Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum


Alles is te googlen

Je hebt gelijk Kaatje, als ik op jouw nick google, vind ik meteen als eerste hit een bericht in Verlies en verdriet.

Dat vind ik wel een erg grote achteruitgang. Tijd voor een nickwissel.

Tineke

Tineke

11-09-2013 om 09:33

help

dus nog erger te googlen dan ik dacht...
en daarmee dus ook alles wat voorheen in het archief stond te googlen.
OO-team: laat aub het gebruikersgemak even zitten, dat komt wel allemaal. Prioriteit nummer 1 is google & spam, please!

Tineke

Tineke

11-09-2013 om 09:38

unieke nick

En dan heb ik ook nog eens zo'n idiote, unieke nick. Ik denk dat ik verder ga als mevrouw Jansen ofzoiets...

Nick hopper

Nick hopper

11-09-2013 om 10:17

google

Ja dat vind ik ook niet fijn. Ook oude draadjes uit het archief kun je nu googlen. Dat zorgt dat ik niet zo snel meer zal posten hier.
Is er nog hoop dat dit weer veranderd wordt?

mirreke

mirreke

11-09-2013 om 11:40

Graag ook bovenáán de knoppen eerste en vorige enz.

Ik scroll vaak vanaf de laatste reactie terug naar boven (althans dat deed ik in die (verschrikkelijke handige!) app en ik doe dat nu weer merk ik. Als je dan bovenaan de pagina bent moet je weer helemaal naar beneden om naar de volgende (dus eigenlijk vorige, maar het geldt natuurlijk beide richtingen op) pagina te kunnen gaan.

Wat mij betreft dus die knoppen eerste vorige en evt. nrs. van de pagina's ook bovenaan de berichtenrij.

Overigens: misschien handig om te vermelden: ik werk op een mac, en ik heb op dit toetsenbord geen vorige en laatste. Ik moet dus altijd scrollen of met de muis naar het pijltje bovenin het venster om terug te gaan.

Tot nu toe vind ik het nog steeds onhandig. Aanklikken van de draadjes werkt bij mij ook niet. Ik heb ze leuk geopend met de command toets, hele rits met tabs, allemaal weer gesloten. Maar het heeft geen gevolg voor het beeld in het forum zelf.

Ik wil dus (nogmaals...) graag een mogelijkheid om aan te geven vanaf hoeveel dagen je de oude draadjes niet meer ziet.

Verder heb ik met zoeken toch dat ik als ik zoek op mirreke, ik nog steeds slechts twee resultaten krijg, terwijl er onlangs nog meerdere bijdragen zijn geweest waarin mirreke ofwel in de titel ofwel in de tekst van de bijdrage werd genoemd.
En die reacties krijg ik niet als resultaat.

Spam heb ik nog niet gezien, maar ik heb de laatste week nauwelijks op het forum gezeten, misschien ben ik het gewoon niet tegengekomen.

Misschien moeten jullie bij het plaatsen van de bijdrage zo'n veld met gekke tekentjes die je dan moet natypen plaatsen, om te voorkomen dat van die robots spam kunnen gaan spuien.

mirreke

mirreke

11-09-2013 om 11:42

Positief punt!

De bibliotheek. Die vind ik echt heel handig! Dus!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2013 om 15:49

ook google

Nou post ik al een hele tijd gelukkig onder een nick, maar ik vind het ook niet zo prettig dat we te googlen zijn.
Dat was eerst niet zo toch?

Dendy

mirreke

mirreke

11-09-2013 om 20:00

BALEN!

Nou snap ik het... Inderdaad, alles is te googelen. Dat is niet de bedoeling!!!
Forumredactie: dat is nou net waarom het oude forum zo fijn was, het was afgeschermd tegen zoekmachines. Maar nu niet meer.

Nou, dan mogen jullie wat mij betreft alles tot een jaar of zo geleden vernietigen, van de servers knikkeren.

Dit is echt heel vervelend!

Maar ik ga ervan uit dat dat gaat veranderen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2013 om 20:27

niet alles

Als ik google op mijn echte naam en vorige nick, dan verschijnt er niets in beeld. Als ik google op mijn huidige naam krijg ik verse berichten te zien. Blijkbaar is het archief wel afgeschermd??

dendy

kijk, dat is dan wel weer handig 2

Ik zie nu dat als ik een link copy-paste die link ook direct aanklikbaar is. Dat is dan wel weer reuze handig, moet ik zeggen. Maar misschien heeft iemand dat al eerder opgemerkt, ik heb niet alle reactie gelezen.

