Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Grrrr Iddink en planning levering

Hoe verzinnen ze het toch. Zijn de boeken van mijn kind tijdens onze vakantie geleverd. Niemand thuis natuurlijk (hoe kan het toch…).
Ze hebben 5 dagen gelegen op het pakketafleverpunt en sinds ze gisteren zijn ze weer retour naar Iddink.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee? Het schooljaar beginnen met boeken zou toch wel handig zijn.


wij kregen van Iddink gewoon een mail met T&T. Ze kwamen dan minstens een dag later. Een dag heb ik de bezorgdag verplaatst. (Volgens mij kon je adres ook nog wijzigen zelfs.) Vanaf de mail kun je toch ook vanaf je vakantieadres wat regelen? je laat ze dan toch niet 5 dagen liggen op een pakketpunt???

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 17:53

Het zou handiger zijn als de boeken gewoon op school of een lokaal afhaalpunt worden geleverd en de leerlingen deze op hun eerste schooldag ofzo kunnen ophalen. Het lijkt mij makkelijker om met één lokatie één leverafspraak te maken. 

Dees! schreef op 20-08-2023 om 17:40:

[..]

Niet dat ik weet. En die zijn ook niet allemaal thuis.
Vakantietijd hè.

Wij woonden in een redelijk gemengde wijk met jonge gezinnen, gezinnen met pubers en ouderen er is altijd wel iemand thuis. De boeken voor onze kinderen en de buurkinderen zijn weleens bezorgd bij een stel op leeftijd. Ik zou bij de buren voor de plantjes en de post zorgen als wij thuis zouden zijn waren zij net 1 dag weg.  Toen heb ik al die dozen van Van Dijk opgehaald en in het goede huis gezet. 

Als wij over 10 jaar hier nog wonen en onze buurjongen gaat naar vo neem ik zijn pakket aan. Zij hebben dat al 3 jaar voor ons gedaan. 

Bakblik schreef op 20-08-2023 om 17:54:

[..]

Wij woonden in een redelijk gemengde wijk met jonge gezinnen, gezinnen met pubers en ouderen er is altijd wel iemand thuis. De boeken voor onze kinderen en de buurkinderen zijn weleens bezorgd bij een stel op leeftijd. Ik zou bij de buren voor de plantjes en de post zorgen als wij thuis zouden zijn waren zij net 1 dag weg. Toen heb ik al die dozen van Van Dijk opgehaald en in het goede huis gezet.

Als wij over 10 jaar hier nog wonen en onze buurjongen gaat naar vo neem ik zijn pakket aan. Zij hebben dat al 3 jaar voor ons gedaan.

Ja, lijkt me logisch. Je wéét dat de boeken in de vakantie komen, dus als je je ze nog niet hebt als je op vakantie gaat, regel je dat toch even met buren die er wél gaan zijn? Vorig jaar kwamen ze vlak voor we weggingen, maar anders hadden we dat gedaan: even vragen wie er thuis zou zijn en dan de aflevering wijzigen na het mailtje. Het is niet zo dat het uit de lucht komt vallen dat er schoolboeken gaan komen.....

Ook irritant: kind gaat leerjaar overdoen vanwege ziekte. Heb einde van het schooljaar boeken niet ingeleverd omdat hij ze dus komend schooljaar opnieuw nodig heeft. Kon later pas contact opnemen met Iddink: moest compleet nieuw pakket aanvragen. En moest op eigen kosten de boeken van afgelopen jaar terugsturen. Dubbel werk dus, voor ons en voor hen. Maar goed, boeken terugsturen en betalen zijn wel mijn minste zorgen nu. Maar echt klantgericht vond ik het niet. 

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 17:53:

Het zou handiger zijn als de boeken gewoon op school of een lokaal afhaalpunt worden geleverd en de leerlingen deze op hun eerste schooldag ofzo kunnen ophalen. Het lijkt mij makkelijker om met één lokatie één leverafspraak te maken.

Gewoon net als vroeger

@to: Ik heb ze voor buurvrouw ook aangenomen en in haar gang gezet.

Apiejapie schreef op 20-08-2023 om 18:07:

Ook irritant: kind gaat leerjaar overdoen vanwege ziekte. Heb einde van het schooljaar boeken niet ingeleverd omdat hij ze dus komend schooljaar opnieuw nodig heeft. Kon later pas contact opnemen met Iddink: moest compleet nieuw pakket aanvragen. En moest op eigen kosten de boeken van afgelopen jaar terugsturen. Dubbel werk dus, voor ons en voor hen. Maar goed, boeken terugsturen en betalen zijn wel mijn minste zorgen nu. Maar echt klantgericht vond ik het niet.

