Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Juf praat over het pesten heen


Konkonie

Konkonie

24-04-2022 om 20:54 Topicstarter

Flanagan schreef op 24-04-2022 om 10:08:

Als je het weer ziet gebeuren, neem het dan op met je mobiel.
Dit voelt heel vreemd, maar school kan zo niet om de beelden heen.
Opnames maken wordt in de maatschappij steeds meer geaccepteerd. Soms vraag politie zelfs of mensen opnames kunnen overleggen. Toen uit kamer van demente vrouw sieraden verdwenen waren, vroeg politie ook of er een camera hing. Dus zo vreemd is het niet als je de volgende keer voor die aanpak kiest. Zo sta je wel sterker.

Die gedachte kwam wel even door me hooft, had ik maar…. 
tegelijkertijd maak ik daar geen vrienden mee op school. 

Ik heb me heel lang bewust rustig gehouden om maar niet de vervelde zeur ouder te zijn, maar ik ben toch nog uit me slof geraakt 😬

Mijn reactie is ook deels gebaseerd op onmacht. Vorig schooljaar was aan het begin heel heftig. Er zat een kind in de groep die nogal heftig gedrag vertoonde. Mijn zoon was op dat moment de dupe ervan. Na dat we in gesprek zijn gegaan met de IB’er hebben we besloten dat ons kind naar de andere groep mocht gaan. De situatie werd door school gezien en beschreven dat mijn kind dit naar zich aantrok en dat hij weinig kan hebben na 12.00 uur s’middags. 

Wij waren allang blij dat onze zoon veilig was, maar nu is het probleem nog steeds niet opgelost. Dit jongetje heeft weer nieuwe slachtoffers gemaakt.


om even in het kort aan te geven welke incidenten er plaats hebben gevonden op deze school en dan praat ik over groep 1/2 en het gaat dan om 3 jongetjes 

-messen mee naar school 

-aanstekers 

-met spijkers een kind in de rug prikken 

-kind bewust opsluiten in de wc

-spullen in de plas gooien 

-spullen van kinderen in de prullenbak dumpen

-plassen op de stoel als kind zijn zin niet krijgt en dan niet in je broek plassen, maar echt de juf aan kijken en staan plassen🙈

-wc samen met twee andere jongetjes bewust onder plassen 🙈


als ik het zo typ, denkt ik echt is dit normaal😳wij hebben wel al een plan B. Volgend schooljaar zit onze zoon op een andere school. Maar ik hoor ouders al praten dat inspectie moet. 

Ik ben dus best boos eigelijk, omdat ik het idee heb dat ze het zelfde weer gaan doen als vorig jaar. 

Ik zou als school toch ook willen dat dit opgelost wordt, de juf in de andere groep is er behoorlijk doorheen en soms flapt ze een situatie uit zoals het plassen op de stoel🙈


nou ik hoop dat ik in de vakantie wat afkoel, want wil niet verhit het gesprek in gaan😉


dank jullie wel trouwens, voor al jullie antwoorden. 

Heerlijk zo een forum 😊

Sorry hoor maar messen en aanstekers mee naar school in groep 1?!!!
Dan ging mijn kind er echt acuut niet meer naartoe.
Ik vind dat echt wel redenen om die kinderen met onmiddellijke ingang de toegang tot de school te ontzeggen. Ze zijn een ernstige bedreiging voor de veiligheid van alle andere kinderen. Ik snap niet hoe een dergelijke situatie al ruim een jaar kan bestaan. Dat is echt geen normaal en onschuldig gedrag en dat hoeft niemand maar dan ook niemand te accepteren en degene die dat wel doet is onderdeel van het probleem.

Kan je nu al verkassen van school? Onmiddellijk?

Anders zou ik kind gewoon thuishouden tot begin volgend schooljaar. En laat de LPA dan maar komen.

Lijkt mij geen veilige omgeving om als 5-jarige in rond te lopen.

