Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zoon mag niet meedoen met Koningsspelen

ik kreeg vandaag even rouw op mijn dak dat de directrice van de school zegt wij willen niet dat zoon meedoet met Koningsspelen. Gisteren was het nog (ook pas twee dagen van te voren) wij twijfelen denk er even over na ik bel je morgen weer. Het ligt gevoelig want zoon is met veel gesteggel net weer van thuiszitten maandje op school en nu dit weer. Het gaat goed hij is niet geschorsd ofzo maar ze durven het niet aan. 
Ik ben woest nog steeds want ik heb aangeboden ook er te zijn en hij heeft een persoonlijk begeleider die naast hem staat. Ik krijg verschillende soorten uitleg en mijn vertrouwen is voor de zoveelste keer beschaamd. Want deze communicatie trek ik niet langer. Ik trek morgen ook de stekker eruit.
Ik ga zelf een dag in week mee omdat ze zelf niets bieden, er is begeleiding en morgen dus ook en nu mag ik zelfs niet naast de school staan.
Hijmag wel komen maar enkel afgezonderd van de rest met zijn begeleider iets anders doen. Dat vind ik dus niet ok want dan wordt hij afgezonderd en hij heeft helemaal niks om handen gehad sinds zijn nieuwe start. 
ben ik nou gek? Ik ben heel benieuwd naar jullie mening😔


Vertel eens wat meer over het gedrag van je zoon.

ik vind dit gek dat die vandaag verteld wordt. In de klas is er waarschijnlijk naartoe geleefd en hij krijgt nu de deksel op zijn neus. 

Het is moeilijk om te zeggen of het verstandiger is als je kind niet mee doet. We kennen je kind niet. Weten niet wat er in het verleden gebeurd is. Of het op dit moment vaak 'op het randje' of bij je zoon. Weten ook het programma niet. In principe ben ik tegen het uitsluiten van kinderen naar in (heel) uitzonderlijke gevallen kan ik me voorstellen dat deze dag echt te lastig is voor een kind. Dat moet dan vooraf duidelijk zijn. De communicatie is onvoldoende geweest. Te laat en geen gesprek.

Het was beter geweest als jullie 2 weken geleden mag elkaar rond de tafel waren gaan zitten om te bespreken hoe jullie deze dag aan zouden gaan pakken. Dat is niet gebeurd maar kun je aangeven voor de komende tijd. Er komt misschien nog wel een schoolreisje aan. Of een juffenverjaardag enz. 

Wat vindt je kind er zelf van dat hij met zijn begeleider spelletjes gaat doen morgen?

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 22:24 Topicstarter

Hij zit op een cluster4 school en heeft afgelopen jaar alleen al veel meegemaakt. ADD overheerst op adhd. Net nieuwe medicatie en dat gaat wauw goed. Heeft veel complimenten nodig bij schoolwerk en is bang om te falen. Dit schooljaar is er vrij weinig gebeurd omdat hij geen eerlijke kans kreeg. Na maanden thuiszitten had hij angst achter te lopen ontwikkeld of om uitgelachen te worden. Hij wil absoluut zelf wel naar school en hij heeft een goede begeleider van een zorgboerderij die eerst niet in de school mocht komen. Nu na zwaar nieuw plan wel maar op vrijdag niet in de klas omdat de juf al moeite heeft het de rest van de klas. Onervaren juf en het lukt al regelmatig de school niet zonder dat zoon er is dus dat ligt niet aan hem. 
het is een hardstikke lief onzeker jong dat nu inmiddels veel afwijzing van school zelf heeft meegemaakt en ze willen hem niet verder beschadigen.
Maargoed ze gaan morgen niet werken verder en de begeleider snapt het probleem ook niet. De school zelf heeft vooral problemen en het schijnt dat de leraar van de andere dagen, de ib er en weet ik veel wie samen het niet willen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-04-2022 om 22:33

kleinejongen schreef op 21-04-2022 om 22:24:

