Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 17:56

Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Bij mij komt er uit elke kieswijzer iets anders, van Partij voor de Dieren via D66 tot Newropeans, whatever the hell that may be. En ik weet er veel te weinig van, ik heb het allemaal niet goed gevolgd. Ik ga morgen zeker stemmen, maar ik weet nog steeds niet precies wat. Idioot eigenlijk. Weten jullie het wel, en hoe/waarom?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

04-06-2009 om 16:44

Ook gestemd

Na eerst toch de kieswijzer te hebben geraadpleegd want ik weet het ook niet waar het allemaal wel en niet over gaat. Daar kwam (heel verrassend) de SP uit rollen.. het overzicht met voors en tegens kon ik me goed in vinden, meer dan in de andere partijen dus dan toch maar voor de SP gekozen. Van de 'grote' partijen bleek ik het minste op te hebben met de PVV.. en daar ben ik niet rouwig om.

Kiki

Kiki

04-06-2009 om 16:48

Hebben jullie nou niet dat de gekste mensen ineens pvv gaan stem

een collega van mij. Een goed weldenkend mens en een goede vriendin, Ik heb haar nog nooit betrapt op een anti-moslim opmerking en die gaat dan ineens PVV stemmen.
Ze kent geen enkele moslim, ze woont niet in hun buurten, ze heeft nooit last van ze. Waarom dan toch die onvrede?

Ik snap er gewoon helemaal niets van. De meest redelijke mensen gaan ineens extreem rechts stemmen

Ik weet dat iedereen mag stemmen wat hij wil en eerlijk waar dat juich ik toe.

Maar Ma, over wat voor vrijheden heb je het precies? Vrijheden als je een blank perzikhuidje hebt zeker, niet als je Fatima heet en de broer van een kennis van je tante is zijdelings betrokken met mogelijk terroristische handelingen. Fatima mag dan volgens dhr Wilders zo uitgezet worden. Guilty by association

Vic

Vic

04-06-2009 om 16:58

Ongevraagd stemadvies

Ik werd er vanmorgen door een moeder op school op gewezen dat ik ook daar mocht stemmen (ik liep te mopperen dat ik eerst nog het halve dorp door moest - stemkaart niet gelezen). Daarbij maakte ze de opmerking dat ik overal op mocht stemmen, behalve op de PVV. Dat vond ik toch zo vreemd. Je gaat toch vreemden niet ongevraagd stemadviezen geven? Of zou ze soms denken dat ik een PVV-stemmer ben? Dat vind ik nou niet bepaald een compliment, al ben ik van mening dat iedereen moet stemmen zoals hij wil.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

04-06-2009 om 17:07

Lavell

@Lavell,
Wat fijn dat er nog mensen zijn die alle wijsheid in pacht hebben zoals jij, mijn god wat een arrogantie.

Ik hoef geen verantwoording af te leggen over mijn stemgedrag en zeker niet aan jou, hooguit aan mijzelf.

Je bent ook als kiezer helemaal niet medeverantwoordelijk voor het handelen van de volksvertegenwoordiger die je kiest. Dat is en blijft hij/zij zelf en die mag daar vervolgens verantwoording over gaan afleggen aan de kiezer.

Ik hou ook niet van die neerbuigende toon alsof ik niet zelf mijn verantwoording zou hebben verzonnen, maar dat ik die heb opgemaakt uit de praatjes van de PVV.

Verder vergis ik me niet en Wilders zal best wel eens liegen (komt vaker voor bij politici, ik kan je een heel rijtje noemen van grote en kleine leugens verteld door politici van zg. respectabele partijen).

Ik weet trouwens niet hoe een ideologie kan liegen; ik heb verder niet zoveel met ideologieen, ik geloof nl. niet in absolute waarheden, dat lijkt mij meer iets van jou te zijn.