Ja dat wordt echt wel duidelijk gecommuniceerd. Het pakket is nooit precies hetzelfde, en waarschijnlijk zijn er ook nieuwe licenties nodig. Maar vervelend is het wel als je toch al genoeg aan het hoofd hebt,

Pippeltje schreef op 20-08-2023 om 17:07:

Jij bestelt iets, dan is het toch normaal dat je regelt wanneer het geleverd wordt en desnoods een regeling treft?

Als ik bij bol iets bestel dan doe ik dat natuurlijk niet als ik op vakantie ben. Maar voor de schoolboeken komt er een mail van school, dat je voor eind julie besteld moet hebben, en dan besluit Iddink om in augustus te leveren. Maar wanneer in augustus, geen idee... dat hoor je pas de dag van te voren (en dat was bij Van Dijk net zo, waar ik overigens ook het adres aan kon passen)

Dus "regelen wanneer het geleverd wordt" is geen optie, je kunt alleen maar afwachten wanneer het de leverancier behaagt te leveren....

Leveren bij m'n ouders vind ik in dit geval de veilige optie. Buren zijn vaak gelijk met ons op vakantie (iedereen werkt hier in het onderwijs) en bovendien worden pakketten meestal in de tuin, bij de voordeur of in de papierbak geleverd. 

Dees!

Dees!

20-08-2023 om 18:15 Topicstarter


Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 17:53:

Het zou handiger zijn als de boeken gewoon op school of een lokaal afhaalpunt worden geleverd en de leerlingen deze op hun eerste schooldag ofzo kunnen ophalen. Het lijkt mij makkelijker om met één lokatie één leverafspraak te maken.

Dat lijkt mij ook ja.


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

20-08-2023 om 18:18

Labyrinth schreef op 20-08-2023 om 17:47:

Ook zeer verbaasd dat ze de boeken als je op vakantie bent, gewoon voor de deur neerzetten. Hoe kan dat? Degene die iets aflevert moet toch kunnen aangeven dat de klant het in ontvangst heeft genomen. Wandelvrouwtje, stond dit bij VanDijk ook zo in hun regels dat dit onder bezorging verstaan mag worden?

Zij beriepen zich op de plicht tijdig te klagen: als je niet binnen twee weken aangeeft dat je niks gehad hebt, ben je te laat en mogen ze ervan uitgaan dat je het wel hebt gehad. Ook als het in de kliko of bij de buren 'bezorgd' is. 

Ik ben het trouwens niet eens met  hoe dat ging, daarom was ik er ook snel weer weg. Het wantrouwen was echt bizar, daar.

Dees!

Dees!

20-08-2023 om 18:25 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 20-08-2023 om 18:15:

[..]

Als ik bij bol iets bestel dan doe ik dat natuurlijk niet als ik op vakantie ben. Maar voor de schoolboeken komt er een mail van school, dat je voor eind julie besteld moet hebben, en dan besluit Iddink om in augustus te leveren. Maar wanneer in augustus, geen idee... dat hoor je pas de dag van te voren (en dat was bij Van Dijk net zo, waar ik overigens ook het adres aan kon passen)

Dus "regelen wanneer het geleverd wordt" is geen optie, je kunt alleen maar afwachten wanneer het de leverancier behaagt te leveren....

Leveren bij m'n ouders vind ik in dit geval de veilige optie. Buren zijn vaak gelijk met ons op vakantie (iedereen werkt hier in het onderwijs) en bovendien worden pakketten meestal in de tuin, bij de voordeur of in de papierbak geleverd.

Klopt en dan weet ik dat ik dat kan verwachten tijdens mijn vakantie en dat ik daar op moet handelen.

Wij moesten voor 17 juli bestellen en de boeken worden dan ergens in augustus geleverd. 

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 18:32

Due-scimmie schreef op 20-08-2023 om 18:08:

[..]

Gewoon net als vroeger

@to: Ik heb ze voor buurvrouw ook aangenomen en in haar gang gezet.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer goe dat toen precies ging. 

Weet dat ik bij de Slegte ben geweest. Maar dat was volgens mij voor tweedehands boeken. 

Er staat me iets van bij dat wij met een boekenlijst op pad gingen. 

Wij kregen eerst de boeken via Van Dijk (eerst op school,  later via de post) en daar meldden ze dat er "in augustus" geleverd wordt. Nu via Iddink, dus ik ging er standaard al vanuit dat het tijdens de vakantie zou zijn, maar ze hebben er inderdaad niets over gezegd.

Belachelijk dat die rommel niet gewoon op school afgeleverd kan worden. Dat scheelt veel verkeersbewegingen en is meteen milieuvriendelijker.

Als je weet dat ze op het pakketpunt liggen dan ga je toch niet afwachten tot ze teruggestuurd worden en dan klagen?
Ik begrijp dat niet hoor, kom in actie, laat iemand ze ophalen of bel het pakketpunt en vraag oude ze het bewaren tot je terug bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.