Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 17:56

Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Bij mij komt er uit elke kieswijzer iets anders, van Partij voor de Dieren via D66 tot Newropeans, whatever the hell that may be. En ik weet er veel te weinig van, ik heb het allemaal niet goed gevolgd. Ik ga morgen zeker stemmen, maar ik weet nog steeds niet precies wat. Idioot eigenlijk. Weten jullie het wel, en hoe/waarom?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

04-06-2009 om 23:05

Jakiro

Waarom ik PVV-stemmers aanval? Omdat ik het echt niet begrijp. Omdat ik de partij doodeng vind, omdat ik niet hou van mensen die haat zaaien omdat ik dat gevaarlijk vind, omdat ik de mensen als individu wil zien en niet als onderdeel vaneen groep, omdat ik niet wil dat het zij-tegen-wij wordt dit land, omdat er voorbeelden uit het verleden zijn waarbij verdomd goede politici verdomd foute dingen gedaan hebben. Verder zegt Maylise wat ik denk en voel!

Jakiro

Jakiro

04-06-2009 om 23:09

De sgp is lekker dan

Is de partij die vrouwen uitsluit en er achter staat dat homofiele leraren geschorst worden...
Daar is de PVV nog heilig bij.
Maar goed, het zijn allebei partijen die een uitgesproken standpunt hebben waar je voor of tegen kan zijn, maar dat betekent niet automatisch dat de stemmers per definitie fout zijn.
Jakiro

Tirza G.

Tirza G.

04-06-2009 om 23:14

Natuurlijk heeft iedereen het recht

om PVV te stemmen. Ik vind het fijn dat ik in een land woon, waar iedere politieke partij wordt toegelaten. Het wrange is alleen wel, dat degenen die nu het recht eisen om gerespecteerd te worden door hun keuze voor de PVV, stemmen op een partij die mensen dat recht wil ontnemen. Immers: er zit verschil in mensen. En dat is negatief en je moet bepaalde groepen gewoon buitensluiten.
Ik verdenk de PVVstemmer van de jehova-getuige-gedachte: laat ik maar mee doen, dan is mijn kostje in de toekomst gekocht. Want míj zal Geert niet afwijzen/buitensluiten/uitzetten.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

04-06-2009 om 23:16

Heilig niet jakiro

De PVV is een partij die lééft op het principe van buitensluiten. Wij wel, zij niet. Als alle moslims zijn weggewerkt, waar gaat Wilders dan eens aan beginnen? Misschien wel aan de vrouwen. Of aan de homo's.

Tirza

reina

reina

04-06-2009 om 23:34

Jakiro

ik zou het ook eng vinden als er opeens heel veel mensen op de SGP gingen stemmen. Het zijn allebei extreme partijen met extreme discriminerende standpunten.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 00:15

Ontevredenheid was er al

Volgens mij is er een grote groep mensen in Nederland erg ontevreden met de gang van zaken. Als iemand die groep kan mobiliseren dan heeft hij direct een groot aantal stemmen. Een paar jaar geleden was dat Pim Fortuyn, nu is het Geert Wilders (die ik overigens zeer verschillend vind). Maar ook als de PVV straks weer van het podium verdwijnt (ik durf erom te wedden dat Madlener en Wilders binnen een maand elkaar de kiet uitvechten) blijft deze groep bestaan.
Ik denk dat het belangrijk is om naar deze grote groep mensen te luisteren. Door er steeds tegen in te gaan wordt de kloof alleen maar groter. Daarom vind ik dat goed naar hun klachten moet worden geluisterd, want die zijn soms best terecht. Daarna kun je beslissen aan welke klachten je op een sociale manier wat aan kan doen.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het vreemd is dat we nu zo geschokt zijn. We wisten toch dat deze groep mensen bestaat? En als er bij de volgende verkiezingen toevallig even geen persoon is die deze mensen weet te mobiliseren dan moeten we ons niet rijk rekenen. Dan is het probleem even onzichtbaar maar helemaal niet weg.