Hij zit op een cluster4 school en heeft afgelopen jaar alleen al veel meegemaakt. ADD overheerst op adhd. Net nieuwe medicatie en dat gaat wauw goed. Heeft veel complimenten nodig bij schoolwerk en is bang om te falen. Dit schooljaar is er vrij weinig gebeurd omdat hij geen eerlijke kans kreeg. Na maanden thuiszitten had hij angst achter te lopen ontwikkeld of om uitgelachen te worden. Hij wil absoluut zelf wel naar school en hij heeft een goede begeleider van een zorgboerderij die eerst niet in de school mocht komen. Nu na zwaar nieuw plan wel maar op vrijdag niet in de klas omdat de juf al moeite heeft het de rest van de klas. Onervaren juf en het lukt al regelmatig de school niet zonder dat zoon er is dus dat ligt niet aan hem.
het is een hardstikke lief onzeker jong dat nu inmiddels veel afwijzing van school zelf heeft meegemaakt en ze willen hem niet verder beschadigen.
Maargoed ze gaan morgen niet werken verder en de begeleider snapt het probleem ook niet. De school zelf heeft vooral problemen en het schijnt dat de leraar van de andere dagen, de ib er en weet ik veel wie samen het niet willen.

De school wil hem niet verder beschadigen maar ze sluiten hem wel buiten om mee te mogen naar Koningsspelen?!

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 22:33 Topicstarter

duizel schreef op 21-04-2022 om 22:21:

ik vind dit gek dat die vandaag verteld wordt. In de klas is er waarschijnlijk naartoe geleefd en hij krijgt nu de deksel op zijn neus.

Het is moeilijk om te zeggen of het verstandiger is als je kind niet mee doet. We kennen je kind niet. Weten niet wat er in het verleden gebeurd is. Of het op dit moment vaak 'op het randje' of bij je zoon. Weten ook het programma niet. In principe ben ik tegen het uitsluiten van kinderen naar in (heel) uitzonderlijke gevallen kan ik me voorstellen dat deze dag echt te lastig is voor een kind. Dat moet dan vooraf duidelijk zijn. De communicatie is onvoldoende geweest. Te laat en geen gesprek.

Het was beter geweest als jullie 2 weken geleden mag elkaar rond de tafel waren gaan zitten om te bespreken hoe jullie deze dag aan zouden gaan pakken. Dat is niet gebeurd maar kun je aangeven voor de komende tijd. Er komt misschien nog wel een schoolreisje aan. Of een juffenverjaardag enz.

Wat vindt je kind er zelf van dat hij met zijn begeleider spelletjes gaat doen morgen?

Daarom ben ik ook woest, gister werd het nog vragend gesteld en nu is het besloten. Ze hebben al toegegeven dat het wederom die achterlijke communicatie is en nu geen ruimte meer is om hierover te hebben. Het is echt de zoveelste keer! Ik bleef het maar benoemen. Inderdaad had twee weken geleden iets gezegd, dan had zoon het geweten. Nu was hij en ikzelf voorbereidingen voor de dag aan het doen. Ik hamer elke x op voorspelbaarheid en duidelijkheid. Dit is meermaals door de school verpest afgelopen maand weer. En ik heb gezegd hoeft desnoods naar halfuurtje want de eerste doeken zijn socializen en contact met andere kinderen en geen druk op schoolwerk. En dan dit! 
komende tijd? Ik vind het zelf echt heel erg, binnen zittenden de rest van de school buiten horen plezier maken. Dit gaat dus ook zeker niet gebeuren. Hij gaat morgen niet naar school. Dat is gewoon klaar. De onderwijsconsulent wilde net de casus afsluiten. Je wilt niet weten wat de school allemaal aan klachten heeft beaamd en we waren dus net weer op weg. 😪

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 22:34 Topicstarter

‘De school wil hem niet verder beschadigen maar ze sluiten hem wel buiten om mee te mogen naar Koningsspelen?!’ 
Juist ja en dit is dus de zoveelste x

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-04-2022 om 22:38

kleinejongen schreef op 21-04-2022 om 22:34:

‘De school wil hem niet verder beschadigen maar ze sluiten hem wel buiten om mee te mogen naar Koningsspelen?!’
Juist ja en dit is dus de zoveelste x

Maar wat doet jouw zoon dan in hemelsnaam “fout” dan volgens hun (school)? Add kan toch niet de reden zijn? Ik bagatalisereer add echt niet, maar zo erg/moeilijk moet dat voor een leerkracht toch niet zijn?

