Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

De masturbatieles van mijn kind op school (groep 3) Gesloten.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Googleisjevriend schreef op 29-05-2022 om 17:12:

[..]

Mijn zoontje heeft het net bekeken en hij keek er heel aandachtig naar. Vond het interessant, en ging vervolgens weer met zijn koptelefoon verder op de tablet. Ik vertelde hem de essentie, dat hij het moet vertellen aan ons als er iets gebeurd wat hij niet wil. Reactie: Jahaaaaaaa , dat weeeeeet ik !

Het filmpje is gemaakt om onder begeleiding in de klas te vertonen, zijn reactie zou dan wel eens anders kunnen zijn.

Flanagan schreef op 29-05-2022 om 17:07:

[..]

* Ik denk niet dat er sprake is van een minderheid; niet iedereen die niet eens is met deze werkwijze reageert.

* Ik heb ook moeite met de werkwijze waarop de school een ‘ je lichaam is van jou’ presenteert omdat ze daardoor indirect de ouders passeren. Ik wil zelf mijn kinderen zaken zoals eerlijkheid, sociaal gedrag maar ook intimiteit op de hoogte brengen, met de kennis die ik belangrijk vind.

* Dat kinderen geïnformeerd dienen te worden om misbruik te voorkomen, is niet een beslissing die school voor ouders mogen nemen. Ouders dienen van te voren te worden ingelicht en hen m.i. om toestemming te worden gevraagd. Ik begrijp uit verhaal van TS dat dit niet het geval was.

*Maar de aangedikte wijze erop TS haar TO hier neer zet, waarbij zaken zoals keizersnee en uithuisplaatsing- geplaatste kinderen etc erbij werd gehaald om maar een punt te maken, zal ongetwijfeld hebben bijgedragen aan weinig begrip.

sterker nog; dat is een beslissing die we als maatschappij moeten nemen!! Weet je wel dat er kinderen door hun vader worden misbruikt, en oogluikend toegestaan door moeder? En dan moeten die ouders bepalen of een kind dit filmpje mag zien??

Helemaal niet, die kinderen moeten we juist bereiken. En ik zou pleitten alle kinderen dit filmpje standaard laten zien op school, in groep 3 groep 6 en 8 nog een keer. 

EmmaT schreef op 29-05-2022 om 17:42:

[..]

Het filmpje is gemaakt om onder begeleiding in de klas te vertonen, zijn reactie zou dan wel eens anders kunnen zijn.

Ik ben dan wel geen lerares maar ik denk dat ik ook best in staat ben om dit uit te leggen. We hebben vaker uitgelegd dat niet alle mensen goede bedoelingen hebben en voorbeelden daarbij , uitgelegd op kinderniveau. 

Maar misschien begrijp ik je verkeerd? 

Googleisjevriend schreef op 29-05-2022 om 17:12:

[..]

Mijn zoontje heeft het net bekeken en hij keek er heel aandachtig naar. Vond het interessant, en ging vervolgens weer met zijn koptelefoon verder op de tablet. Ik vertelde hem de essentie, dat hij het moet vertellen aan ons als er iets gebeurd wat hij niet wil. Reactie: Jahaaaaaaa , dat weeeeeet ik !

Hij liep in ieder geval niet mastruberend door het huis...

absor schreef op 29-05-2022 om 17:58:

[..]

sterker nog; dat is een beslissing die we als maatschappij moeten nemen!! Weet je wel dat er kinderen door hun vader worden misbruikt, en oogluikend toegestaan door moeder? En dan moeten die ouders bepalen of een kind dit filmpje mag zien??


Precies, dat kind gaat misschien met de juf praten of met iemand anders. 

Het is raar om als ouders in dit filmpje een seksles te zien. 

SuzyQFive schreef op 29-05-2022 om 16:26:

[..]

Volgens mij zegt TO dat het vooral gaat om mensen die kritiek tav onderwijs niet tolereren en ‘het onderwijs’ niets fout kan doen.

Naar aanleiding  van de discussie in het vorige topic interpreteer ik haar opmerking anders.

Ysenda schreef op 29-05-2022 om 17:15:

[..]

De school is zelfs verplicht hier aandacht aan te schenken vanuit het ministerie als onderdeel van het verplichte curriculum.

Hoezo ouders om toestemming vragen.

