Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Als je man nog sturing nodig heeft


Philou schreef op 09-11-2023 om 11:48:

[..]

-quote verwijderd-

Ik quote je bericht even omdat het goed weergeeft waar ik bij jou tegen aan loop in deze discussie: je staat er enorm emotioneel in. Op de een of andere manier raakt dit topic jou nogal. Die emoties vertroebelen wat je eigenlijk wil zeggen. Het maakt ook dat ik jouw berichten minder helpend vind. TO is gebaat bij een goed luisterend oor, constructieve feedback en niet zozeer gebaat bij emotionele erupties.

Herfstparel

Herfstparel

10-11-2023 om 21:42 Topicstarter

ik haak weer even in: 
Ik zie 2 kampen tegenover elkaar (waarbij ik als ik even rechtuit ben juist niet het kamp van Philou die als te emotioneel werd beschreven maar het andere kamp nogal heftig vind overkomen, maar dat kan misschien komen doordat ik daarin zelf word aangevallen) waar ik beide het goede qua tips uit probeer te halen. Dan nu nog de vraag: hoe beheersen jullie je in zon situatie om niet boos te worden? En hoe ga je ermee om als de ander iets doet wat in jouw beleving echt niet kan, ja loslaten, maar hoe dan? En is dat verstandig..want dat is dus ook de rede dat ik het niet los kan laten. Verder ga ik mij aan de andere kant ook verdiepen in of er sprake kan zijn van autisme en de mee-praatgroep, het boek dat werd genoemd etc. 

Herfstparel schreef op 10-11-2023 om 21:42:

ik haak weer even in:
Ik zie 2 kampen tegenover elkaar (waarbij ik als ik even rechtuit ben juist niet het kamp van Philou die als te emotioneel werd beschreven maar het andere kamp nogal heftig vind overkomen, maar dat kan misschien komen doordat ik daarin zelf word aangevallen) waar ik beide het goede qua tips uit probeer te halen. Dan nu nog de vraag: hoe beheersen jullie je in zon situatie om niet boos te worden? En hoe ga je ermee om als de ander iets doet wat in jouw beleving echt niet kan, ja loslaten, maar hoe dan? En is dat verstandig..want dat is dus ook de rede dat ik het niet los kan laten. Verder ga ik mij aan de andere kant ook verdiepen in of er sprake kan zijn van autisme en de mee-praatgroep, het boek dat werd genoemd etc.

Nou, schelden helpt niet maar als iemand iets herhaaldelijk doet op een manier die jij niet wil terwijl je er al vaker iets van gezegd hebt snap ik je irritatie ook wel. Er zit dan weinig anders op dan praten, en het probleem bij hem leggen: ik heb hier echt last van, hoe ga je dat oplossen. Want al heb je al je irritaties onder de loep genomen, er blijven er vast wel over waar je niet zomaar overheen kan of wil stappen en daar moet wel echt iets mee.

Nou hebben mijn man en ik over ongeveer alles altijd onenigheid gehad wat de kinderen betrof dus ik kan eigenlijk geen goede tips geven, ik heb spijt van de keren dat ik niet ingreep maar ook van keren dat ik wel ingreep weet ik niet altijd of dat goed was en ik denk dat hij mij ook wel wat vaker had mogen terugfluiten. Wij waren het wel redelijk eens over wat we riskant vonden, dat scheelt, over opvoedkundige dingen kun je dan nog wel wat discussiëren. Wat het mij wel geleerd heeft is dat er behalve echt fout toch een heel groot gebied overblijft van niet zo erg tot ook wel ok en dat het erg lastig is om “dit is precies goed” te bepalen… 

De ene ouder komt altijd op het laatste moment aanrennen met het kind en vergeet eeuwig de feestjes en gym kleren, de ander laadt na schooltijd alle kinderen los in de auto en scheurt ervandoor met een brandende sigaret in de hand, en zo hebben mensen toch allemaal heel uiteenlopende ideeën. De kans dat je het ergens niet over eens bent met je man is dus  best groot en dan wordt het onderhandelen. Als jullie probleem is dat je dacht het ergens over eens te zijn en hij doet het toch weer anders, dan is dat lastig (been there)…

Op een gegeven moment zijn kinderen ook weer ouder en pakken ze zelf wel een jas, dus veel dingen zijn ook wel tijdelijk.

Begrijpt jouw man dat je moeite hebt met zijn gedrag? Vindt hij zelf ook dat hij steken laat vallen? Wat ziet hij als oplossing?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.