Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Continurooster: liever niet!


Mea Proefrok

Mea Proefrok

08-10-2013 om 21:44

Roerend eens met Peenvogel

De school van dochter heeft vorig jaar geprobeerd een continurooster in te voeren, maar stuitte op weerstand bij de grote meerderheid op deze school van niet-werkende moeders (Vogelaarwijk, veel uitkeringen) die het nut er niet van inzagen. Aanvankelijk was er nog wel animo, maar toen de thuisblijfouders inzagen dat ze dan dagelijks vanaf twee uur 's middags met hun tederbeminde kroost omhanden zouden zitten, slonk de gretigheid aanzienlijk.
Mijn man en ik waren ook mordicus tegen, aangezien wij grif de meer dan driehonderd euro willen betalen die de overblijf ons jaarlijks kost.
Daarnaast huil ik me als werkende, overambitieuze "mama wil ook wat"-moeder elke avond in slaap omdat ik mijn bloedjes van kinderen gruwelijk tekort doe teneinde elk jaar op skivakantie te kunnen en dochter in Jottumjurkjes te kunnen hijsen.
Nee, dat continurooster, dat is nieuwerwetse onzin waar wij ons verre van moeten houden. Peenvogel is een van de weinige vrouwen in deze draad die begrijpt hoe je een goede moeder kunt zijn: door je kinderen dagelijks thuis te laten lunchen. Hulde! Hoezee! Heb je al eens overwogen om je kandidaat te stellen voor de SGP? Die staan tegenwoordig ook open voor vrouwen. Zeker als ze zulke verlichte denkbeelden voorstaan.

Jesse_1

Jesse_1

08-10-2013 om 21:51

Eh...

Als ("buitenshuis")werkende moeder zou een continuerooster mij juist _niet_ goed uitkomen, omdat ik dan eerder thuis moet zijn om de kinderen weer op te vangen. Nu werk ik 3 dagen, dat zou ik dan over 4 dagen moeten verdelen. Laat ze hier het continuerooster idd maar uitstellen tot onze kinderen allemaal op het VO zitten
Toen de kinderen klein waren had ik een continuerooster fijn gevonden. Met 2 kleine kinderen binnen 5 kwartier oudste uit school halen, boterhammetje eten, jongste twee in bed, oudste naar school brengen (ow, niet fijn als de jongste 2 in bed liggen) en terug haasten; ik had het graag gelaten, maar ja, kinderen laten overblijven 'als het niet hoeft', dat doe je niet zo snel. Een rooster waarbij het normaal was geweest om op school te blijven, dat had ik echt fijn gevonden hoor!

Maar hoe ging de informatieavond Peenvogel?

uitkomst ouder-enquete kan toch nog verrassend zijn

Toch kan de uitkomst van een ouder-enquete nog verrassend uitpakken. Dat is hier een paar jaar geleden gebeurd en een *ruime* meerderheid (ik geloof rond de 80%) koos voor het huidige systeem, dus met lange pauze. Ik denk juist dat voor werkende ouders het helemaal niet zo fijn is dat kinderen al 14 uur vrij zijn. Zeker niet voor diegenen die hun werktijden juist hebben kunnen aanpassen aan de schooltijden (zoals ik), dat is met het vroege vrij zijn niet meer te doen.

En ik spreek over een school in een vinex wijk met voornamelijk tweeverdieners. Een continurooster met vroege eindtijden lijkt mij juist ideaal als je full time thuis bent, veel meer quality time met je kinderen. Kinderen kunnen ook lekkere lange speelafspraakjes hebben.

