Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zoon mag niet meedoen met Koningsspelen


AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

22-04-2022 om 08:01

Is zoon agressief?

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 08:04 Topicstarter

maar dat komt omdat sommige stellingen als dat kan toch niet allemaal dat zijn toch? Wel een beetje overkomen als wat heeft hij dan? 
ik denk last van hoe moeilijk er inmiddels wordt gedaan en kinderen voelen dat. Daar wordt ik ook naar van.

ik vind de adviezen best ok maar ik was vooral benieuwd naar mensen hun mening. Dus daarvoor zeker bedankt 

en ja het is retemoeilijk. Het hele schooljaar heeft praktisch stil gestaan door het gehannes om de brij heen. Ik ken het hele schoolsysteem inmiddels omdat ik hetzelfde ook wil snappen hoe dan? 
dus ja hij ging tijdelijk eind vorig schooljaar naar de zorgboerderij toen hij toen thuis kwam te zitten. En dat tijdelijk is nu bijna een jaar waarin hij enkele uurtjes mocht komen en de boel letterlijk onmogelijk werd gemaakt en dat is uiteindelijk allemaal uitgepraat en nu doen ze het elfde maar dan zonder enige aanleiding. Reden kun je altijd zoeken

ik krijg ook inmiddels de gedachte dat het misschien een zet is van hem en dit af te komen. Dat is puur gevoel en nergens op gestaafd maar zou me echt niets verbazen 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-04-2022 om 08:08

Je geeft alweer geen antwoord op de eerder gestelde vragen. En aangezien wij de context verder niet kennen, leest jouw woordenbrij vooral als het verhaal van een jong kind dat probeert te vertellen wat er is gebeurd. Er is te weinig een touw aan vast te knopen voor lezers om er verder wat zinnigs over te kunnen zeggen.

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 08:10 Topicstarter

vorig jaar is hij agressief geworden en uiteindelijk heb ik hem toen zelf thuisgehouden i O M school en de leerplicht. Ging allemaal goed overleg en na de vakantie is echt een hoop echt niet ok gegaan. Echt alles gaven ze wel toe. 
vanaf na de vakantie was er geen sprake meer van dat gedrag want de zorgboerderij heeft hem gestabiliseerd en het ging heel heel erg goed. Maar hij kreeg geen eerlijke kans. Dat is en was uitgepraat na vier maanden compleet thuis zitten en alle mogelijkheden bij langs te zijn gegaan, andere scholen bezocht noem het maar op.
Hij heeft nu andere medicatie. Ik zat ook compleet vast omdat ik alles wel wilde maar vader steeds geen toestemming geeft. Ik heb nu via de rechter afgelopen feb eindelijk toestemming gehad van de rechter voor de medicatie die hij jaar terug al nodig had en ook voor extra begeleiding die de school aan voorkeur had maar die start pas volgende week. Overal wachtlijsten
Dus ja ik heb echt veel met ze en samen dit met externen geregeld 
En nu dit 
Tja 

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 08:11 Topicstarter

ik krijg ook veel tegelijk nu dus welke vraag is nu het meest onduidelijk?

kleinejongen schreef op 22-04-2022 om 08:11:

ik krijg ook veel tegelijk nu dus welke vraag is nu het meest onduidelijk?

Wat voor mij onduidelijk is, is welk gedrag je zoon vertoont. Je zegt hij was agressief. Dat kan een reden zijn dat ze hem er niet bij willen hebben. Op welke manier uit zich zijn agressiviteit? Gooit hij bijvoorbeeld met stoelen en tafels door de klas waardoor anderen gewond kunnen raken of moet ik aan iets anders denken?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-04-2022 om 08:16

Miraval schreef op 22-04-2022 om 07:55:

[..]

Nogmaals waarom zit je zoon op een cluster 4 school? Heeft hij persoonlijke begeleiding in de klas en gaat hij naar een zorgboerderij? Dat kan niet alleen vanwege ADHD/ADD zijn toch? Welke gedragsproblemen heeft hij en hoe uit zich dat bij hem?

Deze vragen bijvoorbeeld.

Je antwoord op de vraag van Clivia of je zoon agressief is, is wel verhelderend, moet ik zeggen.

kleinejongen schreef op 22-04-2022 om 07:31:

wat gaat deze school waarmaken?

Je schreef dat het verder goed met hem ging op school. 

Waar wil je met hem naartoe? 

Kijk, ik zou het snappen als je verontwaardigd was omdat school hier zo laat mee komt. Jouw kind heeft met zijn beperking rust, stabiliteit en duidelijkheid nodig. Het één dag vantevoren veranderen van een plan, is dan niet handig. Maar je woede vind ik eerlijk gezegd buiten proporties.

