Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Affaire vrouw

na 20 jaar samen zijn waarvan de laatste 10 jaar als getrouwd stel ben ik er begin juli achter gekomen dat mijn vrouw al enkele maanden een affaire had met een man. De laaste tijd liep het wat minder tussen ons. Een boel stress gehad. De studie van mijn vrouw, verbouwingen aan onze woning, mijn sollicitatie naar een andere baan. En het gebrek aan aandacht geven aan elkaar. Het te hard bezig zijn met andere zaken. Waren we beide schuld aan. En we stonden niet echt open voor elkaar. Ze zei me zelf dat ze een te hoge muur om haar heen had gebouwd en mij niet binnen liet. Welnu, vreemdgaan is nooit goed. In het verleden haar eens met een knipoog gezegd een lover te zoeken. Dit daar mijn erectie niet meer optimaal werkt. Zorgt voor stress bij mij. Op gegeven moment zei ze een lover te hebben.  Heb toen op gegeven moment haar telefoon eens onderzocht. Kwam toen een foto tegen die ik zelf had gemaakt waarop mijn hand op haar naakte tiet ligt. Had ze naar iemand verstuurd zo bleek. Was verstuurd naar haar favoriete collega die tevens een soort van vriend is. Deze collega heeft 10 jaar geleden nog geholpen met het organiseren van onze bruiloft en staat dus samen met ons op sommige foto's.  Las toen verschillende berichten dat het fijn was samen te zijn, lepeltje lepeltje te liggen en te hebben genoten van het masseren. Als klap op de vuurpijl kwam ik nog een video tegen waarin zijn lul is te zien die klaar komt. Haar hier mee geconfronteerd. Ze gaf toe dat dit al 3 tot 4 maanden gaande was. In al die tijd is ze dus bewust naar hem toe gereden in de wetenschap dat er gemeenschap zou plaatsvinden. En dat ze hierna naar huis kwam en verder ging alsof er niets was gebeurt. Vertelde in de tussentijd dat we een leuk gezin hebben en dat ze van me hield. Bam, wat een mokerslag was de ontdekking van deze affaire. Hier over gesproken. Ze gaf aan dat ze aandacht en belangstelling mistte. Tevens een gebrek aan fysiek contact. Hier heeft ze eerst met hem over gesproken. Hij, inmiddels dik jaar van zijn vrouw af, zat ook niet lekker in zijn vel en had ook behoefte aan contact en aandacht. Welnu, goede maatjes zoals ze waren, deelden ze eerst deze verhalen. Toen kwam de eerste knuffel, de eerste zoen en later de eerste sex.  Heeft ze dus bewust en met volle verstand enige maanden zo gedaan. Na boel gesprekken gaf ze aan spijt te hebben en dat het haar pijn doet mij nu zo gekwetst te zien. Hebben hier goede gesprekken over gehad en ook weer sex gehad met elkaar. Ons verteld dat we dit niet meer willen meemaken en gaan investeren in elkaar en onze relatie. Maar dan is het voor mij nog niet verwerkt. Nog steeds een knup in mijn maag. Zie soms beelden voor me waarin ik hun sexuele handelingen zien uitvoeren. Ben terug in de tijd gegaan en zie hoe ze zichzelf staat te douchen in zijn woning alvorens sex met hem te hebben. Met volle verstand. Gepland. Heb haar eens gevraag om bij hem langs te gaan zodat ik in zijn ogen kan kijken als hij sorry zegt. Heb mijn vrouw moeten beloven van hem af te blijven en geen fysiek geweld toe te passen. Haar verteld dat ik dit enorm zou willen maar dit niet doe daar ik niet wil dat onze kinderen mij inbde gevangenis moeten opzoeken. En om de sorry van hem zal ik om moeten lachen,  hij heeft immers zijn pleziertje gehad. De vrouw heeft zijn nummer uit haar telefoon gewist. Had ik haar verzocht. Haar verteld dat ze ook met hem dient te kappen en elkaar niet meer op te zoeken al is het voor een bakkie koffie. Maar wantrouwen blijft. Heb haar met tegenzin een paar x gecehecked toen ze naar afspraken buiten huis was. Ben toen langs zijn woning gereden en andere x gechecked of hij niet aanwezig was waar ze zei te zijn. Was al die keren niet zo. Dat geeft dan weer mij wat hoop. Nu er aan werken het vertouwen in haar weer terug te krijgen. En een plek vinden voor de woede, teleurstelling,angst en wantrouwen in mijn hoofd en hart. 


Ze heeft niets fout gedaan, je hebt gezegd dat ze een lover mocht nemen.

Michel73

Michel73

23-08-2023 om 11:57 Topicstarter

klopt ergens, dit echter met knipoog gezegd. Wat mij bijt is dat het iemand was uit onze bekendenkring. Was het een voor mij vreemde zijn geweest was de beleving anders geweest.