Angela67

Angela67

08-10-2013 om 22:22

sjonge jonge Peenvogel

gr . . . het moet toch niet gekker worden, dat jij alle ouders even haarfijn weet te fileren en en passent te k*kken zet: "Vooral jammer vind ik het, dat mijn kinderen nu ook slachtoffer wordne van die eeuwige drang naar meer status en geld."
Je hoeft je hier niet op de borst te komen kloppen dat jij 'daar' niet aan meedoet, want 'daar' bestaat alleen in jouw gedachten. Als jij je kinderen zo opvoedt . . . . Tegen Materialisme helpt vooral humor, relativeringsvermogen en een abonnement op het tijdschrift Genoeg. Houd je bij je eigen invloed op de wereld en je kinderen. Maar houd je oordeel over mede-ouders voor je.
Groet,
Angela

Kiki

Kiki

08-10-2013 om 22:40

Bedroevend nog wel

nou nou, het is wat. Mensen zijn het niet met je eens, dat kan gebeuren in een discussie lijkt me. Dat is niet bedroevend. Had even van tevoren gezegd dat je alleen tegenstanders van een continu-rooster wilde horen. Had de voorstanders tijd en moeite gescheeld.

Hier geen continurooster, maar iedereen blijft op school toch over, je kind ophalen wordt ontmoedigd. Ze hebben een uur pauze tussendoor.

Mijn kinderen blijven ook vanaf dag 1 gewoon over, zoals alle kinderen, ook de kinderen waarbij een van de ouders thuis is.

Ik vind het verder prima, het geeft rust. Ik sleep ze niet heen en weer op de dag en ze komen blij uit school

wat leuk

Het lijkt wel of de postings die ik toevallig lees, 10 jaar geleden zijn geschreven?

Kleine toevoeging Peenvogel, je schrijft dat ovebrlijfkinderen bij een continurooster tenminste met hun eigen klas kunnen eten, maar bij ons eten ze ook met overblijven in hun eigen klas met eigen klasgenootjes.

Wel fijn dat jouw kinderen een degelijker opvoeding krijgen met zoveel liefde van mama. Als ze zelf maar wel gaan studeren en werken e niet zoals jij thuis gaan eten met de kindertjes, want iemand zal de maatschappij draaiend moeten houden en onze kinderen zijn tegen die tijd allemaal immorele, verwende mormels
.

Ely

Ely

08-10-2013 om 23:27

Lees ik nou goed

Dat er geen reactie tussen zit van iemand die beide roosters in de praktijk heeft meegemaakt en de voorkeur geeft aan het jarenvijftigrooster boven het continurooster?

Ely

Ely

08-10-2013 om 23:37

Dan ook nog even

Een reactie op de ongenuanceerde, veroordelende posting van Peenvogel: ik begrijp dat de economische kentering in de westerse wereld aan jouw -goed schoongeveegde- thuisblijfmoeder straatje is voorbij gegaan maar er zijn in de rest van Nederland heel veel mensen die beiden moeten werken voor huur/hypotheek van bescheiden woning en hun boodschappen. Dus niet voor de eigen skies omdat twee keer per jaar huren zo'n gedoe is. Dat jouw kinderen lijden onder deze situatie vind ik heel treurig maar ik denk niet dat het ze significante schade gaat toebrengen.
Dat jij liever je kinderen tussen de middag vertroetelt moet je echt zelf weten maar zo oordelen over andere mensen terwijl je overduidelijk geen idee hebt waarom mensen bepaalde keuzes maken vind ik echt bijzonder jammer.
Maarre, ik zou gewoon op zoek gaan naar een particuliere school die aan je eisen voldoet als ik jou was. Sla je twee vliegen in 1 klap tenslotte.

Daantje50+

Daantje50+

09-10-2013 om 02:22

Het belang van de kinderen

De kinderen gaven een score van 8,5. De leraren waren het daar volledig mee eens. De meeste weerstand kwam juist van de ouders, het was ook maar nipt door de stemming gekomen.

Kinderen vonden het leuk dat ze meteen aan het brood kunnen beginnen en daarna 20 minuten speeltijd hadden. Met naar huis gaan was je best veel tijd kwijt en dan zat je in je eentje te spelen. 10-20 minuten wandelen, een moeder met allerlei standaardvragen bijpraten en een beetje rondhangen in je uppie thuis. Vriendinnetje mee is wel leuk maar echt lekker gaan spelen is er ook niet bij als mamma gaat roepen dat je op moet schieten.

