Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Leerkracht stiekeme relatie met getrouwde ouder

Kersje schreef op 06-06-2025 om 13:33:

[..]

Denk dat je dan niet zou willen weten hoe vaak er daadwerkelijk op de werkvloer wordt gesekst/gezoend! 😃

En wat was er dan gebeurd? Als juf in de kelder intiem was geweest met de meester van groep 6?

Had school dan wel overgeplaatst?

En wie dan ?

😅

Dat is bij mij op het werk gebeurd en 1 van de 2 moest vertrekken naar een andere werkplek.

Roos57 schreef op 06-06-2025 om 13:40:

[..]

En wat was er dan gebeurd? Als juf in de kelder intiem was geweest met de meester van groep 6?

Had school dan wel overgeplaatst?

En wie dan ?

😅

Het ging, bij mijn reactie, niet om de consequenties, maar over het feit dat enkelen zich afvroegen dat mensen dit überhaupt op de werkvloer doen. Althans, dat bedoelde ik met mijn reactie.

GekkeHenkie100 schreef op 06-06-2025 om 07:11:

[..]

Concreet en hier van toepassing: de schade als gevolg van vreemdgaan en het liegen en bedriegen kan vele malen verwoestender zijn dan menig strafbaar feit, bijvoorbeeld winkeldiefstal. Het eerste vinden we een privé aangelegenheid, het tweede strafbaar.

Klopt. Het is niet omdat het niet strafbaar is dat mensen niet geschaad kunnen worden. Zulke kwesties kan je niet in een wettelijk kader gieten. Maar dat je gekwetst kan worden tot op het bot en daar jaren de gevolgen kunt van dragen, ook zonder dat er iets “onwettelijks” is gebeurd, is een feit. Elkeen moet zorgen dat hij ‘s avonds nog in de spiegel kan kijken en ik herhaal het hierbij nog eens: zowel de juf als de vreemdganger hebben zich niet loyaal opgesteld: zij niet ten opzichte van haar werkgever en hij niet ten opzichte van zijn partner en zijn kinderen. Dus ik begrijp ook de frustratie van TO hier, alleen zal ze daar niet ver mee komen. Ik vind wel dat ze uiting mag geven aan haar woede. Dat lijkt me maar gezond. 

Maar hebben scholen ook niet een soort gedragscode? Dat is er vaak  bij veel bedrijven.  Ik vind ze  overigens beiden hartstikke fout. Juf omdat je a) Dit niet hoort te doen  op je werk. b) Al helemaal met een ouder van een kind en c) Moreel gezien duik je niet met een gebonden iemand de kelder  in om te fiezelefoezen. ( dat laatste is een persoonlijk iets, weet dat  er mensen zijn die dit niet zo vinden)
Die man is echt extra mega super fout. Die zou ik met een grote boog mijn huwelijk uitschoppen. Zou hem nooit meer kunnen vertrouwen. 

Rotzooien met een ouder, en de gezinssituatie van je leerling overhoop gooien is niet strafbaar, maar wel laakbaar. Ontslag is bij het lerarentekort zeker niet aan de orde, maar bij een reguliere school zal de directie wel een andere school binnen het samenwerkingsverband zoeken. 
Bij een Vrije School, is dat reservoir aan beschikbare scholen kleiner.Overigens hebben mijn kinderen een blauwe maandag op de VS gezeten, en daar deden ook pikante verhalen de ronde over het schoolkamp en een aanbeden meester waarvan meerdere moeders het broekje niet drooghielden. 

Theekannetje schreef op 06-06-2025 om 14:53:

[..]

Klopt. Het is niet omdat het niet strafbaar is dat mensen niet geschaad kunnen worden. Zulke kwesties kan je niet in een wettelijk kader gieten. Maar dat je gekwetst kan worden tot op het bot en daar jaren de gevolgen kunt van dragen, ook zonder dat er iets “onwettelijks” is gebeurd, is een feit. Elkeen moet zorgen dat hij ‘s avonds nog in de spiegel kan kijken en ik herhaal het hierbij nog eens: zowel de juf als de vreemdganger hebben zich niet loyaal opgesteld: zij niet ten opzichte van haar werkgever en hij niet ten opzichte van zijn partner en zijn kinderen. Dus ik begrijp ook de frustratie van TO hier, alleen zal ze daar niet ver mee komen. Ik vind wel dat ze uiting mag geven aan haar woede. Dat lijkt me maar gezond.

