Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

dorle

dorle

15-08-2012 om 12:00

Wie kent nog oude reclamekreten die zijn blijven hangen?

Leuk dat draadje over "dan verkopen we toch gewoon de boot"
Hebben jullie ook van die oude reclamekreten die zijn blijven hangen en/of nog steeds thuis gebruikt worden?
Ik weet alleen maar stokoude die waarschijnlijk niemand meer kent
Deze: gisteren deed ik het nog, mijn eigen gemaakte soep.... (iets met een groentebuideltje)
En volgens mij Sylvia Kristel?? die iets deed met obtampons, met de ronde top op een spiegel met lippestift...
Jan Jaap Korteweg neemt altijd de kortste weg, zeg ik altijd omdat ik altijd af wil steken, maar waar die over ging??


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 12:24

Bubbels,

van die brosrepen met allemaal luchtbelletjes. Een andere die ik nog ken is : koning, keizer, admiraal, popla beruiken ze allemaal. Er zullen nog wel meer boven komen, dit waren de eersten.

Ik hou van fris

Die reclame van de sandwichspread, met zo'n witte mevrouw die zegt dat ze van bruin houdt en een bruine meneer die roept dat hij van wit houdt. "Ik hou van lekker anders, lekker fris". En dan dat muziekje erbij, brrrrrr.... het komt weer helemaal terug.
Wat zou dat toch zijn, dat al die irritante reclames blijven hangen?
n@nny

Leony

Leony

15-08-2012 om 12:57

Ja leuk, zo'n draadje

"Ik ga bij Japie eten"
(King Corn brood)

sofie

sofie

15-08-2012 om 13:02

Ik zei nog zo ...

géén bommetje !!! (hoorde ik deze vakantie in Frankrijk regelmatig bij het zwembad)

Tanneke

Tanneke

15-08-2012 om 15:05

Domo vla

Boe boe, bla bla, we maken domo vla
hopjes, vanille en chocola,
aardbeien en blanke vla
Moo-aaah
In die makkelijke pakken.

Petje pitamientje (ik vind het gewoon lekker)

Dat zijn de eerste twee die me te binnen schoten.

Vera*

Vera*

15-08-2012 om 15:41

Zeg maar nee, dan krijg je er twee! Dat was voor een koekje met chocolade erop.

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 16:21

Dorle

Die was van Maggi; gisteren deed ik het nog En die tampon op de spiegel was volgens mij Amira. Dat bestaat niet eens meer

En die van een bank (dacht ik): daar trappen wij niet in meneer Van Puffelen, van een klant die iets wil pinnen? en dan naar een automaat loopt waarbij de bankmedewerker? achter hem aan loopt op een drafje.

Wat wij thuis leuk vonden was reclame-slogans verbouwen. Witte Reus - 'wast een berg en kost een beetje' was natuurlijk een inkoppertje; dat draai je gewoon om.
Appelsientje - 'puur en ongezoet' werd natuurlijk duur en ongezond.

Tirza

+ Brunette +

+ Brunette +

15-08-2012 om 16:28

Hapt zo héérlijk weg!

Een candyreep uit de jaren zeventig, het merk weet ik nog wel, maar de kreet is altijd blijven hangen.

Serwe

Serwe

15-08-2012 om 16:30

Robijn

Ik weet nog een reclame met een bekende mode ontwerper en dan vroeg iemand hem of het nieuw was wat hij aan had en dan antwoorde hij ' nee, Robijn intensief.'
Dat is echt al jaren geleden maar die weet ik nog.
Ik heb maar een paar jaar een televisie gehad maar het grappige is dat ik uit die periode dus nog best wat reclames weet.

Reclame van Merci bijvoorbeeld, dan zongen ze een liedje van Merci dat jij er bent,

Oh en ik weet van heel vroeger nog het liedje van due penotti (twee kleuren in een potti). Wij hadden toen geen eens tv (als kind) en toch kende ik die reclame (waarschijnlijk van bij vriendjes). Dat liedje zongen we altijd. Het was ook echt feest als we due penotti hadden want dat kocht mijn moeder niet vaak.

Jesse_1

Jesse_1

15-08-2012 om 16:48

Serwe

Frans Govers is die modeontwerper. De reclame staat zelfs genoemd op zijn wiki-pagina

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 16:49

Jaaaaaaaa frank!

