Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

Ysenda schreef op 22-05-2025 om 20:16:

[..]

Je kunt ook een andere afspraak halen om te tekenen en je diploma op te halen.

Vinden scholen niet leuk maar hef kan wel.

Komt op mbo en hbo vaker voor dan op het vo maar als je kind het geen probleem vind om die uitreiking te missen kun je het vragen.

Ze wil er graag bij zijn en ik vind t ook echt belangrijk voor dr dat ze kan afsluiten met haar klas. We gaan of korter of verschuiven t n paar dagen. Kost wat extra maar dan heb je ook wat 

Hier heeft dochter haar laatste examen gedaan vandaag. Bedrijfseconomie. Ze vond t prima te doen, al dachten haar klasgenoten er anders over ...ze heeft t echt goed gedaan, En nu is t gewoon klaar...bizar idee!

Hier vandaag biologie; was wel te doen.
Bij jullie vandaag ook nog examens?

Hier heeft zoon ook het laatste examen gehad, scheikunde. 

Ik appte hem vanmiddag: "Besef dat je straks voor de laatste keer naar school fietst om daar te moeten werken!"

Hij: "oké"

🙈🙄

hier ook bio, niet dochters sterkste vak, dus sws wel lastig. Ze wist t niet zo goed maar zei wel: ik denk geen 3. Ze is heel blij dat t nu klaar is.

Hier leek scheikunde wel goed te gaan.
Nu begint het lange wachten....

Zoons favoriete vak is biologie, hij vond dit examenen redelijk te doen. Het leerwerk was vooral gericht op andere vakken, hij had niet heel veel geleerd, hij heeft het net nagekeken en komt op een 6,5. 

Lavande schreef op 23-05-2025 om 18:38:

Hier heeft zoon ook het laatste examen gehad, scheikunde.

Ik appte hem vanmiddag: "Besef dat je straks voor de laatste keer naar school fietst om daar te moeten werken!"

Hij: "oké"

🙈🙄

Hahaha lekker droog 🤣

Marit! schreef op 23-05-2025 om 18:42:

hier ook bio, niet dochters sterkste vak, dus sws wel lastig. Ze wist t niet zo goed maar zei wel: ik denk geen 3. Ze is heel blij dat t nu klaar is.

Mijn dochter vindt bio ook erg pittig! Heeft de afgelopen dagen veel geleerd en 3 oefen examens gemaakt.

Ik hoop voor jouw dochter dat de uitslag meevalt.

Hier ook blij dat het klaar is.

Crepe_au_fromage schreef op 23-05-2025 om 18:49:

Hier leek scheikunde wel goed te gaan.
Nu begint het lange wachten....

Ja dat wachten is ook zo wat. Fijn dat scheikunde goed leek te gaan, dan komen ze toch anders thuis.

Magnoliatakje schreef op 23-05-2025 om 18:50:

Zoons favoriete vak is biologie, hij vond dit examenen redelijk te doen. Het leerwerk was vooral gericht op andere vakken, hij had niet heel veel geleerd, hij heeft het net nagekeken en komt op een 6,5.

Lekker!
Welke vakken had hij nog meer?

hier is het ook achter de rug voor beiden. De ene vond scheikunde goed te doen. De ander vond hem lastig. Ze hebben wat antwoorden uitgewisseld en die kwamen overeen. Het lijkt erop dat het wel goed komt.En dan nu lekker vakantie!

anomarie schreef op 23-05-2025 om 19:10:

hier is het ook achter de rug voor beiden. De ene vond scheikunde goed te doen. De ander vond hem lastig. Ze hebben wat antwoorden uitgewisseld en die kwamen overeen. Het lijkt erop dat het wel goed komt.En dan nu lekker vakantie!

Fijn!
Ze hebben het verdiend!

Zilver_gray schreef op 23-05-2025 om 19:03:

[..]

Lekker!
Welke vakken had hij nog meer?

Wiskunde B, scheikunde natuurkunde en bedrijfseconomie, Engels en Nederlands

Magnoliatakje schreef op 23-05-2025 om 19:38:

[..]

Wiskunde B, scheikunde natuurkunde en bedrijfseconomie, Engels en Nederlands

Oh pittig!

Had mijn dochter ook, op bedrijfseconomie na. En ze heeft een gedeelte van de vakken vorig jaar al gedaan.

Zilver_gray schreef op 23-05-2025 om 19:50:

[..]

Oh pittig!

En jouw kind?

Ik denk dat het 'pittig' per persoon verschilt. Mijn kind zou erg ongelukkig worden van Duits, Frans , cultuurvakken, muziek, economie, geschiedenis en aardrijkskunde 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.