Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

landrot

landrot

27-07-2010 om 16:43

Zeilmeisje mag vertrekken

http://www.nu.nl/binnenland/2300952/groen-licht-zeilreis-laura.html

Ben benieuwd of het nu nog zo leuk is, nu het mag.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

02-08-2010 om 15:01

Pascalle

dit is niet het eerste, en waarschijnlijk ook niet het laatste draadje over "zeilmeisje" Laura Dekker. De punten in je mail zijn al uit-en-te-na bediscussieerd (ook ten dele in deze draad). Zoek even in het archief onder "Laura Dekker" en lees je even in ).

Mirreke

'En je snapt het ook nog steeds niet. Jij hebt niets met Laura te maken. Het interesseert niemand dat jij het onverantwoord vindt. Het is namelijk jouw kind niet.'

Daarom kan Landrot er nog wel een mening over hebben. Zoals jij er ook een mening over hebt.

Pluk53

Waar maak je uit op dat ik dit niet heb gedaan? En al zou ik het niet hebben gedaan, is dat een verplichting ofzo, voordat je mag en kunt reageren op een onderwerp? Volgens mij maak ik dat zelf wel uit.

Pluk53

Pluk53

02-08-2010 om 15:16

Pascalle

door eerdere postings te lezen, en eventueel eerdere draadjes in het archief, kun je zien wat er al aan feiten en achtergronden bekend is (bijvoorbeeld mbt school, boot etc.) Het is niet verplicht, maar het voorkomt eindeloze herhalingen.

Pluk53

Pluk53

02-08-2010 om 15:54

Kinderarbeid?

de sponsoring loopt goed: http://www.nrc.nl/binnenland/article2593424.ece/Laura_Dekker_sluit_exclusief_contract_met_Eyeworks .
Mag je er als 14-jarige aan verdienen, aan zo'n tocht? Dat is toch kinderarbeid.

Valse tegenstelling

Pluk:"je moet mijn posting lezen in combinatie met die van ML. "
Jouw posting verklaart niets behalve opnieuw je fixatie en kokervisie op gezamenlijkheid. Dat blijkt eens te meer uit deze zin "Jij bent een groot voorstander van anarchisme"
Hier pas je overduidelijk het principe 'wie niet voor ons is is tegen ons' toe.
Ik citeer Bastet nog maar eens "Nogmaals,het een sluit het ander niet uit namelijk."
Jij sluit de ene, Laura, uit om dat andere, de gezamelijkheid. In reactie op mij sluit je mij uit. Ik zal wel een anarchist zijn. Kennelijk zie je geen enkel ander model voor je. Ondertussen blijft het volstrekt onduidelijk waar je nu zo bang voor bent.
De vraag van IJsvogeltje staat dus nog steeds "Het suggereert namelijk dat de maatschappij 'last' heeft van avonturiers. Hoe ziet dat er dan uit?"
Ik wil daar een vraag aan toevoegen: is het elementen uit de gezamenlijkheid toegestaan zich te transformeren naar een andere gezamenlijkheid (die van solozeilers bijvoorbeeld)? Of is dat ook een bedreiging van het maatschappelijke?
Groet,
Miriam Lavell

Verdienen?

Pluk, ben je echt nieuwsgierig of mopper je maar wat?
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

02-08-2010 om 16:14

Pluk

Die posting waarnaar je verwijst heb ik allang gelezen,maar erg concreet is het niet,vandaar de vraag.
Bastet

Pluk53

Pluk53

02-08-2010 om 16:32

Miriam, misverstanden

ik vind mannen/vrouwen die volstrekt hun eigen gang gaan fascinerend. Dus voor mij is een anarchist niet de vijandige ander. Maar de meeste anarchisten zijn in de praktijk parasieten, en dat is een heel ander verhaal.
Over "gezamenlijkheid", dat is ook de verplichting om de nieuwe generatie voor te bereiden op het dragen van de verantwoordelijkheid om samen onze gemeenschap vorm te geven en verder te voeren. Dat heeft te maken met oa overdracht van normen en waarden, van kennis, van het gelegenheid geven tot het volgen van een opleiding; dit draagt voor een stuk bij aan persoonlijke ontwikkeling en mogelijkheid tot "geluk", en geeft je een plek/positie in de maatschappij. Maatschappij en individuen zijn vervlochten. Ik leg meer nadruk op de belangen van de maatschappij (in de zin van continuiteit), jij legt veel nadruk op de belangen (en rechten) van het individu.
Jij legt de nadruk op de persoonlijke vrijheid van vader en dochter Dekker om haar leven richting te geven. Ik zie daar een maatschappelijk "gevaar" als dat de norm gaat worden. Daar zijn de meeste mensen gewoon niet "goed" genoeg voor toegerust, alhoewel de drang, het verlangen er zeker wel zal zijn bij velen. Ik vermoed dat "te veel vrijheid" voor velen een heel gevaarlijke weg zal zijn. Anderzijds ben i er voor, dat "bijzondere talenten" de kans moeten krijgen om buiten de normale paden te treden. Maar het zijn er denk ik niet zoveel wiens schouders sterk genoeg zijn; en het mede de verantwoordelijkheid van "de maatschappij" om die mensen/kinderen tegen zichzelf te beschermen.

