Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Affaire vrouw


Het is natuurlijk jouw invulling voortgekomen uit je eigen ervaring. En als bedrogenen persoon zal je radar anders zijn afgesteld dan bij personen waar dat (nog) niet heeft gespeeld. Zeker als je hoopt en wilt dat het weer goed is. Het is natuurlijk niet zomaar verkeerd gegaan. Dus logisch dat er daarna strakke afspraken zijn gemaakt en indringende gesprekken zijn gevoerd om alles weer goed te krijgen. Dat hoeft zeker niet de standaard voor iedereen te zijn natuurlijk. Iedereen mag zijn eigen invulling geven aan wat misbruik van vertrouwen is. 

Verder zie ik juist het alleen zoenen vaker gebeuren dan volledig vreemdgaan. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker te organiseren en zal eerder voorkomen (dronken avond in de kroeg, de bekende kerstborrel op het werk, carnaval etc). 

Izza schreef op 26-09-2023 om 14:10:

Het is natuurlijk jouw invulling voortgekomen uit je eigen ervaring. En als bedrogenen persoon zal je radar anders zijn afgesteld dan bij personen waar dat (nog) niet heeft gespeeld. Zeker als je hoopt en wilt dat het weer goed is. Het is natuurlijk niet zomaar verkeerd gegaan. Dus logisch dat er daarna strakke afspraken zijn gemaakt en indringende gesprekken zijn gevoerd om alles weer goed te krijgen. Dat hoeft zeker niet de standaard voor iedereen te zijn natuurlijk. Iedereen mag zijn eigen invulling geven aan wat misbruik van vertrouwen is.

Verder zie ik juist het alleen zoenen vaker gebeuren dan volledig vreemdgaan. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker te organiseren en zal eerder voorkomen (dronken avond in de kroeg, de bekende kerstborrel op het werk, carnaval etc).

Mijn man wist heel goed dat hij verkeerd bezig was. Anders had hij mij het wel verteld. Jij draait de redenering gewoon om. 😄

En hoezo, iedereen mag zijn eigen invulling geven van wat misbruik van vertrouwen is? Wat voor gaslighting is dat nu? Bewust liegen of verzwijgen of verdraaien van wat je weet dat kwetsend is, maar wel de realiteit, is gewoon altijd misbruik van vertrouwen. En verhindert dat de ander zijn eigen keuzes kan maken. Een heel vreemde hersenkronkel van jou dit.
En iets anders (heeft niet met vorige paragraaf te maken maar is een persoonlijke overweging): dat dronken gepruts op feestjes… echt … Zo’n puberale man wil ik niet aan mijn zijde, dus zou ik het op prijs stellen als hij me dat komt vertellen. Dan laat ik hem gaan en kan hij foefelen zoveel hij wil, wanneer hij wil en met wie hij wil. Dat wist hij vroeger ook al.
Nu, hij heeft wel wat meer gedaan. En hij heeft gewoon gezwegen wanneer hij moest praten. Zoals iedereen die zijn partner voor de gek houdt. Misbruik van vertrouwen is er elke keer wanneer je iets doet waarvan je weet dat je partner er niet zou mee instemmen. En de meesten weten dat verdomd goed, alleen ontbreken ze de moed om zichzelf bloot te geven zoals ze zijn. Liever scharrelen in het duister. En de partner in het ongewisse laten.
Waarom antwoord ik hier eigenlijk nog op? Omdat ik niet kan geloven dat iemand het onderscheid niet kan maken tussen vertrouwen bevestigen of vertrouwen schenden.  
 
En nu ga ik gegarandeerd weer dezelfde riedel horen. Ik geef het op 😄

Theekannetje, ik heb een mooie meditatie waarbij je de afstandsbediening in je hand houdt en daarmee op stop drukt. Als je je in de stop stand bevind realiseer je je dat reageren geen enkele zin heeft. 
Vlug doorspoelen is mijn advies 

miss1984 schreef op 27-09-2023 om 21:33:

Theekannetje, ik heb een mooie meditatie waarbij je de afstandsbediening in je hand houdt en daarmee op stop drukt. Als je je in de stop stand bevind realiseer je je dat reageren geen enkele zin heeft.
Vlug doorspoelen is mijn advies

Goed advies 😄👍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.