Jouw kinderen zijn slachtoffer van jouw moederkloekgevoelens. Zo kan je het ook bekijken.

Heeft niets met moeders ambitie te maken

Vanuit mijn ervaring als leerkracht ben ik sterk voorstander van een ononderbroken schooldag, liefst ook eentje die wat eerder stopt. Ik vind het beter voor kinderen. Minder haast, minder stress, minder snel nog boterham in de mond proppen, minder omschakelen, en vooral: meer tijd om te spelen!

Dalarna

Dalarna

09-10-2013 om 07:56

continu rooster

Ik ben overigens niet eens zo'n voorstander van een continu-rooster maar wel van een goede en vooral KORTE overblijf. Je komt er niet meer als thuisblijfmoeder. Te veel kinderen moeten wel eten op school en dan is zo'n periode gewoon te lang.

Denk je nu echt Peenvogel dat er over 10 jaar nog net zoveel kinderen thuis eten als nu? Realiseer je je dat er nog steeds mensen zijn die het modale inkomen van 1700 verdienen en daar geen Peenvogelvrouwtje bij kunnen hebben die lekker thuis de kindertjes verwent op de bank? Wat heeft dat te maken met materialisme?

Verder: geef eens antwoord op de vraag hoe jouw kinderen opeens in de brugklas het wel aan kunnen en in groep 8 niet?

Annet

Annet

09-10-2013 om 08:12

Met een continurooster hoef je niet om 14.00 uur uit te zijn

School van jongste had twee middagen vrij vanaf 12.30 uur. De andere dagen waren normale schooldagen. Onderbouw en bovenbouw hadden hetzelfde rooster.

De vorige school had geen continurooster.

Als ik mag kiezen, zou ik gaan voor het continurooster.

Op Peenvogel ga ik echt niet in.

Lotto

Lotto

09-10-2013 om 10:45

Nouja zeg!

Okee dit is hier, waar ik woon, dus ook de teneur: "de meeste kinderen blijven over tussen de middag, zeer tegen hun zin overigens, maarja, mama wil ook wat tenslotte" waardoor er moeders hun baan maar hebben opgezegd. En een papa (van de mensen die ik ken dan).
Ik vind dat zo in-triest. Denk je dat je kind lekker naar school gaat en je als mama weer voorzichtig aan het werk mag; vergeet het maar.
Ik heb immers ook een (dure) studie gevolgd. En ja ik wil ook wat.
Sorry dat ik besta en dat ik heel egoïstisch kinderen heb en toch wil werken.
Gek genoeg wordt mijn man er nooit op aangesproken, maar de omgeving vindt het wel fantastisch dat hij een papadag heeft. Ik heb twee mamadagen, en dat is dan schandalig; want mijn kinderen worden verwaarloosd, want die gaan maar liefst 2 middagen naar de opvang en overblijf. Zielig he! (overblijf zelfs 3 omdat mama zonodig daar ook een keer meewerkt)

Toen ik jong was werd ik onwijs gestimuleerd om een studie te volgen (een slimme meid is op haar toekomst voorbereid).
Ik dacht kinderen met een baan en een man te kunnen combineren. En op zich lukt dat prima, maar dat gezeik van anderen stuit me erg tegen de borst. (okee, dit is wel wat uitvergroot).

Overigens vrees ik dat een continu rooster voor mezelf niet eens makkelijker is (dan zullen ze eerder uit zijn), maar ik heb het vooral vanuit mijn eigen kinderen en ervaring van een lange overblijf, waar ik eens per week help.
Maar dat is niet gelezen ofzo, want er zijn er meer die dit noemen.
En die arme prinsessenkindjes die dan niet eens meer even bij kunnen komen thuis bij mama... Wat zielig toch. Sorry dat ik me dat niet realiseerde.