Verder zijn jouw opmerkingen over Europa ook heel kort door de bocht en getuigen ze nogal van een simplistische geest. Ik begrijp dat de intellectuele diepgang op de PABO opleiding niet al te groot is, maar dit is toch al te simpel.

Kortom je hebt nogal een simpel beeld van mensen met andere opvattingen, blijkbaar moeten die per definitie verkeerd geinformeerd, dom en simpel zijn. Mijns inziens zegt dat meer over jezelf.

@ Kiki,
waarom zou de PVV extreem rechts zijn, waarom zou een ontwikkeld persoon niet heel bewust op de PVV kunne stemmen?

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

04-06-2009 om 17:10

Vic

@Vic

Je hebt blijkbaar een flink aantal mensen, ook hier op het forum, die precies weten wat goed en wat fout is en die menen dat zij hun mening aan anderen kunnen opdringen. Overigens zonder die mening al te goed te kunnen onderbouwen, anderen verwijten makend die eigenlijk op henzelf slaan.

stemmie

stemmie

04-06-2009 om 17:16

Ook pvv

Ook ik reageer niet zo vaak hier, maar wil dat nu wel graag doen.

Alle reacties doorlezend intrigeert het me hoe iedereen met een zucht van verlichting laat weten vooral NIET op de PVV te stemmen en dat men meldt een collega te hebben die, o schrik, op die partij heeft gestemd terwijl ze nooit een anti-moslim opmerking hebben gemaakt. Ongelofelijk.

Ik heb ook PVV gestemd. En ik ben geen monster....

Weet je?

Weet je waarom ik niet op de PVV zal stemmen? Omdat de PVV denkt in "wij" en "zij" en dat "wij" de goeden zijn en "zij" de slechten, die banen inpikken, crimineel zijn, terroristische aanslagen plannen etc. Dat klopt misschien voor een klein clubje, maar zeker niet voor de overgrote meerderheid, die net als iedereen een prettig en gelukkig leven willen leiden en ook dat soort lui kunnen missen als kiespijn. Ik geloof niet in een samenleving waar een groep op basis van bepaalde kenmerken uitgesloten wordt. Zullen we halve indo's (Wilders) ook uitsluiten dan maar? Ik geloof niet in mensen die zeggen dat Oosteuropeanen de banen inpikken, maar die wel een relatie hebben, dan wel getrouwd zijn met vrouwen uit Oost-Europa (Madlener, Wilders). Ik geloof niet in een partij die geen partij is maar een stichting met maar een iemand aan het hoofd en waar niet over het beleid gestemd kan worden, helemaal geen vrijheid dus. Ik geloof niet in het met het vingertje wijzen naar anderen die alles fout doen en zelf niet de hand in eigen boezem steken. Ik geloof niet in geschreeuw en een barst in de plaat met steeds hetzelfde onderwerp en (geregisseerd) weglopen in een debat), ik geloof in discussie. Kortom, ik geloof in democratie ondanks haar tekortkomingen. Vandaar geen PVV voor mij.

reina

reina

04-06-2009 om 18:05

Marc

"De één na de andere overdreven poltiek correcte reactie over hoe blij ze wel zijn dat ze bij de stemwijzers niet op de PVV uitkomen. Alsof dat het bewijs is dat men deugt." Nee, hoor, maar ik zou toch echt aan mezelf gaan twijfelen als er een partij uitgekomen was waar ik me normaal erg over opwindt, want wat die man zegt doet bij mij de haren ter berge rijzen. Vandaar dat ik blij ben dat de PVV helemaalk onderaan stond bij de uitslag van de stemwijzers die ik deed. (Mijn man, die vanmidag nog is gaan kijken wat hij wilde overigens niet hetzelfde)

reina

reina

04-06-2009 om 18:32

M@?