Bastet

Bastet

02-08-2010 om 17:59

Maar pluk

Dit is een eenling,waar zie jij de norm dan?Dat is bang zijn voor iets wat nu niet aan de orde is.
En alle emigranten dan van de afgelopen decennia?Fijn zeg,al die boeren gingen er vandoor naar verre oorden,en hun verantwoording dan als boer naar de maatschappij toe?

mirreke

mirreke

02-08-2010 om 18:02

Gezamenlijk

De gezamenlijkheid... Ik denk dat je aan de gezamenlijkheid bijdraagt als je je belastingen betaalt. Verder hoop ik toch echt dat mensen hun ding mogen doen. Laura's ding is zo uitzonderlijk, dat zullen echt niet zoveel mensen/jongeren haar willen nadoen, dat is nou eenmaal zo. De meeste mensen willen juist binnen de gebaande paden blijven.
Maar om nou, alleen maar omdat ze een droom heeft die wat uitzonderlijker is dan sparen voor een nieuw mobieltje, of in de competitie een treedje hoger komen, haar een verwend kind te noemen... Dat zie ik echt niet zo.
Sterker nog, ik vind haar juist een sterke persoonlijkheid, omdat ze ondanks de druk van Jeugdzorg en de Kinderbescherming, haar droom heeft vastgehouden en er niet aan is onderdoorgegaan.
En als ik heel eerlijk ben denk ik dat die mopperaars zo reageren vanuit een zure onzekerheid over hun eigen bestaan. Als iedereen dan maar gelijke dingen doet binnen diezelfde tredmolen, hoeven zij niet te gaan twijfelen aan hun dagelijkse bestaan. Laura op de volle zee, die iedereen aan haar laars lapt confronteert wellicht teveel met de eigen dagelijkse saaiheid, hoe degelijk en gezamenlijk die dan ook zijn moge...

landrot

landrot

02-08-2010 om 20:12

Goh pluk

--door eerdere postings te lezen, en eventueel eerdere draadjes in het archief, kun je zien wat er al aan feiten en achtergronden bekend is (bijvoorbeeld mbt school, boot etc.) Het is niet verplicht, maar het voorkomt eindeloze herhalingen. --

Dan kunnen we het halve forum wel opdoeken, aangezien vrijwel alle discussies al een keer gevoerd zijn.

landrot

landrot

02-08-2010 om 20:14

Mirreke

--Sterker nog, ik vind haar juist een sterke persoonlijkheid, omdat ze ondanks de druk van Jeugdzorg en de Kinderbescherming, haar droom heeft vastgehouden en er niet aan is onderdoorgegaan. --

???? Sterk? Er niet aan onderdoorgegaan? Dat was toch JUIST de reden dat ze vorig jaar wegliep, omdat ze er aan onderdoor dreigde te gaan?

landrot

landrot

02-08-2010 om 20:21

Aha

het heeft dus toch meer redenen dan ik al dacht, een contract met Eyeworks.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 20:31

Bastet, emigranten

Als er in de eigen maatschappij een overschot aan boeren is en in een ver oord nog ruimte is voor die boer zie ik dat niet als verzaken van de verantwoordelijkheid naar eigen maatschappij. Mijn ouders, geen boeren, maar hier wel een opleiding genoten, zijn in de jaren '50 ook weggegaan. Mensen die weg wilden werden aangemoedigd door de overheid.

Bastet

Bastet

02-08-2010 om 21:54

Kaaskopje

Wat zie jij dan wel als verzaken naar je eigen maatschappij?Dat blijft naar voren komen in deze discussie,maar ik lees niks concreets.
bastet

landrot

landrot

03-08-2010 om 21:29

Ontwijken

het is niet te ontwijken, welke site, krant of programma ik ook kijk.

Tirza G.

Tirza G.