Konkonie schreef op 24-04-2022 om 20:54:

[..]

Die gedachte kwam wel even door me hooft, had ik maar….
tegelijkertijd maak ik daar geen vrienden mee op school.

Ik heb me heel lang bewust rustig gehouden om maar niet de vervelde zeur ouder te zijn, maar ik ben toch nog uit me slof geraakt 😬

Mijn reactie is ook deels gebaseerd op onmacht. Vorig schooljaar was aan het begin heel heftig. Er zat een kind in de groep die nogal heftig gedrag vertoonde. Mijn zoon was op dat moment de dupe ervan. Na dat we in gesprek zijn gegaan met de IB’er hebben we besloten dat ons kind naar de andere groep mocht gaan. De situatie werd door school gezien en beschreven dat mijn kind dit naar zich aantrok en dat hij weinig kan hebben na 12.00 uur s’middags.

Wij waren allang blij dat onze zoon veilig was, maar nu is het probleem nog steeds niet opgelost. Dit jongetje heeft weer nieuwe slachtoffers gemaakt.


om even in het kort aan te geven welke incidenten er plaats hebben gevonden op deze school en dan praat ik over groep 1/2 en het gaat dan om 3 jongetjes

-messen mee naar school

-aanstekers

-met spijkers een kind in de rug prikken

-kind bewust opsluiten in de wc

-spullen in de plas gooien

-spullen van kinderen in de prullenbak dumpen

-plassen op de stoel als kind zijn zin niet krijgt en dan niet in je broek plassen, maar echt de juf aan kijken en staan plassen🙈

-wc samen met twee andere jongetjes bewust onder plassen 🙈


als ik het zo typ, denkt ik echt is dit normaal😳wij hebben wel al een plan B. Volgend schooljaar zit onze zoon op een andere school. Maar ik hoor ouders al praten dat inspectie moet.

Ik ben dus best boos eigelijk, omdat ik het idee heb dat ze het zelfde weer gaan doen als vorig jaar.

Ik zou als school toch ook willen dat dit opgelost wordt, de juf in de andere groep is er behoorlijk doorheen en soms flapt ze een situatie uit zoals het plassen op de stoel🙈


nou ik hoop dat ik in de vakantie wat afkoel, want wil niet verhit het gesprek in gaan😉


dank jullie wel trouwens, voor al jullie antwoorden.

Heerlijk zo een forum 😊

Messen en spijkers! 😱  Ik loop al even mee in onderwijsland maar dit heb ik nog nooit gezien. Als school idd dit wegwuift zou ik ervoor zorgen dat je kind na de meivakantie op een andere school zit. Je kind is daar niet veilig.  

Konkonie schreef op 24-04-2022 om 20:54:

[..]
om even in het kort aan te geven welke incidenten er plaats hebben gevonden op deze school en dan praat ik over groep 1/2 en het gaat dan om 3 jongetjes

-messen mee naar school

-aanstekers

-met spijkers een kind in de rug prikken

-kind bewust opsluiten in de wc

-spullen in de plas gooien

-spullen van kinderen in de prullenbak dumpen

-plassen op de stoel als kind zijn zin niet krijgt en dan niet in je broek plassen, maar echt de juf aan kijken en staan plassen🙈

-wc samen met twee andere jongetjes bewust onder plassen 🙈


als ik het zo typ, denkt ik echt is dit normaal😳wij hebben wel al een plan B. Volgend schooljaar zit onze zoon op een andere school

Godzijdank hebben jullie een plan B! Dit is zo heftig dat ik er de energie niet meer in zou steken. Ik zou ook proberen mijn kind zsm op een andere school te krijgen. Als ze dit soort gedrag tot tot nu toe ‘aanpakken’ door erop te wijzen dat jouw kind ‘na 12 uur niks meer kan hebben’ zou ik er helemaal geen verwachtingen meer van hebben. Als het nou niet lukt, om ‘m snel over te plaatsen, dan moet ‘ie misschien maar wat vaker ziek zijn de komende maanden.  Dit is beslist niet normaal en helemaal niet veilig. Ik denk dat het heel goed is dat daar eens iemand van buiten gaat meekijken. 