"Zo...ik ga morgen lekker PVV stemmen en nog velen met mij. De overwinning van de PVV zal ongetwijfeld verpletterend zijn! Lang leve de vrijheid, ook in Europa!"
M@ , waarom ga je 'lekker' PVV stemmen, ik heb lekker GL gestemd... nee,flauw, maar ik begrijp dat 'lekker' niet. "Lang leve de vrijheid!" Ja, absoluut, vrijheid voor iedereen, niet alleen voor mensen die blank en vooral geen moslim zijn. Ik weet echt niet over welke vrijheid Wilders het heeft, misschien kun jij het me uitleggen?

Rembrand

Rembrand

04-06-2009 om 18:41

Groen links.

Daar kwam ik ook uit met stemwijzer.
Stem ik ook al jaren.
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-06-2009 om 20:12

Mark

Mensen die mij kennen weten dat ik en Miriam niet altijd op een lijn zitten en tja... een beetje arrogant vind ik haar soms ook wel, maar ik ben het ditmaal redelijk met haar eens. Jouw reactie daarentegen is veel geblaat maar weinig wol (om even in Miriam´s wereldje te blijven) Je zegt alleen maar dat Miriam onzin verteld en een arrogante troel is, dat onderwijzers oppervlakkige wezens zijn (goh Miriam, heb je een nieuwe carrière?), maar waarom vertelt ze dan onzin? Hoe zit het dan?
Verkiezingen zoals die in Nederland plaatsvinden zijn bedoeld om een volksvertegenwoordiging te kiezen. Een volksvertegenwoordiging die dus voor ons spreekt en beslissingen moet nemen. Je bent dus als kiezer direct verantwoordelijk voor hoe groot de vertegenwoordiging van jouw ´kleur´ is. Misschien hoef je dan geen verantwoording af te leggen, maar je bent wel medeverantwoordelijk voor hoe ons land wordt bestierd of hoe wij vertegenwoordigd worden in Europa als jouw cluppie dat mag doen.

Heel akelig

ik kreeg net toen ik begreep dat pvv veel stemmen heeft getrokken echt een naar gevoel, gewoon akeligheid vanuit mijn rug in mijn nek. Ja ik ben er echt van slag door, het is heel erg.

Hebben jullie dan echt niets geleerd van alle ellende die de mensheid heeft voortgebracht ?

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 20:20

Protestpartij

De PVV beschouw ik als een protestpartij. Ongetwijfeld gaan ze de komende tijd goed scoren. Dit komt deels door dat deel van de Nederlandse bevolking dat ontevreden is over van alles en nog wat. Dus dan gaan ze fijn LPF, Verdonk of PVV stemmen. Daarnaast zijn er nog mensen die het werkelijk met de standpunten eens zijn. De proteststemmers zullen ongetwijfeld van een koude kermis thuiskomen als de PVV "groot" wordt. Die anderen, tja, iedereen heeft recht op zijn mening (al vind ik die PVV net zo belachelijk als Verdonk, Fortuyn en consorten). Persoonlijk ben ik blij dat Verdonk en Wilders uit de VVD zijn gezet, dan kan ik daar tenminste weer op stemmen. Hoewel ik vandaag ontrouw ben geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-06-2009 om 20:30

Eens met guinevere

Een partij als de PVV gaat ten onder aan zijn eigen succes. Ze krijgen nu te snel een te grote last te dragen, gaan daar binnenskamers over kissebissen waarna het moeilijk zal zijn om prettig door een deur te gaan met elkaar. De kiezers zien vervolgens in dat ook de PVV het niet heeft kunnen waarmaken en dat Wilders niet veel meer is dan een blaaskaak met een raar kapsel.

