Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Viafora vs OO

ik merk dat ik steeds vaker inlog bij viafora. T is daar best gezellig. Levendig, drukker.  Ik zie bijna alle oo discussies  daar en een hoop nieuwe. Zat me zelfs af te vragen of er dingen zijn die ik mis als ik alleen via viafora inlog ipv via OO.  Ben ik  de enige?  

Peiling

Hoe ga jij om met viafora?
63 stemmen
44%
11%
44%

kenfan schreef op 01-08-2021 om 23:01:

Eens hoor Friezinnetje. Ik heb het afgelopen jaar genoeg op viva meegelezen om te merken dat de meeste Vivaforummers weliswaar directer en bondiger reageren dan hier gebruikelijk is (vind ik eigenlijk wel een pre), maar niet allemaal gierend de bocht uitvliegen. Als niet zo aan mijn ouwe forummakkers hing was ik misschien wel overgestapt: sneller antwoord op praktische vragen, genoeg empathische schrijvers om ook wat gevoeliger zaken aan de orde durven te stellen en meer humor dan hier de laatste jaren. Topics als ¨gierige acties" of ¨verschrikkelijke bruiloften" vind ik onderhoudender dan de 100 and counting overspel - en jeugdzorgdraadjes

Maar ja, het is wel een vloedgolf ineens na al die magere OOLjaren. Misschien toch een kwestie van kennismaken en de negeerknoppen gebruiken. Een ouderforum in de lucht houden waar de harde kern inmiddels rond de 50 is wordt lastig.

Dat laatste dat snap ik ook hoor. Die hele bups hier, en dan ook allemaal eisen meteen.

Nou ja, het is afwachten allemaal, ben al blij met de 13 likes op mijn berichtje  

zijn jullie nu allemaal geschrokken van mij?   

Waar kan ik dat viafora vinden?

mut

mut

08-08-2021 om 10:23

Ik twijfel nog. Eerst keek ik helemaal niet op viaforum, toen wel (en veel) en nu krabbe ik meer en meer terug naar OOL. Wel kijk ik naar een enkele rubriek op viaforum. Overslaan wat je niet wil lezen is gelukkig makkelijk

kenfan schreef op 01-08-2021 om 15:30:

Luchtige draadjes met humor miste ik de laatste jaren wel op OOL, maar VIafora is gewoon verpletterend veel, en het is lastig schiften. OOL was vroeger ook heel levendig maar In de oervorm ging selectief lezen een stuk makkelijker: de OP in het goudgele veld, en daaronder de namen van degenen die reageerden. Nu scroll je je een artroseduim. Ben ik het enige forumfossiel dat nog met heimwee terugdenkt aan het goudgele veld, of zijn er meer liefhebbers voor een retroforum? Ouders Online met dekt al jaren de lading niet meer, Oudjes Online is te confronterend, maar wat denken jullie van iets als Golden Square ? Eerder genoemde omroep MaX, Tena Lady, Prostaforce, Kukident, Ymea , Pleegzuster Bloedwijn en Warninks advocaat staan ongetwijfeld al te trappelen om te adverteren. Een goudmijn.

Na een zoveelste slapeloze nacht ben ik voor: Overgang Online. Daar moet toch wel een markt voor te vinden zijn?

En bedankt Ginny, ik kan meteen weer mijn Tena Lady verwisselen.🤣

IngridT

IngridT

08-08-2021 om 22:12 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 08-08-2021 om 11:30:

[..]

Na een zoveelste slapeloze nacht ben ik voor: Overgang Online. Daar moet toch wel een markt voor te vinden zijn?

Kunnen we de afkorting OO ook gewoon houden …

leven in de brouwerij is winst. Het zal mettertijd vast wat evenwichtiger worden. Tijden komen nooit terug, we gaan in de nieuwe situatie onze draai vinden. 

OO is prettiger met de kleuren 

Ik kijk nu eerst of een bericht geplaatst is op viafora. Dan reageer ik bij voorkeur niet, omdat er dan al snel heel veel reacties komen die inhoudelijk weinig bijdragen en soms het gehalte 'van dik hout zaagt men planken' heeft. Het zou handig zijn als al in de topiclijst staat dat het een bericht van viafora is.

Tsjor

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

10-08-2021 om 20:58

Tsjor, er zijn hele rubrieken gedeeld met Via en dat zie je rechtsbovenaan elk beginposting in die rubriek. Het zijn vooral de 'kinderenrubrieken'. 

Dat is precies waar ik nu op let. Tsjor

OO is veel prettiger. Ik vind de reacties van Viafora/oud-viva inhoudelijk oppervlakkig en zuur.

JimButton schreef op 15-08-2021 om 14:43:

OO is veel prettiger. Ik vind de reacties van Viafora/oud-viva inhoudelijk oppervlakkig en zuur.

En soms zelfs bijna vijandig en aanvallend. Merkte ik net in een draadje dat ik vandaag gestart heb. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.