Hier zijn overigens de meesters en juffen die het absoluut niet willen.

vlinder72

vlinder72

09-10-2013 om 11:00

Andersom Peenvogel

Wij zijn vorig jaar overgegaan naar een continurooster. Het waren bij ons op school juiste de thuisblijfmoeders die hier een groot voorstander van waren en dit ook zeer luidruchtig lieten horen. De meeste werkende moeder (ouders) waren tegen. Immers alle ouders hadden op een of andere manier al opvang geregeld. Zo werkte ik 4 dagen waarvan 3 onder schooltijd en een hele dag. Op de hele dag gingen ze naar de BSO. Met het nieuwe rooster zouden mijn kinderen alle dagen naar de BSO moeten want mijn werkgever was niet van plan om medewerking te verlenen aan een uur minder werken op een dag.

En zo had opeens iedereen problemen met opvang. Uiteindelijk is het om die reden een jaar uitgesteld zodat iedereen alles kon regelen. Ook bood de school het eerste jaar een soort overblijven na schooltijd aan. Een uurtje overblijven zodat ouders de kinderen op de oude tijd konden ophalen.

Het continu rooster draait nu een jaar. Als nu zou kunnen kiezen zou ik voor een continurooster kiezen. Het rustiger voor de kinderen. Voor mij persoonlijk?. Ik mis soms de woensdagmiddag. Ik heb vier kinderen en op woensdag was het vaak een gezellige boel met een stuk of 7 kinderen aan tafel om knakworstjes met brood te eten. Ook heb ik nu veel meer opvang nodig omdat mijn werkgever weigerde om mee te werken aan het aanpassen van mijn werktijden. Maar ook dat went.

Jillian

Jillian

09-10-2013 om 11:53

Thuis

Inderdaad als je niet werkt kan een continu rooster ook heel prettig zijn. Ik weet nog hoe lastig ik het vond toen ik de oudste naar school moest brengen en thuis ook kleintjes had. 4x per dag heen en weer lopen en dat dan moeten coordineren met kleine kinderen die nog slapen. Dat is ook een heel gepuzzel en weer helemaal niet goed voor de rust van de kleinere kinderen. Zeker als het koud buiten was en regende en peuter hangerig was en eigenlijk al doodmoe was bijvoorbeeld. Dan toch maar peuter ophouden want ja over een half uur moesten we de oudste weer terugbrengen naar school dus dan was nu naar bed niet handig. Best een gedoe en ook zeker niet altijd in het belang van kinderen.
Daarnaast vind ik een continu rooster zeker in belang van de schoolgaande kinderen. De dagen zijn korter en ze hebben dus meer tijd 's middags om te spelen. Ze hoeven niet 's middags weer aan school te wennen maar gaan gewoon de hele dag mee in het ritme. Minder overgangsmomenten en meer rust. Het gaat dus echt niet alleen om het gemak van de ouders.

Wat ik van de leerkrachten begreep

Is dat het een wereld van verschil is kwa aandacht. De onderbreking van thuis eten is te lang, het werkt veel beter als de kinderen binnen school en binnen de klas blijven. Op onze school was er een stel Peenvogeldames die het tegenhielden, tot groot verdriet van de leerkrachten (die het kenden van andere scholen binnen onze stichting).

Anonymized User

Anonymized User

09-10-2013 om 16:10

mama wil ook wat tenslotte

"Ik vrees dat het er toch wel doorgedrukt word. Hier is er geen taboe op overblijven, de meeste kinderen blijven over tussen de middag, zeer tegen hun zin overigens, maarja, mama wil ook wat tenslotte."

En papa dan? Kan die s'middags niet op het kind passen? Oh nee, die heeft zijn werk. Maar hij is man, dus dat is normaal.

Als een vrouw buitenshuis werkt wordt het vaak in de sfeer van egoïsme getrokken. Of zoals in dit topic 'de drang naar geld en status'.

Maar wat als mama haar werk gewoon leuk vindt? Wat als ze wat met haar interesses en talenten wil doen?

Moet alles wat mama doet getoetst worden aan de wensen/welzijn van de kinderen? Of mag mama ook een eigen leven? Net als zo gewoon is voor papa..

