Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum


Archief

Als ik mijn eigen naam bij zoeken invul en op zoek druk krijg ik maar een paar hits, terwijl ik in de afgelopen 13 jaar veel meer heb geschreven, jammer vind ik dat!
Verder vind ik het hele forum bijzonder onoverzichtelijk geworden, misschien is dat wennen, maar ik haak af.
Jammer, na 13 jaar trouw (vnl) meelezen.
Misschien als ik echt wat graag wil weten dat ik terugkom om een draadje te starten, maar zomaar wat lezen ga ik hier niet meer doen.

Lionne

Tineke

Tineke

08-09-2013 om 19:38

oefenen

Ik ben nu maar bezig her en der wat te reageren, wie weet went het dan! Gewoon oefenen, net zolang je niet meer beter weet!

Kiki

Kiki

08-09-2013 om 22:36

zoekfunctie

forumbeheer, de zoekfunctie werkt niet echt. Als ik per topic op mezelf zoek vind ik mezelf maar beperkt terug.

Gaat dat nog goedkomen? Want ik lees dat echt nog best regelmatig wel terug.

Verder is alles hierboven al gezegd geloof ik. Maar mag ik zeggen dat ik het een gemiste kans vind dat er niet meer geïnnoveerd is. Jammer dat je geen foto's kan uploaden, niet kan quoten, niet kan liken, gewoon dat er meer afwisseling en leven inkomt.

Voor nieuw bloed zijn dat toch opties die aantrekkelijk gevonden worden. Ik had zelf wat meer naar facebook gekeken en daar wat van overgenomen

mix

mix

08-09-2013 om 22:51

topic's uit archief

worden, zoals ik op de homepagina las, in de komende tijd in delen teruggezet

lou

lou

08-09-2013 om 23:26

ja zo

Ja Kari, zo is het precies als ik bedoel! Je hoeft dan zelfs niet meer iedere keer pijltje terug te doen. Naast mijn OO tabblad komen dan even soms wel 100 nieuwe tabbladen te staan maar die kun je in 1 keer sluiten door op: overige tabbladen sluiten, te klikken. Dan zijn alle ..nieuwe weg en is het voortaan reuze handig.
Je moet gewoon even wennen. Geef het een kans! Je haakt toch na even proberen niet meteen af als je hier al zolang komt?

lou

lou

09-09-2013 om 01:58

nieuw

Dalarna, nu alles op 0 staat zie je toch ook in de startrubrieken of er nieuwe reacties zijn op een all bestaand draadje in plaats van alleen nieuwe bij net geopende draadje

Ook ik zou nog blijer zijn met ook pagina verwijzingen 12345 boven de draadjes ipv alleen onder. Het ziet er allemaal mooi en modern uit

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-09-2013 om 06:53

Alles snel openen

Werkt dan alleen op de computer. Ik doe alles op de iPad, zit zelden achter de computer. Werkt echt een stuk lastiger, heb een half uur lang van alles geklikt en pijltje links gedaan, met wisselend resultaat. Krijg vaak geen 0 te zien.

Tineke

Tineke

09-09-2013 om 08:21

hmz

Ik klik me suf, maar nu veel rubrieken keurig op 0 staan, zie ik bij de start dus niet dat er nieuwe reacties zijn.
Doordat de namen er niet bijstaan, vind ik het onpersoonlijker geworden, meer een keurige informatiesite.
We zijn met z'n allen een stuk autistischer dan we dachten

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 08:22

Lou

"Dalarna, nu alles op 0 staat zie je toch ook in de startrubrieken of er nieuwe reacties zijn op een all bestaand draadje in plaats van alleen nieuwe bij net geopende draadje"

Ik weet niet wat jij bedoelt maar ik wil dat hier: http://www.ouders.nl/forum onder BERICHTEN staat dat er nieuwe berichten zijn en niet alleen onder Discussies dat er nieuwe discussies zijn. Nu moet ik alle rubrieken openen om te zien of er nieuwe reacties zijn.