krin

krin

04-06-2009 om 20:33

Daarom geen pvv

Als ik mijn stem uitbreng voor de Europese verkiezingen, kies ik iemand om mij daar in die mierenhoop te vertegenwoordigen. Die mijn standpunten uitdraagt op onderwerpen die ik graag in Europees verband behandeld zie worden. Zoals milieu, justitie, mensenrechten. Dat ik vervolgens links kies, is mijn goed recht, mijn mening, en die mening is niet politiek correcter of incorrecter dan die van een PVV'er. Het is gewoon mijn mening, dank u.
Als ik zie dat de PVV over vier van de zeven belangrijkste gebieden (zie: http://www.programvergelijking.nl/programvergelijkingen/europa_2009/europa_2009) totaal geen mening heeft, zelfs geen abjecte (dat was best nog verrassend) dan is dat al reden genoeg om geen PVV te stemmen. Dan vaardig ik namelijk iemand af die niets wil regelen, niets wil beslissen, niets constructiefs wil doen met de eventueel behaalde zetels. Dat is dan een weggegooide stem, wat mij betreft.

Een mooie beschrijving van wilders.

Je hebt blijkbaar een flink aantal mensen, ook hier op het forum, die precies weten wat goed en wat fout is en die menen dat zij hun mening aan anderen kunnen opdringen. Overigens zonder die mening al te goed te kunnen onderbouwen, anderen verwijten makend die eigenlijk op henzelf slaan.
Dank Marc van Abcoud, je zegt in 1 zin precies waar Geertje voor staat.

Stemmie

Zelf ben je dan wel geen monster, maar met stemmen op de PVV breng je wel een monster aan de macht.

O ja

Zelf gestemd op de 1e vrouw die ik tegen kwam onder het kopje GroenLinks.

Groen links

ik stem altijd,al vind ik het soms een heel gepuzzel voor dat ik weet op wie ik ga stemmen,ik vind dat ik van mijn stemrecht gebruik moet maken.

Massi Nissa

Massi Nissa

04-06-2009 om 21:44

Mark van abcoud

Ik weet precies waarom ik niet op de PVV stem. Een partij die het grappig vindt om voor te stellen om de neus van Clairy Polak eraf te hakken is in mijn ogen geen partij, maar een schandvlek. Elke druppel Joods bloed in mijn aderen kookt als ik zoiets hoor. Klaar. Ik hoef mijn man en dochter (bruin en Noord-Afrikaans)er niet eens meer aan de haren bij te slepen.
En net als Manda ben ik misselijk van wat er nu al bekend is over de uitslag voor de PVV.
Groetjes
Massi

Nasha 1st

Nasha 1st

04-06-2009 om 22:01

Wel verwacht

dat de PVV veel stemmen zou gaan krijgen....en nee, ik heb niet gestemd....ik ga er dus ook niet over klagen....het is zoals het is....net als de LPF zal PVV ook weer uit beeld verdwijnen....

Tihama

Tihama

04-06-2009 om 22:04

Universele verklaring van de rechten van de mens

Die is voor mij leidend. Ik begrijp niet dat er intelligente mensen zijn die niet zien dat de PVV deze verklaring met voeten treedt. Of misschien zien ze het wel, maar denken ze dat de rechten van de mens alleen gelden vir blankes.

Ik lees maar weer verder in deel 7 van Harry Potter. De parallellen dringen zich op.

Tihama

Kiki

Kiki

04-06-2009 om 22:08

15 procent van de stemmen

waar zijn we mee bezig!

Het is echt uitermate treurig dat zo'n groot deel van de Nederlanders niet met Moslims kan samenleven.

En inderdaad net zoals Massi word ik hier erg misselijk van.

En waarom meneer van Abcoud zou ik in vredesnaam niet denken dat het een racistische partij is. Hij is racistisch en zijn achterban ook, daar hoeft geen discussie over.

Enkele van zijn uitspraken: "Problemen met files kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten" , "De Koran is een fascistisch boek" , we moeten geen achterlijke radicale islamitische samenleving in ons land
importeren." , "We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”

en dat zijn maar een paar uitspraken van hem.