Jakiro

Jakiro

05-06-2009 om 00:28

Nou ja!

Ik heb nog Nederland 1 op staan en wat schetst mijn verbazing: Er is nu reclame om te stemmen op 4 Juni !!!!
Het stemmen-stemmen-stemmen-stemmen filmpje.
Zo, weer een aantal belastingcenten down the drain
Jakiro

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2009 om 00:48

Dochter heeft stemmen geteld

En bij haar stembureau heeft 1/5 op de PVV gestemd! Ruim 100 op de ruim 500 stemmers. We zitten even na te denken over wat voor wijk het is waar dit stembureau stond. Er is daar een deel waar heel veel buitenlanders wonen, een deel met gewoon Jan Doorsnee, maar er is ook een deel met wat duurdere huizen en met niet buitenlandse gezinnen. En dan is het maar de vraag wat de beweegredenen zijn om op de PVV te stemmen. Ik kan er met mijn pet niet bij.
Hopelijk werkt de tijd in 'ons' voordeel. De PVV heeft nu 2 jaar de tijd om te laten zien dat ze iets zinnigs te melden hebben in het Europese Parlement. Met een beetje geluk is dat genoeg om tot bezinning te komen voor veel mensen.

Waarom geen pvv

Ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren. De Pvv verkeert in overwinnigsroes en grootheidswaanzin van Wilders heeft een boest gekregen. Hij ziet zich zelf als redder van Nederland bevestigd. En mensen tuinen erin.
Ik begrijp het niet. Ik ontken de problemen niet die er zijn onder allochtonen en maar hoe simpel is het niet om dan alles maar op een hoop te vegen, het stempeltje moslim er op en die dan aan te wijzen als boosdoener en veroorzaker van alle problemen?
Wanneer je moslim bent krijg je al bijna geen kans meer om als mens gezien te worden.
Ik zie Wilders eerder als iemand die mensen aanzet tot extremisme zowel heel geniepig in eigen achterban (het aanzetten tot moslimhaat) als door zijn uitspraken die jongeren met moslim achtergrond weer aanzetten zich aan te sluiten bij meer fundamentalistische stromingen.
Wanneer Wilders meer macht krijgt hebben we straks 2 kampen tegenover elkaar.
Het is Hitler gelukt de joden geheel buitenspel te zetten en uiteindelijk bijna uit te roeien. Je moet eens speechen uit zijn beginjaren lezen en dan het woord joden vervangen door moslim. Heel akelig. Wilders zelf en zijn aanhang zien dit absoluut niet zo, dat geloof ik wel. Wacht maar tot die grootheidswaanzin van Wilders vrij baan krijgt.
Misschien ben ik wel helemaal paranoia maar de joodse gemeenschap van toen was veel beter geïntegreerd als de huidige moslimgemeenschap. Daarnaast zijn er toch nog wel invloeden van fundamentalistische moslims vanuit het buitenland. Nogmaals, wat als die aanhang groter wordt?
Wilders hitst de groepen tegen elkaar op. In plaats van problemen op te lossen maakt hij ze veel groter en gevaarlijker.

Wat ik van mensen die Wilders aanhangen wel eens zou willen weten wat ze in Wilders zien. Ik geloof niet dat het fanatiekelingen zijn die moslims aan de eerste de beste boom op willen knopen (op uitzonderingen na dan), ik vraag me alleen af, zien jullie dit gevaar dan echt niet? Het heeft zich zo vaak in de geschiedenis herhaalt en is ook enkele keren verschrikkelijk afgelopen. Zien jullie dit niet? Wilders benoemt problemen die er inderdaad zijn maar geloven jullie nu werkelijk dat het zo simpel is als hij het stelt? En de oplossingen die hij aandraagt de enigste mogelijkheid is dit op te lossen?

