Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Grrrr Iddink en planning levering

Hoe verzinnen ze het toch. Zijn de boeken van mijn kind tijdens onze vakantie geleverd. Niemand thuis natuurlijk (hoe kan het toch…).
Ze hebben 5 dagen gelegen op het pakketafleverpunt en sinds ze gisteren zijn ze weer retour naar Iddink.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee? Het schooljaar beginnen met boeken zou toch wel handig zijn.


Dees! schreef op 20-08-2023 om 19:22:

[..]

Goed. Nu we dit vastgesteld hebben, haal ik de oorspronkelijke vraag nog een keer naar boven:


Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Iemand hier ervaring mee?

Ja!  Zeer waarschijnlijk zijn/ worden de boeken nu naar school gestuurd. Dat werd iig gezegd tegen mijn broer die contact opnam omdat hij de boeken niet op tijd kon ophalen ivm vakantie

(Uiteindelijk iemand gevonden die ze wèl kon ophalen, dus het was toch niet aan de orde) 

Dees!

Dees!

20-08-2023 om 19:52 Topicstarter

Het is een beetje een zijspoortje, maar volgens mij is het zo dat school voor de boeken moet zorgen en dat dan kan uitbesteden aan een bedrijf als Iddink of Van Dijk.

Scholen kunnen het ook zelf regelen. Maar ik snap wel dat een school dat liever niet heeft. 

Dees!

Dees!

20-08-2023 om 19:53 Topicstarter

Loezzie schreef op 20-08-2023 om 19:51:

[..]

Ja! Zeer waarschijnlijk zijn/ worden de boeken nu naar school gestuurd. Dat werd iig gezegd tegen mijn broer die contact opnam omdat hij de boeken niet op tijd kon ophalen ivm vakantie

(Uiteindelijk iemand gevonden die ze wèl kon ophalen, dus het was toch niet aan de orde)

Dankje. Dat vind ik fijn om te weten.

Schemerlampje schreef op 20-08-2023 om 19:45:

[..]

2 jaar en mijn neefje zit nu op die school en het gaat nog steeds zo.

Ik geloof je helemaal hoor maar dan zijn ze wel een uitzondering. De meeste scholen doen dat allang niet meer,  geen personeel voor en brengt veel kosten met zich mee. Ik weet dat de school waar ik vroeger op zat het ook zo deed maar dat  is erg lang geleden. Mijn schoolbestuur is er ruim 10 jaar geleden mee gestopt wegens de hoge kosten en te omslachtig. 

Gingergirl schreef op 20-08-2023 om 19:57:

[..]

Ik geloof je helemaal hoor maar dan zijn ze wel een uitzondering. De meeste scholen doen dat allang niet meer, geen personeel voor en brengt veel kosten met zich mee. Ik weet dat de school waar ik vroeger op zat het ook zo deed maar dat is erg lang geleden. Mijn schoolbestuur is er ruim 10 jaar geleden mee gestopt wegens de hoge kosten en te omslachtig.

Waarom brengt dat zoveel kosten mee? In plaats van aan de ouders, geven ze nu aan van Dijk door wat er geleverd moet worden.

Op school van jongste regelt school het helemaal zelf, dat levert wel meer werk op. Geen idee hoe het kostentechnisch zit.

Gingergirl schreef op 20-08-2023 om 19:44:

[..]

Maar tegenwoordig gaat het eigenlijk wel zo. Ik weet niet hoe lang het geleden is van je oudste?. Hier werken scholen echt al ruim 10 jaar niet meer zo. Maar er zullen best scholen zijn die dat zo doen maar dat zullen er niet veel meer zijn.

Hier wel. School meldt dat we boeken moeten bestellen bij Iddink (en eerder bij Van Dijk), school geeft aan Iddink door wat we moeten hebben en regelt de betaling. Bestellen bij Van Dijk is ook niet meer mogelijk, behalve als ik zelf het hele pakket bij elkaar zoek en zelf betaal. 

Ik heb nooit een overeenkomst met de leverancier gesloten. 

Oh hier werden boeken altijd op school geleverd, jongste is er nu 2 jaar weg. Hartstikke handig.

Hier ook het leed dat schoolboeken van Iddink heet.
Voor zoon en dochter (zelfde school ander leerjaar) tegelijk boeken besteld. Doos zoon kwam in week 3 van de vakantie. Doos dochter kwam in week 5. Beide met een T&T 1a2 dagen van tevoren maar daar heb je weinig aan als je op je vakantieadres zit.
TO, ik ben erg benieuwd hoe je nu alsnog aan je boeken komt. Laat je dat nog even weten?

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 17:53:

Het zou handiger zijn als de boeken gewoon op school of een lokaal afhaalpunt worden geleverd en de leerlingen deze op hun eerste schooldag ofzo kunnen ophalen. Het lijkt mij makkelijker om met één lokatie één leverafspraak te maken.

Lijkt me ook, overigens erg irritant om in je vakantie te moeten regelen. Wij zitten gebonden aan de augustus maand qua vakantie. De laatste 2 weken van de vakantie is dus helaas voor ons alleen een optie geweest de afgelopen jaren. En dan zouden de boeken ook nog in die weken moeten komen, kom op zeg. Ik irriteer me al mateloos aan het feit dat ik vorige week in 1 van  MIJN 2 weken vakantie, wanneer is SAMEN met man en kind vrij ben bezig ben geweest met het lezen van school mails, binnen een dag na ontvangst van de mails 2 keer ben herinnert aan het feit dat ik een app moet installeren voor school en een formulier moet invullen voor school die maandag start.