Vind het maar zielig voor je zoon.

En bedoel je met de stekker eruit dat je hem van deze school haalt?

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 22:46 Topicstarter

Ja zonder zoon zijn er al zoveel incidenten op vrijdag dat zoon niet ook gewenst is en in de kantine zit met begeleiding. Ja het is echt waar! Ze zijn bang voor wat misschien gebeurt zoiets ik vul in

Dit is heel moeilijk voor ze ja. Dat ik zelfs op een dag op school zit en ik heb nog niet eerder moeten vertrekken dus ja ik wordt inmiddels zelf gestoord van deze regelrechte buitensluitingen

leerplicht belt me morgen. Ik heb de burgemeester zelfs benaderd vandaag want de onderwijsinspectie doet niks aan wat hier allemaal wordt geschonden. Iedereen is roerend met me eens dus ja ik heb gezegd of hij komt en doet even leuk mee gaat het niet dan is daar moment van genoeg. En normaal moet ik er zijn maar nu mag ik niet bovenop de begeleiding er zijn 
Dus ja mijn grens is bereikt maar ik voel me wel heel alleen gezien kind weer thuis zit voorlopig

Wat ontzettend lullig dat ze daar nu mee komen. Ik denk dat ik mijn kind gewoon zou brengen. Met begeleider. Stoppen en naar huis kan altijd nog. Dit kan echt niet. 

To ik vind het echt heel sneu om te lezen, maar er moet toch haast wel e.e.a aan vooraf zijn gegaan?

Add kan toch niet de enige reden zijn dat je zoon niet mee mag doen?
Waar is school bang voor?

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 23:16 Topicstarter

Ik heb gister met begeleider gebeld op verzoek van de directrice want hij moest alle verantwoordelijkheid nemen omdat de juf de andere 11 al niet genoeg kan bedwingen. Dat hebbik gedaan terwijl ik eigenlijk al vind waarom bel je zelf niet maar ik zei Prima en die voorzag ook geen probleem. Ik heb wel vermoeden maar dat is mij niet genoemd als reden. Er was laatst een akkefietje met een medeleerling die zelf begon en dat is door de externe! begeleider van mijn zoon dus ook opgelost maar er werd heel drama van gemaakt terwijl er niks te zeggen viel want het ging echt nergens om. Maar nogmaals dat werd er gister en vandaag niet bijgehaald. Dus ik ga vanuit dat dat niet reden is. En ik heb zijn baas gebeld hoe hij dit ziet en echt niemand snapt de school. Dus mocht dat het zijn dan zijn ze niet eerlijk, waarbij ook op heb gehamerd op transparantie! Maar zoon was geen aanleiding dus ook dit gaat niet om kind. 
ik kreeg vandaag advies hij is niet geschorsd of dat school zou kunnen zeggen niet welkom. Toen ik uitlegde maar dit is aangepast voor hem. Dan is het uitsluiting dus dan worden rechten van de mens geschonden. Dat hebbik dus naar de hoogste baas gestuurd. Maar die denkt ik schuif weer af naar directrice. En ik zou hem moeten brengen maar ik ga dat niet aan. Ik ben zo boos dat ik bang ben dat ik of de school probleem groter gaat maken. Ze stikken er maar in. Ik heb aangegeven dat hij even meedoet en dat ik nog steeds nabij kan zijn, begeleiding is er maar hij gaat niet apart en geschaad worden door dit voorstel dat hij afgezonderd niet mee mag doen. En ze bleven bij hun standpunt.
Toen heb ik gezegd dan stop ik met deze school. En ik neem iedereen die zich hier mee heeft bemoeit in cc mee samenwerkingsverband tm wijkteam etc.
Waar school bang voor is is veel beren en ze luisteren maar toen niets aan dat uitproberen voor positieve ervaringen maken , op deze manier. En ik vind dat niet alleen😞

kleinejongen schreef op 21-04-2022 om 22:24:

Hij zit op een cluster4 school en heeft afgelopen jaar alleen al veel meegemaakt. ADD overheerst op adhd. Net nieuwe medicatie en dat gaat wauw goed. Heeft veel complimenten nodig bij schoolwerk en is bang om te falen. Dit schooljaar is er vrij weinig gebeurd omdat hij geen eerlijke kans kreeg. Na maanden thuiszitten had hij angst achter te lopen ontwikkeld of om uitgelachen te worden. Hij wil absoluut zelf wel naar school en hij heeft een goede begeleider van een zorgboerderij die eerst niet in de school mocht komen. Nu na zwaar nieuw plan wel maar op vrijdag niet in de klas omdat de juf al moeite heeft het de rest van de klas. Onervaren juf en het lukt al regelmatig de school niet zonder dat zoon er is dus dat ligt niet aan hem.
het is een hardstikke lief onzeker jong dat nu inmiddels veel afwijzing van school zelf heeft meegemaakt en ze willen hem niet verder beschadigen.
Maargoed ze gaan morgen niet werken verder en de begeleider snapt het probleem ook niet. De school zelf heeft vooral problemen en het schijnt dat de leraar van de andere dagen, de ib er en weet ik veel wie samen het niet willen.

Maar goed, je schrijft eerst er is dit schooljaar vrij weinig gebeurd; er zijn eerder dus wel heftige dingen gebeurd? Willen ze herhaling van iets voorkomen? Lijkt me toch dat er een duidelijke aanleiding moet zijn waarom ze zo handelen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-04-2022 om 23:21

Sinds hoe lang zit je kind op deze school, TO?

En hoe licht is de problematiek van je kind als hij een begeleider nodig heeft die de hele schooldag met hem meeloopt?

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 23:23 Topicstarter

nee er is echt niets van zoon dat er is gebeurd sinds hij is gestart rond de voorjaarsvakantie er is zelfs evaluatie geweest met school hoe goed het gaat. Vorige week paasbrunch ben ik ook meegeweest dus ik denk echt ???wtf 
Ze zijn bang voor zichzelf want de inspectie is al wel ivm een grote fout in hun buurt geweest door hun mijnnietninlivhten van dingen. En ik zal je vertellen dat gaat nu weer gebeuren want ik ga nu weer bezwaar aantekenen. Het was net rond maargoed als je dit met leerlingen doet spoor je niet in mijn optiek 
Ik wil zelfs de krant erbij halen 
Weet wat dit met een kind doet. Ik moest vandaag (twee dagen per week nog thuis he) hem uitleggen dat hij alleen mocht komen op hun voorwaarden of niet. 
Het maakt hem niets uit zegt ie maar hij ziet mij natuurlijk ook hè. Ik ben kapot ervan 

kleinejongen

kleinejongen

21-04-2022 om 23:29 Topicstarter

ja tuurlijk willen ze dingen voorkomen maar dan moet jedat tijdig bespreken 
En hij zit hier sinds vorig schooljaar en ik heb toen ook gehoord dat hij zogenaamd heel erg terug welkom was. Ben kantig keer genaaid en daarom heb ik gezegd wees eerlijk. 
deschool heeft zelfs alles wegbezuinigd niet rechts. Ze hebben zelf geen onderwijsAssistent. In de schoolgids staat van alles, is er niet! En maatwerk is geen personeel voor te vinden. Dus ik heb gevraagd wat heeft school cq leraar nodig om het wel te kunnen? En dat is allemaal aangevraagd zodat we verder konden. Tuurlijk is er iets aan de hand. Kids zitten daar niet voor stinkvoeten
Maar liegen kunnen ze goed en O wat zijn ze bang want ik heb al zoveel ontdekt maar dat je nu dit flikt verbaasd bij wel vooral hoe en met mensen dus helemaal met dit soort kinderen.
Maar wie weet ligt het aan mij?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.