Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

01-09-2014 om 11:17

wandelen: opbouwen

Ik wil proberen mijn wandelingen wat langer te maken. Tot nu toe haal ik 5 kilometer net. Ik wil dat het liefst uitbouwen. In de laatste week van september is er een wandeling van 20 kilometer die ik heel graag wil lopen. Ga ik dat redden? Hoe moet ik de komende weken trainen om dat voor elkaar te krijgen? Of moet ik het niet doen?


Bellefleur

Bellefleur

02-12-2014 om 08:32

Dinsdag

Wandelaar, veel succes met je wandeling vandaag.

Wandelaar

Wandelaar

02-12-2014 om 12:42

Lief

Wat lief dat je er aan dacht. Ik ben net terug en het was heerlijk. Droog en niet te koud, heerlijk in de natuur. Meteen bijgepraat dus ook mijn hart voelt wat lichter aan. Volgende week gaan we weer Hopelijk kan ik nu de weg naar boven blijven volgen.

amk

amk

02-12-2014 om 12:53

Top

Goed gedaan!!

Bellefleur

Bellefleur

02-12-2014 om 13:18

wauw

Goed gedaan. Volgende week weer. En misschien, misschien als je zin hebt om tussendoor een wandelingetje te maken... Gewoon gaan!

Bellefleur

Bellefleur

05-12-2014 om 09:56

Mijn beurt

Geen sport deze week. Geen fietstochten, geen wandelingen. Mijn energie is weg. Ik doe niets anders dan tv-kijken.

Wandelaar

Wandelaar

09-12-2014 om 10:54

Time out

Soms kun je dat hebben Bellefleur. Geef jezelf even de ruimte en pak het dan weer op Ik zie nu ook dat ik heb gezwelgd in mijn ellende totdat ik er redelijk klaar mee was. Toen heb ik mijn leven weer opgepakt en zie, er gebeuren ineens allemaal mooie dingen. Alleen het wandelen is nog niet wat het was. Op het moment ligt dat ook even lastig ivm geplande zaken enzo maar in januari ga ik weer beginnen. Moet ook wel want ik ga een Kennedy lopen.
*sprak zij met een overtuiging die ze niet voelt* Vorig jaar heb ik een halve Kennedy gelopen en vanaf toen wil ik een hele doen. Dus vanaf januari ga ik weer gewoon trainen en geen gemiep meer over ellende en geen zin
Jij ook bedankt AMK

Bellefleur

Bellefleur

10-12-2014 om 07:31

Hoe?

Er gebeurt thuis en op het werk teveel om vrolijk te kunnen gaan wandelen. Ik weet niet hoe ik het moet oppakken.

zebra

zebra

10-12-2014 om 09:23

deze week en de komende weken

geen wekelijkse wandeling, deze week te slecht weer en de komende 2 maandagen kan ik of mijn wandelmaatje niet. Wel heb ik voldoende beweging door mijn bijbaan dus mijn conditie gaat niet ineens achteruit. Eind december of begin januari pakken we de draad weer op met de wekelijkse wandelingen.

amk

amk

10-12-2014 om 09:48

Bellefleur

je hoeft ook niet 'vrolijk' te gaan wandelen. Bij mij helpt het juist als ik helemaal niet lekker in mijn vel zit of het te druk is. (ik doe het ook wel op mijn werk, of ik word door mijn manager weggestuurd om even naar een ander gebouw te lopen (+/- 1km)
Op een bankje in het park gaan zitten met een thermosje thee of koffie helpt vaak ook wel om weer wat lucht te krijgen.

En een virtuele knuffel vanaf hier.

Bellefleur

Bellefleur

11-12-2014 om 09:10

Vrolijk

Ik heb mezelf in m'n nekvel gepakt, en gisteren 10 km gewandeld. Niet vrolijk, maar op de een of andere manier knap ik er wel van op.
En zaterdag verplicht ik mezelf om een lange wandeling te maken: 25 kilometer. Die knuffel van jou: dat helpt. Daar was ik aan toe.

amk

amk

11-12-2014 om 10:56

Goed zo!

