Relaties Relaties

Relaties

Affaire vrouw


Mijn ervaring en die op het forum. Je zult dit nooit vergeten. Dit zal altijd aanwezig blijven in jullie leven en relatie. Beter kan je met professionele hulp werken aan jullie relatieproblemen. Want deze situatie is duidelijk ergens door ontstaan. En het is echt onrealistisch te denken dat je voortaan je gaat richten op ons en jullie etc. 

En misschien niet leuk om te horen. Maar je zult nooit alles te horen krijgen. Zij wil de relatie doorzetten en schade beperken. Dat moet je kunnen accepteren. 

MRI

MRI

29-08-2023 om 12:41

Eens met Izza en ook: je wilt alle details over het vreemdgaan weten in de hoop dat dat helpt bij de verwerking. Het tegendeel is vaak het geval: je gaat mindfucken over die details en ze komen steeds voor je geestesoog

Michel73

Michel73

29-08-2023 om 13:57 Topicstarter

kan ik me in vinden Izza en MRI. Deze ochtend sinds lange tijd moment alleen gehad. Toen kwam alles binnen. Partij zitten huilen. Ben moe van het vechten tegen de gevoelens en beelden in mijn hoofd. En inderdaad Izza, doorzetten en de schade beperken. En zoals MRI aangeeft : niet meer mindfucken maar weer leven met haar van dag tot dag. Op een positieve manier !!

MRI

MRI

29-08-2023 om 14:24

Al aan EMDR gedacht? Hielp bij mij wel om beelden uit mijn hoofd te krijgen. 

Michel73

Michel73

29-08-2023 om 14:46 Topicstarter

EMDR ?! Zal eens checken hoe en wat !!

Kijk eens naar

relatietherapeuten.net affaires-overspel

daar vind je lotgenoten



Izza schreef op 29-08-2023 om 11:42:

Mijn ervaring en die op het forum. Je zult dit nooit vergeten. Dit zal altijd aanwezig blijven in jullie leven en relatie. Beter kan je met professionele hulp werken aan jullie relatieproblemen. Want deze situatie is duidelijk ergens door ontstaan. En het is echt onrealistisch te denken dat je voortaan je gaat richten op ons en jullie etc.

En misschien niet leuk om te horen. Maar je zult nooit alles te horen krijgen. Zij wil de relatie doorzetten en schade beperken. Dat moet je kunnen accepteren.

Je weet natuurlijk wel alles. Je moet je gewoon voorstellen hoe de partner was bij jou in het begin en daar heb je je antwoord. Alles wat je je kunt voorstellen hebben ze gedaan en gezegd. Mensen denken altijd dat ze uniek zijn en een unieke relatie hebben, terwijl dat gewoon altijd meer van hetzelfde is. Je weet wie je partner is. Hoe hij bij jou was, zo was hij bij haar.

Theekannetje schreef op 29-08-2023 om 21:15:


[..]

Je weet natuurlijk wel alles. Je moet je gewoon voorstellen hoe de partner was bij jou in het begin en daar heb je je antwoord. Alles wat je je kunt voorstellen hebben ze gedaan en gezegd. Mensen denken altijd dat ze uniek zijn en een unieke relatie hebben, terwijl dat gewoon altijd meer van hetzelfde is. Je weet wie je partner is. Hoe hij bij jou was, zo was hij bij haar.

Dat kan natuurlijk maar hoeft zeker niet zo te zijn. Wellicht heeft je partner behoefte aan bepaalde ervaringen die bij jou niet konden. En een nieuwe persoon kan geeft natuurlijk ook een eigen invulling aan het contact. Ze kunnen wellicht wel totaal andere dingen doen. Zowel op seksueel gebied als met bijvoorbeeld een uitje (stel jij bent totaal niet van de sauna maar de ander wel etc). Ik heb meer dan 1 relatie gehad en dat was absoluut niet meer van hetzelfde! Dat zal bij vreemdgaan echt niet anders zijn. Leeftijd, levenservaring, karakters etc spelen een rol. 

Mijn vrouw heeft 3 fwb gehad de eerste kreeg gevoelens voor haar dus mee gestopt nr 2 kreeg later een vriendin ook mee gestopt nr 3 is single en wil dat ook blijven. Alle drie waren ze anders dan thuis maar dat maakt het juist leuk, als het net zo was als thuis hoeft ze er niet naar toe dan kan ze net zo goed thuis blijven.


Izza schreef op 29-08-2023 om 23:34:

[..]

Dat kan natuurlijk maar hoeft zeker niet zo te zijn. Wellicht heeft je partner behoefte aan bepaalde ervaringen die bij jou niet konden. En een nieuwe persoon kan geeft natuurlijk ook een eigen invulling aan het contact. Ze kunnen wellicht wel totaal andere dingen doen. Zowel op seksueel gebied als met bijvoorbeeld een uitje (stel jij bent totaal niet van de sauna maar de ander wel etc). Ik heb meer dan 1 relatie gehad en dat was absoluut niet meer van hetzelfde! Dat zal bij vreemdgaan echt niet anders zijn. Leeftijd, levenservaring, karakters etc spelen een rol.