Regel dit lekker voor de schoolvakantie! 

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 20:49

Decembermamma schreef op 20-08-2023 om 20:46:

[..]

Lijkt me ook, overigens erg irritant om in je vakantie te moeten regelen. Wij zitten gebonden aan de augustus maand qua vakantie. De laatste 2 weken van de vakantie is dus helaas voor ons alleen een optie geweest de afgelopen jaren. En dan zouden de boeken ook nog in die weken moeten komen, kom op zeg. Ik irriteer me al mateloos aan het feit dat ik vorige week in 1 van MIJN 2 weken vakantie, wanneer is SAMEN met man en kind vrij ben bezig ben geweest met het lezen van school mails, binnen een dag na ontvangst van de mails 2 keer ben herinnert aan het feit dat ik een app moet installeren voor school en een formulier moet invullen voor school die maandag start.

Regel dit lekker voor de schoolvakantie!

Dar heb ik toevallig vanavond allemaal gedaan. 

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 20:49:

[..]

Dar heb ik toevallig vanavond allemaal gedaan.

Ja maar voor de schoolvakantie hadden ze dit al kunnen sturen zodat we het konden regelen. Ze stuurden maandag het eerste bericht en op dinsdag het tweede en op woensdag de mededeling dat het nu echt geïnstalleerd moest worden.

Tijgeroog schreef op 20-08-2023 om 20:18:

[..]

Hier wel. School meldt dat we boeken moeten bestellen bij Iddink (en eerder bij Van Dijk), school geeft aan Iddink door wat we moeten hebben en regelt de betaling. Bestellen bij Van Dijk is ook niet meer mogelijk, behalve als ik zelf het hele pakket bij elkaar zoek en zelf betaal.

Ik heb nooit een overeenkomst met de leverancier gesloten.

Ik heb als school een overeenkomst met leverancier VanDijk. Als ouders maak je zelf de keus of je daar een klantaccount aanmaakt. Het is geen verplichting maar vaak wel het makkelijkst en goedkoopst voor de ouders dan elders.

Wij als school geven aan VanDijk door welke boeken / werkboeken/ digitale leermiddelen bij welk leerjaar en studie horen. Plus alle overige kosten zoals vrijwillige ouderbijdrage, huur kluisje etc wat je niet weer apart moet innen. Dat is een taak van ongeveer 2 uur. 

Als wij zelf gaan bestellen is dit veel meer werk met alle aantallen bestellen en heb je er ook veel werk aan als het op school binnenkomt, aangenomen, verplaatst, gesorteerd en uitgereikt moet worden. En aan het einde van het schooljaar weer ingenomen moet worden. Daar moet je behalve de tijd en ruimte ook personeel beschikbaar voor hebben wat veel geld kost. Wat ook weer afhankelijk is van de grootte van de school.

 Nu kunnen ouders zelf een klantaccount aanmaken  en zelf bestellen en de levering regelen wat ook voor de ouder geen tijdrovende klus is.  En hier vinden ouders het erg fijn dat het thuisbezorgd wordt, krijg er nooit klachten over terwijl er in het verleden toen ze het op school moesten ophalen altijd gemopper over was.

 Voor TO natuurlijk vervelend als het wel net anders loopt.

Gingergirl schreef op 20-08-2023 om 20:57:

[..]

Ik heb als school een overeenkomst met leverancier VanDijk. Als ouders maak je zelf de keus of je daar een klantaccount aanmaakt. Het is geen verplichting maar vaak wel het makkelijkst en goedkoopst voor de ouders dan elders.

Wij als school geven aan VanDijk door welke boeken / werkboeken/ digitale leermiddelen bij welk leerjaar en studie horen. Plus alle overige kosten zoals vrijwillige ouderbijdrage, huur kluisje etc wat je niet weer apart moet innen. Dat is een taak van ongeveer 2 uur.

Als wij zelf gaan bestellen is dit veel meer werk met alle aantallen bestellen en heb je er ook veel werk aan als het op school binnenkomt, aangenomen, verplaatst, gesorteerd en uitgereikt moet worden. En aan het einde van het schooljaar weer ingenomen moet worden. Daar moet je behalve de tijd en ruimte ook personeel beschikbaar voor hebben wat veel geld kost. Wat ook weer afhankelijk is van de grootte van de school.

Nu kunnen ouders zelf een klantaccount aanmaken en zelf bestellen en de levering regelen wat ook voor de ouder geen tijdrovende klus is. En hier vinden ouders het erg fijn dat het thuisbezorgd wordt, krijg er nooit klachten over. Voor TO natuurlijk vervelend als het wel net anders loopt.

Maar de school van oudste bestelde wel, maar het werd/wordt wel bij de leerlingen thuis afgeleverd. Dus school hoeft zelf verder niets te doen. 

Ik vind het prettig hoor, dat ik niet in de vakantie naar school hoef. Maar ik geloof niet dat ík en overeenkomst met Iddink heb, en het voelt ook niet alsof ik een keuze voor een een andere leverancier. Want gedoe met uitzoeken en kosten. 

En dan mag je aan het eind van het schooljaar ook nog een deel van de schoolboeken waar je hard achteraan moest, ongeopend weggooien, volgens Trouw gisteren.
https://inhetnieuws.nl/nieuws/politiek/stapels-schoolboeken-belanden-in-de-kliko/11629993

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.