Guinevere

Guinevere

05-06-2009 om 08:36

Protestpartijen

Vergeet niet dat de PvdA vroeger de partij was waar de klagende Nederlanders op stemden, en daarna is de SP erg groot geworden met die tomatenactie....alleen waren/zijn dat partijen met een sociale smaak eraan. Dat sociale is bij de PVV veranderd in iets asociaals. Overigens heb ik best bewondering voor de manier waarop Wilders dit allemaal voor elkaar krijgt. Ik vraag me alleen af wat zijn persoonlijke drijfveer is. Is ie ergens kwaad over, is ie gefrustreerd?

reina

reina

05-06-2009 om 08:36

Maar gallifrey

"Ik denk dat het belangrijk is om naar deze grote groep mensen te luisteren" Maar wat wil die grote groep dan precies? Volgens mij zitten daar ook heel veel verschillende wensen en meningen onder? Zou echt iedereen die op de PVV stemde willen dat alle moslims het land verlaten en dat we geen geld meer geven aan ontwikkelingssamenwerking?. Alleen maar 'ikke, ikke en de rest kan stikken"? Kan en wil ik niet geloven. "Het moet anders", ja, hoe dan? Alleen maar roepen dat er in den Haag zakkenvullers rondlopen helpt zo weinig, die roepers gaan er zelf niet zitten, behalve Wilders dan, ik neem aan tegen een schijntje van het salaris van de rest.... Alleen maar ergens tegen aan trappen is zo makkelijk, concreet zeggen hoe de dingen moeten veranderen en waar het geld vandaan moet komen is iets anders, de beste stuurlui staan nog steeds aan wal.

Guinevere

Guinevere

05-06-2009 om 08:41

Het gaat niet zo slecht met de allochtonen

En volgens mij gaat het hier in NL helemaal niet zo slecht met de "allochtonen" cq. moslims, een kleine groep buiten beschouwing gelaten. Het "allochtonenprobleem" wordt wel zwaar uitvergroot door de media. Maar moet je de situatie hier een vergelijken met die fijne banlieues in Frankrijk en wat daaruit voortkomt!

reina

reina

05-06-2009 om 08:50

Guinevere

Ja, daar moeten we voor uitkijken, maar alleen maar roepen dat ze dus weg moeten lijkt me niet de oplossing.... Ik ben er voor dat mensen moeten integreren, maar ook hun eigen gewoontes en gebruiken mogen bewaren, kijk eens naar Nederlanders in Californië, in Spanje etc., de meesten daarvan passen preces in het plaatje wat Wilders zo graag ziet, die van de ouderwetse Nederlandse cultuur (die van de jaren '50).

Guinevere

Guinevere

05-06-2009 om 08:55

Marc?

Zeg Marc, waar ben je eigenlijk gebleven? Kun je hier inderdaad uitleggen wat je precies in de PVV ziet, aangenomen dat je die beslissing weloverwogen hebt genomen?

Precies, cobi

Die gedachten heb ik ook, evenals het zeer sterke deja vu gevoel. De situatie is ook nog eens vergelijkbaar als toen: crisis of in ieder geval slechte economische tijden met veel werklozen en veel ontevredeb mensen.
En volgens mij kijkt Wilders heel goed naar toen, want ook de NSDAP liep destijds (meerdere keren) weg uit het parlement, omdat er niets te debateren was.
Wat ik ook eng vind, is dat Wilders alleen lid is van de stichting PVV, hij heeft als enige het uiteindelijke beslissingsrecht. Wie weet wat er gebeurt als hij eenmaal de hoogste baas is. Zal hij dan ook het parlement buiten spel zetten?

Guinevere

"Ik vraag me alleen af wat zijn persoonlijke drijfveer is. Is ie ergens kwaad over, is ie gefrustreerd?"
Ja dat vraag ik me ook af. Is ie zelf gediscrimineerd (halve indo)? Waar is het toch fout gegaan met hem?

Hoe?