Op naar plan B!!!

School heeft genoeg tijd gehad om een eind te maken aan deze onveilige situatie. Heftig ontspoorde kleuter of niet, ze blijken niet in staat duidelijke grenzen te handhaven. 

Als je voor volgend schooljaar nog een plekje op een andere school wil regelen, moet je trouwens wel NU in aktie komen. Veel scholen zitten al vol. 

This is so scary man. Every schools has to have strict rules about this.

om even in het kort aan te geven welke incidenten er plaats hebben gevonden op deze school en dan praat ik over groep 1/2 en het gaat dan om 3 jongetjes

-messen mee naar school

-aanstekers

-met spijkers een kind in de rug prikken

-kind bewust opsluiten in de wc

-spullen in de plas gooien

-spullen van kinderen in de prullenbak dumpen

-plassen op de stoel als kind zijn zin niet krijgt en dan niet in je broek plassen, maar echt de juf aan kijken en staan plassen🙈

-wc samen met twee andere jongetjes bewust onder plassen 🙈


als ik het zo typ, denkt ik echt is dit normaal😳wij hebben wel al een plan B.


Serieus?! Nee, dit is echt niet normaal. Messen, aanstekers en spijkers... Ook de dingen die je beschrijft over plassen vind ik echt niet kunnen.
Ik zou zoon niet pas na de zomervakantie maar liever al eerder naar school/planB laten gaan.  Met 3 van zulke jongetjes in groep 1 - ik wil er niet aan denken hoe dat in groep 8 gaat zijn. Wegwezen hier!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

25-04-2022 om 10:26

Ik vond een 8 jarige die een ander in haar been prikte met een passerpunt al heftig. Maar dat was kinderspel vergeleken met jouw verhaal!

TO, ik snap iets niet. Vorig jaar is je zoon van groep veranderd en daar voelde hij zich veilig en ging het goed. Je bent serieus genomen door IB-er en school ziet het probleem. Wat is er gebeurd dat je zoon onlangs zo hardhandig onder handen is genomen en zijn juf je niet serieus nam?
Voor je zoon is steeds veranderen van klas / school ook niet fijn. En als hij vorig jaar wel ‘gezien’ werd, weet ik niet of wisselen/ thuis houden de oplossing is.

Je somt een lijst van gebeurtenissen ( schoolgewijs) op. Als ik de lijst van de school van mijn kinderen op som, is die veel langer. Vb gezellig met gevonden aansteker op zak het Anna Frankhuis binnen gaan, terwijl ik dat kind vraag de aansteker weg te gooien. Of ruziënde kinderen in groep 3 die met prikpennen in de klas tijdens pauze achter elkaar aan rennen. Als ik de info van andere ouders er aan vastplak is de lijst nog veel langer. En de directeur maar roemen over veilige school als voorwaarde dat kinderen tot leren komen. Ik ben dus niet zo onder indruk van je opsomming als die van horen zeggen is. Maar je draad zegt wel dat je je vertrouwen in deze school verloren hebt.  Dan doe je wat je gevoel je ingeeft, dus plan B opstarten en niet met school hierover beginnen voor plan B rond is. Ik zou nog niet voortijdig kind van school halen, als het getrek incidenteel je zoon betrof.

Flanagan schreef op 25-04-2022 om 10:34:

TO, ik snap iets niet. Vorig jaar is je zoon van groep veranderd en daar voelde hij zich veilig en ging het goed. Je bent serieus genomen door IB-er en school ziet het probleem. Wat is er gebeurd dat je zoon onlangs zo hardhandig onder handen is genomen en zijn juf je niet serieus nam?
Voor je zoon is steeds veranderen van klas / school ook niet fijn. En als hij vorig jaar wel ‘gezien’ werd, weet ik niet of wisselen/ thuis houden de oplossing is.

