Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Amsterdamse

Amsterdamse

05-05-2018 om 20:13

Eindexamen 2018


Amsterdamse

Amsterdamse

15-05-2018 om 09:50

Nederlands

Dochter had Nederlands en dat ging goed, volgens haar. Ze vond één onderdeel zelfs leuk om te doen, de e-mail schrijven met een klacht. En de rest van de teksten waren prima te doen, vond ze. Tot nu toe één fout kunnen ontdekken.
Ze ging met een strak gezichtje gisteren de deur uit, en kwam ontspannen weer thuis
Vandaag heeft ze niks en morgen geschiedenis en Engels.

hier

Zoon vond wiskunde A wel te doen. Hij had wel de volle drie uur nodig. Vandaag geschiedenis en Frans. In kader van de gedegen voorbereiding heeft hij gisteravond zijn geschiedenisboek eens doorgelezen.
Hij verheugt zich al op eind van deze dag. " nooit meer frans"

Jay

Jay

15-05-2018 om 18:17

Natuurkunde

Late reactie maar dochter had gisteren dus natuurkunde. Ze vond het moeilijk, maar niet moeilijker dan ze had verwacht. Ik heb wel het idee dat ze het zo goed heeft gemaakt als voor haar mogelijk was
Vandaag had ze niets (want Engels vorig jaar al vwo examen gedaan).
Komende donderdag Nederlands, maar dat vindt ze niet echt moeilijk en daar staat ze ook goed voor.

wendy

wendy

15-05-2018 om 18:25

wiskunde

Hier kind vandaag wiskunde gehad.Vind hij erg moeilijk. Tot de helft ging het redelijk maar toen kwam er een onderdeel die hem echt niet ligt. Hij was dus wel even van slag best sneu om hem zo te zien.

Nicolette

Nicolette

15-05-2018 om 18:38

niet zo lekker

2/8 zit er op. Frans ging vandaag niet zo lekker. Het is dochters slechtste vak maar ik geloof dat het landelijk ook erg pittig gevonden werd en ze kwam moeilijk in slaap vannacht. Een tekst ging over gas en Groningen en de Nederlandse ziekte en een over een raar gebouw, zei ze. Gelukkig mag ze een 4,6 halen om nog een 6 te staan. Ze gaat niet naar het correctievoorschrift kijken. Snel vergeten en op naar Engels morgen.

Mari39

Mari39

15-05-2018 om 20:15

Wiskunde

Voor zoon hier. Hij is eigenlijk erg goed in wiskunde, maar hier zaten wel pittige vragen bij.
Maar hij maakt zich geen zorgen.
Morgen engels geloof ik. Dat is eigenlijk ook altijd goed gegaan afgelopen jaren.

Gs en En

Vandaag de eerste examens voor dochter. Het leren van geschiedenis was een klein drama afgelopen tijd. Ze had het idee dat ze niks meer wist en de jaartallen die ze goed wilde onthouden gingen ook alle kanten op in haar hoofd. Ze heeft nu ook geen idee hoe ze het gemaakt heeft. Ze heeft het in elk geval ook met extra tijd niet afgekregen. Heel voorzichtig een paar antwoorden bekeken (meer durft ze niet) vanavond en ze heeft wel het idee dat het niet héél dramatisch is gegaan. Afwachten maar dus.
Engels is haar beste vak en was daarom een makkie. Gingen alle vakken maar zo

Morgen kunstgeschiedenis. Schijnt lastig voor te bereiden te zijn omdat ook de docenten geen idee hebben welke kant het examen op zal gaan. Maar meestal gaat dat vak wel goed dus er is voorzichtig wat vertrouwen.

En dan vergeten we heel snel alle stress van vanmorgen vroeg. Op het laatste moment je schoolpas niet kunnen vinden is niet aan te raden als je al vol met zenwuen zit.......

Noordenveld

Noordenveld

15-05-2018 om 21:26

Gisteren wiskunde

Waarschijnlijk foutloos. Na de schoolonderzoeken stond hij een 10. Zal zo blijven. Hier geen stress. Alleen de hete gymlokalen.......