Nu niet gaan overhaasten, alleen 25 als je dat gewoon red. 15 is ook mooi, het gaat er om dat je aan het bewegen bent.

Als je aan het eind je beter voelt dan er voor is het goed. Moe mag, dat hoort er bij, maar vooral beter.

Nog maar een knuffel dan. en een high five want je hebt het toch maar gedaan.

Ik had gister geen zin in badmintontraining maar heb toch mijn sportspullen maar aangetrokken voor dochter en ik opgehaald werden.
Ben wel de baan op gegaan en toen vond ik het ook wel weer leuk en erg vermoeiend (was een tactische looptraining)

Ik merk een gebrek aan conditie. En iemand heeft me tussen neus en lippen nog uitgedaagd voor deelname aan de zandvoort circuit run. (dat is 5 km) in maart. Nog maar even over nadenken zo bij de eerst kerstlunch.

Wandelaar

Wandelaar

12-12-2014 om 10:26

Gisteren

heb ik lekker gewandeld met een vriendin. Maar 7 km maar het deed goed Van mij ook een dikke knuffel Bellefleur. Wat goed van je dat je gewoon bent gegaan. Top En natuurlijk ook voor AMK en Zebra.
Ik heb weer afgesproken voor donderdag en dat blijf ik voorlopig nog wel even zo doen. Denk dat het verstandig is om een stok achter de deur te blijven houden voorlopig

Bellefleur

Bellefleur

15-12-2014 om 09:12

Gehaald. Het was een saaie tocht. Ik ben om kwart voor acht 's ochtends begonnen. Ik heb geleerd dat in het donker wandelen niet leuk is. Ik werd enorm draaierig, en heb heel wat keren op het punt gestaan om naar huis te gaan. Toen het licht werd, knapte ik op. Twee fikse regenbuien, en daarna zon. Nadeel van deze route was dat er geen enkel cafeetje was waar ik koffie kon halen. Omdat het zo regenachtig was, ben ik ook niet op een bankje gaan zitten. Heb dus alle 25 achter elkaar door gewandeld. Het doel was een museum, met een leuke lezing. Ik was ruim op tijd. En had dus alle tijd om uitgebreid koffie te drinken. Dat vond de baliemedewerker wat verwarrend. 'maar wilt u niet eerst de expositie zien? Nee. Eerst koffie. En daarna met de trein terug. Tevreden.
De dag er na was ik moe, maar aangezien er twee van de vier gezinsleden ziek waren, en de derde geen klap uitvoert, mocht ik het huishouden in mijn eentje opknappen.

Wandelaar

Wandelaar

15-12-2014 om 09:54

Wauw

Wat goed van jou Dat is een hele mooie afstand en zeker met die omstandigheden. Ik ben trots op je
En logisch dat je moe bent, je hebt nu echt een paar dagen nodig om te herstellen.

Bellefleur

Bellefleur

18-12-2014 om 11:25

Een Kennedy?

Wandelaar, ga je echt een Kennedy lopen? Dat is 80 kilometer! Dat is gekkenwerk
Wanneer is het evenement?

Wandelaar

Wandelaar

18-12-2014 om 18:51

Kennedy

In 2014 heb ik een halve Kennedy gelopen en ik heb me toen voorgenomen om op 4 april 2015 een Kennedy te doen. Nu heb ik dus al een tijd niet meer fatsoenlijk getraind dus ik weet niet of ik genoeg km's kan maken voor april. Als ik denk dat ik de Kennedy niet helemaal haal wordt het een halve maar ik ga in principe voor de hele.
Toen ik nog regelmatig wandelde droomde ik van ultra afstanden. Het lijkt me zo'n kick om 100 km ofzo te lopen. Ik heb trouwens afgelopen juli Nijmegen gedaan dus ik zou een Kennedy ook moeten kunnen.
Vanmorgen een lekker rondje gemaakt van bijna 8 km en wederom genoten

Bellefleur

Bellefleur

18-12-2014 om 19:07

wandelaar,

Als een Kennedy jouw droom is, moet je er voor gaan. Gewoon blijven trainen. Je hebt 3 maanden om op te bouwen. Gisteren heb je al 10 procent gedaan, mooi begin. Terwijl jij aan het wandelen bent, droom ik stiekem van... 40.