Dat het allemaal doorgooglebaar is, daar ben ik dan weer helemaal niet blij mee ...

Groeten

Temet

Lynna

Lynna

11-09-2013 om 21:11

Brrr, inderdaad doorgooglebaar

Nu schrijf ik hier niet zo enorm vaak en als ik het doe meestal nog onder een nicknick, maar mijn laatste vraag is inderdaad via Google terug te vinden. Voelt erg onvrij!

Kan dat aub veranderen??

Verder, ondanks alle problemen, vind ik het wel ontzettend fijn dat de redactie zoveel moeite voor ons doet!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2013 om 21:13

Nou idd

En ik vind het een mooi forum geworden en ben al helemaal gewend. Even nog de foutjes eruit en dan is het prachtig!

Katniss

Katniss

11-09-2013 om 22:15

Van laatste naar eerdere pagina

Klopt het dat als ik klik op 'nieuw' op een discussie in een rubriek, ik niet meer terug kan naar een eerdere pagina als ik nog een eerder bericht wil lezen? Dan moet ik eerst weer naar het overzicht in de rubriek, en kan dan kiezen voor bijv. pagina 2.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-09-2013 om 22:43

Lettergrootte

Ik zou het heel prettig vinden als de categorienamen hetzelfde lettertype zouden hebben als bij de zoekfunctie van het forum. De letters in de categorieën zijn even groot als de rest, alleen de kleur wijkt af. Ik kan niet heel snel lezen cq vinden wat ik zoek omdat er zoveel andere informatie bij staat.
En aub zo snel mogelijk ongooglebaar maken, dit is behoorlijk vervelend!

mix

mix

11-09-2013 om 23:33

apart is ook

Dat als je je nick in je profiel wijzigt, je niet als voorheen ook met de nieuwe vaste nick inlogt, maar dat nog steeds met je oude nick moet doen, die blijft ook boven je profiel staan.

Bij naam, kinderen, postcode heb ik fake informatie gebruikt; ik vind het niet nodig die gegevens te moeten delen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-09-2013 om 10:17

bibliotheek

De bibliotheek is echt een mooie aanvulling!
Ik heb wel een suggestie: is het mogelijk om bij het lijstje met discussies die je in je bieb hebt geplaatst al direct te zien of er nieuwe berichten zijn? Dat zou het helemaal compleet maken.

Rafelkap

Rafelkap

12-09-2013 om 10:53

schoon houden

Ik zag daarnet een spambericht, stuurde een mailtje via 'meld een fout' en binnen enkele minuten kreeg ik een mailtje terug met dank en dat het was weggehaald. Dus we kunnen op die manier meehelpen het hier schoon te houden
Er zit nu een knop 'Nieuwste Reactie' bij, die was er volgens mij niet, da's wel handig. Ook weet ik nu de home en end knop op mijn toetsenbord goed te gebruiken.

Nick hopper

Nick hopper

12-09-2013 om 16:29

recente inhoud

Jippie, ik ben blij met de knop 'recente inhoud' onder mijn profielnaam. Daar zie je de laatste berichten. Dat is makkelijk!

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2013 om 16:53

Ja!!

Ja, die is fijn, die wilde ik heel graag hebben! Fijn, dank je wel forumbeheer (en nick hopper voor de opmerkzaamheid)

Wat betreft de googlebaarheid: ik kan, als ik op mn nick google, alleen de draadje vinden die in het nieuwe forum actief zijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2013 om 17:04

Verbeterpuntje

As je in de lijst met recente inhoud op "x nieuwe" klikt ga je soms naar het laatste bericht, maar soms ook naar de openingspost. Ik denk dat daar nog een foutje in zit.