Hoewel ik een hoop van die onvrede wel snap, daar moet je aan werken.
Afstoting van 850.000 van mijn landgenoten is de oplossing niet. Ik word gewoon erg verdrietig van het feit dat zoveel Nederlanders vinden van wel.

reina

reina

04-06-2009 om 22:25

Eng

Alhoewel ik ook denk dat de PVV aan zijn succes ten onder gaat, vind ik het een eng idee dat zoveel mensen blijkbaar achter iemand aanlopen die zo negatief over hele bevolkingsgroepen praat. Ik begrijp dit echt niet! Ik word letterlijk misselijk!!

Jakiro

Jakiro

04-06-2009 om 22:26

G**sallemachtig

Sorry hoor, maar waarom worden in vredesnaam de mensen die PVV stemmen zo ontieglijk aangevallen ?
Blijkbaar hebben alle standaard partijen in het verleden iets fouts gedaan, dat is de enige reden waarom nu opeens half Nederland naar de PVV gaat.
Dat jij en jij het niet eens bent met de standpunten van de PVV is je eigen recht, maar waar haal jij en jij in vredesnaam het recht vandaan om de PVV stemmers dan af te branden.
Persoonlijk heb ik een ontieglijke hekel aan de SP en de GL en kan ik het me niet voorstellen dat er mensen zijn met het volle verstand die op die partijen stemmen, maar ik laat die mensen wel in hun waarde. Blijkbaar staan die partijen voor standpunten die voor die mensen heel erg belangrijk zijn.
Persoonlijk was ik blij dat de PVV er voor mij zo laag uit kwam, omdat ik anders al die jaren toch bij de verkeerde partij zat en das toch lullig en omdat ik zelf de denkbeelden van de PVV redelijk rechts vind en mezelf niet zo rechts vind. Dat is dus bij deze bevestigd.
Maar die Wilders is wel een verdomd goede politicus....
Jakiro

15 op de 100

van elke 100 stemmen zijn er 15 voor de pvv,niet te geloven,en ook heel beangstigend.

Asa Torell

Asa Torell

04-06-2009 om 22:41

Jakiro

Ik zou zeggen, lees die posting van Massi nog maar eens. Ik doe overigens mijn best om het nieuws over Wilders niet te volgen maar helaas is het ook mij niet ontgaan dat hij regelmatig met geweld dreigt. Ik vind het heel eng dat mensen daar op stemmen. Al zullen de redenen wel dezelfde zijn als bij eerdere protestpartijen.

Asa Torell

Asa Torell

04-06-2009 om 22:46

Overigens

Geloof ik dus niet zo in die excuses over fouten van andere partijen zoals ik al schreef zie:
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?sinds=60&template=4&actueel=0&usrkey=37007607
Nee ik geloof echt dat mensen extra ontevreden (en kennelijk dus ook neigend naar toejuichen van gewelddadige taal) kunnen worden door iemand die daar werk van maakt.

Maylise

Maylise

04-06-2009 om 22:47

Jakiro

De reden dat ik de opkomst van de PVV eng vindt is dat deze partij haat zaait door stelselmatig bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren en door met een dusdanig gebrek aan respect op anderen te reageren (zie voorbeeld van Massi Nissa) dat het in mij vooral walging oproept.

Er zijn genoeg partijen waar ik nooit op zou stemmen (zoals bijvoorbeeld de VVD) maar die partijen vind ik niet eng. Ik ben het niet met hun wereldbeeld eens maar ik kan wel de achtergrond begrijpen en mijn hun redenatie trant eigen maken.

Partijen als Vlaams Belang, Front National en PVV vind ik gewoon eng. Ik ben niet zo zeer bezorgd om wat de PVV gaat doen maar wel om waar de PVV voor staat en waarom mensen op de PVV stemmen.

Maylise

Asa Torell

Asa Torell

04-06-2009 om 22:56

Het lijkt me trouwens niet ondenkbaar

Dat M@ een grapje maakt. (heb het draadje net andersom zitten teruglezen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.