Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Huiswerk groep 6


Mijn kinderen hadden op de basisschool het volgende soort huiswerk:
- Spelling leren voor dictee
- Topografie leren
- Spreekbeurten voorbereiden

Mijn kinderen hadden vooral met bepaalde leraressen steeds opnieuw discussie omdat ze op school hun huiswerk gingen doen in plaats van thuis. Het mocht niet tijdens "zelfstandig werken" omdat het huiswerk heet.

Auwereel schreef op 20-04-2022 om 20:34:

Als kinderen redelijk slim zijn, havo/vwo-ers in de dop, is mijn ervaring dat ze zich een ongeluk vervelen op de basisschool.
Mijn zoon kreeg in groep 8 een werkblad in de klas van rekenen, vond-ie leuk, maakte het in een kwartiertje zelfwerktijd en vroeg de juf om meer. Die werd kwaad op hem, want dat was het werkblad voor de hele week!
Mijn dochter was aan het vooruitwerken, maar zat in een klas met nogal wat erg slimme kinderen, en er werd een extra programma opgezet. Alleen was er niet voldoende plaats voor haar om ook mee te doen en toen moest ze weer in het langzame tempo van de klas, met stof die ze al beheerste.
Om dan buiten schooltijd extra werk te doen waardoor je je nog harder verveelt tijdens schooltijd, lijkt me geen optie.

Haha, grappig om dit te lezen. Die van mij kwamen weleens thuis met dat ze op school een vraag hebben gesteld en dat de lerares boos werd omdat ze iets vroegen wat ze nog niet hoeven te weten.

Mijn dochter zat dus in een klas met behoorlijk slimme kinderen. In groep 8 hield ze een spreekbeurt over de hersenen. Van de juf kreeg ze toen het verwijt dat haar spreekbeurt te moeilijk was. Aardig wat klasgenoten namen het toen voor haar op dat het interessant was en dat ze er veel van geleerd hadden. 

ik vindt dat voor groep 6 inderdaad wel heel veel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.