Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

26-03-2013 om 09:54

Waarom koningin maxima?

Het valt me iedere keer weer op. Iedereen heeft het maar over koningin Maxima. Dit hebben we toch nooit gedaan? De echtgenoten van koning of koningin zijn toch gewoon prins of prinses?
Waarom is het dan nu ineens koningin als het om deze Argentijnse dame gaat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat mij

een keer tegenviel van Maxima was dat ze 'en dat is media dus geen idee of het goed is verteld'rond heeft bazuind in New York toen ze daar nog werktte "ik word koningin" en in die zin denk ik dat Maxima uit ambitie getrouwd is met Willem en niet omdat ze het zo bijster interessant vond om Nederland te vertegenwoordigen.

Willem heeft wel een maatschappelijke 'stage' gelopen door een verpleegkundige in Afrika te ondersteunen bij veldwerk, iets wat ik goed en inhoudelijk interessant vond, goed om die vorming te krijgen als je staatshoofd wordt, je zal namelijk dat hele volk moeten 'vertegenwoordigen' en dat kan mi niet als je alleen maar uit te upperclass van Argentinie komt en altijd gewend bent geweest allerlei privileges te genieten. De Zweedse krronpinses vind ik idem een interessante vrouw, vooral de manier waarop zij tussen het volk staat en ook gevoelig is voor onderwerpen zoals duurzaamheid, milieu, diversiteit.

Peroonlijk vind ik Mabel een heel interessante begaafde vrouw die niet terug deinsd voor een discussie, niet voor niets zat zij bij The Elders ipv Maxima. Maxima vond ik buitegenwoon zwak toen ze haar keutel weer terug trok over 'DE Nederlander bestaat niet', een gemiste kans, juist zij zou dan zo'n punt moeten verdedigen en beargumenteren, want ze heeft namelijk inhoudelijk gelijk, DE nederlander bestaat inderdaad niet net zoals DE argentijn niet bestaat.

Jesse_1

Jesse_1

11-04-2013 om 16:04

Lol manda

Mabel is zeker een interessante en begaafde vrouw. Als je kijkt naar haar mannen-verleden, vermoed ik niet dat haar oog ook op JF was gevallen als hij geen prins was geweest. (Vooroordeel).

Jesse_1

Jesse_1

11-04-2013 om 16:34

Overigens

Het is bekend dat macht erotiseert.
Al die beroemdheden (in zn algemeenheid) hebben niet zoveel aandacht omdat ze zo mooi zijn.

P

P

11-04-2013 om 16:51

Wauw manda

Dus jij baseert alles op iets wat je viavia gehoord/gelezen hebt en volledig uit zijn verband getrokken kan zijn of wellicht gewoon een grapje.

Wat zegt DAT over jou?

Maylise

Maylise

11-04-2013 om 18:31

Natuurlijk

wilde Maxima graag koningin worden. Daarom is ze uiteraard met WA getrouwd.En best hoor. Waarom niet. Als we er toch een moeten hebben dan maar iemand die het graag wil. Het volk is er tevreden mee blijkbaar.

sinas

sinas

11-04-2013 om 20:01

Mijn dochter wil prinses worden

Volgens mij willen veel meisjes dat. Als dat het criterium is een verhaal wat misschien niet eens waar is Manda?

P

P

11-04-2013 om 20:58

De vestzak broekzak?

Sorry Manda ik heb gemist dat je blijkbaar een reactie gaf op mijn vestzak/broekzak verhaal maar wat was die reactie dan?

Als de overheid besluit dat Lex en Max het met 1 miljoen (ik noem maar wat, geen zin om het uit te zoeken) per jaar moeten kunnen doen en ze besluiten om belasting te hebben zodat ze nog maar 650.000 over houden dan gaat gewoon dat bedrag van dat miljoen omhoog. Dat bedoel ik met vestzak broekzak. Wat wilde je daar over zeggen dan?

Wauw p

wat zegt het over jou dat je bla bla bla.

Kijk dit is mijn stijl niet, ik hou niet van dat soort persoonlijke geprik over en weer, daarvoor kom ik hier niet, dus laat maar P, heb dus geen zin in een discussie met jou, want het blijft zo persoonlijk.