De vraag is dan: waarom? Zijn ouders zélf daar niet meer toe in staat, hebben ze er de tijd niet meer voor, hebben ze er geen zin in, vinden ze het te lastig en pffff.... wat fijn dat we het naar de school kunnen afschuiven? Simpel gezegd, een school is ervoor om rekenen, taal, schrijven, aardrijkskunde en geschiedenis te onderwijzen, niet om opvoedkundige taken van de ouders over te nemen. Sociaal gedrag, seksuele voorlichting, kennis van samenleving en wie er om je heen wonen en hoe daarmee om te gaan op een nette manier, is eigenlijk (en wás het ook altijd) de taak van ouders in de opvoeding. Taken die de afgelopen decennia richting onderwijs zijn verschoven, en met resultaat: het kost tijd die afgaat van het daadwerkelijk opbouwen van kennis, waardoor het aantal kinderen dat van de lagere school komt met té weinig taal- en rekenvaardigheid, met het jaar daalt. De kwaliteit van ons onderwijs is op de internationale schaal dan ook al jaren drastisch aan het afzakken.

Pejeka1 schreef op 29-05-2022 om 19:29:

[..]

De vraag is dan: waarom? Zijn ouders zélf daar niet meer toe in staat, hebben ze er de tijd niet meer voor, hebben ze er geen zin in, vinden ze het te lastig en pffff.... wat fijn dat we het naar de school kunnen afschuiven? Simpel gezegd, een school is ervoor om rekenen, taal, schrijven, aardrijkskunde en geschiedenis te onderwijzen, niet om opvoedkundige taken van de ouders over te nemen. Sociaal gedrag, seksuele voorlichting, kennis van samenleving en wie er om je heen wonen en hoe daarmee om te gaan op een nette manier, is eigenlijk (en wás het ook altijd) de taak van ouders in de opvoeding. Taken die de afgelopen decennia richting onderwijs zijn verschoven, en met resultaat: het kost tijd die afgaat van het daadwerkelijk opbouwen van kennis, waardoor het aantal kinderen dat van de lagere school komt met té weinig taal- en rekenvaardigheid, met het jaar daalt. De kwaliteit van ons onderwijs is op de internationale schaal dan ook al jaren drastisch aan het afzakken.

Er zijn gewoon nog steeds ouders die kinderen misbruiken en waarbij de kinderen denken dat dit normaal is. Juist daarom moeten kinderen ook geïnformeerd worden op andere plekken als alleen thuis. 

Due-scimmie schreef op 29-05-2022 om 19:44:

[..]

Er zijn gewoon nog steeds ouders die kinderen misbruiken en waarbij de kinderen denken dat dit normaal is. Juist daarom moeten kinderen ook geïnformeerd worden op andere plekken als alleen thuis.

Want de meeste ouders misbruiken hun kinderen en zijn zelf niet meer in staat sociale vaardigheden aan te leren?

Pejeka1 schreef op 29-05-2022 om 20:01:

[..]

Want de meeste ouders misbruiken hun kinderen en zijn zelf niet meer in staat sociale vaardigheden aan te leren?

Heb jij het filmpje wel bekeken?



Viva-amber schreef op 29-05-2022 om 19:03:

[..]

Hij liep in ieder geval niet mastruberend door het huis...

Ook geen goede les dan, misschien hadden de doelen vooraf besproken moeten worden...

Pejeka1 schreef op 29-05-2022 om 19:29:

Taken die de afgelopen decennia richting onderwijs zijn verschoven, en met resultaat: het kost tijd die afgaat van het daadwerkelijk opbouwen van kennis, waardoor het aantal kinderen dat van de lagere school komt met té weinig taal- en rekenvaardigheid, met het jaar daalt.

Daalt?

RodeKrullenbol schreef op 29-05-2022 om 20:54:

[..]

Daalt?

Stijgt inderdaad. Te snel getypt. En dat is nooit goed.

Maar feit is dat het zorgelijk is dat het aantal kinderen dat van de basisschool komt en te laag scoort (of zelfs zorgelijk laag scoort) op de basisvaardigheden, elk jaar groter wordt. En dat de kwaliteit van ons onderwijs mét elke peiling daalt in Europees verband.

Pejeka1 schreef op 29-05-2022 om 20:01:

[..]

Want de meeste ouders misbruiken hun kinderen en zijn zelf niet meer in staat sociale vaardigheden aan te leren?

Het gaat juist om het bereiken van een kleine groep die je anders niet bereikt. Je beschermt de zwakken, ook een taak van de overheid.

Pejeka1 schreef op 29-05-2022 om 20:01:

[..]

Want de meeste ouders misbruiken hun kinderen en zijn zelf niet meer in staat sociale vaardigheden aan te leren?

De meeste ouders doen misbruiken hun kinderen inderdaad niet, maar sommige wel en die kinderen hebben ook kennis nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.