Puinhoop

Puinhoop

09-10-2013 om 17:23 Topicstarter

Zeeeeeerrrrr kort door de bocht

Ohjee, wat was dat een erge posting van me. Ik bied jullie bij deze allemaal mijn nederige excuses aan. Het zal niet weer gebeuren.
Ik sla jullie om de oren met vooroordeel na veroordeling en smijt met materialisme en zelfzucht alsof het tractaties zijn. Echt, het spijt me, ik weet niet wat ik mankeerde, PMS misschien Heel stom.

Gisteren ben ik geweest en de gemoederen liepen oog op. Het verbaasde me aangenaam dat er veel meer tegenstanders waren. En erover nadenkende, vind ik het ook niet zo heel gek eigenlijk, elke dag tot twee uur. (Dat is het rooster wat voorgesteld werd.) Inderdaad, je hebt daarna wel lekker lang. Kunnen ze langer spelen, hebben -zij zit in groep 7en die heeft veel huiswerk- meer tijd na huiswerk voor andere dingen....Maar ik had het liever niet.
Ik vind het voor de oudere kinderen minder erg, maar voor de kleintjes wel. Ik vind het echt te lang achter elkaar.
Inderdaad, wij hebben de mazzel dat mijn man goed verdient -2100 ongeveer netto, we geven ook niet veel uit. Dat kan misschien niet iedereen zich veroorloven, in de Randstand schijnt het veel duurder te zijn.
Maar dat het altijd d evrouwen zijn die geacht worden thuis te blijven, dat vind ik ook schandalig. Je hebt samen kinderen, je moet er samen voor zorgen, en in onze buurt doen de meesten dat ook, elk parttime. Maar vaak is het niet zo en dat geen haan naar Papa kraait, daar erger ik me ook aan -bij werkende moeders dan.
Nogmaals mijn hartelijke excuses!

Rafelkap

Rafelkap

09-10-2013 om 17:46

veranderingen

hahaha peenvogel, zo krijg je idd wel een heel lang draadje, want dan krijg je weer een hele andere discussie, want iedereen voelt zich dan weer beledigd.
Ik weet niet of het zo 'zielig' is voor de kleintjes, die weten niet beter dan dat het zo gaat. En die kan je rustig nog eens een middagje of dagje thuis houden tot 5(als je daartoe de gelegenheid hebt).
Het is misschien meer dat jij het lastig vindt, al die veranderingen.
Dat heb ik zelf ook, op een ander vlak, die ov chipkaart met al die poortjes waar ik van gruw. En ja, die schooltijden zullen wel nog meer op de schop gaan, ook de vakanties zijn niet meer van deze tijd. We zijn niet meer allemaal boer. Succes met alle veranderingen.

Anonymized User

Anonymized User

09-10-2013 om 18:13

onbewust

Excuses aanvaard (voor mij dan).

Dit soort vooroordelen sluipen er vaak onbewust in, daarom is het ook goed om er af en toe op gewezen te worden.

Puinhoop

Puinhoop

09-10-2013 om 18:31 Topicstarter

Rafelkap o.t.

Voor mij verandert er niet zo veel, het is meer voor de werkende ouders dat ze de boel moeten omgooien.
Maar dat openbaar vervoer vind ik ook hel! Ik zou laatst een kortingskaart aanschaffen, kom ik op het station: "Nee mevrouw, die kunt u alleen via internet kopen.΅ Ja, maar ik heb geen internetbankieren, en dat wil ik ook niet. "Tsja, maar u zult in elk geval eerst wel een OV-chip moeten hebben." Maar ik gebruik maar heel weinig OV, daarom is deze kortingskaart ook zo handig. "Alleen via internet mevrouw, en zonder OV niet." Beuh.
Zoonlief -die zit nu op het VO- krijgt huiswerk via internet en moet op wel 4 verschillende sites inloggen, waardoor er nogal eens iets misgaat. Zetten leraren er ś avonds of in het weekend nog nieuwe huiswerk op. Ja, zo lukt het niet.
Wat is er mis met de oude manier!!!!???

