Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-01-2023 om 21:42
goedendag wij zijn ons aan het oriënteren voor een middelbare school in Delft voor onze zoon
Wij zijn bij deze 2 scholen gaan kijken en vragen ons af wat de beste keuze zou zijn en wat de verschillen en plus en minpunten zijn van deze scholen
Hebben jullie enig idee?
bvd
03-10-2025 om 12:49
Als gekleurde ouder raad ik het Christelijk Lyceum Delft absoluut af. Een aantal jaren geleden heeft er zich een ernstig incident plaatsgevonden. Een dochter van mij heeft bij de coördinator gemeld dat een docent openlijk het woord "neger" heeft gebruikt. Vervolgens werd er zeer slecht gehandeld door het schoolbestuur. Hun reactie was zeer matig en ze boden alléén aan dat de docent zijn excuses moest aanbieden. Vervolgens heeft de docent in kwestie hier niks aan gedaan. Schande!
03-10-2025 om 16:11
Saskia_vanlier schreef op 03-10-2025 om 12:49:
Als gekleurde ouder raad ik het Christelijk Lyceum Delft absoluut af. Een aantal jaren geleden heeft er zich een ernstig incident plaatsgevonden. Een dochter van mij heeft bij de coördinator gemeld dat een docent openlijk het woord "neger" heeft gebruikt. Vervolgens werd er zeer slecht gehandeld door het schoolbestuur. Hun reactie was zeer matig en ze boden alléén aan dat de docent zijn excuses moest aanbieden. Vervolgens heeft de docent in kwestie hier niks aan gedaan. Schande!
Hoe veel jaar geleden heeft dit zich afgespeeld, want bij het CLD is de afgelopen paar jaar heel veel veranderd. Dit jaar is er een docent ontslagen wegens ongepast taalgebruik bijvoorbeeld.