Wat bedoel jij?

Tineke

Tineke

09-09-2013 om 08:26

Dalarna

Dat bedoel ik ook, maar ja, dat was 'vroeger' ook zo, eerst openen, dan zien of er nieuwe reacties zijn. Wat dat betreft is het hetzelfde gebleven.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

09-09-2013 om 09:03

zonder computer vind ik het lastig

Ik ben nu een paar dagen aan het kijken of het nieuwe forum voor mij werkt. Helaas, ik vind het er wel mooier uitzien, maar praktisch niet. Ik forum zelden op een vaste computer of laptop, maar wel dagelijks via I-pad of I-phone. Dat de app er niet meer is, is al een verlies op zich. Maar goed, dat kan tijdelijk worden opgevangen door de normale link te gebruiken. Echter, ik krijg het niet voor elkaar om te forummen zoals ik graag wil: snel scrollen, snel wat opzoeken en even reageren. Bovendien vind ik het niet handig dat de naam van de topicstarter niet zichtbaar is.
Al met al moet ik teveel stappen zetten om er überhaupt wat mee te kunnen en dan werkt het via I-pad niet. Mocht dit allemaal zo blijven, dan vrees ik dat mijn tijd er bij ool op zit. Jammer. Maar gebruiksvriendelijk en snelheid zijn voor mij wel essentieel bij een forum.

Tineke

Tineke

09-09-2013 om 09:29

bijgewerkt?

Wat betekent 'bijgewerkt' bij sommige discussies? Ik snap 'm niet...

Oef

Het ziet er mooi uit, maar het is wennen. Ik loop in een nieuwe supermarkt waar ik niks kan vinden.

De tip om alle recente draadjes met de aanduiding 'nieuw' (die niet nieuw zijn) te sluiten, is wel een goede. Als er bij een draadje daarna weer 'nieuw' staat, weet je dat het echt nieuwe reacties zijn. Als je daar op klikt, ga meteen naar de laatste, door jou nog niet gelezen bijdragen.

Forumredactie, succes met het verwerken van alle opmerkingen!

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 09:42

Naam topicstarter?

De naam van de topicstarter en van degene die als laatste een reactie gaf is gewoon zichtbaar in het overzicht, het is alleen fout gegaan bij de laatste geposte berichten vlak voor het forum overging maar nu kan ik het dus wel zien.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 09:43

Bijgewerkt

Daar moest ik ook even naar kijken, ik denk dat er eerst NIEUW achter staat als er nog geen nieuwe reacties zijn en daarna zie ik steeds BIJGEWERKT als er wel nieuwe reacties zijn? Anders zou ik het ook niet weten.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 09:44

Heksenet

Dat klopt dat dat vroeger ook zo was maar we kunnen daar nu vanaf, er staat niet voor niets een kolom met 'berichten' op de eerste pagina, daar moet dus ook gewoon NIEUW komen te staan, dan gaat het pas echt vlot.

Naam topicstarter: vreemd

Bij mij is de naam van de topicstarter nergens zichtbaar, ook niet in de nieuw geplaatste draadjes. Niet in Firefox en ook niet in Internet Explorer.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 10:15

chris

Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat dat was door de overgang, ben nog niet helemaal wakker zeker

opschonen lukt niet helemaal

Ik ben alles aan het opschonen (ben dus al een uur bezig!), maar bij sommige rubrieken blijft hardnekkig staan dat er nog "nieuwe" draadjes staan. Ik vind ze niet! Is dat een bug of zoek ik niet goed? Bijv. onder Basisschoolleeftijd blijven er nog 2 staan.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-09-2013 om 10:30

Topicstarter

Ik kan anders zien dat Kaaskopje niet lang geleden een draadje over de gevaren van XTC heeft gestart.