Wandelaar

Wandelaar

19-12-2014 om 13:35

Dromen

Dromen mag altijd hé
Als je echt iets wil kun je dat ook bereiken, daar ben ik van overtuigd. En ik ga ervoor. In januari begin ik weer. Even een trainingsschema bij elkaar googelen en dan lekker aan de gang. Ik heb al een beetje mijn doelen voor 2015 opgeschreven:
4 april 2015 Kennedy 80 km
14 mei Margratentocht 42 km
21 t/m 24 juli 2015 Nijmegen 4x40 km
6-9 augustus Heuvellandvierdaagse 4x42 km
27 september Mergellandtocht 30 km
3 oktober Geuldal Wandelmarathon 42 km
Op de Mergellandtocht na heb ik deze heb ik vorig jaar ook allemaal gelopen en wil ik in 2015 in ieder geval weer gaan doen. Tussendoor loop ik dan de gewone wandelingen en die variëren van 15 tot 30. Dat heb ik tot voor kort steeds zo gedaan en dat beviel goed.
Jij veel plezier met het dromen van je 40 en ga ervoor

Bellefleur

Bellefleur

26-12-2014 om 07:39

wandelen in de sneeuw

Morgen is er een wandeling gepland, van 25 kilometer. 's ochtends half zeven mijn bed uit, bus pakken van 8 uur. En dan... wandelen.
Vandaag ligt er sneeuw. Morgen verwachten ze ook. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn: wandelen in sneeuw en gladheid...

Wandelaar

Wandelaar

26-12-2014 om 18:09

Sneeuw

Sneeuw is verraderlijk. Het kan onverwacht glad zijn en kuilen zijn met een laag sneeuw er op niet zichtbaar. Als het kan, neem dan een reservebroek en -sokken mee zodat je wat droogs aan kunt trekken als je een smak maakt. Stokken zijn hier ook een stuk veiliger omdat je dan meer houvast hebt. Zorg altijd voor een opgeladen mobiel. Stel dat je alleen loopt en valt, dan kun je tenminste bellen. Door sneeuw ploegen is zwaar, neem eten mee zodat je energie op peil blijft. Drinken is nu niet zo'n punt als wanneer het warm is maar een thermosfles met warme thee oid is wel erg fijn. Kleed je in laagjes en liefst truien en vesten met ritsen. Het scheelt al als je een rits kunt opentrekken als je het warm krijgt. Smeer bevriezingsgevoelige delen goed in met vaseline, oren, neus en lippen vooral. Zorg dat je altijd iets op je hoofd hebt. Via het hoofd verlies je veel warmte.
Maar vooral, ga en geniet. Niets zo mooi als door verse sneeuw wandelen
Als ik er komen kan, ga ik zondag in Epen wandelen. Dat ligt nogal landelijk dus ik moet even kijken of de wegen begaanbaar zijn maar daar is het supermooi met sneeuw. Een klein stukje van 15 km maar om weer op te bouwen is dat genoeg.

amk

amk

26-12-2014 om 21:22

zo, hee ga je op de noordpoolwandelen?

althans daar lijkt je advies op. Zo koud is het allemaal nog, niet vaseline is pas nodig bij min 15 of zo.

Gamaschen zijn fijn omdat dan de onderkant van je broek droog blijft of trek een regenbroek aan.

Gewoon aandoen watje anders ook aan doet, je loopt je echt wel warm, en er zal echt geen meter sneeuw vallen waar je door moet ploegen, het zal hooguit wat knerpen. In het westen wordt slechts natte sneeuw verwacht. Glad kan het zijn, maar dan vooral op bruggen, met een zanderige ondergrond is het niet snel glad.

We moeten het hier nu ook weer niet overdrijven. Behalve genieten, dat kun je niet overdrijven.

Bellefleur

Bellefleur

26-12-2014 om 22:28

Goeie tips.

