Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Wat vindt je man er eigenlijk van Lisabette? Ziet die het ook zitten om zich met vijf kinderen in huis op te sluiten waarvan er eentje al zo gefrustreerd is dat ze de TV kapot smijt? Of gaat die wel gewoon naar het werk? 
Het lijkt me een recept voor grote ellende en als het waar is, ben je het gezonde perspectief kwijt. Ik zou zeggen: naar de huisarts en hulp vragen voor jezelf, voor je dochter en voor het gezin. Want de kans dat jullie hier samen goed doorheen komen is nihil. 

Hinoki schreef op 27-11-2021 om 10:55:

[..]


Nou, ik vind het vooral jammer omdat ik zo graag antwoord zie op mijn vraag hoe ze het gaat doen met de schoolinspectie.

Of als ze zelf in de problemen komt door haar 'ziekte'.

Of als iemand Veilig Thuis vraagt of dit allemaal wel kan. 

Ik hoop op mooie antwoorden waar we weer lekker op kunnen duiken 

Omnik schreef op 27-11-2021 om 11:13:

Wat vindt je man er eigenlijk van Lisabette? Ziet die het ook zitten om zich met vijf kinderen in huis op te sluiten waarvan er eentje al zo gefrustreerd is dat ze de TV kapot smijt? Of gaat die wel gewoon naar het werk?
Het lijkt me een recept voor grote ellende en als het waar is, ben je het gezonde perspectief kwijt. Ik zou zeggen: naar de huisarts en hulp vragen voor jezelf, voor je dochter en voor het gezin. Want de kans dat jullie hier samen goed doorheen komen is nihil.

Die tv is wel goed getimed met Black Friday. Kon erger.

ik ga voor goed onderwijs dus naar school laten gaan.

yette schreef op 27-11-2021 om 10:54:

[..]

Zou jammer zijn als ze niet terugkomt. Verveel me.

Ik heb anders nog wel klusjes voor je 🤪. Er moet hier nog een stofzuiger door de woonkamer en keuken, de vaatwasser moet nog worden ingeruimd, heb nog was staan om te vouwen. Of ben je net als mijn pubers en verveel je je ook weer niet zo erg 🤣.

Daglichtlamp schreef op 27-11-2021 om 11:05:

[..]

De schoolinspectie is voor scholen. Topicstarter zal zich moeten verantwoorden tegenover de leerplichtambtenaar. Als die er aan te pas komt tenminste. Je kunt best tot de kerstvakantie vol houden dat het gezin 1 voor 1 corona heeft gekregen.

Ja, ik bedoelde inderdaad de leerplichtambtenaar. Dank voor het corrigeren. 

Magnoliatakje schreef op 27-11-2021 om 11:48:

[..]

Ik heb anders nog wel klusjes voor je 🤪. Er moet hier nog een stofzuiger door de woonkamer en keuken, de vaatwasser moet nog worden ingeruimd, heb nog was staan om te vouwen. Of ben je net als mijn pubers en verveel je je ook weer niet zo erg 🤣.

Prima! 

Als we ruilen 

Dan mazzel je want het meeste is nu gedaan 😄.


mocht je je nog vervelen ... 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-11-2021 om 15:16

Hinoki schreef op 27-11-2021 om 00:15:

Hoe ga je het aanvliegen qua schoolinspectie?

Ik heb het thuishouden meer gehoord vanavond, maar dat was meer uit andere motieven.

Welke motieven hoor jij dan, anders dan TO beschrijft?

Caramelzeezoutchocola schreef op 27-11-2021 om 15:16:

[..]

Welke motieven hoor jij dan, anders dan TO beschrijft?

Ouders die niet willen dat hun kind een mondkapje draagt. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-11-2021 om 15:32

Hinoki schreef op 27-11-2021 om 15:19:

[..]

Ouders die niet willen dat hun kind een mondkapje draagt.

Oké, en daarom niet naar school laten gaan bedoel je?

Lisabette

Lisabette

27-11-2021 om 17:02 Topicstarter

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin. 

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 17:02:

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin.

Zoals jullie met haar omgaan heeft ze geen wappievriendin nodig om te escaleren.

Les 1: hoe jaag ik mijn dochter bij ons weg - succesvol afgerond

Je gaat niet in op de mensen die op je hebt gereageerd. Je gaat op geen enkel argument in. Ben jij ook wel eens wél op andere gedachten te brengen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.