Het niet steeds naar een volgend bericht hoeven klikken vind ik erg fijn, dat was ook de reden dat ik de app zo fijn vond. Het verschil is denk ik dat je bij de app nog een kolom had met de lijst met berichten, zoals op het oude forum en dat je daar dus ook een bepaald bericht uit kon kiezen om te lezen, dat overzicht is er nu niet meer.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-09-2013 om 10:31

Anneque

Soms staat er in het grijs dat iets een nieuw bericht is, dat kan ook verder naar beneden staan. En op de volgende pagina natuurlijk.

Ik zie het niet

Ja, heb echt gezocht maar ik zie het niet. Ben pagina's verder gegaan, kan het niet vinden. En als er op pagina 3 geen nieuwe berichten staan, kan er toch niet op pagina 5 wél één staan, of snap ik het niet?
Moet héél erg wennen, dat vervelende gescrol ook.
Ik kijk dus bij Forum, dan zie je alle rubrieken onder elkaar. En bij iedere rubriek staat dan in het rood of er een nieuwe draad is. Die klik ik allemaal weg, want ik wil het à la Dalarna opgeschoond hebben. Maar er blijven er een paar staan die ik echt niet kan vinden.
Poeh. Zal niet zo snel afhaken, het forum (jullie dus) is me dierbaar. Maar hoop dat niet ook nog veel mensen hun nick veranderen. dan is het niet alleen een nieuwe kroeg, maar ook nog es met allemaal nieuwe mensen.

(iets anders) bibliotheek'

Ik zou in mijn bibliotheek de draadjes ook graag gerangschikt zien: dus een kopje met de rubriek, en dan de draadjes eronder.

Clowntje

Clowntje

09-09-2013 om 11:02

nieuw niet weg te krijgen

Ik had dat eerst ook, alle nieuwe draadjes aangeklikt (was trouwens niet een hele grote klus, beetje maar) om alle nieuw weg te krijgen. Als er dan toch nog nieuw bleef staan, bleken dat draadjes te zijn met 0 reacties, die was ik dan vergeten.
Als je dat allemaal eenmaal hebt gedaan werkt het wel fijn. Maar ook ik moet erg wennen aan het witte vlak, en alle andere veranderingen.
Maar zie er wel een toekomst in (hoop ik, wat moet ik anders met mijn tijd die ik op OOL doorbracht.....)

Tijgeroog

Tijgeroog

09-09-2013 om 11:08

Anneque

Als je wil kun je ergens een screendump neerzetten en de link geven, of 'm aan me mailen (dan moet je wel even een mailadres geven), dan wil ik best meekijken of ik er nog een zie.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 11:11

Nog steeds nieuwe draadjes

Klopt wat clowntje zegt, het zijn dan draadjes met 0 reacties. Klik nog eens op Nieuw, dan moet het op die pagina staan, let goed op grijze letters nieuw NA de naam van het draadje.

Ja, gelukt!

Dat was het idd, dank jullie wel!

liora

liora

09-09-2013 om 12:02

niet te doen

Ik denk dat dit het einde van het forum is. Wie kan er nou steeds zoveel scrollen? Bovendien: 95% van mijn forumtijd was via de Iphone.

Ik vind dit een statisch geheel, langzaam, onoverzichtelijk. Niet te doen! Onbegrijpelijk hoe dit mogelijk is. Dit nieuwe forum is in geen enkel opzicht een verbetering. Waarom hebben jullie dit eigenlijk gedaan? (Niet dat ik het antwoord ooit zal lezen)

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 12:24

Liora

Scrollen? Ik scroll bijna niets, als ik zie dat er nieuwe reacties zijn klik ik op Nieuw en ga zo naar het nieuwste bericht.

dalarna

Ik scroll ook (nog) meer dan me lief is. Als je de nieuwe reacties eenmaal gelezen hebt, en je wil nog eens terug, om ze te herlezen, reageren of wat dan ook, springt hij nl. niet meer naar de meest recente reactie. En dan moet je dus helemaal naar beneden. En als je dan weer naar het overzicht wil, moet je weer helemaal omhoog. Een up-knop aan de onderkant zou echt een verbetering zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.