Die bllllllllllouse, die kleuren???!!!! Nieuw???? Nee, Robijn Intensief - or whatever. Heerlijk.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 16:51

Bros maar dan anders

Dat was Adele Bloemendaal, in een schuimbad en dan belde ze met haar moeder. Mam ik zit in een bad met bubbels allemaal bubbels (ofzoiets). En dan keek ze even naar beneden en zei vervolgens: neeeeeee, daar zie je niks van. En dan ging ze verder over brosbrosbros.

Dat 'neeee, daar zie je niks van' wordt hier nog geregeld gebruikt.

Tirza

Jesse_1

Jesse_1

15-08-2012 om 16:52

Met de fiat panda...

... lach je iedereen uit!
Met die irritant lachende vent in dat Pandaatje en die grijnzende politieagent.

mix

mix

15-08-2012 om 17:52

Ja deze

Over een schoonmaakmiddel, een klein cartoon meisje in een echte supermarkt met rood krullend haar:
Betsie betsie, betsie maakt alles schoon met zuivere zeep en zonder ammonia.

Of:
Zeg nooit banaan tegen een chiquita

of: dat wordt weer een leuk weekend (mcdonaldsreclame)

Of: mamma mag ik pompuhhhhhhhhhhn(carvan cevitam)

of: het zou verboooooden moeten worden(autodrop)

Of: alleen als ie ijs- en ijskoud is (drankje, berenburger ofzo?)

Zeeuws meisje

Ons ben zuunig!

Fiorucci

Fiorucci

15-08-2012 om 18:19

En...

'k vind 't gewoon lekker! Pindakaas,toch??

dorle

dorle

15-08-2012 om 18:32

Tirza

Leuk dat je die reclame van die soep nog weet! Ik roep het nog regelmatig in de keuken.

dorle

dorle

15-08-2012 om 18:33

Ps tirza

Die van Adele vond ik ook altijd heel leuk.

dorle

dorle

15-08-2012 om 18:34

Mix

Die is echt oud van Betsie, ik herinner me het liedje nog heel goed.

dorle

dorle

15-08-2012 om 18:35

Bona

Wij nemen Bona mee al in de arreslee, ja bona mee in de arreslee door de sneeuw.....
Ik snak naar sneeuw

krin

krin

15-08-2012 om 18:45

Generatie

Zo leuk, dat je de leeftijd van mensen kunt inschatten aan de hand van de reclames die ze nog weten.
Jan-Jaap Korteweg, Dorle, je bent de eerste die hem nog weet. Bij ons komt hij ook nog wel eens langs. Volgens mij was het iets van verzekeren, een variant op waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Alleen was makkelijk in het geval van Jan-Jaap dat hij als koorddanser overstak in plaats van over straat, toch?
Wat bij ons in de familie gevleugeld is geworden:
-Ik zal het even voor u tekenen (ook tampons)
-Japie, inderdaad
-Kan ik er wat aan doen (doen, doen, doen), een filmpje als waarschuwing voor bosbranden)
-Oe, ik heb hem aan (heeeeel oud, panty's van playtex)
-Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren (met Rijk?)
-'t is licht, 't is luchtig (Bourbon Bourbon!)
-Maarre... hebt u ook een groene? (Van Batavus. Of Gazelle. Een man die een dolle proefrit op een fiets maakt).
-James? (van After Eight)
-Beetje spelevaren, beetje zwemmen... (Unox soep, met stoer survivallende man die en passant beren schoot en krokodillen omlegde, of zoiets, en dan op zijn kampvuur een blikje Unox opwarmde.

Zonder tekst, maar wel memorabel was de man die de triangel moest bespelen in het orkest en die je volgde op een woeste rit door de stad in zijn 2cv. Hij was net op tijd voor het slot van het concert. Maar of dat een reclame voor de eend was, weet ik niet meer.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

15-08-2012 om 18:48

Oh leuk!

"Likkebaardend lekkerlessend koel klinkend fris drinkend stemmen smerend razend flitsend koel koel koelsissende Pepsi"

"Nee... Geef mij maar iets frisss... Iets helders...." 7Up, de enige smaak die geen kleur nodig heeft.

