Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Affaire vrouw


ReneVerbeek schreef op 13-09-2023 om 10:54:

Het is ook veel maar veel mannen vinden betaalde seks geen vreemdgaan.
Tevens gaan ze denk uit in iemands hele leven en dat er genoeg zijn die geen eerlijk antwoord hebben gegeven.

Als je een percentage wil meten, moet je eerst definiëren wat er onder vreemdgaan wordt verstaan binnen dat specifieke onderzoek. 

Want als je mensen vraagt of ze zijn vreemdgegaan en ze hanteren allemaal hun eigen definitie zegt het nog niks.

MamaE schreef op 13-09-2023 om 11:03:

[..]


Want als je mensen vraagt of ze zijn vreemdgegaan en ze hanteren allemaal hun eigen definitie zegt het nog niks.

Klopt misschien iemand die een topic wil openen en allemaal kort aangeven wat de grens is . Ben benieuwd naar de antwoorden

MamaE schreef op 13-09-2023 om 11:03:

[..]

Als je een percentage wil meten, moet je eerst definiëren wat er onder vreemdgaan wordt verstaan binnen dat specifieke onderzoek.

Want als je mensen vraagt of ze zijn vreemdgegaan en ze hanteren allemaal hun eigen definitie zegt het nog niks

De meeste dingen die hier geroepen worden zeggen niks. Er wordt gewezen naar niet nader gedefinieerde onderzoeken, naar wat veel mannen willen, of alle mannen, of toch in ieder geval de meeste vrienden, of misschien wel een deel van de vrouwen, het vliegt alle kanten op.
Dat het begrip vreemdgaan zelf niet gedefinieerd is kan er ook nog wel bij.
Het lijkt oud minister Kamp wel met zijn “ik weet zeker dat mijn gevoel beter klopt dan de cijfers”.

En daarom ontstaan er dus ook zoveel misverstanden over vreemdgaan. Zoals in dit topic waar de grenzen tussen to en zijn partner ook niet altijd even scherp waren. 

In mijn directe omgeving recent nog een discussie over of eenmalig zoenen wel vreemdgaan was. 

Ook las ik laatst een artikel dat de meeste mensen een partner bij de eerste keer vreemdgaan wel vergeven omdat het kan gebeuren en ze om tal van redenen de relatie niet willen verbreken. 

Michel73

Michel73

14-09-2023 om 16:14 Topicstarter

ik had haar in ieder geval liever eenmalig zien zoenen dan het meerdere malen hebben van geslachtsgemeenschap of handelingen waar hun " edele delen" een rol in hebben gespeeld !!

Michel73

Michel73

14-09-2023 om 16:16 Topicstarter

en inderdaad, welke waarde hecht je er aan en waar ligt voor jouw de grens. Zoveel kleuren, zoveel mensen, zoveel verschillen...

Ik vraag me altijd af wat de reden is van relativerende berichten. Laten zien dat je heel postmodern kunt denken? Of reageer je dan op een bericht waarvan je vind dat het te stellig is? Als er in het algemeen wat relativerend gedachten worden opgeschreven wat maar heel losjes aanhaakt op het vorige bericht zie ik de zin er niet zo van in eigenlijk. 

Thera schreef op 14-09-2023 om 16:49:

Ik vraag me altijd af wat de reden is van relativerende berichten. Laten zien dat je heel postmodern kunt denken? Of reageer je dan op een bericht waarvan je vind dat het te stellig is? Als er in het algemeen wat relativerend gedachten worden opgeschreven wat maar heel losjes aanhaakt op het vorige bericht zie ik de zin er niet zo van in eigenlijk.

Haha, jij schrijft het, ik dacht het. Vind het zelf ook nogal zinloos, nietszeggend en wat passief-agressief ook. 

Michel73

Michel73

18-09-2023 om 11:13 Topicstarter

Thera / Kersjes, geef me eens een voorbeeld van een door jullie beschreven relativerend bericht. Dit voor mijn duidelijkheid en ik jullie opmerking hoed kan plaatsen. BVD !

Michel73

Michel73

18-09-2023 om 11:14 Topicstarter

hoed moet goed zijn en kersjes kersje

Ik bedoelde niet jouw berichten, Michel73. Laat ik zeggen er is een verschil tussen het aankaarten van onduidelijkheid rond de definitie van vreemdgaan juist omdat je wilt oproepen tot het iets precieser benoemen van wat jij daaronder verstaat, of het aankaarten van onduidelijkheden rond de definitie van vreemdgaan waarmee de suggestie wordt gewekt dat het misschien geen zin heeft om je mening te geven omdat het per definitie altijd toch weer gerelativeerd kan worden. 

Michel73

Michel73

18-09-2023 om 21:55 Topicstarter

dank je voor je uitleg Thera.

Denk dat iedereen die bewust iets verzwijgt voor de ander of liegt omdat men weet of denkt dat het problemen zal opleveren, zijn partner aan het bedriegen is. In lichte of ergere mate. Als het enkel gedachten zijn die niet dwingend zijn, of fantasieën die je niet echt wil uitvoeren, kan het misschien geen kwaad. Als de gedachten dwingend worden en je ermee worstelt of als je je fantasieën wil gaan uitvoeren op een ander en je zwijgt nog, ben je bezig aan bedrog. 
Wij hebben afgesproken… “als je denkt dat je erover moet zwijgen, klopt het niet”. Dan weet je gewoon… ik ben bezig met bedrog. Heel simpel. 

Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen fantasieën. Of die over de buurvrouw of man gaan of over bepaalde seksuele handelingen. Je hebt binnen een relatie ook nog je eigen privé en persoonlijkheid en hoeft echt niet alles te delen. Lijkt mij heel benauwend maar wellicht begrijpelijk als je met ontrouw te maken hebt gehad. Dan wil jetoch die controle blijven behouden. Wat mij betreft is het pas bedrog als iemand daadwerkelijk zijn fantasieën fysiek ten uitvoer gaat leggen. En dan moet je nog afspreken wat onder fysiek wordt verstaan (zoenen of meer). 

Uw plaat is stilletjesaan grijs gedraaid, Izza 😉
Het gaat niet over controle maar over schenden van vertrouwen. 
Natuurlijk mag iedereen fantaseren zoveel hij wil, al is het over de hond van de buurvrouw. Of zelfs beeldjes of filmpjes opzoeken, voor mij ook geen probleem als er geen rechten worden geschonden. 
Maar in het echte leven daden stellen die je niet deelt met de partner omdat je weet dat je het vertrouwen dat je gegeven is aan het misbruiken bent, is altijd bedrog en minachting voor de partner. Dat kan evengoed gebeuren als er afspraken zijn gemaakt (waar ik geen problemen mee heb), maar ook afspraken kunnen geschonden worden. Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit moet uitgelegd worden. Enfin, elk zijn goesting.

Los daarvan… een persoonlijke bedenking… als iemand toch zijn partner voor de zot wil houden, waarom het dan houden bij zoenen alleen? We zijn geen pubers meer. Wat heb je daaraan? Wie vreemdgaat kan dan beter all the way gaan … dan heb je hopelijk nog iets in de plaats gehad voor al die misère 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.