Je somt een lijst van gebeurtenissen ( schoolgewijs) op. Als ik de lijst van de school van mijn kinderen op som, is die veel langer. Vb gezellig met gevonden aansteker op zak het Anna Frankhuis binnen gaan, terwijl ik dat kind vraag de aansteker weg te gooien. Of ruziënde kinderen in groep 3 die met prikpennen in de klas tijdens pauze achter elkaar aan rennen. Als ik de info van andere ouders er aan vastplak is de lijst nog veel langer. En de directeur maar roemen over veilige school als voorwaarde dat kinderen tot leren komen. Ik ben dus niet zo onder indruk van je opsomming als die van horen zeggen is. Maar je draad zegt wel dat je je vertrouwen in deze school verloren hebt. Dan doe je wat je gevoel je ingeeft, dus plan B opstarten en niet met school hierover beginnen voor plan B rond is. Ik zou nog niet voortijdig kind van school halen, als het getrek incidenteel je zoon betrof.

Nou, ik ben wèl onder de indruk. Op de 3 basisscholen die ik goed ken (wegens groot gezin en verhuizingen) werd er ingegrepen en dan was het klaar. 

Waarom heb jij jouw kinderen op zo'n school gelaten? 

Ik vind dergelijk gedrag ook niet normaal. Ik begrijp wel dat leerkrachten er overheen praten; ik denk dat veel leerkrachten geen idee hebben hoe ze dit soort problemen zouden moeten oplossen en ik denk dat een deel ervan ook vindt dat het niet hun zaak is. Maar goed, ik zou mijn kind liever niet in een dergelijke omgeving houden. Als je toch al een plan B hebt, is het misschien goed om dat plan al uit te voeren.

Konkonie

Konkonie

25-04-2022 om 11:21 Topicstarter

Flanagan schreef op 25-04-2022 om 10:34:

TO, ik snap iets niet. Vorig jaar is je zoon van groep veranderd en daar voelde hij zich veilig en ging het goed. Je bent serieus genomen door IB-er en school ziet het probleem. Wat is er gebeurd dat je zoon onlangs zo hardhandig onder handen is genomen en zijn juf je niet serieus nam?
Voor je zoon is steeds veranderen van klas / school ook niet fijn. En als hij vorig jaar wel ‘gezien’ werd, weet ik niet of wisselen/ thuis houden de oplossing is.

Je somt een lijst van gebeurtenissen ( schoolgewijs) op. Als ik de lijst van de school van mijn kinderen op som, is die veel langer. Vb gezellig met gevonden aansteker op zak het Anna Frankhuis binnen gaan, terwijl ik dat kind vraag de aansteker weg te gooien. Of ruziënde kinderen in groep 3 die met prikpennen in de klas tijdens pauze achter elkaar aan rennen. Als ik de info van andere ouders er aan vastplak is de lijst nog veel langer. En de directeur maar roemen over veilige school als voorwaarde dat kinderen tot leren komen. Ik ben dus niet zo onder indruk van je opsomming als die van horen zeggen is. Maar je draad zegt wel dat je je vertrouwen in deze school verloren hebt. Dan doe je wat je gevoel je ingeeft, dus plan B opstarten en niet met school hierover beginnen voor plan B rond is. Ik zou nog niet voortijdig kind van school halen, als het getrek incidenteel je zoon betrof.

Waarom?
heeft te maken dat we het gevoel hadden niet te moeten zeuren. Onze zoon moest ook weerbaar worden en de situatie zag ik als dikke pech. Het werd opgelost, dus ik was dol gelukkig.