Izza, ik heb in de prostitutie wereld gewerkt als verpleegster, er is heel weinig dat ik me niet kan voorstellen. Ik ga er dus vanuit … al wat ik me kan voorstellen kan hij ook gedaan hebben en dat doet niets terzake. Het zal toch al buitensporig moeten zijn als hij het nog niet met mij gedaan heeft. Zo groot is het gamma nu ook niet he. Alles is bespreekbaar met mij en ik sta open voor alles dat niet illegaal is. En natuurlijk is dat geen andere man als hij bij een andere vrouw is. Dat is nog altijd dezelfde man. Hij heeft maar 1 persoonlijkheid, tenzij hij gespleten is. Jij gaat ervan uit dat bedrogen partners hun man nooit kennen maar ook dat is geen wetmatigheid. Dat een andere vrouw een andere ervaring zal geven klopt natuurlijk wel. Maar laat dat nu net de essentie zijn van monogamie. Je kiest voor eentje. En kiezen is altijd verliezen. En zelfs al heb je drie lovers, er zijn er dan ook nog altijd miljoenen die je niet kan ervaren. Het komt erop neer dat je nooit alles kan hebben, tenzij je altijd rusteloos al je, al of niet ingebeelde, tekorten en verlangens blijft najagen. Ik ben akkoord dat teveel mensen lichtzinnig kiezen voor monogamie. Ik heb alles gedaan en geprobeerd in mijn leven, en 20 jaar geleden bewust gekozen voor monogamie. Mijn man dacht dat hij daarvoor koos zonder de diepgang daarvan te begrijpen. Zoals zovelen. Alles willen, alsof we daar automatisch recht op hebben. Niemand heeft ooit alles. Ook niet als je van de ene mens op de andere springt. Geluk moet in jezelf zitten. En liegen is misbruik van vertrouwen. 

Soms heb ik soms het gevoel zelfs dat ik mijn man beter ken dan dat hij zichzelf kent. Hij zegt dat soms zelf trouwens. Veel mensen doen maar wat, zonder hun eigen drijfveren te kennen of zonder nadenken. Ook dat gebeurt. Mijn man is zich echt rot geschrokken van zichzelf. 

Interessant detail … ik heb de liefdesbrieven gelezen die hij schreef aan haar. Dat waren exact dezelfde als die hij ooit aan mij schreef. Ik herkende alles zo goed. Dezelfde woorden, dezelfde gevoelens, dezelfde verlangens en wensen. Er stond daar niks in dat ik niet herkende. Het was eigenlijk hetzelfde als wat hij ooit met mij beleefde. Hij was dat vergeten. En zo loopt het in vele relaties na verloop van tijd. Het brak mijn hart. En toen hij het zelf besefte, brak het zijn eigen hart. 

MRI

MRI

30-08-2023 om 14:45

Theekannetje schreef op 30-08-2023 om 13:01:

Soms heb ik soms het gevoel zelfs dat ik mijn man beter ken dan dat hij zichzelf kent. Hij zegt dat soms zelf trouwens. Veel mensen doen maar wat, zonder hun eigen drijfveren te kennen of zonder nadenken. Ook dat gebeurt. Mijn man is zich echt rot geschrokken van zichzelf.

Oh! hetzelfde is tegen mij gezegd. 

MRI schreef op 30-08-2023 om 14:45:

[..]

Oh! hetzelfde is tegen mij gezegd.

Ik begrijp je scepsis en ben mij ervan bewust dat dat maar woorden zijn. Maar ik ben natuurlijk ook niet achterlijk. Die woorden worden wel afgetoetst aan de werkelijkheid en geplaatst in de juiste context. Ondertussen 4 jaar geleden en nog geen discrepantie kunnen vinden tussen wat ik denk te weten, wat hij zegt en wat hij doet. Het  is nu ook niet dat ik dat zomaar voor zoete koek aanneem.
Mag ik eens iets vragen … sommigen hier doen wel heel hard hun best om mensen te ontmoedigen die er in slaagden (of er in geloven) om de relatie op het juiste spoor te krijgen. Waarom? 


Theekannetje schreef op 30-08-2023 om 16:37:

[..]


Mag ik eens iets vragen … sommigen hier doen wel heel hard hun best om mensen te ontmoedigen die er in slaagden (of er in geloven) om de relatie op het juiste spoor te krijgen. Waarom?


Sorry, je vroeg het niet aan mij, maar nog voordat ik je laatste zinnen las dacht ik exact hetzelfde maar dan andersom. Waarom sommigen zichzelf zo persoonlijk voelen aangevallen en proberen te overtuigen/verantwoorden? Is dit om zichzelf te overtuigen misschien? 

Ikzelf heb juist in de loop der jaren heel veel inzichten gekregen van bepaalde spiegels voorhouden, spiegels die ik soms liever niet ‘las’, maar mij uiteindelijk heel veel hebben geholpen. Ik zie hierin niets negatiefs, waarom sommigen wél? Althans, zo vat ik gequote tekst wel op namelijk door het woord “ontmoedigen”, ik lees het niet als ontmoedigen.

Ik vind juist de verschillende invalshoeken heel erg interessant en waardevol 😃

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.