Reina\: "dat alle moslims het land verlaten"
Wat ik me nou afvraag hoe hij dat wil gaan doen: iedereen in het vliegtuig? Iedereen de grens over in de bus? Iedereen op speciale gereserveerde plekken? Hoe heeft ie dat toch voor ogen?
En wwt ziet ie dan voor zich: alleen Nederlanders met de grens dicht. Gaan we autarkisch worden dan? Hoe moet het met Nederland als land van de handel? Dat valt dan weg. Zitten we met z'n allen te verkommeren, maar wel zonder moslims.

Even iets rechtzetten

In mijn reactie hiervoor maak ik een vergelijk tussen joden in de jaren dertig die beter geïntegreerd zouden zijn dan moslims tegenwoordig.
Ik wil daar geen vooroordeel (mijn vriendin meende dat) mee uitspreken t.o.v. moslims. Het heeft eenvoudig weg een andere historische achtergrond.
Eveneens de kontakten met (fundalistische) groeperingen in het buitenland (netwerken). Een gevolg van een snellere en moderne communicatie (internet bijv.)maar ze zijn er wel en zullen voedingsbodem vinden onder moslims wanneer deze zich bedreigd (gaan) voelen.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 09:19

Gallifrey heeft ontzettend gelijk

Gallifrey:
"Volgens mij is er een grote groep mensen in Nederland erg ontevreden met de gang van zaken. Als iemand die groep kan mobiliseren dan heeft hij direct een groot aantal stemmen. Een paar jaar geleden was dat Pim Fortuyn, nu is het Geert Wilders (die ik overigens zeer verschillend vind). Maar ook als de PVV straks weer van het podium verdwijnt (ik durf erom te wedden dat Madlener en Wilders binnen een maand elkaar de kiet uitvechten) blijft deze groep bestaan."
Hear hear hear.
Ik hoop dat het PVV-bashen acuut ophoudt. Niet omdat de PVV een goede politieke partij is, of omdat de PVV bruikbare oplossingen heeft. Maar omdat de onstuitbare opmars van PVV/LPF/Leefbaar (en ook die van de SP) een niet te missen signaal is van ontevredenheid. Dat signaal negeren is een enorme fout: Het is alleen maar zinvol om te analyseren waar die onvrede nu precies zit.
Ik roep hier zelf consequent, dat die onvrede veel meer is dan ant-islamisme, maar dat er een hele serie aan problemen onder zit.
Een stokpaardje van mij: Foruin, de directe voorganger van Wilders, had zijn roots in Leefbaar Nederland, dat ooit begon als Leefbaar Hilversum (een door ex-PvdA-er Jan Nagel gestarte partij). Leefbaar Hilversum ontstond vanwege het slechte verkeersbeleid in de gemeente Hilversum en had geen enkele mening over de islam.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 09:27