Mea Proefrok

Mea Proefrok

09-10-2013 om 20:33

Peenvogel

Excuses aanvaard. Neem mijn posting ook maar met een korreltje zout. Je stond op mijn zere tenen en het was een lange dag gisteren .

dat zei ik toch

Is hiet ook gebeurd. En het waren juist de werkende ouders die tegen waren. Alleen als het een half uurtje scheelt en woe-middag vrij zou ik voorstander zijn, te vroeg vrij geeft gewoon logistiek (=opvangtechnisch) te veel problemen. En ja ik redeneer vanuit mijn eigen (praktische) standpunt, maar ik mag ook een mening hebben als moeder. Ik hou al genoeg rekening met mijn kinderen

overgansgregeling voor werkende ouders

Het jaar dat zoon op school kwam was ook het eerste jaar van het continurooster. De BSO heeft toen een overgangsregeling gehanteerd: ouders konden ervoor kiezen om gedurende een jaar alleen opvang af te nemen van 14 tot 15.30 uur. Dat vond ik een hele nette regeling. In een jaar zou het toch moeten lukken je werktijden of je opvang aan te passen.

Eén van de redenen voor de overgang was hier overigens vziw dat er klachten waren over de kosten van de overblijf. En die kosten vielen, anders dan de kosten van de BSO, niet onder de kinderopvangtoeslag, zo begreep ik.

Zelf vermoed ik dat de leerkrachten wel blij zijn met de ononderbroken schooldag waardoor de kinderen in de middag veel beter bij de les blijven.

Peenvogel: ik heb nooit gemerkt dat het tot voor mijn kinderen echt te lang zou zijn, en ik vraag me werkelijk af hoe het nou toch mogelijk is dat kinderen in alle andere landen, plus de Nederlandse kinderen in het speciaal onderwijs (niet per se de meest robuuste groep), die langere schooldag kennelijk redelijk probleemloos doorkomen terwijl jouw kinderen die onderbreking "echt nodig" hebben.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

09-10-2013 om 21:36

Werkende ouders?

Zijn er werkelijk zoveel ouders die onder schooltijd werken en na school op het schoolplein staan? Bij ons op school ken ik ze eigenlijk niet, maarja, wij hebben dus een continurooster. Want als je hele dagen werkt maakt het volgens mij niet uit in de hoeveelheid opvang, alleen verschuift het dan van s middags bij het overblijven naar na school bij de bso.
En zo kan ik me ook voorstellen dat je op twee dagen een uur korter werkt en op de derde dag twee uur langer, met de kinderen bij de bso. Op basis van de wet aanpassing arbeidsduur mag je in ieder geval het aantal uren dat je werkt aan laten passen, de werkgever kan dat niet zomaar weigeren.

dc

dc

09-10-2013 om 22:23

en wat vinden de kinderen ervan?

"Ik vind het echt te lang achter elkaar."

Echt, in de meeste landen zijn de kinderen vanaf 4 jaar de hele dag op school (en nee, niet tot 14.00u, maar langer). Ik werk op zo'n school en ik zie alleen maar hele blije kinderen. Na het eten kunnen ze zeker een half uur lekker met elkaar spelen.

Ik denk dat wij moeders graag denken dat onze koters ons zo hard nodig hebben, maar in de praktijk valt dat hard tegen.

Fiorucci

Fiorucci

10-10-2013 om 07:15

Peenvogel

Mama wil ook wat tenslotte? Heb jij enig idee hoeveel ouders niet anders kunnen dan beide werken? Niet voor dure auto's,vakanties, en hypotheken, maar gewoon, om rond te komen?

effie

effie

10-10-2013 om 07:19

hier ook

Bij ons probeerde de school ook door te drukken dat we een continurooster zouden krijgen tot half drie. Dat is na een enquete tegengehouden, zoveel ouders die tegen waren. de belangrijkste redenen waren met name ouders die tijdens schooltijden werken en ouders die willen dat hun kind tussen de middag rustig thuis eet.