ja het is begrijpelijk dat ze boos is. Maar de woede jegens juf via school (en een onderwijsadvocaat) en allerhande redenaties over het steineronderwijs laten lopen, lijkt een stok om een hond te slaan. Ik denk dan: Je man ging vreemd, wees boos op hem ipv proberen je gram op de buitenstaander te verhalen. Je kind hoeft hier geen last van te hebben en voor de rest zijn er natuurlijk alle vervelende gevoelens die ieder heeft bij het vreemdgaan van haar man, of het nou in een park met een putjesschepper had gedaan of op de wc op kantoor. Echt rot en traumatisch voor je maar richt je woede op je man ipv een buitenstaander verantwoordelijk te maken voor jouw relatie. Dat zal je alleen maar frustreren. 

Enfin TS is natuurlijk allang vertrokken. 

lientje69 schreef op 06-06-2025 om 14:59:

Maar hebben scholen ook niet een soort gedragscode? 

Volgens dit artikel https://www.schoolenveiligheid.nl/kennisbank/model-gedragscode-schoolmedewerkers/ is er geen algemene code die voor alle scholen geldig is, maar stellen scholen zelf eigen codes op. Daarbij zal vaak zoiets als dit model gebruikt worden, of iets wat er op lijkt. 

In zo'n code wordt de situatie als die TO beschrijft meestal niet expliciet genoemd, dat is te specifiek. Er zal iets instaan over voorbeeldgedrag of zo. 

Of je iets aan zo'n code hebt, hangt er van af hoe de school daar doorgaans mee omgaat. Dat geldt ook voor bedrijven. Wordt de code actief uitgedragen? Worden mensen erop aangesproken? Wordt iedereen consequent aangesproken, en dus niet dat Jan vrijuit gaat en Mien aangesproken wordt? Komt het in beoordelingsgesprekken aan de orde? 

Maar afgezien daarvan, ook als er geen code is, en ook als er geen sancties plaatsvinden, worden mensen indirect natuurlijk wel aangekeken op dit soort acties. 

Wie komt er in aanmerking voor promotie? Wie wordt een gevoelige klus toevertrouwd? Naar wiens mening wordt het meest geluisterd in de teamvergadering? Wie wordt het meest serieus genomen als er belangrijke beslissingen worden genomen? Reken maar dat dat niet juf Sandra is, als de directeur weet dat juf Sandra extracurriculaire activiteiten in het kopieerhok heeft ondernomen. 

"Reken maar dat dat niet juf Sandra is, als de directeur weet dat juf Sandra extracurriculaire activiteiten in het kopieerhok heeft ondernomen."

aka het copuleerhok nadien

kenfan schreef op 06-06-2025 om 15:14:

Rotzooien met een ouder, en de gezinssituatie van je leerling overhoop gooien is niet strafbaar, maar wel laakbaar. Ontslag is bij het lerarentekort zeker niet aan de orde, maar bij een reguliere school zal de directie wel een andere school binnen het samenwerkingsverband zoeken.
Bij een Vrije School, is dat reservoir aan beschikbare scholen kleiner.Overigens hebben mijn kinderen een blauwe maandag op de VS gezeten, en daar deden ook pikante verhalen de ronde over het schoolkamp en een aanbeden meester waarvan meerdere moeders het broekje niet drooghielden.

Het blijft in mijn optiek toch de verantwoording van de vreemdganger. Of dat nou een vader of moeder is. Die kan zelf toch ook bedenken dat het hier om de docent van je kind gaat en dat je daar dus afblijft, zelfs al zou je een open huwelijk hebben.

Er zit nog wel een verschil tussen "de hele klas kwam net binnen vallen en trof ze aan in flagrante" dan "vreemdganger biecht op en lapt juf erbij, anders had niemand ervan geweten", als je het hebt over hoezeer de school aangetast is door dit zedeloze gebruik van de ruimtes.

Laat ik het zo stellen: mij zou het geen bal uitmaken als ik dat over een van de leerkrachten zou horen. Ze doen maar. Zolang ze de kinderen erbuiten laten.

Ik zou echter wel een stevig conflict met mijn echtgenoot hebben als hij een van de betrokken geliefden was. Want hij heeft een afspraak met mij gemaakt, die juf niet.

Enfin, daar denken mensen duidelijk verschillend over hier, wie welke verantwoordelijkheid heeft.

kenfan schreef op 06-06-2025 om 15:14:

een aanbeden meester waarvan meerdere moeders het broekje niet drooghielden.

Geweldige uitdrukking! Zegt men dat zo in Nederland of is dit 'proza uit eigen werk?'