Kijk dat ik nu verwacht weer weg gezet te worden als een manische rancuneuze jaloerse puber met een vaag baantje moet iedereen lekker zelf weten, dat is blijkbaar wat jullie eruit willen halen.

Fiorucci

Fiorucci

12-04-2013 om 07:18

Manda

Maar...hebben de ouders van Maxima niet gewoon gedaan wat wij onze kinderen ook toewensen? Een goede school, het liefst de beste die we kunnen vinden. Het mag nog wat kosten ook.

Stelle

Stelle

12-04-2013 om 10:09

En ik..

... snap al dat gedweep met maxima ook niet zo, hoor. vrij standaard corpstype waar er zoveel van rondlopen toch? en ik geloof ook best dat ze heel goed wist wie ze aan de haak sloeg met w.a., en dat zijn sprankelende persoonlijkheid daar niet direct de belangrijkste reden voor was. maar who cares, zij liever dan ik. vind dat zoveel-miljoen-per-jaar (of hoeveel het ook is) en fijne paleis niet echt opwegen tegen het moeten baren van w.a.'s kinderen en wat daaraan vooraf moet zijn gegaan

Stella

oh ik heb nu iets op mijn netvlies wat daar zsm van af moet

Stelle

Stelle

12-04-2013 om 10:29

Manda

met excuses voor de visueel ingestelde forumbezoekers...

Tijgeroog

Tijgeroog

12-04-2013 om 10:52

Stella

Dank voor je succes.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-04-2013 om 10:52

Hmz...

Succes moest excuses zijn...

Voordelen

Ik vind Maxima een prima aanstaande koningin. Waarom zou ze nog meer maatschappelijke verdiensten moeten hebben dan ze nu al heeft?
Ik vind een koningshuis een voordeel en hopelijk blijft het draagvlak voor ons koningshuis in Nederland zo hoog als het nu is.
Jammer vind ik de neiging om elk laatste stukje invloed op de politiek weg te halen. Voor mij kan een koningshuis juist een stabiliserende factor zijn in de politiek omdat ze boven de partijen staan, ook al hebben ze vast een eigen mening.
Een koningshuis is vast niet logisch maar het werkt juist heel goed. Verder zijn het natuurlijk ook maar gewone mensen, maar wel levenslang voorbereid op een leven van vertegenwoordiging en diplomacy. Daar verdienen we veel geld mee.
En prinses Maxima is een prettige persoonlijkheid en een intelligente vrouw en moeder, een aanwinst. Misschien spreekt Willem Alexander minder tot de verbeelding maar ik denk dat hij net zo goed een goede achtergrond en opleiding en persoonlijkheid heeft om Nederland goed te vertegenwoordigen. Het is misschien juist wel een voordeel dat hij minder uitgesproken is. Een opgewonden standje zou je ook niet willen.
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/samenleving/nadelen-koningshuis-volk.241743

Stenna

Stenna

12-04-2013 om 22:07

Erven, kiezen, verdienen

Ik blijf erbij: het gaat erom dat ze niet gekozen zijn. Door het volk, op democratische wijze. Door een democratisch systeem komen in principe de besten boven drijven voor zo'n job. In elk geval degenen die de meeste mensen de beste vinden. Dus bepaalt door prestatie. Niet door erfrecht. Bij ge-erfd koningschap kan de een ook zeer geschikt blijken. Maar ook de ander niet (Willem III). Het punt is dat je de slechte niet weg kunt stemmen. En dat voor de goeden misschien nog betere beschikbaar waren. Maar die kun je niet verkiezen. Het is gewoon een raar middeleeuws iets, zo'n familie die een positie erft in plaats van wint/verdient, in min of meer eerlijke competitie

Precies

en laat ik dan Maxima niet geschikt vinden.

Of het is, ik vind de rol die ze spelen niet geschikt.

Ja ik vind het ook, die hele monarchie, nee, doe weg aub we zijn echt een paar eeuwen te ver daarvandaan geraakt met onze democratie ene mensenrechten, het is ergens ook gewoon inhumaan.

