrigeerd. Ze hadden ook een dikke middelvinger kunnen opsteken, maar dat is niet gebeurd. De koninklijke familie is besmet met het 'Afrikavirus', dus het verbaasde mij eigenlijk helemaal niet dat ze juist in een Afrikaans land een vakantiewoning wilden hebben. Even los van of die keus verstandig was of niet.

Fiorucci

Fiorucci

11-04-2013 om 07:17

Manda

Als je weinig weet over iemand, dan vraag je ernaar. Juist dan ontstaat een interessant gesprek. En denk je nou echt dat iemand als Maxima blanco in een gesprek stapt? Iemand in haar functie verdiept zich van te voren in de personen die ze zal ontmoeten.

Stenna

Stenna

11-04-2013 om 09:29

Maakt niet uit

Wat Maxima (of Beatrix, of Mabel, of wie dan ook in het koningshuis) allemaal kan en gedaan heeft. Persoonlijk ben ik wel overtuigd van het niveau, de kennis en het inzicht van Maxima. Zeer sterke en slimme, goed opgeleide vrouw. Zoals er zo veel zijn. Het punt is dat ze niet gekozen zijn. Dat is waar het om draait. Ze zou prima gekozen kunnen worden tot parlementslid, minister, premier misschien wel. Maar dat is ze niet, ze is alleen getrouwd (of in het geval van Beatrix en WJ: ze zijn alleen geboren). Dat is een raar principe.

Jesse_1

Jesse_1

11-04-2013 om 10:42

Maxima niet gekozen?

Hmmm, interessant gezichtspunt. Maxima is niet gekozen door het volk, maar wel (indirect) door Beatrix. Alle voorgaande vriendinnen van WA werden niet binnen gelaten.
Maxima zou voor deze functie ook gekozen zijn door het volk vermoed ik, gezien de populariteit die ze geniet (meerderheid).

Jesse

Welke vriendin WA ook had aangedragen: zodra die langs de ballotage van de Van Oranjetjes was gekomen had de RVD heus wel gezorgd dat deze vriendin ook reuze populair geworden was. Op de juiste momenten een vertoon van intelligentie/humor/medemenselijkheid wanneer daar net even behoefte aan is, et voila. E.e.a. in nauw overleg met de familie Van O, dat spreekt voor zich.

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

11-04-2013 om 12:31

Nou

Ik geloof niet dat het ze is gelukt Mabel populair te maken.

Jesse

Dat hoefde dan ook niet. Mabel doet niet echt mee, wel in familieverband, maar niet op het nationale toneel. Dus daar hoeft geen energie in gestoken te worden, sterker nog, ze zit in Londen en ze vindt het denk ik wel best.
Was zij door de ballotage als 'vrouw van de troonopvolger'gekomen dan was ze populair geworden hoor, daar ben ik van overtuigd. Daar was dan echt wel een goed uitgekiende campagne tegenaan gegooid.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.