Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Grrrr Iddink en planning levering

Hoe verzinnen ze het toch. Zijn de boeken van mijn kind tijdens onze vakantie geleverd. Niemand thuis natuurlijk (hoe kan het toch…).
Ze hebben 5 dagen gelegen op het pakketafleverpunt en sinds ze gisteren zijn ze weer retour naar Iddink.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee? Het schooljaar beginnen met boeken zou toch wel handig zijn.


Dees!

Dees!

20-08-2023 om 18:43 Topicstarter

Mamali schreef op 20-08-2023 om 18:40:

Als je weet dat ze op het pakketpunt liggen dan ga je toch niet afwachten tot ze teruggestuurd worden en dan klagen?
Ik begrijp dat niet hoor, kom in actie, laat iemand ze ophalen of bel het pakketpunt en vraag oude ze het bewaren tot je terug bent.

Nee dat wist ik niet. Ik zie dat nu pas. Want ik ben nu pas thuis.

Ze zijn vorige week geleverd en weer retour gestuurd.

Voor de Havo hadden we gelukkig de boeken op school, die gingen een aantal jaar mee.

Het "brugklaspakket" (muziekschrift, tekenpapier, rekenmachine etc.) stond in standaard stapeltjes bij de dorpskantoorboekhandel (Welke school? Alsjeblieft!). 
De verkoopdame vloekte behoorlijk toen bleek dat er wéér een nieuw type Casio moest komen, ze had nog drie "oude" op voorraad.

Onze Casio exemplaren uit de jaren '80 van de vorige eeuw hebben dezelfde functies, het is gewoon geldklopperij.

Dees! schreef op 20-08-2023 om 18:43:

[..]

Nee dat wist ik niet. Ik zie dat nu pas. Want ik ben nu pas thuis.

Ze zijn vorige week geleverd en weer retour gestuurd.

je had geen toegang tot het mailadres waarmee je de bestelling hebt gedaan?

Wij kregen gewoon meldingen via de mail over de boeken van Iddink. 

Maar dan nog, je gaat op vakantie terwijl je weet dat er nog boeken moeten komen en je regelt niks voor in je afwezigheid. Dat is niet de schuld van Iddink hoor.

 Wij hadden vroeger een school met een eigen boekenfonds. Boeken moesten in de laatste vakantieweek opgehaald worden op school, zodat ze op de eerste schooldag gekaft weer mee konden voor de vakken die je dan had. Regelmatig controle of boeken wel netjes gekaft waren en of de verplichte aktetas wel gebruikt werd. Rugzakken waren streng verboden, want slecht voor de boeken. Sommige rijkere kinseren deden niet mee met het huurfonds en die hadden eigen boeken.  Ben wel heel blij dat schoolboeken nu een verantwoordelijkheid zijn voor school en dat ouders deze niet meer hoeven te betalen.

Destijds kon je aangeven wanneer ze niet geleverd moesten worden omdat je dan op vakantie was en dan werden ze toch in je vakantie geleverd... Gelukkig hebben we lieve buren die het aannamen Twee kinderen, twee grote dozen in de gang. De buren die het 'slachtoffer' waren, kregen een bloemetje. Maar dat was in een tijd waarin leveranties nog netjes bij de buren werden afgeleverd. Blij dat ik niet meer met dit bijltje hoef te hakken.

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 17:53:

Het zou handiger zijn als de boeken gewoon op school of een lokaal afhaalpunt worden geleverd en de leerlingen deze op hun eerste schooldag ofzo kunnen ophalen. Het lijkt mij makkelijker om met één lokatie één leverafspraak te maken.

Scholen zijn dicht in de zomer dus leveren daar gaat niet. Vroeger hadden scholen de boeken vaak in eigen beheer nu meestal niet meer.

Het bestellen van boeken is een overeenkomst tussen ouders en het bedrijf dat de boeken levert. Mijn ervaring is ( bij VanDijk) dat je kunt aangeven vanaf welke week het geleverd kan worden en op welk adres, dus als je op vakantie gaat kun je dat aangeven of je past het aan als het pakket geleverd is. Nou moet ik zeggen...de afhaalpunten hier in de stad bewaren de boekenpakketten meestal t/m week 6. Nog nooit een leerling gehad die zonder boeken op school kwam gelukkig. 

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 19:16

Gingergirl schreef op 20-08-2023 om 19:07:

[..]

Scholen zijn dicht in de zomer dus leveren daar gaat niet. Vroeger hadden scholen de boeken vaak in eigen beheer nu meestal niet meer.

Het bestellen van boeken is een overeenkomst tussen ouders en het bedrijf dat de boeken levert. Mijn ervaring is ( bij VanDijk) dat je kunt aangeven vanaf welke week het geleverd kan worden en op welk adres, dus als je op vakantie gaat kun je dat aangeven of je past het aan als het pakket geleverd is. Nou moet ik zeggen...de afhaalpunten hier in de stad bewaren de boekenpakketten meestal t/m week 6. Nog nooit een leerling gehad die zonder boeken op school kwam gelukkig.