Nicolette

Hier vond zoon Frans best goed te doen. Toen ik na jouw bericht gelezen te hebben aan hem vroeg, hoe vond je die teksten over gaswinning en iets over een raar gebouw, antwoordde hij laconiek: " o nee die wist ik niet, die heb ik gewoon gegokt".

Het "best goed te doen" van mijn zoon heeft waarschijnlijk een andere betekenis van bij de meeste mensen.

Nicolette

Nicolette

16-05-2018 om 11:39

Alkes

Dochter denkt dat het uiteindelijk wel goed komt, hoor. Maar na het tentamen was ze niet zo vrolijk. Ze was niet de enige, zie volgende filmpje https://www.scholieren.com/blog/10648/7-x-twitter-over-het-examen-frans
De hyperbool wordt niet geschuwd, zullen we maar zeggen

Tango

Tango

16-05-2018 om 14:52

Eten

Dochter hier verzint de meest bijzondere dingen om te eten en energie te krijgen voor het examen. Ze ontbijt elke dag met gebakken ei en heeft nu al twee keer tussen de middag macaroni gekookt voor zichzelf. Vind het bijzonder maar ik laat het maar gaan.
Ze was over de eerst 2 examens niet heel positief. Wiskunde vond ze veel te lang, ze had de laatste 5 opgaven niet kunnen maken. Maar toen ze thuis ging nakijken leek het weer mee te vallen. Nederlands viel weer tegen met nakijken maar ze schat nu in dat ze ook daar wel voldoende voor heeft. Geschiedenis vanmorgen ging erg goed appte ze vandaag. En nu zit ze voor Engels, dat is de grootste uitdaging. Ik ben heel benieuwd....

Dora

Dora

16-05-2018 om 19:42

Vandaag Engels

Dochter denkt dat ze een voldoende heeft, maar had gehoopt op meer. Veel mebsen kregen het niet af. Morgen scheikunde, daar is ze zenuwachtig voor.

Ook Engels

Mijn zoon was alwéér zo snel thuis. Iets voor 3uur (school is op ruim 10 minuten fietsen). Ik vroeg of hij het afgeraffeld had, maar nee, volgens hem was het niet zo veel werk en goed te doen.

Ohjee ohjee..nou ja we zullen het wel zien /horen op 13 juni...

Amsterdamse

Amsterdamse

16-05-2018 om 20:35

Engels en geschiedenis

Dochter vond Engels ez, appte ze. Ze was heel snel klaar, komt ook omdat ze goed is in Engels.

Geschiedenis ging mwhoa, lang examen, veel vragen. Kon ze eigenlijk niks van zeggen. Is meestal niet zo’n goed teken...

Morgen biologie en dat is echt véél stof om te leren. Ze ziet wel tegen dat examen op. Gelukkig is het ‘s middags, dus eerst lekker uitslapen.

Kunstgeschiedenis

Dochter baalde vandaag. Het examen was niet enorm moeilijk maar wel enorm lang. Op 1 na heeft niemand het afgekregen. Dochter had het idee dat ze maar tot 2/3 was gekomen. En dat zelfs met extra tijd. Erg jammer dus voor haar. Hoop dat ze toch genoeg punten haalt voor een voldoende......

Jay

Jay

16-05-2018 om 23:15

vandaag

had mijn middelste dochter haar enige examen van dit schooljaar, nl Engels.
(ze zit in 4 vwo en heeft cambridge CAE gedaan en mocht daarom dit jaar ook examen doen)
Ze vond het niet moeilijk en goed te doen. En meestal heeft ze een vrij goed inzicht in hoe goed of slecht ze een toets of examen gemaakt heeft, dus ik heb er vertrouwen in dat het in ieder geval een voldoende zal zijn.

Morgen heeft oudste Nederlands. Ze heeft vandaag veel tv gekeken en zich verveeld, maar ook wel eventjes geleerd zei ze

Jay

Jay

16-05-2018 om 23:24

Jippox

Wow dat is wel heel snel dan, 3 uur al weer thuis? Dus maar 1 uur en een kwartier gedaan over een examen waar 2,5 uur voor stond? Verbazend
Mijn dochter was kwart voor 5 ongeveer thuis (40 min fietsen) dus die is gewoon iets na 4 uur weggegaan, niet gevraagd verder of ze eerder klaar was maar waarschijnlijk niet dan.