Reina

Eerst wil ik even zeggen dat ik geen PVV gestemd heb en dat ook nooit zal doen. Ik stem al jaren PvdA en blijf dat uitdragen. Maar ik ken inmiddels heel wat PVV/Verdonk aanhangers. En soms begrijp ik wel een beetje wat ze bedoelen.
Ik heb lang in een stadwijk gewoond waar veel "buitenlanders" wonen. Ik zou zelf nog het liefst "kleurling" o.i.d. zeggen, want daar gaat het om. Maximá is immers geen buitenlander van het type waarover geklaagd wordt. Mensen van Turkse of Marokkaanse komaf blijven generaties lang buitenlander.
Ik denk dat veel onrust voortkomt uit dingen die mensen gewoon in hun wijk zien. Gisteren was in het nieuws dat de helft van de Marokkanen (?) in Rotterdam bekend was bij de politie. Nu ga ik liever even geen discussie aan over hoeveel dat bij de autochtone bevolking is en wanneer je "bekend" bent e.d. Ik heb geen idee. Maar blijkbaar is het zo dat mensen van Marokkaanse komaf meer misdaden plegen. En dat is niet enkel statistiek, dat merk je op straat. En daarbij gaat het nog een eigen leven leiden tussen je oren.
Heel concreet: ik ben bang om langs de groep hangjongeren bij de winkels te lopen want die maken regelmatig rotopmerkingen. Ook de meiden vind ik eng want ze praten en lachen en ik weet niet waar ze het over hebben. Op de speelplaats lukt het maar niet om contact te krijgen met de Turkse en Marokkaanse moeders. Sinds kort hebben mijn schoonouders buren die ze niet verstaan. De sleutel afgeven in de vakantie kan dus (?) niet meer. De mensen zetten hun afval gewoon op straat en spugen op de stoep. En ze hebben niet eens echte gordijnen (een doodzonde in de ogen van mijn schoonmoeder).
Op veel feestjes in mijn omgeving is dit hét gespreksonderwerp. In het begin ging ik er steeds tegenin maar daar ben ik mee gestopt. Het is gewoon echt vervelend als mensen bijv. hun afval zomaar op straat zetten, dat kun je niet ontkennen. Wat ik nu doe is telkens tussen neus en lippen door te benadrukken waar het wel goed gaat. Een Turkse vrouw van om de hoek die zeer actief is in de buurt. En de buurjongen die kranten rondbrengt. Het suikerfeest dat inmiddels echt door de buitenlandse moeders zelf georganiseerd wordt en waar ik me altijd erg welkom voel.
Dat zou ik graag wat meer zien in de politiek. De SP heeft dat destijds heel goed opgepikt maar daar zie ik het nu niet meer zo heel erg. En ik vind dat ook Pim Fortuyn dit best goed deed (overigens ook nooit op gestemd). Hij signaleerde wel problemen maar zette dat nooit om in de haat die ik bij Wilders zie.
Verder verbaas ik me er op dit soort "feestjes" wel eens over hoe werkelijk alle problemen de schuld zijn van de "gevestigde orde". Ik kijk vaak naar het commentaar bij de artikelen op de website van de telegraaf. Ongelofelijk! Daar kun je echt niets zinnigs tegenin brengen.
Poeh, ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Hoe zullen de andere landen gaan stemmen? Ik ben heel benieuwd naar België, daar is de onvrede ook geloof ik ook heel groot.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 09:29

Miskenning

Reina tegen Gallifrey:
"Het moet anders", ja, hoe dan?"
Ik denk, dat het punt is, dat de PVV-stemmers dit soort uitspraken ervaren als een miskenning van hun problemen. Het is niet makkelijk om het anders te doen, vooral omdat niet altijd duidelijk is wat het probleem nu eigenlijk is, maar ondertussen kun je de onvrede niet negeren als 'het is gezeur'.
Om dat wat positiever te zien: De SP zit eigenlijk in dezelfde hoek, maar dan anders. Die probeert iig de onvrede wel om te zetten in concrete acties.

Simpele gedachte

Gisteravond al had ik bij het vernemen van de voorlopige uitslag (definitieve prognose, wat een rare uitdrukking) de simpele gedachte dat de PVV in déze verkiezing vooral geprofiteerd heeft van de stem van de mensen die minder bemoeienis van Europa willen. De PVV heeft het hardst geroepen dat ze minder Brussel willen en hebben daarmee erg veel stemmers binnengehaald, naar mijn idee. Wilders vat dit vervolgens op als steun voor zijn Islambestrijdingspolitiek. Heel kwalijk, maar uiterst voorspelbaar.

Gallifrey

Gallifrey

05-06-2009 om 09:44

Emma b

Emma B: "Ik WIL helemaal niet naar die mensen met hun beperkte visie luisteren!!!"
Ik eigenlijk ook niet. Maar als zo'n groot deel van de bevolking PVV stamt dan is er sowieso een probleem. Ik weet niet of luisteren dan op gaat lossen, niet-luisteren lost in ieder geval niets op.
"En hier in dit draadje vindt iemand ook dat er geluisterd moet worden naar deze ontevreden, bange mensen."
Dat was ik. En ik vind dat omdat ik denk dat ontevreden bange mensen erg gevaarlijk kunnen zijn als ze met veel zijn.
En daarbij vind ik het wel heel kort door de bocht om er van uit te gaan dat AL deze mensen geen enkel steekhoudend argument hebben om achterdochtig of bang te zijn.