En verder, het is te genant om die sinterklaastocht weer op tv te zien langs komen ja, dat vind ik, dat is mijn associatie en die mag ik als volwassen vrouw hebben en uiten. Nou lees ik ook geen roddelbladen en zap ik direct door bij dat vreselijke blauwbloed programma van die net zo vreselijke glimmende-oogjes-door god gekozen- eo dus aan mij is het ook niet besteed die poppenkast.

nee red ze, laat ze vrij.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2013 om 00:27

Stenna

Misschien lijdt ik aan ernstige onderschatting van wat de gemiddelde Nederlander de beste vindt voor het presidentschap, maar ik heb daar totaal geen vertrouwen in. Je zal maar zo'n populist als Wilders als president krijgen... Dan toch maar liever een koning die van kindsafaan weet wat hem te wachten staat.

P

P

13-04-2013 om 09:30

Manda

Jammer dat je niet in gaat op het vestzakbroekzak verhaal omdat ik ook op iets anders reageerde.... nu snap ik werkelijk niet waar jij een probleem mee hebt.

Verder: wat heb jij toch voor vreselijks met Sinterklaas meegemaakt dat de sinterklaasintocht te genant is om naar te kijken? Verder: denk jij werkelijk dat wij allemaal die roddelbladen lezen en naar Blauwbloed kijken? Echt?

Stenna

Stenna

13-04-2013 om 11:47

Kleinzoon van amalia

Kaaskopje, Wilders heeft bij lange na geen meerderheid en ook nooit gehad. Gelukkig komt in ons systeem vrijwel altijd een gematigde premier boven drijven. Er is verder geen enkele garantie dat er niet een keer een nog veel ergert type dan Wilders de troon erft (Amalia's kleinzoon ofzo). En daar is dan niks tegen te doen, ze kunnen de verkiezingen niet verliezen of hun kabinet ontbinden.
Maar goed, mijn overtuiging gaat eigenlijk niet zozeer om personen maar om het principe / het systeem

Inhoudelijk, hm

"En verder, het is te genant om die sinterklaastocht weer op tv te zien langs komen ja, dat vind ik, dat is mijn associatie en die mag ik als volwassen vrouw hebben en uiten."
Ja tuurlijk is dat je goed recht, om te zeggen wat je vindt. Of de rest het ermee eens is of niet, dat staat er los van.
Maar noem jezelf dan niet inhoudelijk bezig.

De intocht

het gezwaai met vlaggetjes, het bijna hysterisch blij doen.

Ik hou er gewoon niet van, doet mij ook NoordKoreaans aan, dat massale geadoreer naar een ultieme familie.

dat is wat er mis aan is, je mag ook geen kritiek hebben want je meot het leuk vinden.

laat ik het dan de verplichte carnaval op de kleuterschool noemen, toen voelde ik mij ook al zo ellendig, iedereen vond het leuk maar ik voelde mij doodongelukkig in die gek doenerij met lelijke kleding aan. En ook heel genant om je geliefde juf opeens als een slecht gesminckte clown de polonaise te zien dansen, ja genant.

nee, laat mij dan gewoon maar niet inhoudelijk zijn, ik heb het er niet mee, vind het ergens dus ook eng als je verplicht iets leuk moet vinden, mee moet zwaaien omdat iedereen dat doet om je heen.

persoonlijk snap ik Friso dan ook die als puber met zijn middelvinger omhoog vanaf dat balkon terug zwaaide (middelvinger natuurlijk keurig achter het balkonhek zodat niemand het zag). of zoals Claus iets in de trant van 'wees blij dat er iemand is die het uberhaupt wil doen'.

laat ze vrij aub, het is ook zielig dat die Amalia straks verplicht mee moet doen aan die carnaval, camera constant erop en maar zwaaien, zwaaien en lachen. Nou misschien gaat ze het niet doen later, gelijk heeft ze en misschien treft die 2e het dan met een mediageile, positiegeile partner die het wel leuk vindt om mee te hossen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-04-2013 om 00:43