Ik weet trouwens ook niet of leerlingen die klaar zijn meteen weg mogen gaan bij ons op school.... Mag dat altijd of zou dat bij elke school anders zijn?

Nicolette

Nicolette

16-05-2018 om 23:25

vandaag

3/8 zit erop. Vandaag Engels. Ze vond het op zich te doen. Ze vond wel de onderwerpen ronduit oninteressant, vooral een tekst over baarden en hipsters deed haar helemaal niets. Ze miste teksten die over een beta onderwerp ging. Ze had wel het gevoel dat een alineanummer in de vraag niet klopte en iets moest in de juiste volgorde gezet worden maar dat stond al in de juiste volgorde, dus dat bracht haar aan het twijfelen. Toen ze het had nagekeken, viel haar de hoeveelheid behaalde punten wel tegen. Er schijnen veel klachten binnen te zijn gekomen bij het laks.
Morgen scheikunde en daarna zit de helft er al op.

Nicolette

Nicolette

16-05-2018 om 23:28

niet eerder weg

Hier moeten de leerlingen tot het einde blijven. Ook al zijn ze na een uur al klaar, ze moeten toch tot het einde blijven. Vandaag was ze op tijd klaar, toch mocht ze niet weg.

Jay

Jay

17-05-2018 om 07:36

Half vier

Net ff nagevraagd: dochter was om half vier klaar, en de leerlingen mochten we zodra ze klaar waren.

weg

Volgens mij mag je hier het eerste uur en het laatste half uur niet weg (of net andersom), en daartussendoor dus wel.

Inmiddels heeft zoon het nagekeken en hij denkt ongeveer een 7 te hebben als de N term 1 is.

Paasei

Paasei

17-05-2018 om 09:02

Franse term in Engels examen

Zoon kwam boos thuis; in het Engels examen kwam een (1..) franse term voor; raison d'etre. 'Had ik dan mijn frans woordenboek moeten mee nemen'... Hij is duidelijk niet dol op frans.
Had het examen verder wel goed gemaakt, is er nog steeds behoorlijk relaxt onder. Ook vandaag, scheikunde, schiet ie niet van in de zenuwen. Hier komen de echte uitdagingen vrijdag (nederlands) en dinsdag (duits).

Noordenveld, wat goed, een 10 voor wiskunde! Die van jou slaagt vast cum laude..! Even nieuwsgierig; wat gaat ie hierna doen?

Pennestreek

Pennestreek

17-05-2018 om 10:41

Tot nu gaat het best lekker geloof ik

Tenminste, volgens de analyses van dochter heeft ze voor alles tot nu toe in ieder geval wel een voldoende. Hopelijk lukt dat met bio vandaag ook, want dat is veel en moeilijk, vindt ze. Het helpt natuurlijk niet dat ze gisteren erg laat ging slapen (man en ik waren weg, bleek ze om 23.30 uur nog op haar telefoon te zitten, zucht...).

Ik moet zeggen, ze werkt harder dan ooit tevoren, dus ik hoop voor haar dat het wat oplevert. Ze raakt nog niet overspannen hoor, maar het zou fijn zijn als de inspanningen ook resultaat hebben. En ze inderdaad zoveel punten haalt dat ze naar de Havo kan straks, want dat wil ze echt graag.

Ben nu aan het bedenken wat we kunnen gaan doen om te vieren dat het examen achter de rug is. Ook weer leuk

Jay

Jay

17-05-2018 om 12:27

slecht slapen

Oudste dochter heeft nu al een paar dagen last van slecht in kunnen slapen en 's nachts wakker worden en dan niet (meteen) verder kunnen slapen. Op zich denk ik niet dat het van de zenuwen is want volgens mij is ze helemaal niet erg gestresst of zenuwachtig...maar misschien onbewust toch?
Ze is trouwens niet van plan om haar gemaakte examens na te kijken, althans zeker niet vóór ze haar laatste examen (spaans) gemaakt heeft. Ik denk ook dat haar faalangst-begeleider dat als tip gegeven zal hebben, want dochter is wel zo dat als ze dan zou zien dat ze een (of meerdere) examens slecht gemaakt zou hebben, dan zou ze snel de moed verliezen en niks meer doen of weer extra zenuwachtig worden voor de verdere examens en misschien blackouts krijgen....kortom: niks nakijken in ieder geval tot na het laatste examen en maar gewoon duimen voor een goede uitslag op 13 juni!