Er is vast wel iets te regelen. Bijvoorbeeld laten leveren in de laatste week vóór de vakantie of in de eerste week erna.

Daarom zei ik ook school of een lokaal afhaalpunt. 

Dees!

Dees!

20-08-2023 om 19:22 Topicstarter

Valeria schreef op 20-08-2023 om 18:47:

[..]

je had geen toegang tot het mailadres waarmee je de bestelling hebt gedaan?

Wij kregen gewoon meldingen via de mail over de boeken van Iddink.

Maar dan nog, je gaat op vakantie terwijl je weet dat er nog boeken moeten komen en je regelt niks voor in je afwezigheid. Dat is niet de schuld van Iddink hoor.

Goed. Nu we dit vastgesteld hebben, haal ik de oorspronkelijke vraag nog een keer naar boven: 


Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee?

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 19:16:

[..]

Er is vast wel iets te regelen. Bijvoorbeeld laten leveren in de laatste week vóór de vakantie of in de eerste week erna.

Daarom zei ik ook school of een lokaal 

Nee dat is niet te regelen. Laatste week voor de zomer leveren ze niet dan zijn ze nog de paketten aan het verzamelen en inpakken. Na de zomer op school leveren wil zo'n bedrijf ook niet want dan staat het daar te lang. En belast je de school er weer mee, daarom zijn de meeste scholen er ook mee gestopt, die gaan daar niet aan beginnen want het is een overeenkomst tussen ouders en het bedrijf. Een centraal afleverpunt is denk ik lastig want dan is het prettig voor de een maar omslachtig voor de meesten. Mocht je op vakantie zijn kun je dat aangeven dan wordt het later geleverd of je bericht het afhaalpunt dat je het later ophaald. 

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 19:29

Dees! schreef op 20-08-2023 om 19:22:

[..]

Goed. Nu we dit vastgesteld hebben, haal ik de oorspronkelijke vraag nog een keer naar boven:


Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee?

Nee geen idee, morgen even bellen met Iddink? Misschien kun je ze ergens ophalen.

Dees! schreef op 20-08-2023 om 19:22:

[..]

Goed. Nu we dit vastgesteld hebben, haal ik de oorspronkelijke vraag nog een keer naar boven:


Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee?

Ik adviseer je de klantenservice te bellen / mailen of ze het nogmaals kunnen verzenden.

Dees! schreef op 20-08-2023 om 18:43:

[..]

Nee dat wist ik niet. Ik zie dat nu pas. Want ik ben nu pas thuis.

Ze zijn vorige week geleverd en weer retour gestuurd.

Je krijgt een mail met een track en trace code..

Gingergirl schreef op 20-08-2023 om 19:29:

[..]

Nee dat is niet te regelen. Laatste week voor de zomer leveren ze niet dan zijn ze nog de paketten aan het verzamelen en inpakken. Na de zomer op school leveren wil zo'n bedrijf ook niet want dan staat het daar te lang. En belast je de school er weer mee, daarom zijn de meeste scholen er ook mee gestopt, die gaan daar niet aan beginnen want het is een overeenkomst tussen ouders en het bedrijf. Een centraal afleverpunt is denk ik lastig want dan is het prettig voor de een maar omslachtig voor de meesten. Mocht je op vakantie zijn kun je dat aangeven dan wordt het later geleverd of je bericht het afhaalpunt dat je het later ophaald.

Hoezo overeenkomst tussen ouders en bedrijf? Niet altijd, zoals ik eerder al schreef, bij school van oudste bestelde school de boeken en die werden bij ons afgeleverd. En daardoor kon je ook niet de datum of het adres veranderen.

Schemerlampje schreef op 20-08-2023 om 19:40:

[..]

Hoezo overeenkomst tussen ouders en bedrijf? Niet altijd, zoals ik eerder al schreef, bij school van oudste bestelde school de boeken en die werden bij ons afgeleverd. En daardoor kon je ook niet de datum of het adres veranderen.

Maar tegenwoordig gaat het eigenlijk wel zo. Ik weet niet hoe lang het geleden is van je oudste?. Hier werken scholen echt al ruim 10 jaar niet meer zo. Maar er zullen best scholen zijn die dat zo doen maar dat zullen er niet veel meer zijn. 

Gingergirl schreef op 20-08-2023 om 19:44:

[..]

Maar tegenwoordig gaat het eigenlijk wel zo. Ik weet niet hoe lang het geleden is van je oudste?. Hier werken scholen echt al ruim 10 jaar niet meer zo. Maar er zullen best scholen zijn die dat zo doen maar dat zullen er niet veel meer zijn.

2 jaar en mijn neefje zit nu op die school en het gaat nog steeds zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.