pooh bear

pooh bear

12-09-2013 om 17:10

fijn forum

Ik vind het nieuwe forum best prettig om mee te werken. Wat ik erg fijn is dat als er een nieuw berichtje in een draadje gezet wordt dit draadje dan weer bovenaan staat.
De witte achtergrond vind ik erg prettig met lezen. (nu hoef ik mijn leesbril niet op)
En de nieuwe knop waarmee je de nieuwste berichtjes kan lezen is ook erg veel fijn om mee te werken.
Wat minder fijn vind ik dat je dingen kan googelen alleen bij mijn link werkt dat niet zo goed want als je op Pooh bear google krijg je voornamelijk een schattig beertje tenzij je er ouders online bij zet.
De webpagina is ook prima te lezen om mijn Iphone ik heb de webpagina in mijn beginscherm gezet dus nu is het net alsof ik de app heb.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2013 om 17:42

Nog iets

Het zou fijn als in het overzicht met recente inhoud ook een kolom met de forumrubriek zou komen. Als er als onderwerp "niet kunnen slapen" is het een heel verschil of dat bij zwangerschap, babytijd of pubertijd staat.

Lynna

Lynna

12-09-2013 om 19:48

Recente inhoud

Super rubriek, die recente inhoud! Zou van mij nog wel iets prominenter op de voorpagina mogen staan.
En dat er geen rubriek bij staat vind ik niet erg, zo lees je tenminste nog eens iets buiten de gebaande paden

Biene M.

Biene M.

12-09-2013 om 20:07

Niet inloggen

Als je niet inlogt, zie je niet al die dwingende rode getalletjes en Nieuw! toevoegingen, dat ziet er veel rustiger uit. De berichten waarop het laatst gereageerd is staan bovenaan, dus je mist zo niets en "hoeft" niet te klikken op onderwerpen die je niet interesseren.

Zo, en dan nu maar weer uitloggen

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2013 om 23:31

En nog een toevoeging

Een paar berichten geleden schreef ik dat je bij recente inhoud niet altijd naar de nieuwe berichten gaat. Inmiddels heb ik het idee dat dat gebeurt als een draadje uit meerdere pagina's met reacties bestaat. Als het 1 pagina met reacties is ga je wel naar het goede bericht.

Denk ik...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-09-2013 om 00:18

Recente inhoud!

Ja die is fijn. Wat mij betreft zou er wel de rubriek bij mogen staan, ik kan het nu niet altijd helemaal plaatsen en moet dan toch weer naar boven schollen om te achterhalen welk draadje het ook alweer was.

Voor de rest is het denk ik ook een kwestie van wennen. Alle begin is moeilijk. Schollen werkt trouwens prima op de IPad. Beter dan dat doorklinken van eerst.

We komen er wel denk ik.

Ik zie soms trouwens nog wel eens 1 nieuwe bij een rubriek staan, terwijl ik echt alle nieuwe berichten gelezen heb.

Dalarna

Dalarna

13-09-2013 om 10:44

Ginny

Dan is dat bij mij toch echt een net geopende discussie waar nog 0 reacties op zijn. Dan zie je geen duidelijke rode NIEUW staan namelijk.

Check dus of er een draadje is met 0 reacties.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-09-2013 om 11:07

Dalarna

Ik heb hetzelfde als Ginny. Waarschijnlijk gevalletje van alleen op de iPad werken. Ik ben laatst best lang bezig geweest om alles open te klikken. Toen dat geen resultaat gaf, heb ik de discussie aangeklikt en naar de laatste reactie gescrolld. Voor het héle forum, alle categorieën en álle discussies. Geen resultaat. Een enkele keer gaat het rode cijfer met een of twee discussies omlaag maar 9 van de 10 keer blijf ik met rode cijfers.
Fijn dat het voor jou wel werkt maar dat is niet voor iedereen zo. Je geeft mij een beetje het gevoel of ik wel heel dom bezig ben dat alles in het rood is.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-09-2013 om 11:13

Rosa

Ik werk ook op de iPad, bij mij werkt het gelukkig wel goed. Maar als je wilt kun je misschien ergens de schermafdrukken op internet zetten of even naar me mailen, dan wil ik wel eens kijken of ik nog wat zie.

Maar ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar het scherm met recente inhoud, dat vind ik erg prettig werken. Bij de draadjes die ik niet interessant vind blijft dan wel "x nieuwe" staan, maar dat stoort niet zo, die ga ik niet elke keer weer openen om die tekst kwijt te raken.

Christel

Christel

13-09-2013 om 11:32

Recente inhoud

dat is een hele verbetering! De kolom zou van mij wel iets (flink eigenlijk) breder mogen en inderdaad de rubriek erbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.