Bij ons was het gedeelte van ouders dat tijdens schooltijden werkt er groot. Ik was er een van, werk tot 15.15 en kan dan precies om 15.30 op het schooltijd staan. Een uur eerder weg gaan betekent dat ik 4 uur minder per week moet gaan werken, wat mijn werkgever niet gaat accepteren (huidige contracturen is minimum). Ik weet niet of het klopt dat je wettelijk het aantal uren mag laten aanpassen maar ik ben het met mijn werkgever eens dat minder werkuren voor deze functie niet handig is. 4 uur klinkt niet veel maar het is een halve dag in de week er af.

Een andere oplossing is het regelen van opvang, terwijl ik dat nu helemaal niet nodig heb. Ook waren er veel ouders in de zorg, die bloktijden hebben tot 15.00 uur. Dat komt met school mooi uit. Het ziekenhuis (e.d) gaat de blok werktijden niet aanpassen omdat school de tijden gaat veranderen.

De genoemde redenen zijn met name redenen voor de volwassenen om geen continurooster te willen. of het voor de kinderen fijner is, weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat lange middagen om te spelen, wel fijn is. Mits de ouders dit logistiek kunnen plannen en het niet betekent dat ze dan opeens middagen op de bso zijn

Dalarna

Dalarna

10-10-2013 om 10:05

Peenvogel

Waarom denk je dat het zo moeilijk is voor kleuters? Denk je echt niet dat die niet beter weten? Mijn oudste had het heerlijk gevonden tot 2 uur want hij had nog een middagslaapje toen hij vier werd. Kon hij mooi nog twee uurtjes naar bed.

Verder zijn veel kinderen vanaf baby gewoon de hele dag op de kinderopvang, denk je nu werkelijk dat het voor die kinderen zo schokkend is om vervolgens tot 2 uur naar school te gaan en dan naar een BSO?

Echt je ziet beren op de weg die er helemaal niet zijn. Het is voor de ouders vaak veel lastiger dan voor de kinderen. Overigens heeft het wel een voordeel, nu is de woe en vr vaak een rustige dag op de BSO, je hebt dan dus meer keus als alle dagen hetzelfde zijn. Sowieso denk ik dat het voor kinderen beter is om alle dagen hetzelfde te hebben maar nogmaals; continurooster hoeft van mij niet, WEL een korte overblijf.

En dan weer de vraag: hoe moet het voor jouw kinderen zijn om opeens naar de brugklas te gaan want in je eerste posting had je het toch over " want ik vind het belangrijk voor ons meisje dat ze tussen de middag thuis eet, met een vriendje speelt, even wat anders doet en dat we samen even kletsen over de ochtend. Ze heeft dat echt nodig, onze zoon kon het ook altijd goed gebruiken."

Mijn hemel een kind in groep 7! Ons meisje wat het echt nodig heeft?

toezicht tijdens regen nadeel continurooster!?

Sinds dit school jaar is er ook bij ons een continurooster.

Van half 9 tot 2 en de kinderen hebben een half uurtje tussen de middag.

Als het regent eten de juffen in de klas met de kinderen (15 minuten)vervolgens gaan de juffen koffie drinken in de koffiekamer.

Daarna surveilleren de pleindienst juffen over de gang en houden de kinderen uit groep 8 (11 jarigen!!!!) toezicht in de rest van de klassen, ook bij de kleuters!( ook 15 minuten)

Hoe gaat dit bij jullie??? ik vind het nogal wat dat 11 jarigen de verantwoordelijkheid krijgen over de andere groepen, er zal maar wat gebeuren... dat vergeeft zo'n kind zich zelf toch niet.

Mijn oudste zit dus in groep 8 en is een rustige gevoelige jongen, mijn jongste zit in groep 2 en is lieve maar erg ondernemende jongen
Ik laat mijn oudste thuis ook niet alleen met mijn jongste dit is vragen om problemen!( en hij is geen oppas ik ben verantwoordelijk voor mijn jongste niet hij) Laat staan dat mijn oudste op 26 kleuters moet letten.

Hoe denken jullie hierover?

Ik vind dit echt een nadeel van het continurooster!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.