Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Hier heeft zoon nu  ( zoals iedereen ) voor het derde schooljaar te maken met corona. In het tweede jaar stroomde hij af naar 2 vmbo, met thuisonderwijs na drie weken nadat hij op deze school kwam. 3 VMBO weer een lockdown en thuisonderwijs. 
Toen was er nog enige compassie met de examenleerlingen, ik vraag me af wat er dit jaar gaat gebeuren. 
Vooralsnog geen lockdown en thuisonderwijs, maar vanaf het begin van het jaar ongelooflijk veel lesuitval wegens zieke docenten, quarataine, etc. Tot deze week het hele schooljaar nog maar 3x engels gehad, andere lessen die om de haverklap uitvallen i.v.m. coronagerelateerde toestanden. Nu een stageweek die niet door kon gaan voor zoon, hij kreeg corona. 
Ik zie de cijfers van zoon kelderen, aan de andere kant zie ik ook dat school  zijn uiterste best doet, maar dit is haast niet meer te doen. 
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe het kan dat scholen leerlingen vragen om nu stages voor een stageweek te zoeken. Ik vind het met de huidige besmettingscijfers totaal onverantwoord en de druk wordt bij de leerlingen gelegd; Hoe gaan zij deze stageperiode inhalen en wanneer? Want niet inhalen is geen diploma. Of dat echt zo is weet ik niet, maar de druk op de schouders van zoon is enorm. 
Ik vind dat niet eerlijk. De wereld van nu staat in brand, maar laten we ons vooral aan regels en protocollen houden die we 15 jaren geleden in de glorietijden hebben opgesteld.

ik begrijp je dochter uitstekend

en als volledig gevaccineerd covid verpleegkundige zou ik ook wappie worden als ik jouw dochter was

SuzyQFive schreef op 26-11-2021 om 22:26:

Je hebt jezelf ook nog ziekgemeld terwijl je niet ziek bent 😱.
We hebben 1,5jr rekening met ouderen gehouden. Het is nu tijd dat de ouderen rekening houden met de jeugd, en dat doen de meesten gelukkig ook.

Precies. Laat de kinderen elkaar gewoon lekker besmetten op school. En dan maar geen contact met opa en oma. Als ik mijn kinderen de keuze zou geven tussen wel naar school, maar opa en oma niet zien of niet naar school, maar opa en oma wel zien, zouden ze voor het eerste gaan. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

27-11-2021 om 07:14

Moeten kinderen jonger dan 12 dan voort ook een mondkapje op in bijvoorbeeld supermarkten en winkels? En afstand houden? Want het zijn natuurlijk niet alleen hun eigen opa en oma die ze evt kunnen besmetten.

BlueFawn schreef op 27-11-2021 om 07:14:

Moeten kinderen jonger dan 12 dan voort ook een mondkapje op in bijvoorbeeld supermarkten en winkels? En afstand houden? Want het zijn natuurlijk niet alleen hun eigen opa en oma die ze evt kunnen besmetten.

Met de huidige besmettingscijfers neem ik mijn kinderen niet mee naar de supermarkt. Scheelt dat ze oud genoeg zijn om even alleen thuis te blijven. (9 en 11 jaar). 

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Dan hou je ze bij opa en oma.weg in plaats van school.

Laat die kinderen alsjeblieft naar school gaan! Dan maar even tot kerst niet naar opa en oma. Hoe bedenk je het… En dan ook nog jezelf ziek melden terwijl je niet ziek bent. Ik zou bijna hopen dat iemand de leerplichtambtenaar inlicht. 

Nee, natuurlijk houd je je kinderen niet thuis! Ze hebben goed onderwijs van een gediplomeerd docent nodig.
Ik verbaas me vooral dat je je ziek meldt! Je bent toch niet ziek??!!!!
Dus je liegt tegen je werkgever, je kost je werkgever extra geld én je zadelt je collega's op met jouw werk. 
Neem dan onbetaald verlof op als je zo nodig juf wil spelen. 

Geloof er weinig van, maar ik heb toch even niks te doen, dus ... 

De scholen blijven open omdat is gebleken dat verplicht thuis zitten, erg schadelijk is voor kinderen! 

En dan ga jij thuis kijken of dat onderzoek wel klopt en jouw kinderen door opsluiting en buitensluiting inderdaad (nog meer!) doordraaien?! Over proefkonijnen gesproken 

Ik hoop heel erg dat hun grootouders niet mee gaan in deze kolder en besluiten dat ze jullie voorlopig niet irl willen zien!  

Kunnen je kinderen weer lekker naar school en stop jij hopelijk met stelen van je werkgever. 

Fijn voorbeeld ben je

PriceyRook54

PriceyRook54

27-11-2021 om 10:28

Mijn mond valt een beetje open. Ik was volkomen aan jouw kant in het andere topic, maar dit werpt een ander licht op de situatie.
Meen je dit serieus of is dit kijken hoe ver je de meute op kunt naaien hier?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-11-2021 om 10:36

TO heeft haar bot gegooid en kijkt nu hoe de honden erop duiken. Ze is zo stil...

niet_rechts schreef op 27-11-2021 om 10:36:

TO heeft haar bot gegooid en kijkt nu hoe de honden erop duiken. Ze is zo stil...

Zou jammer zijn als ze niet terugkomt. Verveel me.

dan

dan

27-11-2021 om 10:55

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Meen je dat nu echt???? Ik was vorige week een dag ziek, diarree, en baalde echt dat ik de volgende dag niet mocht werken en me eerst moest laten testen terwijl ik toen weer opgeknapt was. Vorig jaar ook al een week thuis moeten zitten vanwege een positieve uitslag, voelde me toen erg vervelend naar mijn collega's en manager. Dus laat staan dat ik me ziek zou melden om kinderen thuisonderwijs te geven terwijl de scholen open zijn (al heb ik geen thuiswonende kinderen meer).

yette schreef op 27-11-2021 om 10:54:

[..]

Zou jammer zijn als ze niet terugkomt. Verveel me.


Nou, ik vind het vooral jammer omdat ik zo graag antwoord zie op mijn vraag hoe ze het gaat doen met de schoolinspectie.

Hinoki schreef op 27-11-2021 om 10:55:

[..]


Nou, ik vind het vooral jammer omdat ik zo graag antwoord zie op mijn vraag hoe ze het gaat doen met de schoolinspectie.

De schoolinspectie is voor scholen. Topicstarter zal zich moeten verantwoorden tegenover de leerplichtambtenaar. Als die er aan te pas komt tenminste. Je kunt best tot de kerstvakantie vol houden dat het gezin 1 voor 1 corona heeft gekregen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.