Ik zit hier te schokken van het lachen en ga dat in een gesprek ook wel eens gebruiken.

AnnaPollewop schreef op 06-06-2025 om 18:24:

[..]

Het blijft in mijn optiek toch de verantwoording van de vreemdganger. Of dat nou een vader of moeder is. Die kan zelf toch ook bedenken dat het hier om de docent van je kind gaat en dat je daar dus afblijft, zelfs al zou je een open huwelijk hebben.

Er zit nog wel een verschil tussen "de hele klas kwam net binnen vallen en trof ze aan in flagrante" dan "vreemdganger biecht op en lapt juf erbij, anders had niemand ervan geweten", als je het hebt over hoezeer de school aangetast is door dit zedeloze gebruik van de ruimtes.

Laat ik het zo stellen: mij zou het geen bal uitmaken als ik dat over een van de leerkrachten zou horen. Ze doen maar. Zolang ze de kinderen erbuiten laten.

Ik zou echter wel een stevig conflict met mijn echtgenoot hebben als hij een van de betrokken geliefden was. Want hij heeft een afspraak met mij gemaakt, die juf niet.

Enfin, daar denken mensen duidelijk verschillend over hier, wie welke verantwoordelijkheid heeft.

Beetje verder kijken dan je eigen neus lang is .DIe juf heeft ook een afspraak met jou gemaakt: nl dat ze zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat in de klas - les 1 op de Pabo.  In opspraak raken door te vozen met een vader - van welk kind dan ook  - strookt daar niet mee.Ook niet als vader een open huwelijk heeft. Het vergiftigt de sfeer in de personeelskamer en op het schoolplein. Dat leidt ook maar  tot roddel en achterklap: Pietjes vader heeft het schooladvies een tandje opgekrikt. Het is zeldzaam onprofessioneel.

kenfan schreef op 06-06-2025 om 21:38:

[..]

Beetje verder kijken dan je eigen neus lang is .DIe juf heeft ook een afspraak met jou gemaakt: nl dat ze zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat in de klas - les 1 op de Pabo. In opspraak raken door te vozen met een vader - van welk kind dan ook - strookt daar niet mee.Ook niet als vader een open huwelijk heeft. Het vergiftigt de sfeer in de personeelskamer en op het schoolplein. Dat leidt ook maar tot roddel en achterklap: Pietjes vader heeft het schooladvies een tandje opgekrikt. Het is zeldzaam onprofessioneel.

In de klas ja. Niet in de kelder waar ze speciaal heen ging zodat niemand het zag. 

kenfan schreef op 06-06-2025 om 21:38:

[..]

Beetje verder kijken dan je eigen neus lang is .DIe juf heeft ook een afspraak met jou gemaakt: nl dat ze zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat in de klas - les 1 op de Pabo. In opspraak raken door te vozen met een vader - van welk kind dan ook - strookt daar niet mee.Ook niet als vader een open huwelijk heeft. Het vergiftigt de sfeer in de personeelskamer en op het schoolplein. Dat leidt ook maar tot roddel en achterklap: Pietjes vader heeft het schooladvies een tandje opgekrikt. Het is zeldzaam onprofessioneel.

Bedankt voor de neerbuigende reactie. 

Dat ik het niet met je eens ben, wil niet zeggen dat ik stom ben. Ik denk er gewoon wat anders over. 

Ik vind het al bij al gewoon niet erg briljant van pa en juf, maar niet meer dan dat. Nou, ook wat sneu. Dat wel.

Ik zou wel een Flyer maken dat deze juf muziekles aanbied, maar ook 'speciale cursussen voor vaders aanbiedt in de kelder. en dan op wat plekken op de school ophangen.

Dan mag die juf ook niet piepen he, want ja...ik sta gewoon anders in qua moreel kompas

Maar alle gekheid op een stokje; wel ontzettend naar om mee te maken voor TO. En zo ontzettend fout van die juf.
Maar haar man is toch wel heel erg egoïstisch geweest en heeft waarschijnlijk ook geen invoelingsvermogen.

Ik snap wel, dat als de juf en de school jou pijn in deze situatie niet erkennen en zelf kleineren door te stellen, dat 'TO wel erg gevoelig is en zij gewoon anders in relaties staat' , terwijl jou leven compleet overhoop is gegooid door hun actie.....dat je hierdoor ook geen 'afsluiting' van de situatie krijgt.  En het verdriet en boosheid, door geen verwerking  erger wordt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.