Paasei: haha da's ook wel gemeen, Frans in een Engels examen, niks van gehoord van mijn middelste dochter, maar ik vermoed dat zij die term ook niet kent (raison d'etre)

En Noordenveld: jaloers hoor, een foutloos wiskunde-examen en een 10 staan na de schoolexamens....onze middelste is ook goed in de betavakken maar zó goed nou ook weer niet

Mussie

Mussie

17-05-2018 om 18:31

Hoera

Zoon kwam echt blij thuis na scheikunde. Dat is zijn slechtste vak dus vandaag was echt de belangrijkste dag. Het was wel een lang examen maar hij vond het niet heel moeilijk. We zijn blij! Morgen Nederlands. Dar wordt een laag cijfer maar dat kan hij hebben. Ik begin licht aan het einde van de tunnel te zien.
Het valt me wel tegen van mezelf hoeveel ik ermee bezig ben. Ik had mezelf iets nuchterder ingeschat.

Eerste van de deelcertificaten

Vandaag de eerste van een aantal deelcertificaten.
Ik merk dat dit jaar juist extra spannend is geworden; niet opnieuw falen en dan moeten afvragen hoe nu verder.

De afgelopen dagen waren fijn om te leren maar tegelijkertijd wil je ook starten met je CE, net als alle anderen.
De eerste indruk over het examen van vandaag klonk positief. Wel werd een lastige vraag bewaard voor later en prompt vergeten. Toch is het verloop van deze eerste CE-dag een opsteker voor de andere deelcertificaten. Het geeft je vleugels.

Ik ben blij dat deze dag geen deceptie is geworden.

Zo te lezen heeft het LAKS het ook redelijk rustig.

Jay

Jay

17-05-2018 om 20:15

Nederlands

ging heel erg goed, dochter was al snel klaar (maar moest wachten tot haar vriendin ook klaar was want had haar mobiel in vriendin's kluisje opgeborgen). Thuis tóch nagekeken hoe ze het gedaan had (ondank wat ik gisteren schreef haha) en ze had maar heel weinig fouten....dus hoera!
Twee examens gehad nu, natuurkunde was moeilijk, nederlands makkelijk.

Volgende week do en vr wiskunde B en scheikunde....vooral scheikunde wordt erop of eronder, hópen dat het een beetje meevalt....en ondertussen is ze ook nog op zoek naar een kamer voor komend schooljaar en naar een vakantiebaan.

jay

dochter mocht ook niets nakijken inderdaad. Nu proberen niks meer na laten kijken, ze zit nu in de goede flow !

Mari39

Mari39

17-05-2018 om 21:03

Hier

Had zoon vanmorgen duits, ging niet goed. Hij staat wel goed gemiddeld maar zijn examen ging slecht. Balen dus.
Vanmiddag biologie, dat was een makkie.

Nu een paar dagen rust en dan nask en economie.

Ik vind het spannender dan ik had gedacht. Hij zal wel slagen maar het moet genoeg zijn voor de havo.

Tango

Tango

17-05-2018 om 21:12

Mari

Duits was inderdaad moeilijk volgens mij. Een vriendin van dochter heeft Duits en liet haar vanmorgen na het examen al weten dat ze dacht dat ze gezakt was. Fijne opsteker als je zelf nog naar biologie moet. Bio viel dochter ook erg mee, ze heeft net na zitten kijken en heeft sowieso een voldoende. Ze verwacht zeker rond de 6,5. Dochter wordt gelukkig steeds meer ontspannen en minder gestresst nu het einde in zicht is. Ze ging net spontaan een ijsje halen met haar broertje en had gezellig met hem zitten kletsen bij de snackbar. Dat gebeurt echt zelden, haha. We genieten er dus maar even van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.