04-08-2010 om 00:27

Gut

Echt waar? Het wicht woont hier vlakbij, zit op school hier vlak om de hoek en krijgt hooguit drie regels op pagina 5.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

04-08-2010 om 01:27

Bastet, verzaken

Ik zou het eigenlijk niet weten Bastet, wat ik als verzaken naar de maatschappij toe door personen zie. Dat is me nogal een vraag. Emigreren in ieder geval niet. Ik vind niet dat je als boer, of wie dan ook, de plicht hebt om in eigen land te blijven, tenzij je de laatste boer bent en de énige die nog een stukje vlees of korreltje graan kan leveren. Dan zou ik denk ik wel gaan smeken of hij alsjeblieft blijven wil
Ik heb het draadje net even in vogelvlucht opnieuw doorgelezen, maar ik haal er eigenlijk niet uit dat al dan niet verzaken naar de maatschappij regelmatig naar voren komt. Ik vind bij dit onderwerp niet dat Laura of haar ouders naar de maatschappij toe iets verzaken en de maatschappij heeft in de vorm van Jeugdzorg en de rechter niet verzaakt alles te doen om Laura veilig, voor zover zo'n reis ooit zeker veilig is, te laten vertrekken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-08-2010 om 07:58

Oh gossie

Arme landrot, het is toch wat! Die nare Laura, ze laat je ook nooit met rust hè. Ik heb met je te doen hoor, het valt ook allemaal niet mee tegenwoordig.

Bastet

Bastet

04-08-2010 om 08:18

Jeetje landrot

Ik lees heel weinig over haar de laatste dagen, hooguit een kort stukje over de deal met eyeworks.De Wesleys en Jolanthes met leeggeroofde villa's staan veel groter in de krant....

Sancy

Sancy

04-08-2010 om 09:40

Ze is weg! Via welke website kunnen we de snelste alle updates vinden? Misschien kunnen we ook een "wij volgen Laura" draad starten in Gezellug?

landrot

landrot

04-08-2010 om 10:19

in ALLE nieuwsuitzendingen is het breed uitgemeten, kijk ik daar als enige naar dan?

Pluk53

Pluk53

04-08-2010 om 10:53

?landrot?

get a life .
Ik moet zeggen dat er vanzelf een soort schakelaar is omgezet nu. "Ze doet maar". Alle argumenten zijn ingebracht, de beslissing is genomen. Voor zeilen heb ik nul belangstelling (zandhaas van geboorte), dus dit is net zo'n ver-van-mijn-bed-show als bergbeklimmen, of polo.
We zullen wel zien waar het schip strand ).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-08-2010 om 11:18

Nee hoor

"in ALLE nieuwsuitzendingen is het breed uitgemeten, kijk ik daar als enige naar dan?"
Nee hoor, je bent vast niet de enige. Maar je blijft je er blijkbaar zo over opwinden - en de 'schuld' daarvan buiten je zelf neerleggen. Zonde van je energie joh, en je schiet er zo weinig mee op.

mia

mia

04-08-2010 om 13:22

Focus

Landrot: "in ALLE nieuwsuitzendingen is het breed uitgemeten, kijk ik daar als enige naar dan?"
Soms ligt het eraan waar je je op dat moment op focust. Jij bent momenteel nogal gebrand op dit onderwerp, dan valt alle aandacht voor dit onderwerp je op, ik ben er niet op gebrand, mij valt het dan een stuk minder op. Vergelijk het met als je (net) zwanger bent, dan zie je ineens heel veel zwangere vrouwen rondlopen, terwijl je dat daarvoor niet opviel.

landrot

landrot

04-08-2010 om 15:09

Nou

dan rest mij geloof ik niks anders dan in een hutje op de hei te gaan zitten, want nee, ik focus me nergens op, ik kijk gewoon het nieuws, wat er gebeurt in de wereld en hoppa, madam weer in vol ornaat in beeld.

Tirza G.

Tirza G.

04-08-2010 om 15:19

Dat komt, landrot

Omdat het níeuws is. Ik vond de aandacht voor het WK be-la-che-lijk. Daar werden ook hele journaals mee gevuld, terwijl die notabene al eigen sportrubrieken hadden om vol te wauwelen. Waarschuwing: ze vertrekt vandaag. De cameraploegen draaien overuren.

Tirza

landrot

landrot

04-08-2010 om 15:29

dat was me ook vandaag weer niet ontgaan helaas

Bastet

Bastet

04-08-2010 om 16:03

Landrot

Slecht voor je hart hoor,je zo enorm ergeren aan afentoe een berichtje van een paar minuten.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.