Sorry maar jij gaat zelf ook veel te ver. Je geeft zelf aan dat jullie huwelijk niet meer goed was. En dat er tal van problemen zijn waar jij zelf ook niet aan werkt. Je geeft zelfs aan dat ze een lover mag zoeken. Dat is echt geen onderwerp om een grapje over te maken. Vervolgens doet ze dat en geeft het ook nog bij jou aan. Jij hebt ook niets in haar telefoon te zoeken. Je wist immers van haar hoe het zat. Je had samen in overleg kunnen gaan. 

En nu wil je excuses van hem (waarom hij zat niet fout hij is single zoals ik lees). En hem zelfs thuis opzoeken en ernstig fysiek geweld toepassen (waarvoor je in de gevangenis komt). 

Michel73 schreef op 23-08-2023 om 11:57:

klopt ergens, dit echter met knipoog gezegd. Wat mij bijt is dat het iemand was uit onze bekendenkring. Was het een voor mij vreemde zijn geweest was de beleving anders geweest.

Het is toch niet aan jou om te bepalen wie ze als lover uitkiest? Jij hebt (in haar beleving) toestemming gegeven. Hij kan daar dan vanuit gaan en hoeft toch niet met jou in gesprek. Zij is een volwassen vrouw die haar eigen keuzes maakt. Wellicht is deze bekende zelfs veiliger dan een wildvreemde. 

Michel73

Michel73

23-08-2023 om 13:00 Topicstarter

zit wat in wat je zegt. In wat ik zelf heb toegestaan cq gestimuleerd. Ben stom geweest. Hadden beide op andere manier dit moeten oplossen en hadden beide moeten openstaan om onze gevoelens en ongenoegen uit te spreken en hier naar te handelen.

Michel73

Michel73

23-08-2023 om 13:07 Topicstarter

en hoef geen excuses meer zoals Izza stelt. Hij bestaat voor mij niet meer. En het gebruiken van geweld was vanuit mijn emotie. 

Nou Michel ik vind dit erg heftig wat je vrouw heeft gedaan. Je "knipoog" opmerking heeft niks met het keiharde vreemdgaan te maken. Laat het je hier niet aanpraten door bepaalde personen. Als je een vrouw was geweest dan waren er andere reacties geweest.

Ja heel simpel kan je het haar vergeven en ook kan je het ook vergeten. Kijk eens hier op onderstaande topic.
Verder na ontrouw - deel 8 | Pagina 139 | Ouders.nl

Iedereen verwerkt zoiets op een andere manier en sommige vergeven het nooit.

Dames, zullen we deze man, die het op dit moment zwaar heeft, even warm welkom heten? Het zal vast dat je het niet handig hebt gedaan, maar er is geen excuus voor bedrog. En dat is wat jouw vrouw heeft gedaan. De emoties, beelden, gedachten die je nu zo in beslag kunnen nemen zijn gekmakend.
In het draadje waar Ruud naar verwijst lees je meer verhalen. Sommigen hebben na vreemdgaan een punt achter hun relatie gezet, anderen zijn bij hun partner gebleven. Ik val in de laatste categorie. Een ding hebben alle ervaringsdeskundigen gemeen: het is loeizwaar bedrog te verwerken. Je staat aan het begin van een hele zware periode en ik hoop dat je je daar goed doorheen slaat. En zo mogelijk ook samen. Wij zijn op dat punt gekomen, maar ik zou niet weten hoe we dat hadden gehaald zonder hulp van te therapeuten. Het forum hier heeft me op momenten ook goed gedaan, al moet je wat selectief zijn in de berichten die je ter harte neemt. Houd je taai.

Ruud1971! schreef op 23-08-2023 om 13:17:

Nou Michel ik vind dit erg heftig wat je vrouw heeft gedaan. Je "knipoog" opmerking heeft niks met het keiharde vreemdgaan te maken. Laat het je hier niet aanpraten door bepaalde personen. Als je een vrouw was geweest dan waren er andere reacties geweest.

Ja heel simpel kan je het haar vergeven en ook kan je het ook vergeten. Kijk eens hier op onderstaande topic.
Verder na ontrouw - deel 8 | Pagina 139 | Ouders.nl

Iedereen verwerkt zoiets op een andere manier en sommige vergeven het nooit.

Volgens mij staat er duidelijk dat TO heeft aangegeven dat zijn partner iemand mocht zoeken. Omdat er diverse problemen waren (waaronder op het gebied van intimiteit). En heeft partner vervolgens aangegeven dat ook gedaan te hebben. Er is een boel verkeerd gegaan in de communicatie van beide kanten. En problemen zijn nooit een goede bodem om een relatie te openen. Maar van een standaard vreemdgaan situatie lijkt hier geen sprake. Het geslacht van beide partijen doet verder niet ter zake. Antwoorden zouden hetzelfde zijn geweest als to een vrouw was. 

Ik denk dat therapie en veel gesprekken nodig zijn om te kijken welke kant het opgaat. Vergeten zal nooit lukken. 

Er zijn genoeg stellen waar de vrouw er een minnaar bij mag hebben.


Ze had in ieder geval nog een keer moeten vragen of je het meende en waarschijnlijk had je dan ook ja gezegd. Maar had je ook je voorwaarde gesteld dat als je het niet kan handelen dat jullie zouden stoppen. Dat ze legaal vreemd mag gaan betekent niet dat het achter jou rug gebeurt want dan is er niets legaals aan.