Neerbuigend

Marc:"Ik hoef geen verantwoording af te leggen over mijn stemgedrag en zeker niet aan jou, hooguit aan mijzelf."
Dat deed je wel. Je gaf er een verantwoording bij. Bovendien: nu je PVV gestemd hebt en de PVV 4 zetels heeft bemachtigd, is het aan jou om uit te leggen wat die partij gaat betekenen in het Europese parlement.
Niks natuurlijk, want met 4 van de 300 zetels kun je helemaal niks en Wilders wil geen allianties aangaan. Feitelijk komt het erop neer dat de PVV aldaar het geld van 4 leden op gaat zitten maken zonder ook maar iets te betekenen.
Ik snap de 'lekker puh' ondertoon bij PVV stemmers dus wel. Die partij betekent niet meer dan dat.
Marc:"Ik hou ook niet van die neerbuigende toon alsof ik niet zelf mijn verantwoording zou hebben verzonnen, maar dat ik die heb opgemaakt uit de praatjes van de PVV. "
Grappig. Waarom hou je dan wel van Wilders? Of vind je neerbuigend alleen maar leuk als het niet over jou gaat? De verantwoording die je zelf al hebt gegeven laat zonneklaar zien dat je een praatje napraat zonder te weten waar je het over hebt. Feiten mogen genoemd worden, zelfs van Wilders.
Marc:"Verder vergis ik me niet"
Ja, je vergist je wel en zelfs op diverse punten. De grootste vergissing bega je met deze uitspraak:"Ik geloof niet in sprookjes zoals het bestaan van een zegenaamde god en al helemaal niet dat dit zou moeten betekenen dat de aanhangers van een of andere godheid bepaalde voorrechten zouden moeten hebben."
Wilders vindt dat christenen privileges moeten hebben. Hij is niet tegen geloofspolitiek, juist voor christelijke politiek en vooral tegen islamitische politiek. Als hij tegen alle geloofspolitiek zou zijn, dan zou er nog te praten zijn en valt er bovendien te lenen van een oeroude slagzin van de vader van Clarie Polak (Alexander Pola): Geloofspolitiek is er om zetten te verbergen (hij had het destijds over christelijke politiek).
Kijk, dat is nog eens wat anders dan de neus van Clairie afhakken.
Je andere vergissing zit hier in:"ik stem nooit links, ik geloof dat mensen zoveel mogelijk hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en dat de overheid niet te veel macht en invloed moet hebben."
Dat is ten eerste een schijntegenstelling. Maar het is nog een valse beweging ook. Want het maakt als burger niet uit of je door de hond of de kat gebeten wordt; of het nu de overheid is die je in de tang van van alles houdt of het bedrijfsleven. Geen overheid leidt niet tot minder regels, maar juist tot veel meer regels, namelijk van bedrijven, instelling, brancheverenigingen die met elkaar de regels opstellen waar burgers zich aan te houden hebben. Bovendien besluiten zij met elkaar welke producten er op de markt komen en onder welke voorwaarden. Die voorwaarden leggen ze ook aan elkaar op.
Het is precies die regeldruk die voortkomt uit Europa.
Marc:"Ik weet trouwens niet hoe een ideologie kan liegen"
Zo dus: beweren dat minder overheid tot minder regels leidt, dat vrije markt tot lage prijzen en meer keuze leidt, terwijl je op je vingers na kunt tellen dat dat allemaal bij elkaar maar één uitkomst kan hebben: burgers die zijn overgeleverd aan de willekeur van de machtigste aanbieder. Dat lijkt allemaal meer op de Sovjet Unie dan op 'het vrije westen'.
Marc:"Verder zijn jouw opmerkingen over Europa ook heel kort door de bocht en getuigen ze nogal van een simplistische geest. Ik begrijp dat de intellectuele diepgang op de PABO opleiding niet al te groot is, maar dit is toch al te simpel. "
Eens te meer blijkt dat je uit de vage informatie die je her en der oppikt, precies het verkeerde onthoudt en zo de plank volledig misslaat. Je weet niet waar je het over hebt.
I rest my case.
Marc:"waarom zou een ontwikkeld persoon niet heel bewust op de PVV kunne stemmen?"
Dat kan heel goed hoor. Er zijn ook ontwikkelde personen die wel in god geloven. De mens is een raar wezen.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 09:48