Ik zal zeker labello meenemen. Na de wandeling is het tijd voor het kerstdiner van 3e kerstdag. Ik zal zorgen dat ik dan een droge broek heb. ik heb vanochtend al 10 kilometer gelopen door een laagje sneeuw. Dat ging prima, al zaten er behoorlijk verraderlijke stukken in. Bijna twee keer gevallen. Gezien de temperatuur morgen zal het Noordpoolgevoel wel meevallen. Als ik na afloop bericht hoe was geweest, is het jullie wel duidelijk dat ik niet vastgevroren ben. Vanochtend was prachtig: zonsopgang, mistflarden. Ik hoop dat het morgen ook zo is.

zebra

zebra

28-12-2014 om 12:25

Bellefleur en Wandelaar

Bellefleur: hoe is het gegaan tijdens de wandeling?

Wandelaar: je hebt nogal wat doelen voor het komende jaar, chapeau! Vond het zelf al een hele prestatie dat ik een wandeltocht van 33 km volbracht had

zebra

zebra

28-12-2014 om 12:31

zelf

moest ik gisteren werken, het bezorgen van post. De sneeuw die hier gevallen was ging snel weg, dat scheelde een hoop geploeter want zo'n postboy krijg je niet makkelijk vooruit als er sneeuw ligt (wel bij een heel dun laagje). Maar onderweg wel regelmatig regen en natte sneeuw over me heen gehad, de kou viel me best mee doordat ik steeds in beweging was, was dan ook niet dik aangekleed. Doordat ik voor de zekerheid toch snowboots aan had (wel goede kwaliteit) had ik geen natte broekspijpen en droge voeten bij thuiskomst.

Postbode

Postbode

28-12-2014 om 12:36

zebra

Ik trek altijd mijn regenbroek aan bij kou en deze nattigheid, dan houd ik ook droge broekspijpen. Met snowboots lopen lijkt me niet echt goed voor je voeten?

Bellefleur

Bellefleur

28-12-2014 om 13:06

ging goed.

Geen sneeuw, alleen de wind was koud. Perfecte omstandigheden. De wandelaars liepen allemaal sneller dan ik. Ik ben met ze meegelopen, en ben mezelf tegengekomen. Om met zo´n wandeltocht mee te kunnen, moet ik mijn tempo opvoeren. Als ik snel weer herstel, heb ik komende zaterdag weer een tocht te gaan.

zebra

zebra

28-12-2014 om 14:24

postbode

de snowboots zijn van zeer goede kwaliteit, er zit meer profiel op dan bij de schoenen die ik gewoonlijk draag tijdens het bezorgen van de post. Mijn regenbroek trek ik niet snel aan, ligt eraan welke wijk ik moet doen (traplopen met regenbroek aan vind ik niet handig en gisteren had ik een wijk met veel trappen).

zebra

zebra

28-12-2014 om 14:25

Bellefleur

ik herken het, met anderen mee lopen die een sneller tempo hebben, het is zo verleidelijk maar naderhand heb je er vaak last van.

Postbode

Postbode

28-12-2014 om 18:20

maar

Dan is je wellicht aan de krappe kant, die van mij is heel erg wijd (ik heb ook trappen).

Met die snowboots zou ik geen goede aansluiting rond de voet hebben, die dingen hebben ook amper een links en rechts volgens mij. Je slipt dus te snel en dat vind ik slecht voor mijn voeten. Ik heb van die dikke ANWB laarzen gekocht voor winters weer maar ik kan daar geen post op lopen helaas, de afstanden zijn te groot voor dit soort schoeisel.

zebra

zebra

28-12-2014 om 19:12

postbode

de wijk die ik gister had, die met de trappen, is goed voor 3 uur bezorgen. Maar ik heb niet van die logge snowboots waarbij je idd geen verschil ziet tussen de linker of rechterlaars maar met wel een goede aansluiting aan de voeten. Heb in de winkel ook duidelijk aangegeven dat ik er ook flinke afstanden mee wil afleggen ivm post bezorgen. Op die hele goedkope snowboots zou ik het ook geen uren kunnen uithouden namelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.