Stenna

Ik noemde Wilders even als 'stel je dat' voorbeeld. Ik vind het wel veilig dat ons staatshoofd over het algemeen boven de politiek staat, althans niet uit een bepaald politiek nest komt, en bovendien een belangrijke rol speelt bij de pr van ons land.
In de VS zie je hoe een land staat of valt met de president die er zit. Ik heb nu niet te klagen, want voor zover mijn kennis gaat van wat goed of slecht is, ben ik blij dat Obama daar nu aan de touwtjes trekt. Nee dan in Rusland met Poetin. Een KGB'er in schaapskleren. Ik vermoed dat een president in een land als de onze de macht niet zo naar zich toe kan trekken, maar toch heb ik liever een koning/koningin die een hoofdzakelijk ceremoniële functie heeft en ons land net even dat beetje meer aanzien geeft dan met een president waar niemand de naam van onthoudt, omdat hij met vier jaar alweer weg moet.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-04-2013 om 00:45

Oh ja amalia's kleinzoon

Die maak jij toch niet meer mee Stenna

Fiorucci

Fiorucci

14-04-2013 om 09:08

Nou kaaskopje

Als Amalia opschiet en haar kind ook....ik hoop er nog te zijn hoor over 45 jaar!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-04-2013 om 10:36

45 jaar

Pfff dan ben ik 97. Als WA er 30 jaar over doet en Amalua ook zijn we 60 jaar verder.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-04-2013 om 10:37

Amalia

...

Maylise

Maylise

14-04-2013 om 11:27

Kaaskopje

Als we zouden kiezen voor een republiek waarom zouden we dan ook gelijk voor een presidentieel stelsel moeten kiezen? Natuurlijk het zou kunnen maar het lijkt me geen logische keuze. Waarom zouden we het niet gewoon houden bij een parlementair stelsel en voor de kwestie staatshoofd bijvoorbeeld het zwitsers model of het duits of italiaans model? Waarom gelijk kiezen voor een machtige president en een presidentieel stelsel? Niet dat daar op zich iets mis mee is maar het past niet in onze (huidige) politieke cultuur.

Fiorucci

Fiorucci

14-04-2013 om 12:29

Kaaskopje

Mijn opa is 98, dus ik heb misschien wel goede genen..

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

14-04-2013 om 12:48

Manda

Iedereen heeft recht op een eigen mening.

Maar als ik jouw agressief-negatieve oordeel lees over Maxima en de mensen die hebben besloten wél plezier te beleven aan 30 april, krijg ik een beetje medelijden met je (al zal je dat niet nodig hebben). Hoe sta jij in het echt in het leven? Iemand die zo schrijft over anderen, over hun functie, over wat ze wel of niet leuk vinden (30 april), zo vol zuur en oordelend... En niet in een opwelling, maar telkens weer opnieuw.

Je hoeft het er echt niet mee eens te zijn dat Maxima is wie ze is, je mag dat hele koningshuis onzin vinden, je kan die hele 30 april een kermis vinden waar je niks mee te maken wil hebben, je bent vast niet de enige maar de manier waarop je het telkens weer (dus niet eens in een opwelling) beschrijft zet jou telkens weer neer als een heel verzuurd mens met een boel negativiteit in zich, plus een boel traumatische ervaringen. Dat carnaval op school heeft er blijkbaar zo diep ingehakt dat je dat hele koningshuisgedoe wegzet als Noord Korea, eng en verplicht, en de mensen die daar vrijwillig (!!!) plezier aan hebben net zo negatief beschrijft! Niemand komt jou arresteren als je niet mee wil doen, blaas het dan ook niet zo op!

Een mening, prima, tegen het koningshuis zijn, best, niks van 30 april willen weten, begrijpelijk. Maar dit is het afreageren van traumatische persoonlijke gevoelens (een kindercarnaval die voor jou blijkbaar heel bedreigend is geweest) en er volkomen irrelevante dingen bij halen zoals het vergelijken met Noord Korea en suggereren dat mensen die dat hele koningshuisgedoe wél leuk vinden daartoe verplicht worden of zwaar gestoord zijn. En daar schiet je behoorlijk in door... Van mij mag je maar ik vind het zo rot voor jou dat je er blijkbaar zo mee zit dat je het nodig hebt om zo agressief te schrijven over dit onderwerp.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.