Michel73

Michel73

23-08-2023 om 17:26 Topicstarter

bedankt voor jullie reacties/ meningen. Vrouw verteld deze middag dat ik eigenlijk mijn woede op mezelf moet richten. Dit daar ze heeft gedaan wat ik vroeg met een knipoog toendertijd : zoek je maar een minnaar. Is inderdaad aan haar te kiezen wie dit zal zijn. En ze gaf zelf aan : eigenlijk had ik je moeten vragen of je dit serieus meende en nadien moeten zeggen dat ik een minnaar had. En niet bijna drie maanden moeten wachten me dit mede te delen.En ze gaf aan liever bekend dan vreemd te gaan. Maar goed. Is gebeurt. Veranderen kan ik het niet. En zoals Henk zei, nu komt de voor mij loodzware opdracht dit te verwerken. Ze zei me nog dat we allebei de gevolgen van het al dan niet met toestemming hebben van een affaire hebben onderschat en niet wisten hoe we dit zouden beleven cq ervaren.

Tja in dit geval zijn er geen afspraken gemaakt. Dus nergens staat dat de partner nogmaals had moeten overleggen. Er zijn bijvoorbeeld genoeg stellen waarbij de partner er absoluut niets over wil weten. En praten erover zelfs vervelend is (zo'n stel ken ik. Don't ask, don't tell). 

Verder is het natuurlijk ook niet zo dat to op ieder moment zijn "toestemming" kan intrekken. Stel ze had een band opgebouwd met deze persoon en to wil det opeens niet meer. Je partner heeft geen zeggenschap over jou. Je bent baas over je eigen lichaam als iemand het dan niet meer wil ga je samen in overleg hoe beiden erover denken. En hoe je hier samen uit kunt komen met respect voor ieders wensen. 

Ik lees trouwens nergens over de diverse problemen binnen deze relatie die voor deze situatie hebben gezorgd. Zitten jullie in therapie en hoe staat het met je erectieproblemen? Als je haar dit niet kunt bieden en ze heeft een alternatief dan is er natuurlijk een risico. En misschien wil ze na deze ervaring wel een open relatie?

Michel73

Michel73

23-08-2023 om 18:40 Topicstarter

omtrent onze zaken waaraan we ons storen binnen onze relatie hebben we het gehad, deze zijn nu helder en hier gaan we samen aan werken. Hebben gedacht aan een relatiecoaching maar na ons te hebben ingelezen en na gesprekken met mensen bleek dat we al bezig waren te doen wat je hier ook meekrijgt als tips en trucs. En omtrent mijn erectieproblemen : wordt aan gewerkt / getraind. Tevens hieromtrent samen met haar naar huisarts gegaan voor consult en hoe verder te gaan. En ja Izza, klopt, ik was bang dat ze weer terug zou gaan naar hem daar zijn jongeheer niet mijn problemen had. Maar ze zei me eerlijk, het gaat me niet om de lul maar om de gemiste aandacht die ik van hem kreeg. Ze gaf aan dat hoe we nu de liefde bedrijven ze het fijn en lekker vind en dat het krijgen van een volledige erectie mooi meegenomen zou zijn maar ze er zo ook mee kan leven. Geeft mij weer hoop en moed om verder te werken aan mezelf en mij jongeheer.

Een open relatie is met erectie problemen geen goede optie. Ik denk dat hij zich niet prettig voelt als hij zijn vrouw niet kan geven wat hij graag zou willen, en dat zal bij een andere vrouw geen beter gevoel geven.

Dat hij haar dit gunt is alleen maar nobel alleen ze hebben het verkeerd aangepakt. Het is echt noodzakelijk dat je dit soort dingen goed met elkaar bepreekt en als je dan besluit om de stap te zetten moet wel alles open en eerlijk zijn.

Op een ander forum las ik dat een man zijn vrouw ook toestemming gaf maar na de eerste keer brak de ellende uit zij had hem gepijpt terwijl ze dat bij hem nooit deed, maar zo werkt het niet je geeft haar toestemming dus ze bepaalt zelf wat ze doet of niet, zelfde dat zij bepaalt met wie.

En het lijkt me voor een vrouw ook makkelijker dat het een bekende is het voelt voor haar veel veiliger dan bij een wildvreemde.. Is het een risico? Ja het kan altijd een risico zijn, maar de man of vrouw van je leven kun je ook bij AH tegen komen.

Ik snap je emoties heel goed maar ik denk wel dat die meer zijn ontstaan dat alles stiekem gebeurde dan dat ze seks had met een andere man


Michel73

Michel73

23-08-2023 om 19:57 Topicstarter

goed gelezen en opgemerkt Rene, voel me er niet prettig bij mijn vrouw niet meer te kunnen geven wat ik vroeger wel kon geven. Wordt aan gewerkt ! En ja, hadden het beter moeten bespreken en het al die tijd niet achter mijn rug om moeten gaan. Het stiekeme, daar had ik de meeste moeite mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.