De nieuwe klas is in vergelijking met de andere groep 1/2 heel prettig en mij zoon maakte al gauw nieuwe vriendjes. Blijer kon ik niet zijn. Af en toe hoorde ik een incidentje, maar ook dat hoort gewoon bij het leven en de taak bij mij ligt om er met me kind over te praten. 

In deze groep zitten er twee jongetjes die goed met elkaar kunnen opschieten, maar in de klas en buiten de klas zoeken ze de minder weerbare kindjes op. Opzicht kon ik dat goed parkeren, totdat mijn eigen kind met verontrusten verhalen kwam. Ik zal eerlijk zijn, ik wilde mijn kind niet geloven, puur omdat ik gewoon geen zin had in herhaling. Zelfs het spijker incidenten heb ik gek genoeg geblokkeerd. 

Ik was de volgende dag daar op school als hulpmoeder en net klaar met me taakje, toen ik zag wat er gebeurde heb ik echt tot drie maal toe gekeken, waarom? omdat ik eigelijk dit niet wilde zien. Ik wilde me kop liever in het zand steken. De derde keer was heftig en mijn lichaam sprak voor mij. Voordat ik het wist stond ik daar op het speelveld, de juf streng aan te spreken en zei ik dat ze dit moet oplossen. 

Maar goed, de school weet van plan B, maar ze weten niet wat de reden is. Ik wilde gewoon rustig en stilletjes deze sfeer verlaten. Plan B had ik al klaar staan omdat ik van mening ben dat ze de situatie liever ontkennen. 

Nogmaals wil ik wel benadrukken, dat me zoontje heelbaar wordt geknuffeld door ze vriendjes en dat maakt mij erg gelukkig🍀 

Het zou zo jammer zijn en dat is tevens mijn angst, dat dit voorval als herhalend spel wordt gebruikt. En dan is het niet meer gezellig. Juf noemt dit namelijk spel en ik zag echt iets anders. 

Thanks 😉heel verhaal weer, maar het gewoon fijn dat ik dit op het forum kan delen.

Thalas schreef op 25-04-2022 om 10:57:

Ik vind dergelijk gedrag ook niet normaal. Ik begrijp wel dat leerkrachten er overheen praten; ik denk dat veel leerkrachten geen idee hebben hoe ze dit soort problemen zouden moeten oplossen en ik denk dat een deel ervan ook vindt dat het niet hun zaak is. Maar goed, ik zou mijn kind liever niet in een dergelijke omgeving houden. Als je toch al een plan B hebt, is het misschien goed om dat plan al uit te voeren.

Je weet niet wat er achter de schermen al gaande is. 

Ik ben zulke heftige dingen nooit tegengekomen, ik vind dat niet normaal. Maar ik heb wel een leerling gehad die bijzonder intimiderend en agressief gedrag vertoonde, thank god niet met spijkers en aanstekers. Ik zorgde ervoor dat hij altijd dichtbij zat, voelsprieten altijd die kant op, maar dan nog, je draait je om en er ging zonder reden een vuist in iemands buik. En daar zaten uiteraard consequenties aan, maar dan was het al gebeurd. En zo waren er een hoop afspraken en interventies die allemaal niet werkten. Ik kan me heel goed voorstellen dat ouders gedacht hebben dat "die juf niks doet". Ik vond het bijzonder hoe weinig ouders hier over kwamen klagen. En ik had mijn eigen kinderen uit zo'n klas weggehaald.

LydiaDietz schreef op 25-04-2022 om 11:28:

[..]

En zo waren er een hoop afspraken en interventies die allemaal niet werkten. 

Precies. Dus geen idee hoe je zoiets zou moeten oplossen. Als ik zie wat mijn kinderen hebben moeten ondergaan was dit zo'n beetje de kern, plus dat leerkrachten éigenlijk vonden dat het niet hun taak was om met dit soort problematiek om te gaan. Dat gebrek aan gevoel van eigenaarschap voor het probleem en daarmee voor een mogelijke oplossing, zorgde ervoor dat gepest niet werd opgelost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.