Waar ben je mee bezig?! Je weet dat je verantwoordelijk bent voor rust, stabiliteit en duidelijkheid. Maar je hebt niet/amper geslapen. Bent hier vannacht nog geen 3 uur weggeweest. Zorg alsjeblieft dat je rustig wordt!!! Het is voor geen enkel kind goed om een ouder zó emotioneel en oververmoeid te zien. En volgens mij is het ronduit schadelijk om een kind (ook zonder diagnose!) zomaar ineens uit zijn vertrouwde omgeving te halen omdat JIJ (niet hij) boos bent en hem vervolgens omdat je niks hebt voorbereid maar af te laten wachten waar hij hierna terecht komt.

Ken je de 'stop-denk-doe-methode'?  Dat lijkt me op dit moment een goed idee. 

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 08:22 Topicstarter

Vorig schooljaar gebeurde dat ja. Het ging eerst een half jaar goed toen hij hier kwam. Daarna speelde er veel en kwam dat gedrag voor. En tot ik besloot dat ik vond dat het niet kon. Dus datvis allemaal prima in samenspraak zo gedaan en na de zomervakantie is er geen eerlijke kans gekomen en is hij door hoe de school zich opstelde dit schooljaar praktisch niet naar school gekomen en toen ging het echt heel goed. Dus ikben het hele liedje afgeweest en uiteindelijk kwam eruit dat wat we nu zijn begonnen. En die agressie is er sinds begin dit schooljaar niet meer. Nee agressief in vorm van spullen smijten en uit woede zaken vernielen. En schelden

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 08:28 Topicstarter

Ik weet wat me vandaag te wachten staat en nee ik heb praktisch hele schooljaar slecht geslapen. Dat doe ik niet omdat me dat leuk lijkt. 
Ik snap je advies hierin en er was eindelijk weer een stip op de horizon. Maar thuis en school waren zo verschillend. En nu gaat het veel beter en we zien echt hetzelfde wat hij nodig heeft school ik en de rest.
Maar uitvoeren van precies dat onverwachte nee doen we niet is wat niet goed is voor zoon en mij. Is echt heel vaak aangegeven en precies daar ben ik verontwaardigd over. Zie op rouw op me dak 
Zag ik echt niet aankomen 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

22-04-2022 om 08:30

Het is dus beter voor zoon om apart van de groep mee te doen
Dat is dus wat school Aanbied 
Prima toch

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-04-2022 om 08:33

yette schreef op 22-04-2022 om 08:18:

[..]

Waar ben je mee bezig?! Je weet dat je verantwoordelijk bent voor rust, stabiliteit en duidelijkheid. Maar je hebt niet/amper geslapen. Bent hier vannacht nog geen 3 uur weggeweest. Zorg alsjeblieft dat je rustig wordt!!! Het is voor geen enkel kind goed om een ouder zó emotioneel en oververmoeid te zien. En volgens mij is het ronduit schadelijk om een kind (ook zonder diagnose!) zomaar ineens uit zijn vertrouwde omgeving te halen omdat JIJ (niet hij) boos bent en hem vervolgens omdat je niks hebt voorbereid maar af te laten wachten waar hij hierna terecht komt.

Ken je de 'stop-denk-doe-methode'? Dat lijkt me op dit moment een goed idee.

Ik herhaal Yette even in de hoop dat je haar reactie niet alleen leest, maar ook doorleeft. Het is ronduit schadelijk een kind ineens uit zijn vertrouwde omgeving te halen omdat JIJ boos bent.

Misschien is het een idee om nou eens een keer te doen wat de school voorstelt zonder elke keer in de nee-stand te springen. Positief reageren i.p.v weigeren. 

Ik kan mijn namelijk je draadje over de zorgboerderij herinneren. Hier was je ook zo op tegen want wat had je zoon daar nou aan en het was allemaal maar belachelijk en niet nodig. Nu geef je aan dat je zoon er veel aan gehad heeft. Wellicht is deze school niet gek. Jouw zoon heeft veel meer nodig dan standaard cluster 4 onderwijs en de school probeert een op maat programma te maken maar zo simpel is dat niet. Er zitten nog meer kinderen in een klas en jouw zoon zorgt helaas voor problemen in de klas. Hij heeft namelijk geen 1 op 1 begeleiding omdat hij zijn veters niet kan strikken. Die begeleiding krijgt hij omdat het nodig is en is zeker niet standaard op een cluster 4 school. 

Je zoon mag aanwezig zijn, echter onder voorwaarden. School heeft een verantwoordelijkheid tav meerdere partijen, niet enkel tav jou en jouw zoon.

kleinejongen

kleinejongen

22-04-2022 om 08:49 Topicstarter

niet rechts 
De school heeft zelf het onderwijs gestaakt dit schooljaar en de mogelijkheden waren op. Maar ineens kon alles later toch wel wat nee was.
Dit is exact wat het steeds wordt verkocht en ik mag overbrengen 
Ik snap het advies donders goed en door leef en maag het vaak meemaken ook. Zo zit een en ander nou eenmaal in mekaar. Het vertrouwen was flinterdun toen we werkten naar de teruggang 
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard 

Dit is de grens en nee ik wil hem niet graag verplaatsen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.