"Maar Maggi, wat krijgen we nou? Échte boerenkool? Nou, dát mag van mij Wonderstamppot heten!"

"Wij zijn niet bang voor de tandarts want we hebben goed gepoetst" (waarna er een parodie kwam: "Wij fijn niet bang voor de tandarft, want ik heb een kunftgebit.")

"Lekkersmekker raakt niet op" (en vervolgens kwam Pippi Langkous in beeld met een grote candybar)

California soep, die is pas lekker!

Draai, draai, een Drum voor elkaar (en van de concurrent: Samson, een Leeuw van een shag!)
En daarvoor had je nodig: "Rizla drie keer beter: rolt beter, plakt beter, rookt beter".

Het zal Jantje de Boer niet wezen (de vlekkenkampioen)

...bij meneer Jamin...! (Ton van Duinhoven met een tuba)

Bums Dwarsgebakken (die náám...! En wat is in hemelsnaam Dwarsgebakken?)

Amira tampons... Da's logisch, he...? (lipsticktekening op de spiegel)

Autokastje, damestasje, kinderhand, waterkant, King King King... KING! (hij is langer, maar de rest weet ik niet meer)

"...en zolang het water tegen ons bootje klotst genieten we van After Eight..."

"Het aroma komt je tegemoet zodra je het pakje open doet... KOFFIE! Dat is Van Nelle!"

Bloemen houden van mensen, haal ze in huis (...) Neem vaker een bloemetje mee! (met in het filmpje de piepjonge Helga uit 'Allo 'Allo)

Kotex als het moet, Kotex als het mag (resp. maxi en mini maandverband)

(goh... Had ik voor actuele dingen maar net zo'n goed geheugen als voor oude dingen!)

Leony

Leony

15-08-2012 om 18:53

Of je stopt de stekker erin

IBM PC reclame

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

15-08-2012 om 18:53

Krin

"Mijn step-in, mijn step-in, waar is mijn 18-hour-stepin..."
Volgens mij zijn we van dezelfde generatie...!

Nog een blast from the past, en de bijhorende foto is makkelijk terug te googlen. Ik weet zeker dat het een reclame uit 1977 is en er zit nog een dubieus verhaal achter: het betreffende fotomodel verliet haar toenmalige man en ging er met de grote baas van dit product vandoor! Tien jaar later liet zij de grote baas plus haar zoon achter om naar Adam Curry te gaan: "Het meisje heet Patricia, het broekje is van Bongiorno..."

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

15-08-2012 om 18:54

Je bent thuis...

...waar je Douwe Egberts schenkt...
(insert Margriet Eshuis zang)

Over thee en koffie gesproken: een van afgrijzen vertrokken Brits damesgezicht: "Tea?!? With MANGO?!?!?"

mix

mix

15-08-2012 om 18:55

En en

"rammelen hoeft nu niet meer"

"likkebaardend lekkerlessend kloekklinkend frisdrinkend stemmensmerend razendflitsend snelvibrerend koel koel koel sissende PEPSI… "

"beetje van mezelf en een beetje van maggi"

"breek de dag tik een eitje"

"Thee geeft zoveel warmte
elke thee de juiste toon
Thee heeft zoveel charme
en toch is thee zo gewoon "

"gelukkig heeft ie meer verstand van verzekeren"

"even apeldoorn bellen"

die oploschocomelk: oeps we zijn de melk vergeten"

"foutje, bedankt!"

Leony

Leony

15-08-2012 om 18:56

Wellukke andere?

Heinz tomatenketchup

Leony

Leony

15-08-2012 om 19:00

Dis is tv men!

Crispy chips. Chrispy geluidje toch?
Geweldig om al die oude slogans weer te lezen!
Leony

Tijgeroog

Tijgeroog

15-08-2012 om 20:27

Pam....

Je haar danst!

Bart de graaf

met chocolade koekjes: zeg maar nee,dan krijg je er twee.
ik was in die tijd zwanger van een tweeling,niet te tellen hoe vaak ik die slogan naar mijn hoofd gekregen heb.
en ik weet er nog 1 van toen ik een kind was( ongeveer een eeuw geleden.)
Het ging over bessenjenever ( dat mocht toen nog).
Mmmm ,lekker besje
is die van eh................
van eh...........?
Hmmmmmm proef je toch wel he?.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.