Aanvulling genista

Genista:
"Gisteravond al had ik bij het vernemen van de voorlopige uitslag (definitieve prognose, wat een rare uitdrukking) de simpele gedachte dat de PVV in déze verkiezing vooral geprofiteerd heeft van de stem van de mensen die minder bemoeienis van Europa willen. De PVV heeft het hardst geroepen dat ze minder Brussel willen en hebben daarmee erg veel stemmers binnengehaald, naar mijn idee. Wilders vat dit vervolgens op als steun voor zijn Islambestrijdingspolitiek. Heel kwalijk, maar uiterst voorspelbaar."
Ik denk dat vooral de manier waarop 'Den Haag' is omgegaan met de afwijzing van de EU grondwet in 2005 de PVV (en andere anti-EU partijen) in de kaart heeft gespeeld.

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2009 om 09:51

Contraproductief

Emma B:
"Ik WIL helemaal niet naar die mensen met hun beperkte visie luisteren!!!"
realiseer je je wel, dat deze openlijk arrogante houding Wilders in de kaart speelt en zwaar contraproductief is? Dat het juist deze houding is die mensen richting PVV drijft, omdat het de enige manier is om hun mening duidelijk te maken? Emma, je zult wel MOETEN.

reina

reina

05-06-2009 om 09:52

Gallifrey

Ik nam niet aan dat jij PVV stemde, hoor. Ik ben alleen benieuwd wat men denkt dat 'de mensen' anders willen zien. Bedankt voor je reactie. Ik kom in mijn omgeving en werk ook veel mensen tegen die van allochtone afkomst zijn, ik ken de problemen ook, maar ik kom zelden mensen tegen die zo negatief over hen praten, dus ik ben oprecht benieuwd hoe men eea denkt op te lossen in plaats van alleen maar kreten te slaken. Overigens ben ik nooit bang voor een groep allochtone jongeren, misschien omdat zij deel uit maken van mijn dagelijks leven en wie weet ben ik daarin wel naief, maar dat wil ik dan ook graag blijven.

reina

reina

05-06-2009 om 09:55

Tinus

Ik noem het geen gezeur, ik onderken ook dat er problemen zijn, maar ik hoor uit de PVV-hoek nooit echte oplossingen, dus mijn vraag 'hoe dan' is heel legitiem. Ik vind de SP dan ook een stuk symphatieker.

reina

reina

05-06-2009 om 09:56

Emma

Eens!

Tinus

"Ik denk dat vooral de manier waarop 'Den Haag' is omgegaan met de afwijzing van de EU grondwet in 2005 de PVV (en andere anti-EU partijen) in de kaart heeft gespeeld. " en "realiseer je je wel, dat deze openlijk arrogante houding Wilders in de kaart speelt en zwaar contraproductief is? "
Hear hear!
Wat me onvoorstelbaar stoorde, is dat na de uitslag van het referendum in 2005 veel politici direct, nog dezelfde avond of de volgende ochtend, precies wisten waaróm er "nee" uitgerold was. Ze gebruikten het allemaal voor hun eigen gelijkje en achterom werd de grondwet anders genoemd en toch doorgedramd. De PVV was uiterst duidelijk in zijn "wij willen geen Europa!" en ik neem gewoon aan dat een aantal PVV-stemmers van nu zo duidelijk mogelijk wilde laten weten tegen Europa te zijn.
En Emma, precies daarom zul je toch moeten luisteren naar iedereen die zijn/haar grote gevoelens van onvrede op deze manier laat blijken. We zullen wel moeten, inderdaad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.