Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Als je echt een puberdochter hebt neem ik aan dat die wel uitbreekt en vertelt wat er in het gezin gebeurd. Ik vermoed dat je dan behalve de leerplichtambtenaar ook veilig thuis op je nek krijgt.

Maar dat betekent dan ook, geen boodschappen buiten de deur doen, geen blokje om, en ook niet opa en oma zien toch? Niemand trapt toch in het 'wij zitten in quarantaine' verhaal als ze je wel door de buurt zien lopen of bij opa en oma langs zien gaan?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-11-2021 om 17:18

Joszy schreef op 27-11-2021 om 17:15:

Maar dat betekent dan ook, geen boodschappen buiten de deur doen, geen blokje om, en ook niet opa en oma zien toch? Niemand trapt toch in het 'wij zitten in quarantaine' verhaal als ze je wel door de buurt zien lopen of bij opa en oma langs zien gaan?

Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe TO dit voor zich ziet. Met z'n allen wekenlang in huis opgesloten? Want als je in quarantaine zit mag je niet naar de winkel, niet naar het bos of sport. (En ook niet naar opa en oma ) Gezellig. Je zou om minder in opstand komen als puber.


ik weet wel wie de wappie is

en Neem gewoon ontslag 

Leene

Leene

27-11-2021 om 17:20

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 17:02:

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin.

Is dit serieus of verveel jij je??? 

Iets heel anders wat nog niet genoemd is. Corona gaat niet meer weg, dus laat de kinderen maar corona krijgen. Dan zijn ze voor een volgende corona griep golf hopelijk niet meer ziek of minder. En kunnen ze daarna ook minder snel anderen aansteken. In Engeland behandelen ze Corona niet meer als Pandemie. Gewoon doorgaan,  zoveel mogelijk vaccineren, IC capaciteit uitbreiden en hopen op voldoende groepsimmuniteit en oversterfte accepteren. Net zoals je dat ook bij een gewone griep epidemie doet  Wat moet je anders? Zodra je weer uit een strenge lockdown komt laait de boel weer op.

Jammer dat er zoveel bezuinigd is op de zorg en de IC capaciteit niet is opgeschroefd.

En TO wanneer ga jij leren dat het leven niet maakbaar is.

Je kunt misschien ook nog met je familie naar een onbewoond eiland verhuizen.

Voor de duidelijkheid. Ik werk in de zorg. Ben gevaccineerd en ga voor mijn booster prik en houdt me netjes aan de corona maatregelen. Ben superblij dat de scholen open blijven en hoop dat als de ergste druk van de IC ' s af is we meer het Engelse model omarmen

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 17:02:

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin.

Neem dan ontslag als je je baan en collega's toch niks interesseren. Heb je gelijk tijd om de pabo te gaan doen zodat je je kinderen goed onderwijs kan geven. 

dan

dan

27-11-2021 om 18:02

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 17:02:

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin.

Echt ongelooflijk dit!!!!! Als je zo graag thuis wil blijven, neem dan overuren op of (onbetaald) verlof. 

dan

dan

27-11-2021 om 18:05

Joszy schreef op 27-11-2021 om 17:15:

Maar dat betekent dan ook, geen boodschappen buiten de deur doen, geen blokje om, en ook niet opa en oma zien toch? Niemand trapt toch in het 'wij zitten in quarantaine' verhaal als ze je wel door de buurt zien lopen of bij opa en oma langs zien gaan?

Opa en oma kunnen toch ook besmet raken en zo jullie ook weer besmetten? 

mensen, dit is nep.
Toch? TOCH?

Totaal onacceptabel. 

dan

dan

27-11-2021 om 18:25

Saga schreef op 27-11-2021 om 18:11:

mensen, dit is nep.
Toch? TOCH?

Totaal onacceptabel.

Ik hoop inderdaad ook dat dit nep is. 

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 17:02:

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin.

In quarantaine tot kerst 🤣🤣🤣welke leerplichtambtenaar, baas en school gaat dat geloven.....

Je beschermt je kinderen niet door ze zo op te sluiten. Je maakt ze alleen maar vatbaarder, ze maken zo juist minder weerstand aan. Daarbij kunnen ten alle tijde nog opa en oma aansteken. Je kan het krijgen in de supermarkt, of bij bezorging van de bezorger die overal boodschappen brengt. 

Contact met opa en oma belangrijker dan school....ach ja het is maar voor de toekomst hè. Lekker boeiend die school, heeft toch niemand nodig onderwijs  we zien hier zo vaak opa en oma een paar weken niet, gaan ze niet dood aan. Aan corona wel.



Zelf als het verzonnen is, is het om te janken. 

Lisabette

Lisabette

27-11-2021 om 19:09 Topicstarter

Met het gezin in quarantaine is helemaal geen probleem. Mijn ouders kunnen gewoon via de achterdeur komen. Boodschappen laten we bezorgen. De kinderen kunnen prima alleen in de tuin spelen. Dit geeft zoveel meer rust dan mijn dochter maar te zien afglijden bij die rare vriendin van haar. Ik hoop alleen dat dochter zich wat beter gaat gedragen als ze minder contact heeft met die vriendin. De tv die ze kapot heeft gemaakt, moet ze zelf aan ons terugbetalen. Dit soort gedrag accepteer ik niet van mijn kinderen. 

dan

dan

27-11-2021 om 19:13

Als je in quarantaine zit, is het niet de bedoeling dat je mensen ontvangt, ook niet als ze zichzelf binnenlaten. Het is maar de vraag of je dochter zich "beter" zal gedragen nu ze haar vriendin niet ziet, ze kunnen toch nog appen of bellen? 

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 19:09:

Met het gezin in quarantaine is helemaal geen probleem. Mijn ouders kunnen gewoon via de achterdeur komen. Boodschappen laten we bezorgen. De kinderen kunnen prima alleen in de tuin spelen. Dit geeft zoveel meer rust dan mijn dochter maar te zien afglijden bij die rare vriendin van haar. Ik hoop alleen dat dochter zich wat beter gaat gedragen als ze minder contact heeft met die vriendin. De tv die ze kapot heeft gemaakt, moet ze zelf aan ons terugbetalen. Dit soort gedrag accepteer ik niet van mijn kinderen.

Grote kans dat ze zich niet beter gaat gedragen als jullie haar zonder reden in huis op sluiten. De meeste mensen worden niet beter van gedwongen opsluiting zonder goede reden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.